![]() |
Citat:
AVD2:8.CHAMP LANE 71% riktig storis från svårt läge AVD3:2.DREAMMOKO 33% tidningarna gör årets blunder? AVD4:8.PYRMO 2a på procenten 16% AVD5:5.ESTELLE NORDIQUE 4a på procenten 11% AVD6:10.ANTHARA BI 1a på procenten 28% AVD7:1CHAPUY 1a på procenten 57% Det är en gåta för mig att 8.Champ Lane blir mer spelad än 1.Chapuy på läge och procent när man skall sätta spikar i omgången.Det som man ser just nu är väl att Nurmos hästarna går ganska hyffsat för dagen.Men det är ändå svårt läge för en storfavorit i loppet och den vill man väl fälla om det går? Skall bli kul att läsa Jens där ikväll |
Citat:
|
Jens Sjödèn V75 Bollnäs lördag på Service Plays
|
Guld är smålurigt den här gången. Jag var precis som Sjödén lite inne på att spika mig ur det genom att gå på Dreammoko som enda spik. Bra läge och ekipage.
Har försökt rigga det så gott jag kan med en puff till den gode Åhlund som jag hoppas hjälper mig med att få till lite körning innan Björne kliver in i handlingarna sen :) Spoiler:
|
Demex otroligt bortglömd den här gången, den är bättre än raden. Kolla Romme-starten! Och kuskplusset på Husnäs Elving är rejält minst sagt! Minns hur den gått för Erik. De streckar jag lätt före Gott Klirr från sitt tuffa läge.
|
Låser nog femte med troliga ledaren (bike och kalasspår) Bottnas Fantom och bästa hästen (4/4 i regi Oskar) Viscount. Borde vara svårdyrkat.
Man vet inte riktigt vad T Rex kan med andra i regi Björne och barfota. Tror inte han kan hålla upp någon ledning och om han gör det så blir det nog dyrköpt. Kuskpluset på Timo Lane lite mer intressant. I princip obesegrad i regi Nyström. Försöker få med den också om det går ihop med övriga kupongen. |
Nappa Scar 50 ggr V och 7.90 ggr P måste vara kraftiga överodds båda två.
Finns på Svs |
Citat:
Bet 365 har 25 / 4,5 ggr tex..... Ett annat galet odds jag hittade var i avd 7, Chapuy bör ju vinna men den sviker ibland och Åkes form är inte bra precis som kusk.. 11 Tayson Bi har absolut superform, kan ta rygg på 10an då den går med antaligen.. superspurtstark 10,25 på plats och 85 ggr som vinnare tyckte jag var högt iaf.... (5,5 /30 ggr på bet 365) Den och Nappa ger alltså över 4000 ggr om de 2 vinner, verkligen ingen omöjlighet, båda ska väl rankas som 3a/4a i respektive lopp... |
Platsdubbel på Nappa och Tayson Bi känns som det ultimata spelet där. Tycker även att My Dream Art är intressant till 85 V / 10.25 P
|
Japp den sitter väl iaf 1/10 minst.. över 80 odds, tackar tackar!
Annat kul är Ju Lovemore avd 6 till 35 ggr/6,5 ggr på B365.. det är högt för en häst med reel vinstchans,Addicted inte på top, Anthara Bi Krångligt läge.. Quarcia värst emot.. Men Lovemore har gått jämnt o bra hela tiden, borde knappast stå 10 ggr så högt som Quarcia och Activated på vinnarspelet... |
Nu har man läst på hela natten, otroligt kul omgång, blir bara svårare ju mer man läser tycker jag =)
Kommit fram till att för o ta miljonerna så ska jag Vräka på i avd 1,2 och 4, låsa guld på skrällarna 3 och 8, samt sätta 2 av 3 utgångar de 3 sista avd..( Estelle Nordique, Quarzia, Chapuy). Champ Lane till sin löjliga procent tar jag bort helt och hållet, 2 vill till spets, 5 snabb ut lär utmana för o kunna släppa sen, 7an ska köra tills den får spets säger tränaren de ska INTE ta upp oavsett jobbiga spår i inledningen.. Goop lär ladda med 6an med för o komma före favoriten direkt... talar inte direkt för att 8an kommer snabbt o enkelt till spets/dödens... Då är den grymt sårbar. Slutar den på under 50% kan jag ändra mig o ta med den, inte annars.. :P För mig är 10an klar förstahäst i det loppet 2,57% nu på förmodade körningen från start och intrycket senast är mumma deluxe =) Men spik på Linderoth från bakspår i V75 har man lärt sig att nej det går inte... så får bli gardering tyvärr.. |
Avd 2 vinns väl av 2:an? :rolleyes:
|
Har egentligen paus, men spelade en chanslapp i alla fall.
V75 Inlämnat: 2020-07-25, 07:57 Bollnäs Lördag 2020-07-25 Start: 16:20 Kostnad: 96,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Jaques Noir (1, 6) Formen sitter och kan få loppet - spelar "alltid" spår 8 i volt. 2: 2, 3, 5, 6, 9, 10 (8, 1) Hade 5, 6 från början, men streckade på när jag hittade spikarna i avd 3 och 4. 3: 5 Snowstorm Hanover (2, 1) Tarzan har varnat och varnat - lättare emot och bra spår. 4: 4 Langlands Odin (8, 2) Tjomsland dominerar som kallblodstränare. Bra häst med svårbedömd form. 5: 2, 3, 4, 7 (5, 9) 7 Viscount första streck. 3 Timo Lane kusk++ 6: 1, 4, 8, 11, 12, 13, 14, 15 (10, 3) Har förmodligen inte med vinnaren... om ingen stryker. 7: 1 Chapuy (10, 2) Kaffe, kaka - andra raka! 1x6x1x1x4x8x1 = 192 rader. 192 x 1 x 0,50 kr = 96,00 kr. Totalt: 96,00 kr. Rättningskod: FTV SQN JLN Trevlig lördag! |
Vad kan Importedfromdetroit hitta på med barfota runt om? Inte gått Bfro sedan -17 dock galopp då, gillar långlopp och brukar vell kunna ha hygglig avslutning vell? Dock har den typ bara gått skit lopp dem 8 sista starterna.
|
Citat:
|
Activated struken.., är bara spika Goop nu eller Dubbla med Kim?
|
Activated struken
|
Jag nöjer mig med en dubbel på Anthari Bi (4,60) och Cyrano de B på plats (5,50).
Kändes som vettiga odds, 200 kr insats och ev. vinst på 5060kr! Lycka till med era sena drag o så vidare idag! Edit: Nån minut efter jag lämnade in så gick Anthari Bi ner till 3,05...Är turen på min sida idag? (pga strykningen på activated...) |
Efter att Activated har blivit struken och Goopens häst går med skor så spikar jag Quarcia.
|
Citat:
|
Citat:
|
Onekligen rätt central info och eg är det ett skämt att det ska kunna finnas tveksamheter kring det några timmar innan.
Jag spikar Anthara om barfota, annars Quarcia. Citat:
|
Hårt emot idag och inte speciellt startsnabb. Men Estelle Nordique är stenbra alltså! Får dock ofta göra grovjobb, därav många tvåor. Skalle saknas inte.
|
Citat:
|
Veckans bästa streck måste vara 5 Gomnes Hans T. i V75-4. Gått jämnt och bra på slutet, gillar distansen och Örjan upp för första gången! Dessutom står starthästarna bra till i detta lopp. Bara 7% just nu!
|
Intressant som skräll tycker jag med i ett öppet lopp. Tror mest på Tjacko men Imported är tidig där bakom.
En annan tokskräll är väl Lolita Tooma i avd 6. Skrällde med liknande förutsättningar för två starter sedan. Citat:
|
Tog en extravarv med stoloppet nu när Activated böev struken. Som ekipage borde Anthara vara minst huvudet högre här. Goopkört och tränat. Hästen har varit riktigt grym på barfotan.
-Lite smörlopp på Färjestad först där den blev slagen på linjen (dock av annan som fått smörlopp och långt före de andra). -Sen två fina vinster, det andra ett lopp väldigt likt detta. -Startgalle -Maxplacerad som tvåa efter fin resa (kortlopp, kasst spår, lite tempotorsk). -KONTRADE ut Alaska Kronos på upploppet i rykande avslutning! Kim Moberg får ursäkta, hon är jättebra för sin ålder och rutin. Men mot Björn, som jag dessutom tycker sitter på en bättre häst, så ska det inte vara några jämna chanser. Tror Björn skaffar sig bra position och kör en brutal svepning på bortre lång, eller skickar tidigare än så om någon av de värsta konkurrenterna styr på före det. Spik! |
In Line Tooma har aldrig vunnit från bakspår, men han är riktigt snabb bakom hästar och Jepson borde inte vara dummare än att han ryggar favoriten här och får en grym resa i rygg ledaren. Merritt inte speciellt vass bakom bilen, känns rent korkat att ta den ryggen. Tokvärt streck till 3%! Vincent Chase till 1% som har bra förutsättningar (dock tuffare emot och svårt att komma till spets jämfört med näst senast) måste jag få med. 4 streck i sista loppet, 1,6,9,10!
|
Är det någon som vet om strecken på 15 Activated avd. 6 flyttas efter alla lopp är körda eller flyttas dom direkt?
Alltså undrar jag om streckfördelningen som syns nu stämmer? |
har med en del stänkare och hoppas på bra utdelning idag, LYCKA TILL ALLIHOPA
V75 Inlämnat: 2020-07-25, 11:36 Bollnäs Lördag 2020-07-25 Start: 16:20 Kostnad: 480,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 4, 7, 8 (6, 3) 2: 8 Champ Lane (6, 9) 3: 1, 2, 9, 10 (3, 6) 4: 1, 5, 8, 10 (2, 15) 5: 2 T.Rex Face (4, 7) 6: 3, 4, 10 (12, 13) 7: 1, 2, 3, 6, 8 (10, 9) 4x1x4x4x1x3x5 = 960 rader. 960 x 1 x 0,50 kr = 480,00 kr. Totalt: 480,00 kr. Rättningskod: GZP PTV MDT |
Citat:
Activated står nu i 17,90 %. Den kommer succesivt minska till spelstopp eftersom ingen mer kan spela på den hästen. Dock går det inte att se vilka som kommer få strecken som reserv från denna hästen. Tror inte det går att se alls. Dvs, de andra hästarna bör ha högre procent på sig än de har nu eftersom de även kommer att få streck på sig som reserv. (då de även ska få de ca 17-18 % fördelade på sig, där förmodligen favoriterna får större andel). Så det skulle inte förvåna mig om Anthara Bi egentligen redan nu står i 40 %... |
Nån vänlig själ som vet och vill posta "Spelvärdiga" spikar? ;)
|
Citat:
Jag tror inte det är till så stor hjälp. Den ena är 10 Esprit Sisu i gulddivisionen som har bakspår och inte varit bättre än 4:a i år. Den andra är struken - Activated;) |
Citat:
|
Bolagssystemet
1) 1,3,5,6,8,11 r7-9 (Goop låter uppåt på 1. Men det är ett lurigt lopp med vinstchans för många. Skoglund säger, att 8 är hans bästa chans idag till 9 %) 2) 1,2,3,6,8 r9-5 (forumet är djupt oense om vilka som ska streckas. Storfavoriten 8 har uselt spår och kan få trafikproblem. Här garderar vi friskt) 3) 1,2,10 r9-6 (hade länge tänkt spika 2 men Goop lät sådär i Björnkollen. 1 leder länge. 10 är ett lyxstreck) 4) 1,2,4,5,7,8,9,14 r15-12 (löjligt av mig att ens försöka analysera eftersom jag är rudis på kallisar. Nu vinner väl 15 förstås.....) 5) 2 r4-7 (tredjefavoriten 2 spikas. Han var inte imponerande i regidebuten för Goop senast - men signalerna från stallet är uppåt. Tar ledningen SoS. Motståndarna är inga underdjur. 4 är trög från start och får ett tungt lopp. 7 kommer från fyra raka segrar mot klent motstånd och ser inte bra ut i travet. Björn lurar dom - trots att han inte kan uttala namnet på 7 korrekt) 6) 1,10,12,13 r3-14 (ett lopp för ston där 10 är bäst när 15 ströks. 12 är nästa streck. 13 kom med efter strykningen. 1 kan leda länge och rinna undan till 5 % - Ove har vunnit tidigare med henne i enklare gäng) 7) 1 r10-2 (dagens mest streckade 1 leder SoS - trots en massa skrik på 10. Spik) Kostar 1440:-. 7 rätt kryddas med 8 miljoner. Lycka till! |
Spang Viktor 9,30 på svs, funkar han(vilket inte alltid han gör) så måste det väl vara toppchans...läste detta nu och höll på att trilla av stolen...- Efter Bergsåkers-starten senast blev han, liksom alla mina hästar i stallet, vaccinerad och han fick en liten paus. Han har tränat på nu, men jag har lite feeling för att han kan behöva loppet innan är på den nivå han varit på när han varit som bäst hittills. Jag tycker mig också ha en röd tråd på honom att han är som bäst med tätare starter och när han får tävla på var tionde dag. Därför skruvade jag till honom lite extra i ett jobb i förra veckan och körde snabba intervaller, men det är inte lika som lopp. På pappret kan uppgiften se bra ut, men jag har ingen vidare segerkänsla för honom. Jag tog mest ut honom här för jag trodde han kunde gå under radarn och inte bli så betrodd. Jag blir inte förvånad om han är tvåa, trea eller fyra, men blir kanske lite förvånad om han vinner. I grund och botten är han en riktigt bra häst och som åttaåring tror jag mig ha en ny Tangen Haap i honom, men det är när han fått tävla på en 20 starter till eller något sådant. Vad gäller balansen tyckte jag det fungerade klockrent barfota runt om i Östersund när han vann. Sedan har han varit lite rullig och på Bergsåker senast så gick det för fort på den balansen när han skulle försöka ta emot Odd Herakles och han var inte redo för det. Nu får han ha framskor och endast gå utan bakskor på lördag för att hålla sig i skinnet. Det blir vanlig vagn och öppet huvudlag som tidigare. Det här kan bli en bra genomkörare till Guldtäcket på Dannero om två veckor. I första hand tror jag loppet står mellan Pyrmo, Gomnes Hans T. och Gott Klirr, med lite plus för den sistnämnde. Hade det varit 2140 meter hade det inte varit så lätt uppgift för Gott Klirr med bakspår på tillägg, men det är stor skillnad när det som nu är 2640 meter kontra medeldistans, säger Björn Karlsson...kom precis på travronden-live,inte likt BK, så är nog bara att ligga lågt där...
|
Citat:
Så här skrev han då på twitter inför loppet: "Östersund idag för slagskeppet (Spang Viktor) kom aldrig till senast. Tränar fint. Blir förvånad om han håller upp spets. Korrigerar en hel del idag, mest spännande blir barfota runt om. Min känsla är att han kommer växa en klass så. TUFFT motstånd & känns mer som en platschans" |
Citat:
|
En intressant detalj som kan vara värd att reflektera över.
Hill Street har enbart 3 vinster. Alla 3 vinster har kommit med Daniel Redén som kusk. Han har 3 av 6 med Redén som kusk och är i övrigt 0 % med andra kuskar. Kanske en slump.. eller så funkar de väldigt bra ihop. |
Citat:
|