Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-08-07, 23:43   #61
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja 18% mot 5% känns absolut snett. Intressant att Brad är rätt påpassad den här gången, den har ju liksom aldrig varit "erkänd" förut. Men nu när det är fullständigt stenhårt emot är han spelad. Står jag över. Whos Who har jag funderat på en del under veckan, tänkte inte ta med den trots bred gardering. Tror fortfarande den är lite överstreckad men den jävla Örjan vågar jag nog inte ta bort när det är storlopp.



Klart med vinst för Goop? Har funderat hela veckan på om han tar det där eller inte och funderat på vad som kan hända. Och just nu står jag på att han grejar det. Känns som väldigt bra chans att kunna ta sig till spets, och då ska det en del till att torska. Rätt öppet lopp om den kommer bort. Finns så oändligt mycket lågstreckade med vinstchans i omgången så ingen idé att täcka en lampa om man tror den vinner.
Ja, samma som förra veckan när jag berättade att Diamanten var klar, även om jag inte svarade på ditt inlägg. Uno är stenklar. Ni kan bläddra vidare.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-07, 23:57   #62
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Berglund och Jensa på Service Play nu
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Henkezan (+5), Gotland (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 00:05   #63
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Märkligt mycket spel på Pastor Power den här gången. Ja, bra läge och formen är ju alltid bra. Men saknar udd att vinna försöken i silver, har det småsvårt att avgöra även när det blir hyggligt bra serverat. Ska bara inte kunna räcka till seger i en final utan osannolikt bra klaff. Ofta spelvärd annars. Inte denna gång. Bort på 7 streck!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 00:14   #64
 
Reg.datum: sep 2019
Inlägg: 48
Sharp$: 607
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Märkligt mycket spel på Pastor Power den här gången. Ja, bra läge och formen är ju alltid bra. Men saknar udd att vinna försöken i silver, har det småsvårt att avgöra även när det blir hyggligt bra serverat. Ska bara inte kunna räcka till seger i en final utan osannolikt bra klaff. Ofta spelvärd annars. Inte denna gång. Bort på 7 streck!
Håller inte med. Tycker den är ganska korrekt värderad till 9-10 %. Inte varit långt efter liknande motstånd från bra mycket sämre spår på sistone och det är otroligt mycket mer gynnsamt att glida med på innerspår mot att tugga i tredje sista varvet.
DrMarre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 00:26   #65
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DrMarre Visa inlägg
Håller inte med. Tycker den är ganska korrekt värderad till 9-10 %. Inte varit långt efter liknande motstånd från bra mycket sämre spår på sistone och det är otroligt mycket mer gynnsamt att glida med på innerspår mot att tugga i tredje sista varvet.
Har svårt att se det ändå, ens med närapå perfekt lopp nu när det är final. På Åby i maj t ex ska han vinna för att vara på rätt nivå för att kunna matcha de bästa i klassen. På Åby i april ska han kunna haka på och speeda bättre till slut. På Jägers i januari ska han inte behöva kriga så hårt för att rädda andraplatsen. Rygg ledaren med klaff på tempo och körning, eller om han på något vis kunde få fuska bort loppet i ledning (riktigt långsökt) så kan han vinna. Borde få tufft att nå hela vägen till seger annars. Värderar den till max 5% trots fina läget.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 00:37   #66
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Min avslagslista (hästar över 10% som jag inte streckar trots gardering):

Millie Millionaire
Andre Ward
Ivory Di Quattro
Harran Boko
Handsome Brad

Bubblare som jag funderar på om de ska med eller inte:
Anthara Bi
Whos Who
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grant (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 08:32   #67
 
Reg.datum: sep 2019
Inlägg: 48
Sharp$: 607
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Har svårt att se det ändå, ens med närapå perfekt lopp nu när det är final. På Åby i maj t ex ska han vinna för att vara på rätt nivå för att kunna matcha de bästa i klassen. På Åby i april ska han kunna haka på och speeda bättre till slut. På Jägers i januari ska han inte behöva kriga så hårt för att rädda andraplatsen. Rygg ledaren med klaff på tempo och körning, eller om han på något vis kunde få fuska bort loppet i ledning (riktigt långsökt) så kan han vinna. Borde få tufft att nå hela vägen till seger annars. Värderar den till max 5% trots fina läget.
Går klart bra på Jägersro i januari enligt mig, extremt snabb avslutning efter ett ganska segt lopp.

Åby april, sitter ett hack för långt bak, kan väl hålla med om att han kunnat gå lite bättre sista 50.

Åby maj, går bra till slut efter att ha fått gå utvändigt.

Vidare får man väga in att hästen gått framåt för varje start och för närvarande tveklöst håller nivå för vinst i Silver med lite klaff, något jag personligen inte alltid ansett vara fallet sen hästen började tävla i klassen.

Att han inte skulle matcha de bästa i klassen givet en bra position och lite strul för de värsta konkurrenterna förstår jag inte riktigt, har flertalet gånger varit inom 1-2 längder mot mer eller mindre samtliga betrodda ekipage när de mötts.

Med det sagt, menar absolut inte på att den är superintressant, bara att den inte är felaktigt värderad.
DrMarre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 09:18   #68
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Dagens klaraste favoritgardering=Champ Lane och dagens(troligaste) vinnarspel hos bolagen=Champ Lane...finns ingen orsak att frångå ett vinnande koncept...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 09:26   #69
 
Reg.datum: sep 2019
Inlägg: 48
Sharp$: 607
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Min avslagslista (hästar över 10% som jag inte streckar trots gardering):

Millie Millionaire
Andre Ward
Ivory Di Quattro
Harran Boko
Handsome Brad

Bubblare som jag funderar på om de ska med eller inte:
Anthara Bi
Whos Who
Vettig avslagslista med hästar som jag håller med om är lite för tufft påpassade till aktuell spelprocent.

Who's Who otroligt svår att sätta in i sällskapet. Utan Frankrikefloppen på näthinnan hade den antagligen varit hårt betrodd idag, säg 35-40 %? Går såklart upp i klass men SÅ stor skillnad tycker jag inte det är, det är väl Cokstile (distans (?)) och kanske framför allt Moni Viking som håller högre nivå än tidigare.

Hur mycket ska man då väga in Vincennesloppen?

Antagligen inte så mycket:
Hästen underpresterade enormt jämfört med loppen han gjort i Sverige. Vad det är som strulade, sjukdom, bana etc. är omöjligt att sätta fingret på, att något inte stod rätt till däremot ej svårt att konstatera. Därmed blir också information från dessa lopp (med hänsyn tagen till bra prestationer efteråt) mindre relevant än om hästen presterat bra men ej riktigt räckt i sällskapet. Jämför Breeders Crown finalen på Eskilstuna, mer eller mindre helt betydelselöst lopp att inkludera i analysen såhär i efterhand då den även där var väldigt mycket sämre än både innan/efter. Vad man däremot kan väga in är att hästen med jämna mellanrum verkar ha en tendens att prestera otroligt dåligt, framför allt framåt höst/vinter. Ge det en 85-90 procentig chans att hästen gör ett bra lopp och utgå därifrån för mer djupgående analyser.

Senast redigerad av DrMarre den 2020-08-08 klockan 09:31.
DrMarre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 09:39   #70
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Makethemark spelad till under 2%. Jo den har inte varit jätte rolig i år men detta loppet förra året var den 2:a bakom Propulsion...
Senast slog man nytt rekord 9,3aK, svår att räkna på hur loppet blir kört idag när många säker kan nöja sig med rygg ledaren kanske det blir skifte i täten nångång...
2% känns för lite i ett ganska öppet lopp på en så kapabel häst.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 09:42   #71
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Whos Who är så jämn som de kommer. Frankrike är Frankrike, en del går fantastiskt på banan en del passar bättre här. Sen är det annan miljö och allt det där, trivs inte hästen blir det flopp. Väldigt svår att sätta in idag som du säger. Att han ska prestera är jag inte orolig för. Men jag undrar om en häst som är garanterad spår och troligtvis även kommer få göra lite grovjobb under vägen ska vara favorit. Det behöver man nästan vara huvudet högre för att det ska vara rätt. Och att han är så bra har jag ju väldigt svårt att se. Nej den åker nog i stekpannan! Spikade sist men det var då det, nya lopp och nya förutsättningar!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 09:44   #72
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Makethemark spelad till under 2%. Jo den har inte varit jätte rolig i år men detta loppet förra året var den 2:a bakom Propulsion...
Senast slog man nytt rekord 9,3aK, svår att räkna på hur loppet blir kört idag när många säker kan nöja sig med rygg ledaren kanske det blir skifte i täten nångång...
2% känns för lite i ett ganska öppet lopp på en så kapabel häst.
Verkligen! Helt tappad. Spår hela vägen då förra året också. Cyber till 3% är tokigt också, lägg den på rulle med lite tempo och sen full sula i utgången av sista sväng så blir det bra skjuts!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 09:46   #73
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 141
Sharp$: 56942
Standard

Missar uppsnacket idag då jag räknar med att vara hemma från badstranden ungefär när V75 drar igång. Spelade därför dubblar med 5 hästar för att ha något. 10 dubblar x 20 kr till fasta odds

V751: Charlock Viking plats till 2,85. Platsat i 5 av 8 starter i år. Perfekt läge och hyfsad spetschans initialt. Borde vara god chans till rygglopp på storfavoriten och bedömer då platschansen som god.

V75-2: Lord Horse plats till 3,90. Tycker det låter väldigt uppåt efter en lite sämre insats senast. Barfota runt om som vid den imponerande insatsen 12 juni och låter som troligt att det dessutom blir Jänkarvagn ffg idag. Toppkusk.

V75-3: spik Aramis bar. Vinnarodds 2,20. ”Alla” andra har kommande derbykval i tankarna så kan bli ett trist lopp. Noralf Braekken som kör främsta motbudet har 0 vinster på 19 försök på V75 läste jag och tror inte han bråkar med Goop i spetsstriden.

V75-6: monfalcone plats till 6 ggr. Väldigt öppet lopp. Hästen har bara blivit bättre och bättre i de tre senaste efter att ha bytt regi. Riktig nästagångare senast . Pratas om barfota runt om ffg i ny regi och vill minnas att det var stort plus hos Horpestad.

V75-7: Cyber Lane plats till 4,85. Nu verkar det äntligen bli barfota runt om. Ändå det spel som känns mest tveksamt . Krävs att det blir rätt kört för att spurten ska bli platsgivande. Men distansen lär inte vara minus för forne derbyvinnaren .

Får räcka så . Hoppar över streckspel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Henkezan (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 09:46   #74
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Ble du Gers 3,75 plats på Unibet, är inte så tokig ut och här finns några scenarier som kan ge en plats...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 09:55   #75
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Missar uppsnacket idag då jag räknar med att vara hemma från badstranden ungefär när V75 drar igång. Spelade därför dubblar med 5 hästar för att ha något. 10 dubblar x 20 kr till fasta odds

V751: Charlock Viking plats till 2,85. Platsat i 5 av 8 starter i år. Perfekt läge och hyfsad spetschans initialt. Borde vara god chans till rygglopp på storfavoriten och bedömer då platschansen som god.

V75-2: Lord Horse plats till 3,90. Tycker det låter väldigt uppåt efter en lite sämre insats senast. Barfota runt om som vid den imponerande insatsen 12 juni och låter som troligt att det dessutom blir Jänkarvagn ffg idag. Toppkusk.

V75-3: spik Aramis bar. Vinnarodds 2,20. ”Alla” andra har kommande derbykval i tankarna så kan bli ett trist lopp. Noralf Braekken som kör främsta motbudet har 0 vinster på 19 försök på V75 läste jag och tror inte han bråkar med Goop i spetsstriden.

V75-6: monfalcone plats till 6 ggr. Väldigt öppet lopp. Hästen har bara blivit bättre och bättre i de tre senaste efter att ha bytt regi. Riktig nästagångare senast . Pratas om barfota runt om ffg i ny regi och vill minnas att det var stort plus hos Horpestad.

V75-7: Cyber Lane plats till 4,85. Nu verkar det äntligen bli barfota runt om. Ändå det spel som känns mest tveksamt . Krävs att det blir rätt kört för att spurten ska bli platsgivande. Men distansen lär inte vara minus för forne derbyvinnaren .

Får räcka så . Hoppar över streckspel.
Rygg på Monfalcone, hittar han bara ner och får draghjälp så...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td