![]() |
Citat:
:sad: så trist med Galopp för Expensive River. Starten blir ju exakt som jag fick till det i badkaret. 1 borta - 3 laddar för spets och 10 bra chans till 2:a / 3:e ut.... Då kommer en galopp från ingenstans i andra ut |
Citat:
|
Citat:
Förvisso två 0% (vilket starkt talar för jacke) samt en 4% (med lite skrik på) men helt omöjlig är väl inte den där raden? :KO: |
Silverstjärna med 0,14 % rensar nog en del... Men blir intressant. :)
|
Spik på de två stora och utgång på någon av Golden och Gretzky så handlar resten om att helmåla rätt lopp...
Jag säger inte att det är enkelt. Men jag försöker bara hitta ett rimligt sätt att sätta en sån där rad. :KO: |
Hoppat V86
V4 åt skogen Men DD fixar så kvällen blir bra DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2020-08-27, 21:38 Bollnäs, Örebro Torsdag 2020-08-27 Start: 21:40 Kostnad: 100,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3 Vincent Chase 2: 5 Rocky Tilly 1 x 100,00 kr = 100,00 kr. Totalt: 100,00 kr. Rättningskod: PML CTR BRP |
Omgångens 2 största vinner. Ändå jackpot. V86 är SVÅRT!
|
Fortfarande inget resultat (i alla fall hos mig). Någon som sett något?
Edit: KOm samma sekund jag postade... Blev jackpot! :KO: |
Citat:
|
8: Jacke
7: 27 k 6: 330 kr |
Citat:
Det hade behövts en omsättning på mellan 85-170M ( ca 5-10 ggr högre omsättning än i kväll ) för att det skulle ha gått att förvänta sig att minst en rad med 8 rätt skulle varit inlämnad. |
Citat:
Hur räknar man fram det? |
Citat:
Då kommer du fram till vad raden "borde ge". Och ikväll är det ca 6 ggr så mycket som ligger i 8rättspotten. Det betyder att det hade varit rimligt med minst en rad med 8 rätt om det hade varit ca 5-10 ggr mer i potten = 5-10 ggr högre omsättning. Alla beräkningar där det absoluta antalet rader med alla rätt är ett ental har dock en extra hög grad av osäkerhet från omgång till omgång. Men i stora drag ligger det på den nivån. |
V86
Inlämnat: 2020-08-27, 20:27 Bollnäs, Örebro Torsdag 2020-08-27 Start: 20:30 Kostnad: 900,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 4 (4, 2) 2: 1, 2, 8, 11, 13 (14, 2) 3: 3, 6, 7, 11 (2, 7) 4: 6 Guli Glöd (13, 10) 5: 4, 6, 8, 12 (8, 4) 6: 2, 4, 5 (4, 9) 7: 1, 3, 4, 8, 10 (2, 8) 8: 5 Rocky Tilly (7, 2) 3x5x4x1x4x3x5x1 = 3600 rader. 3600 x 1 x 0,25 kr = 900,00 kr. Totalt: 900,00 kr. Självklart skulle Silver Stjärna sprattla till just idag! |
Citat:
|
Citat:
:hattenav: :KO: |
Citat:
Känns alltid tryggt att fråga dig när det kommer till matematiken för där finns det få som slår dig på fingrarna! Tack för att du delar med dig! :hattenav: |
Citat:
Ensam eller dela med en eller två andra. Att byta en vinnare från 0.18% till 3.87% förändrar svårighetsgraden på raden ganska dramatiskt. Men vilken tragik att vara en halv längd bort bara. En detalj är att det här med favoriten i sista.... Att välja bort spik på favoriten i sista avdelningen bara för att det är sista avdelningen är bland det största misstag man kan göra när det gäller spikval. |
Citat:
|
Citat:
Det är en av de mest långlivade "spela smart"-myterna faktiskt. Numera är det så många, i övrigt skickliga, spelare som väljer bort favorit-spik i sista avdelningen att det ofta är svårt att få överbetalt på skrällar i sista avdelningen. Vilken avdelning som är vilken ska ligga extremt långt ner på listan av överväganden när en RIKTIGT vass, ( sharp? ), spelare väljer vilken avdelning som garderas mycket, garderas lite eller inte garderas alls. |
Michael Sandlin lägger delvis fram en annan tes på sidan 6 här. https://media.speedanalysen.se/2020/...v-April-20.pdf Jag har dock lite svårt att förstå hans sätt att räkna, han verkar bara ta hänsyn till om spiken sitter eller ej och genomsnittlig insatsprocent i olika avdelningar. Den underliggande poängen är i alla fall att andelsspelsläggare är mer intresserade av att hålla kunderna nöjda än att vinna pengar.
Edit: Anekdotiskt är intrycket från sommarens V75:or att du har rätt. Många omgångar haft jättefavorit i första avdelningen och flera av dessa har fallit. |