![]() |
Citat:
|
Citat:
Annars är det ju ett skämt, på Travronden blev det panik när Redén bojkotta dom på grund av deras granskning av Propulsion. Detta säger ju lite hur sjukt det är, när den största mediabevakaren måste hålla sig väl med dom som dom ska granska. Men vi får lära oss att leva med detta att dagens trav journalister är anställda till största delen av ATG direkt eller indirekt och då ska inget negativt fram. |
Kommunaren vann och omgången kom av sig totalt för min del.
|
Citat:
|
Nu behöver det skrälla i nästa och vinner favoriten så är jag bitter för ändringen i sista minuten, iaf om Don Fanucci sen vinner också
|
Citat:
|
Goop var ju så uppåt på sin favorit i nästa så nu vinner väl den istället då stallet inte fått till det riktigt.
|
Citat:
Lennart Persson var också en krönikör som kunde skriva en hel del men han syns inte mycket längre. Sulkysport med travrondens gamla trotjänare finns inte ens längre som tidning. Travrondens nuvarande chefredaktör skriver mest krönikor om vilken fantastisk tidning han ger ut. |
Citat:
Citat:
Han tog en trippel... |
Citat:
Nej, det är ju det jag skriver - finns inte många hederliga journalister kvar, inom något område, som med äran i behåll kan kalla sig just journalist. De är megafoner åt makten - inget annat! :thumbdown: |
Citat:
|
Ett problem är också att de vi ser i ATG-tv/TV4 också är hästägare, festar med aktiva, en del kör väl lopp själva? Så slåss de på krogen med varandra och sådär håller det på ...
Ronden ägs väl dessutom på något sätt av förbundet som även äger ATG. Jag minns inte hur det är uppbyggt, men allt sitter ihop. |
Citat:
|
40 plats på L Amour Bonanza till 8,10 hos Svs. Varj ju toppfin första barfota senast när den bl a slog Ike Schermer. Lite flyt från spår 7 kan det bli topp 3.
|
Unoicsdue Gnafa - bästa hästen, bästa läget, bästa kusken - varför krångla till det?!
:clap: |
Vi behöver en travets Erik Niva!
:KO: |
Citat:
:cheers: |
Bertmarks blev inte lättanalyserat i år heller. Är väl det loppet som kan vinnas från spår 12 på Jägers.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Det har inte gått så bra för Goop och Bergh hittills. Örjan igen i nästa skulle jag tro.
|
Citat:
|
Det har varit många framspår de här dagarna, inte helt oväntat, men jag testar ändå en rak DD: 8-9.
|
Örjan kan detta med stora lopp, tror han löser detta och Redén har form till 1000!
VINNARE Inlämnat: 2020-09-06, 16:42 Jägersro Lopp 11 Söndag 2020-09-06 Start: 16:59 Kostnad: 500,00 kr Vadet gäller startnummer 8 Don Fanucci Zet 1 x 500,00 kr = 500,00 kr. Totalt: 500,00 kr. |
Citat:
|
Citat:
Utan att gå in för djupt i ämnet - vi kan ta det efter tävlingarnas slut om intresse finnes. Klart det finns seriösa journalister, men var - ser inte att du gav några exempel. Jag menar dessutom att ju mer seriösa ämnena blir, likt politik, desto färre riktigt bra journalister finns det och som innehar en objektiv syn på yrket och ämnena denne bevakar... MSM i stort är värst - när hörde du äkta och adekvata uppföljningsfrågor när ex. politiker skall ställas till svars för något idiotiskt de begått? "Probing" är numera inte journalisternas ledord nummer ett! :hattenav: |
Fick ett väldigt bra platsodds på Don Fanucci.
Citat:
Placering - Topp 3: T3 3 Diana Zet (1,53) Resultat: T3 3 Diana Zet, T3 4 Milady Grace, T3 5 Alaska Kronos Jägersro - Lopp 11, 2640m Auto Placering - Topp 3: T3 8 Don Fanucci Zet (2,05) Totalodds: 3,14 |
Citat:
Ta till exempel riksspelet på onsdagar och lördagar där Nybrink ibland tillåts ondgöra sig över att kuskarna väljer fel taktik i ca 5 sekunder innan Skoglund täpper till truten på honom. Man verkar oerhört rädd för att det ska bli dålig stämning i studion. Att Tillman verkligen ska kritisera en kollega tror jag inte vi ska hoppas på. Experterna vill ha arbete. Arbetsgivaren heter ATG. Därav alla superlativer om precis allt. |
Citat:
|
La en 20a till 46 ggr på Kolgjinis i derbyt. Tror inte den vinner men dom som bör göra upp ligger på sådana odds att spel känns ointressant .
|
2,12 på platsen för Aetos känns väl ändå som spelbart.
Får sig en slant! :KO: |
Tror mest på Don Fanucci Zet men fick en underlig känsla för Champ Lane och kör en rak DD 9-2
|
Har inte sett Power så här fin i år...
|
När man hör vilket jobb det ligger bakom att ta fram en häst derbyn vill man ju att ALLA ska vinna! :-), men det kanske är ett slags vinst redan att vara med.
|
Kanske den största derbyinsatsen i historien...Hilda Zonett kanske, men inte lika tufft det året...
|
Det blev ju ett riktigt kul lopp.
|
Ojoj! Äntligen riktig tävling jämfört med Stoderbyt!
Vilket lopp! Vilka hästar. |
Härligt lopp. Berghs häst gjorde sitt livs lopp. Vilket ruggigt intryck . Så här ett derby ska se ut.
|
Inget släpp till stallkamraten här......
|