Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Jägers 6/9 - Derbyt! (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/43607-v75-jaegers-6-9-derbyt/)

olle 2020-09-06 15:44

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 711810)
Det har inte gått så bra för Goop och Bergh hittills. Örjan igen i nästa skulle jag tro.

Bergh brukar också kunna ställa i ordning och har tre hästar som taktiskt kan ställa till det för Örjan. Lyckas Reden/Örjan även ta detta stora lopp med dessa förutsättningar är det ruggigt imponerande, dom är i alla fall klara favoriter på de fasta oddsen. Nere i nästan 3 ggr. Släpptes till nästan 5 ggr i början av veckan.

Fulsprit 2020-09-06 15:46

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 711808)
Jag har själv jobbat som journalist och det finns hur många seriösa som helst. Pratar vi trav så måste man skilja mellan vilka som är journalister, krönikörer, programledare, förstå att skilja på journalistik, propaganda etc., och jag förstår att det inte alltid är så lätt för "vanliga Svenssons" med tanke på flödet på sociala medier etc. Jag har dock själv inte jobbat med trav, men jag vet hur det fungerar. Det är som att påstå att det inte finns en enda hantverkare som inte fuskar etc.


Utan att gå in för djupt i ämnet - vi kan ta det efter tävlingarnas slut om intresse finnes. Klart det finns seriösa journalister, men var - ser inte att du gav några exempel. Jag menar dessutom att ju mer seriösa ämnena blir, likt politik, desto färre riktigt bra journalister finns det och som innehar en objektiv syn på yrket och ämnena denne bevakar...

MSM i stort är värst - när hörde du äkta och adekvata uppföljningsfrågor när ex. politiker skall ställas till svars för något idiotiskt de begått? "Probing" är numera inte journalisternas ledord nummer ett!

:hattenav:

Shooter 2020-09-06 15:46

Fick ett väldigt bra platsodds på Don Fanucci.

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 711814)
Bergh brukar också kunna ställa i ordning och har tre hästar som taktiskt kan ställa till det för Örjan. Lyckas Reden/Örjan även ta detta stora lopp med dessa förutsättningar är det ruggigt imponerande, dom är i alla fall klara favoriter på de fasta oddsen. Nere i nästan 3 ggr. Släpptes till nästan 5 ggr i början av veckan.

ägersro - Lopp 8, 2140m Auto
Placering - Topp 3:
T3 3 Diana Zet (1,53)
Resultat: T3 3 Diana Zet, T3 4 Milady Grace, T3 5 Alaska Kronos
Jägersro - Lopp 11, 2640m Auto
Placering - Topp 3:
T3 8 Don Fanucci Zet (2,05)

Totalodds: 3,14

znipstern 2020-09-06 15:48

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 711783)
Per Skoglund och hans bisittare i tv12 har väl aldrig sagt något kritiskt utan bara hyllat . Tittar man på fotboll och studiosnacket så är det i alla fall inte sällan dom är kritiska till ett och annat. I tv12s travsändningar alltid underbart spelvärda omgångar, fantastiska hästar, tränare och kuskar såväl innan som efter. Ger V75 200 kr så är det fantastiskt med dubbel jackpott kommande omgång. Ger 7 rätt miljoner så är V75 ett fantastiskt spel.

Vad är det folk brukar skriva här, ”man biter inte den hand som föder en”.
Ta till exempel riksspelet på onsdagar och lördagar där Nybrink ibland tillåts ondgöra sig över att kuskarna väljer fel taktik i ca 5 sekunder innan Skoglund täpper till truten på honom. Man verkar oerhört rädd för att det ska bli dålig stämning i studion. Att Tillman verkligen ska kritisera en kollega tror jag inte vi ska hoppas på. Experterna vill ha arbete. Arbetsgivaren heter ATG. Därav alla superlativer om precis allt.

karpafan 2020-09-06 15:50

Citat:

Ursprungligen postat av TOBYTYKE (Inlägg 711811)
Avslag på en 4 oddsare, hade den stått i 1.70 kan j köpa sticka ut hakan

Då måste de finnas spelvärde enligt dig! :) nåväl lycka till! :)

olle 2020-09-06 15:51

La en 20a till 46 ggr på Kolgjinis i derbyt. Tror inte den vinner men dom som bör göra upp ligger på sådana odds att spel känns ointressant .

Gotland 2020-09-06 15:59

2,12 på platsen för Aetos känns väl ändå som spelbart.

Får sig en slant!



:KO:

tvablaa 2020-09-06 16:00

Tror mest på Don Fanucci Zet men fick en underlig känsla för Champ Lane och kör en rak DD 9-2

mikaels 2020-09-06 16:01

Har inte sett Power så här fin i år...

shasha 2020-09-06 16:01

När man hör vilket jobb det ligger bakom att ta fram en häst derbyn vill man ju att ALLA ska vinna! :-), men det kanske är ett slags vinst redan att vara med.

mikaels 2020-09-06 16:05

Kanske den största derbyinsatsen i historien...Hilda Zonett kanske, men inte lika tufft det året...

Shooter 2020-09-06 16:06

Det blev ju ett riktigt kul lopp.

viking90 2020-09-06 16:06

Ojoj! Äntligen riktig tävling jämfört med Stoderbyt!

Vilket lopp! Vilka hästar.

olle 2020-09-06 16:06

Härligt lopp. Berghs häst gjorde sitt livs lopp. Vilket ruggigt intryck . Så här ett derby ska se ut.

karpafan 2020-09-06 16:07

Inget släpp till stallkamraten här......



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved