Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V-75 Hagmyren 12 september (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/43621-v-75-hagmyren-12-september/)

Altoc 2020-09-11 18:58

Citat:

Ursprungligen postat av nh5 (Inlägg 712423)
Rolig omgång, blir aningens öppnare också när varken Kihlström eller Goop är med och kör, någon som vet varför dom inte är med?

Goop kör i Frankrike. Örjan kör på Bjerke.

MorganL 2020-09-11 19:33

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 712380)
Kort upplopp är väl oxå en faktor att beakta. Katastrof banan Visby och Hagmyren är väl de Svenska 1000 m banor som sticker ut.


Statistik-Jens kommenterar detta i sina tidiga tankar, take it or leave it :-) :
Citat:

Banan sticker ut genom att ha det kortaste upploppet av V75-banorna, 161 meter.
Många tror att det ger spetshästarna en stor fördel, men sambandet mellan upploppslängd och spetssegrar är svagt.
Jag har tagit en titt på alla banans omgångar sedan 1997. Totalt finner man 42 procent spetsvinnare, vilket är genomsnittligt.
https://spel.travronden.se/nyheter/v...-tidiga-tankar

Efterhandaren 2020-09-11 19:56

Lögn, förbannad lögn och statistik (Jens)
Visst går det att tolka och vrida och vända på alla möjliga cenarion i travloppens förväntade resultat men det finns ju 588 parametrar att ta hänsyn till i varje unikt travlopp.
Statistik måste tas med sunt förnuft och en hel skopa salt. Statistik är ju gammal utvärdering och i min värld helt osannolikt i travspelets helt objektiva värld.

MorganL 2020-09-11 20:39

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 712447)
Lögn, förbannad lögn och statistik (Jens)
Visst går det att tolka och vrida och vända på alla möjliga cenarion i travloppens förväntade resultat men det finns ju 588 parametrar att ta hänsyn till i varje unikt travlopp.
Statistik måste tas med sunt förnuft och en hel skopa salt. Statistik är ju gammal utvärdering och i min värld helt osannolikt i travspelets helt objektiva värld.

:D
Jag håller i stort sett med dig men gillar att ha med statistik som verktyg tex när systemet måste bantas kvartöversexton...
Eller för att kolla upp "fakta". Tex läste jag någonstans att kusk X är vass på hemmabana men usel borta.
Det var ganska lätt motbevisat med statistik...

Får man önska någon lycka till med sitt spel eller är det "skitbong" som gäller? :)

Klanke 2020-09-11 20:54

https://www.jokersystemet.se/t/RwhagsGcbuwj

avd1. Magnus låter mycket nöjd och lämnar nästan klartecken på sin uppsittning. Hästen står hårt inne i loppet men är han så bra som Magnus påpekar och som Oskar Berglund låter väldigt uppåt på. Spåret är inte optimalt men hästen verkar mogen och bör klara detta. Men den går upp i klass så därför valde jag att gardera. NR 10 var med i derby kvalet senast och verkar ha fin form, Torbjörn är påställd 4 procent.

avd2. Här tar nr 1 spets och Magnus ville prova den där så favoriten är illa ute. Min vinnare är överlägsen dessa och i dessa lopp är det fördel för bakspåren. Jag vet faktiskt inte när Unique möte så här enkelt senast? På gävle svepte man fältet 700 kvar och vann med 100 meter. Nu är det ännu lättare emot. Storform i stallet dessutom 19 procent. Jisses den tar vi betalt för.

avd3. Daniel Olsson har tagit ledningen i 95 procent av sina lopp och hans uppsittning NR 3 har tagit ledningen 6 ggr och vunnit 5 den enda gången han förlorade gav han sig motvilligt mot Nero Maximus och en sådant djur ser vi inte här. 16 procent.

avd4. Spikfaks är jättebra och imponerar, hade ett liknande läge senast och avancerade sig till spets sedan var det inte mycket till lopp kan bli samma här men jag tycker han är lite väl för stor favorit. Jag målar och hoppas att kunna fälla honom blir ju fin utdelning om han bränner. Passa Minessa i kallis loppet hon vann Sto SM i fjol på ett imponerande vis. 0 procent nu..

avd5. Valliant Dream laddar och leder länge om man väljer att köra där. Skor på nu är litet minus men kort upplopp på hagmyren. Nr 6 är också en finne som gör bra lopp hela tiden. Den utav 2 och 6 som tar spets lär leda väldigt länge.. Pleasure For Cash är grym men läget är som det är... Meritt är också en tanks som lär göra ett bra lopp.

avd6. Omgångens bästa spik Missle Hill som bombar till spets. Spåret är bra på hagmyren och därifrån skall man slåss. Han har tagit längder på Antonio tidigare och gör det igen. 30 procent är riktigt bra trodde den skulle vara mer spelad.


avd7. Coogan får tiset 20 procent. Örjan tittade bara utåt senast och trodde han hade slagit ledaren men Coogan var kanske inte som bäst den dagen. Perfekt läge nu och är normalt en av två här. Vagabond gör gedigna lopp eftervarannat och är tidig igen. Electrikal Storm är snabb ut men går från de flesta positioner. Jag väljer att ändå blåsa på med lyxstreck ihopp om hög utdelning.

:)

Efterhandaren 2020-09-11 20:57

Citat:

Ursprungligen postat av MorganL (Inlägg 712452)
:D
Jag håller i stort sett med dig men gillar att ha med statistik som verktyg tex när systemet måste bantas kvartöversexton...
Eller för att kolla upp "fakta". Tex läste jag någonstans att kusk X är vass på hemmabana men usel borta.
Det var ganska lätt motbevisat med statistik...

Får man önska någon lycka till med sitt spel eller är det "skitbong" som gäller? :)

Tja men om kusk X är kass på hemmabana men kör en kanonhäst och vass på bortabana men kör en oduglig häst så är det ju lite besvärligt eller för att inte säga omöjligt att hitta en statistik som går att rygga. Nej mina vänner jag har spelat på trav i 50 år och alltid gått på mer eller mindre egna intryck och värderingar. Och jag har inte blivit miljonär men har haft och har en trevlig hobby delvis finansierad med spel utan statistik utvärdering.

Dahle 2020-09-11 21:21

Citat:

Ursprungligen postat av TravFans (Inlägg 712373)
Många som missar att spår 1-3 auto är kraftigt missgynnade på Hagmyren. Bilen släpper tidigt på rakan och de invändiga hinner inte få upp farten.

Missle Hill... ja ni förstår. Fram med hammaren!


Blir väldigt intressant och se vart %-en slutar på, då alla tjänster går på den.
Den kommer jag försöka fälla, så klart. Sen är det inte Örre i sulkyn heller.
Hammaren blir kvar i verktygslådan ;)

Dalglish 2020-09-11 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 712447)
Lögn, förbannad lögn och statistik (Jens)
Visst går det att tolka och vrida och vända på alla möjliga cenarion i travloppens förväntade resultat men det finns ju 588 parametrar att ta hänsyn till i varje unikt travlopp.
Statistik måste tas med sunt förnuft och en hel skopa salt. Statistik är ju gammal utvärdering och i min värld helt osannolikt i travspelets helt objektiva värld.

Tja, men om det nu finns över 20-års samlad statistik som säger att oavsett banans beskaffenhet så är dess spetsvinnare helt i paritet med den gemena. Så vad använder du då det sunda förnuftet till om inte backar ens något ifrån "katastrof-uttalandet/analysen"? Att sortera till "bämst när det gäller aka spiken64 osv" eller något att utgå/inte utgå ifrån?

Om inte minns fel så har bland annat Bosse Eklöf plussat big time för just banans beskaffenhet dito dess svängar som går att köra näst fullt i. Och jämför annars med exempelvis Momarken med veterligen marginal längsta upploppet men dito svängar som missgynnar (de som går samt attackerar ute i de mer yttre spåren) mer än Jägers sista så...och likväl kanske därav tenderar uppvisa spetsvinnare i något så när bra nära medel upploppslängden till trots.

Strappa71 2020-09-11 22:14

Citat:

Ursprungligen postat av Dalglish (Inlägg 712457)
Tja, men om det nu finns över 20-års samlad statistik som säger att oavsett banans beskaffenhet så är dess spetsvinnare helt i paritet med den gemena. Så vad använder du då det sunda förnuftet till om inte backar ens något ifrån "katastrof-uttalandet/analysen"? Att sortera till "bämst när det gäller aka spiken64 osv" eller något att utgå/inte utgå ifrån?

Om inte minns fel så har bland annat Bosse Eklöf plussat big time för just banans beskaffenhet dito dess svängar som går att köra näst fullt i. Och jämför annars med exempelvis Momarken med veterligen marginal längsta upploppet men dito svängar som missgynnar (de som går samt attackerar ute i de mer yttre spåren) mer än Jägers sista så...och likväl kanske därav tenderar uppvisa spetsvinnare i något så när bra nära medel upploppslängden till trots.


Ett ganska rejält krux med 20 års samlad statistik för travlopp är att det inte är särskilt mycket som är superrelevant efter 20 år. Knappast ens efter 10 år och delvis inte ens efter 5 år.

Att få fram ett underlag som både är tillräckligt relevant och tillräckligt stort är förvånande svårt. Betydligt svårare än vad t ex JS antyder.

Och det är ingen dålig sak ...

Dalglish 2020-09-11 22:29

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 712458)
Ett ganska rejält krux med 20 års samlad statistik för travlopp är att det inte är särskilt mycket som är superrelevant efter 20 år. Knappast ens efter 10 år och delvis inte ens efter 5 år.

Att få fram ett underlag som både är tillräckligt relevant och tillräckligt stort är förvånande svårt. Betydligt svårare än vad t ex JS antyder.

Och det är ingen dålig sak ...

Rimlig invändning. Alltjämt sannolikhet bättre med ett någorlunda digert underlag jämfört med de gravt förenklade slutledningarna utifrån typ tio körda lopp eller för den delen mindre man kan se inom trav-televisionen. Eller för den delen de som enligt ovan oavsett kvaliteten på det statistiska underlaget tenderar att rapetera upp frasen: "Lögn, förbannad lögn och statistik".

KalleKlut 2020-09-12 01:23

Enkelraden

V75
Inlämnat: 2020-09-12, 02:22
Hagmyren
Lördag 2020-09-12
Start: 16:20
Kostnad: 0,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Naheed (5, 12)
2: 14 Unique Juni (4, 10)
3: 3 Bridge Jumper (7, 4)
4: 4 Spikfaks (6, 11)
5: 6 Anything for You (4, 12)
6: 3 Milligan's School (6, 2)
7: 6 Vagabond Bi (5, 4)

1x1x1x1x1x1x1 = 1 rader.
1 x 1 x 0,50 kr = 0,50 kr.
Totalt: 0,50 kr.
Rättningskod: NHK QDQ PKG

Spiken64 2020-09-12 03:33

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 712227)
Det är väl ungefär samma spetsfrekvens på Hagmyren som övriga banor, även om en del tror att Hagmyren genererar fler spetssegrar. :)

Är inte lika säker på det att Hagmyren är en spetsbana bara.

Bullo 2020-09-12 08:08

Det var väldigt vad olika de tippar på ronden idag, Jens spikar - då är den överspelad enligt Berglund, Berglund har utgång på en enligt Jens väldigt överspelad. Idag är de verkligen inte överens.

elwiz 2020-09-12 08:12

Mycket snack om annat än v75 på Hagmyren....!

Här kommer lite av mina tankar i varje avdelning:

V75-1: 10 Enge Eros (tobbe trollkarl kanske kan sansa sig då hästen har bra styrka för ett redigt slutvarv)

v75-2: 14 Uniqe Juni (klart bästa hästen....spikas)

v75-3: 5 Mellby Helios (gjorde det bra från spår 8 senast)

v75-4: 15 Bol Brage är väldigt underspelad......

v75-5: 4 Merrit (fattar inget..... spikbud till dessa %, luringen är Buzzy Beater)

v75-6: 3 Milligan (spets å slut...)

v75-7: 4 Heading Reference ( Bra spår i ett öppet lopp...)

viking90 2020-09-12 08:24

La in en liten komb på SvS igår kväll, jag är inte tillräcklig engagerad för att sitta invänta bästa oddsen så tyvärr har 3 av 4 spel bättre odds nu men sitter de så är jag nöjd oavsett...En komb där alla 4 spel måste sitta till ett totalodds av 219 satsat 60kr mycket ska till om alla 4 ska sitta så har även lirat dubblar runt om...

T3 Princess S.W 2,95, Likt olle tror jag inte Peter U har skickat upp en ensam häst 80 mil utan att de tror på chans, vågade dock inte gå fullt ut på Vinnare då jag tyckte Top3 oddset var helt ok!
V Brunello Hall 5.60, Bergh tränat och Lennartsson i sulkyn det måste ju vara en av de mest effektiva kombinationerna senaste året känns det som...
V Merrit 4,15, lirar nästan alltid Merrit känns det som och nu från ett riktigt bra läge borde den ha bra chans att vinna! De är väl finnen som kan ställa till det...
V Vagabond Bi 3,20, Snacka om att gå ner i klass, var rejält "uppanmäld" senast men gjorde det fullt godkänt som 5a i Sundsvall Open Trot trots att merparten av loppet travades i andra spår! Några hack ner i klass till nu!

Som vanlig lycka till alla och trevlig Lördag! Nu ska jag grotta ner mig i Stryktipset lite mer!

Stekel 2020-09-12 08:48

Brunello och Princess ser ok ut men övriga marginella om bäst i min bok.

tvablaa 2020-09-12 09:02

Hur menar du nu?:)

Nu fattade jag:-)

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 712471)
Brunello och Princess ser ok ut men övriga marginella om bäst i min bok.


Efterhandaren 2020-09-12 09:36

Dagens stänkarvarningar

Under 10%. Åtminstone platskandidater.

Martin Tooma 9%
Wingmaster 4%
Chianti 4%
Island Life 2%

Stekel 2020-09-12 09:42

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 712472)
Hur menar du nu?:)

Nu fattade jag:-)

Svårt när stavningskontrollen inte vaknat än. Som bäst ska det såklart stå. 20ggr på svs på Bo Diddley nu, det är taget! 10ggr plats på Elsa Mearas på b365 också.

mackpeter 2020-09-12 10:05

Blir det surströmming i Hudik idag? Bolagssystemet:

1) 1,2,5,6,12 r10-7 (storfavoriten 2 har inte tjänat så mycket pengar nerigenom. Han kommer att springa in mycket i nuvarande låga klass. Ett tänkbart spikförslag. Innerspåren lär inte vara bra på Hudik - men 1 har rest långt för detta lopp. Garderar med några till)

2) 1,4,7,10,14 r5-8 (Westholm säger sig ha toppchans med 14. En möjlig spik. Untersteiner skickar upp 10 80 mil och har naturligtvis bra vinstchans. 3 tar ledningen och släpper.Det kan bli trafikproblem för de bättre stona därbak. Björn optimist med favoriten 4. 1 kommer med bra rad trots usla spår. 7 var bra vid vinsten näst senast och senaste skall glömmas)

3) 7 r3-4 (Nurmos har fått fart på 7, som vunnit tre av fyra starter i nya regin. Har nu fått framspår och körs mot ledningen, där 2 eller 3 befinner sig. Spikas)

4) 4,5,6,10 r2-15 (spåret kan fälla jättefavoriten 4 - hoppas jag för att få upp utdelningen. Tjomslands 10 har springspår och kan få en raketstart. 6 pilade till ledningen senast och höll hela vägen. Stoet 5 får bli lyxstreck)

5) 2,4,6,12 r1-7 (fyra ekipage höjer sig över mängden och streckas)

6) 6 r2-3 (elitloppshästen 6 pilar till ledningen - SoS)

7) 2,3,4,5,6,7,10,12 r11-9 (svårt att bena ut sista avdelningen. Mina förstastreck är 5 och 4)

Kostar 1600 kronor. Lycka till!

hakan11241 2020-09-12 10:37

En fråga om lopp 2. Vet du att trean är startsnabb? Har inte läst det någon annanstans. i så fall läge att chansa bort nr 1 som blir instängd.

Stekel 2020-09-12 10:47

Har kikat på klass 2 närmare en timme nu på förmiddagen. Har varit inne på både 2,3,4 som förstahäst under veckan. Nu har jag bestämt mig för Bridge Jumper som inte bara förstahäst utan som spik! Mellan raderna på Westholm i alla hans kommentarer så låter det inte som han tänkt ge order om att de ska strida hårt om spets, utan snarare att de siktar på rygg ledaren. Och efter att ha pluggat startsnabbhet tror jag även det blir svårt att stå emot trean även om de skulle vilja.

Bridge Jumper har aldrig bommat spets med öppet spår och har 5/6 i den positionen (stryk av fine Nero Maximus ifjol vår, långt före övriga då). Spetshästen i klass 2 med det facitet tränad av Redén, och 20%. Jag vet inte vad mer man kan begära. Om Örjan kört hade den väl stått i närmare 50%.

Kan bli en andraspik på Missle också till slut. 15: 8-3-2 sedan överfarten från USA, varav 10: 6-1-0 på distansen är helt enormt med tanke på vilka lopp den varit ute i. Går jag utanför blir det nog inte längre än till att dubbla med Milligans som också radar riktigt fina prestationer.

fweewea 2020-09-12 10:57

Tycker att det finns rejält med intressanta – och framförallt spelvärda – spikförslag i dagens omgång.

14 Unique Juni i avdelning 2. Överlägsen grundkapacitet. Kan runda allt. 19% just nu.
3 Bridge Jumper i avdelning 3. Spets och slut. 18%.
4 Spikfaks. Överlägsen grundkapacitet. Jag avstår att spika denna dock då jag tycker procenten är för höga. 75%.
2 Valiant Dream. Spets och slut. 17%.
6 Missle Hill. Spets och slut. 39%.
4 Heading Reference. Spets och slut. 13%.

Har verkligen velat fram och tillbaka, men har inte bestämt mig för vad jag ska spika ännu.

Stekel 2020-09-12 11:01

Citat:

Ursprungligen postat av fweewea (Inlägg 712484)
Tycker att det finns rejält med intressanta – och framförallt spelvärda – spikförslag i dagens omgång.

14 Unique Juni i avdelning 2. Överlägsen grundkapacitet. Kan runda allt. 19% just nu.
3 Bridge Jumper i avdelning 3. Spets och slut. 18%.
4 Spikfaks. Överlägsen grundkapacitet. Jag avstår att spika denna dock då jag tycker procenten är för höga. 75%.
2 Valiant Dream. Spets och slut. 17%.
6 Missle Hill. Spets och slut. 39%.
4 Heading Reference. Spets och slut. 13%.

Har verkligen velat fram och tillbaka, men har inte bestämt mig för vad jag ska spika ännu.

Är med dig precis hela vägen på det här!

shasha 2020-09-12 11:16

Angående Princess S.W,V75-2:
PU anger skälet till att han sänder upp hästen till Hagmyren:

"- Det är ett bra sto som det ser bra ut med efter förra loppet. Det är svårt att hitta lämpliga lopp åt henne och det är därför jag skickar henne till Hagmyren på lördag. Jag vill att det ska vara bra pengar att köra om när hon startar. Spår fem ska inte vara några problem. Det blir inga ändringar, skor runt om, vanlig vagn och helstängt huvudlag, säger Peter Untersteiner."

Fulsprit 2020-09-12 11:32

B.W.T.Devil är min stora rysare i dag...

Spiken, den ena, sitter på One Kind Of Art...

Enge Eros, glömde jag nästan - kommer från Derbykval och det såg vi vad detta gjorde för min spik förra veckan, Rackham, som också varit ute i dessa kval som ger stärkt skalle! Kanske ingen spik, även om jag tänkt på det, så kanske i ett lås med någon...?

:clap:

mikaels 2020-09-12 11:37

Lurigt i många lopp idag, speciellt iom flera öppna spetsstrider...ska ta mig en "stänkare" om några timmar, så klarnar det kanske:p...

SO 2020-09-12 11:43

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 712454)
Tja men om kusk X är kass på hemmabana men kör en kanonhäst och vass på bortabana men kör en oduglig häst så är det ju lite besvärligt eller för att inte säga omöjligt att hitta en statistik som går att rygga. Nej mina vänner jag har spelat på trav i 50 år och alltid gått på mer eller mindre egna intryck och värderingar. Och jag har inte blivit miljonär men har haft och har en trevlig hobby delvis finansierad med spel utan statistik utvärdering.

Bra synounkter! Jag är ingen statistikföljare även om jag ibland kan ha "lite" nytta, t ex startsnabbhet. Man får inte överdriva all statistik, då hamnar man illa till. Finns nåt som heter EGNA ÖGON, det slår allt tycker jag.

En annan sak som jag aldrig ger mig på är överskattningen av tider. Skulle alla lopp köras på tid garanterar jag att 80-90 % av hästarna skulle sänka 1-3 sekunder. Nils Elfvings SELF EXPLOSIVE sprang 11.8 för ett tag sedan, i ledningen, tid som "egentligen" skulle ha räckt till seger i MÅNGA V75 lopp i stort sett varje vecka. MEN Givetvis skulle S.E. vara total chanslös i dom flesta av dom loppen, inte ens pallaspirant.

Spiken64 2020-09-12 11:51

Eftersom jag alltid har känt mig som en liten kallblods expert så undrar jag varför 15.Bol Brage är så lite streckad

Piraten 2020-09-12 11:53

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 712492)
Eftersom jag alltid har känt mig som en liten kallblods expert så undrar jag varför 15.Bol Brage är så lite streckad

För att han står tufft inne i loppet. Spikfaks besegrade honom senast från lika start och står nu 20 meter bättre till. Hade de startat från samma volt hade det varit ett givet lås.

mackpeter 2020-09-12 11:55

Citat:

Ursprungligen postat av hakan11241 (Inlägg 712482)
En fråga om lopp 2. Vet du att trean är startsnabb? Har inte läst det någon annanstans. i så fall läge att chansa bort nr 1 som blir instängd.

Jag lyssnade igår på en intervju på atg.se med Oskar J. Andersson. Han skulle köra mot ledningen. Hon har tidigare flera gånger spetsat - då från spår 1 och 2 - och vunnit. Vill inte ha rygg. Möjligen kan 5 ta ledningen. Favoriten 4 och övriga framspårshästar är inte startsnabba.

Spiken64 2020-09-12 11:55

Citat:

Ursprungligen postat av Piraten (Inlägg 712493)
För att han står tufft inne i loppet. Spikfaks besegrade honom senast från lika start och står nu 20 meter bättre till. Hade de startat från samma volt hade det varit ett givet lås.

Tycker 75% är för mycket för min del på den favoriten

Piraten 2020-09-12 11:55

Landar nog i att spika Spikfaks trots procenten. Han ska bara vinna det där loppet och förmodligen tar han sig ut. Förhoppningsvis går alla emot också och han hamnar under 70 procent. Då är det bättre att spela faktor och exempelvis lira flerkupong om sådana som Naheed eller Missle Hill också skulle vinna.

eveton 2020-09-12 12:01

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 712483)
Har kikat på klass 2 närmare en timme nu på förmiddagen. Har varit inne på både 2,3,4 som förstahäst under veckan. Nu har jag bestämt mig för Bridge Jumper som inte bara förstahäst utan som spik!

Hur ofta vinner Daniel Olsson V75, eller ens lopp med prispengar över 50k?
Är i min mening inte bara tillfälligheter och som det brukar upprepas här i forumet så spelar vi inte bara häst utan ekipage. Loppet bör vara heltäckt med 3,4,7 och vill man spika sig ur det så väljer då jag någon av de andra två.

NAFETS 2020-09-12 12:01

V75
Inlämnat: 2020-09-12, 12:39
Hagmyren
Lördag 2020-09-12
Start: 16:20
Kostnad: 96,00 kr
Vadet gäller startnummer


Avd
1: 1, 2, 8 (6, 5)
2: 14 Unique Juni (10, 4)
3: 3, 7 (4, 1)
4: 4, 15 (9, 6)
5: 4 Merritt (12, 2)
6: 2, 3, 6, 8 (1, 4)
7: 3, 4, 5, 6 (7, 11)

3x1x2x2x1x4x4 = 192 rader.
192 x 1 x 0,50 kr = 96,00 kr.

Shooter 2020-09-12 12:07

Citat:

Ursprungligen postat av Piraten (Inlägg 712493)
För att han står tufft inne i loppet. Spikfaks besegrade honom senast från lika start och står nu 20 meter bättre till. Hade de startat från samma volt hade det varit ett givet lås.

Jag är inne på att gardera Spikfaks och då tar jag med Bol Brage. Kommer Spikfaks ut i tid så är loppet över, sitter den fast så kan Bol Brage skrälla.

Altoc 2020-09-12 12:08

Citat:

Ursprungligen postat av eveton (Inlägg 712497)
Hur ofta vinner Daniel Olsson V75, eller ens lopp med prispengar över 50k?
Är i min mening inte bara tillfälligheter och som det brukar upprepas här i forumet så spelar vi inte bara häst utan ekipage. Loppet bör vara heltäckt med 3,4,7 och vill man spika sig ur det så väljer då jag någon av de andra två.

Hur ofta, numera, kör Daniel Olsson V75 eller lopp med över 50k? Lätt att stirra sig blind på antal. Därmed inte sagt att DO är någon favoritkusk. Men många glömmer hur ofta Brännar-Björn m fl haussade ”toppkuskar” får köra ut bakvägen med betrodda hästar.

Stimmet 2020-09-12 12:14

1: 2
2: 1 3 4 10 11 14
3: 3 7 10
4: 4 6 10 12
5: 6 12
6: 6
7: 2 4 5 6 10

A hästar
Avd 2: 10
Avd 4: 4
Avd 7: 10

mackpeter 2020-09-12 12:19

V75-2
3 körs mot ledningen. Jag skrev tidigare, att hon släpper - men jag tror inte att Oskar gör det. Hon har tidigare vunnit från ledningen och gillar inte att gå i ryggar. Idag är det första gången hon möter V75-motstånd. Tror dock inte hon räcker här.

14 tror Westholm benhårt på. Untersteiner skickar upp en häst - 10 - de 80 milen till Hagmyren. Klart hon har bra vinstchans. Erik säger, att 5 inte är en spik men skall streckas. 1 har äntligen fått framspår och med endast fyra konkurrenter på första volten bör hon hitta ut i slagläge. Favoriten 4 streckas tidigt enligt Björn. 7 stod på samma start senast som 4 som slog 7. Då fick 7 ett hopplöst lopp, som skall glömmas med tanke på hur bra hon var vid vinsten näst senast på Romme.

Spiken64 2020-09-12 12:27

Personligen tycker Milligan's School är en bättre häst än Missle Hill så kanske spikar den förstnämnda på mitt bolagssystem.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved