Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 Åby/Solvalla Onsdag 9/9 Dubbeljackpot (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/43629-v86-aby-solvalla-onsdag-9-9-dubbeljackpot/)

Tipsb 2020-09-07 10:43

V86 Åby/Solvalla Onsdag 9/9 Dubbeljackpot
 
Vad tror vi om omgången?

Just nu störst favoriter:
Velten Limelight 51 %
Vichy Grif 64 %
CMT Queen Bee 53 %
Astronascente Zac 64 %

Bra favoriter? Svaga favoriter?

Något annat som sticker ut i omgången? Ser att det är en del årgångslopp, det brukar ju generera en del lågrankade vinster.

Shooter 2020-09-07 12:00

Det ser väl ut som att det kan börja med två stora favoriter, men därefter blir det svårare.

Basse 2020-09-07 12:24

Samarbeta?

Att ordentligt syna alla 95 hästar som startar på V86 i lopparkivet är ett riktigt "hästjobb".
Ska man kolla t.ex 5 starter i arkivet för alla 95 hästarna så blir det 475 lopp att gå igenom i arkivet.
Tar väl 2 min att ett lopp och sedan 1 minut till att anteckna hur hästen kördes/såg ut.

Så 457 lopp i arkivet X 3 min = 1 425 min = nästan 24 timmars arbete:sweatdrop:

Om man sen ska sammaställa intrycken i ett inlägg på Sharps tar nog det inlägget min 30 min att få till för ETT av loppen. Det blir 4-5 timmars arbete till om man siktar på en seriös och noggrann analys av alla 8 loppen.

Vi är ju rätt många så vi kanske kan dela på arbetsuppgifterna?

Jag kan ta på mig att göra jobbet för V86 avd 3 med 14 startande hästar .
Jag ser minst 5 lopp i arkivet för samtliga 14 startande och försöker sammanställa infon jag jobbat ihop i ett inlägg här i tråden.

Hade ambitionen att göra detta för alla 8 loppen men insåg vid lite noggrannare beräkning att det skulle ta mig runt 30 timmar. ...

Men 3-4 timmar på avdelning 3 låter lite rimligare. Orkar jag få färdig hela jobbet för avdelning 3 så kan jag eventuellt ta en ytterligare avdelning i morgon. Men det återstår att se om jag får tid till två lopp. Avd 3 är spikad - Jag tar hand om den:thumbup:

OM någon några vill ta hand om något av de andra loppen så posta gärna har vilket lopp ni pluggar på för att undvika att 3-4 pers jobbar med samma lopp.


Hoppas någon hakar på tåget - genomgången av mina intryck i avd 3 postas i morgon.

Vore jäkligt häftigt om vi fick analyser i alla 8 lopp!

Det vore samarbete på riktigt:)

om det skulle fungera skulle kanske någon Moderator kunna hjälpa till att flytta/kopiera
analyserna till en låst tråd där bara analyserna ligger snyggt uppradade i loppordning.

kommentarer mm kan få rulla på i denna tråd.

Om detta skulle fungera så blir det ju lättare för alla om analyserna ligger i ordning i en egen låst tråd. Alternativet blir ju att hoppa mellan sidorna i denna tråd för att hitta loppanalyserna som troligen hamnar på 8 olika ställen i tråden.


vad säger ni? : Yay or Nay?

Tipsb 2020-09-07 12:49

Jag samarbetar gärna kring olika saker och försöker hjälpa andra (och ta hjälp).

Men tror det är omöjligt att få upplägget att fungera bra över tid. Kommer inte vara alla som kan eller vill sitta 3-4 timmar och kolla arkiven. Har sett massvis med liknande initiativ som fallerar över tid då alla inte kommer hålla sin del över tid.

En del gillar att kolla i arkiven, en del gillar att grotta ned sig i statistik etc...

Uppskattar initiativet men tror det är dömt att misslyckas.

Basse 2020-09-07 12:53

Citat:

Ursprungligen postat av Tipsb (Inlägg 711908)
Jag samarbetar gärna kring olika saker och försöker hjälpa andra (och ta hjälp).

Men tror det är omöjligt att få upplägget att fungera bra över tid. Kommer inte vara alla som kan eller vill sitta 3-4 timmar och kolla arkiven. Har sett massvis med liknande initiativ som fallerar över tid då alla inte kommer hålla sin del över tid.

En del gillar att kolla i arkiven, en del gillar att grotta ned sig i statistik etc...

Uppskattar initiativet men tror det är dömt att misslyckas.

Ja antagligen blir det svårt att hitta många som vill göra så mycket arbete vrje vecka.

Men vore kul om någon några testade. Om inte annat så för att lära sig plugga mer noggrant och "rätt" till ett lopp.

Om man aldrig gjort detta så noggrant innan så är jag övertygad om att det som testar kommer att lära sig en hel del genom att ge det ett försök:)

Shooter 2020-09-07 12:57

Det tål att funderas över. Kanske man kan göra det vid särskilda tillfällen, men jag tror inte att man behöver kolla de fem senaste starterna för samtliga hästar. Starter i maj/juni och tidigare känns inte så aktuella för dagsformen.

Basse 2020-09-07 14:02

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 711911)
Det tål att funderas över. Kanske man kan göra det vid särskilda tillfällen, men jag tror inte att man behöver kolla de fem senaste starterna för samtliga hästar. Starter i maj/juni och tidigare känns inte så aktuella för dagsformen.

Behöver inte vara exakt de 5 senaste, kan vara de 2 senaste sen ett par starter där man startat från liknande startspår eller liknande motstånd.

Man får bedöma med sunt förnuft vilka lopp man bör kika på. Kan räcka med 1-2 lopp för vissa hästar om man redan har en bra uppfattning om hästen. Andra kan behövas fler.

Shooter 2020-09-07 15:39

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 711918)
Behöver inte vara exakt de 5 senaste, kan vara de 2 senaste sen ett par starter där man startat från liknande startspår eller liknande motstånd.

Man får bedöma med sunt förnuft vilka lopp man bör kika på. Kan räcka med 1-2 lopp för vissa hästar om man redan har en bra uppfattning om hästen. Andra kan behövas fler.

Jag tror att det är smartare - att man går igenom "sitt" lopp och kollar upp det man tycker är intressant i lopparkivet och kanske med komplementerande info ifall man hittar något av vikt. Att var och en i så fall avgör hur själv.

Efterhandaren 2020-09-07 15:43

Måndagstankar Vid första snabbkollen i programmet.
Tisdagstankar vid andra kollen

V86 1) 5 Velten Limelight. Läcker travare som vunnit 8 av 13 starter. Hästen att slå.
4 Panther Face har bra läge och får en stänkarvarning. Veijo har lite smygform på stallet.
2 Amour A Belle tog en gunga i Sverigedebuten men Paal har läget och både häst och kusk trivs nog på distansen
6 Raket Brodde står bra inne och har gått bra i Danmark

V86 2) 5 Vichy Grif. Lite tråkigt att rabbla favoriter men Varennaren blir bättre och bättre för varje start och har grym form.
1 Miracle Tile var ute i betydligt tuffare gäng senast och gick bra i skymundan
4 Argbiggan har blivit min följehäst och formen är på topp

V86 3) 9 Eros Zola. Hoppade i Danska Derbyt senast men kan ta revansch här. Typiskt Flemming läge med en slutspurt som sänker allt sista 500.
1 Global Agreement måste nog bevakas. Unter låter oförskämt positiv och brukar leverera efter paus.

V86 4) 5 Allagash Nancy kan räcka långt här i öppet stolopp.
6 Mellby Hope var inte som bäst senast men står perfekt inne och borde duga här

V86 5) Stolopp igen. 9 Princess Kloster är en rejäl travare och borde få vinna snart.

V86 6) 4 Mas Capacity. Oturlig galopp senast. Jorma och Melko kanske tar revansch med starka hästen.
7 Orlando Classic. Lite vingelläge men hästen har ju Orlando Vici gener och tål att gå en repa i spåren. Hästen har varit på plats 22 ggr av 23 möjliga och 13 vinster. Imponerande.
9 The Bald Eagle har gått bra i (För) tuffa gäng och snart kan han få utdelning

V86 7) Mycket bra klass på detta loppet.
2 Taiga Woodland är en flygmaskin (spetshäst) som ibland blir lite för het men har gått bra på 2140 oxå. Mina tankar går till tragiskt bortgånga Laura Myllymaa och kanske Taiga kan hedra sin f.d. tränare med en vinst.
9 André Ward hoppade senast men bra för klassen och normalt med i striden. Psst Flemming läge :)
12 Ike Shermer har surt läge men hästen har bra vinnarskalle.Det blir nog pace på loppet och då gynnas ekipaget. Dessutom Varennare :)
10 Hierro Boko har grym form och ”Hanna från Halmstad hej du är en duktig travtjej” Se upp

V86 8) 1 Astronascente Zac. Ännu en svårslagen storfavorit. Mycket fin Ready Cashare som visat hög klass i enkla gäng.

ninovic 2020-09-07 21:26

Ni får 2 spikar och ett lås av mej sen kan ni ” måla ” hur ni vill i de resterande lopp.


V86-1) 6 Raket Brodde spets och slut 16% just nu ( favoriten med skor runt om ).

V86-4) 6 Mellby Hope 12% just nu ( barfota runt om ) spets och slut.

V86-5 ) 6 C.M.T. Queen Bee & 9 Princess Kloster ( har jagat den en tid och värd en seger snart ).


Håll till godo.

Piraten 2020-09-07 22:30

Jadu Basse, bra initiativ. Jag har lagt en hel kväll och lite till på mina analyser. Postar de imorgon. Har mycket drag och sågar en hel del betrodda!

shasha 2020-09-08 08:00

kan någon förklara hur DIGITAL LITERACY i lopp V86-4 kan ha så många streck på sig? jag tittar och tittar och ser inte skälet. Dålig spår och enda vinsten är på 1640 på tiden 15,1.

Själv hade jag helst spikat CLAIRE DI QUATTRO som får offensiva Skoglund, men det låter som om det är frågetecken för formen och då tar jag flera där i stället, 7:an tar jag inte, om jag ska ta med en häst måste jag ha skäl för det och jag hittar inga på 7:an.
Örjan är duktig, men då måste det vara en häst som har förutsättningar att vinna. Och jag ser inte det på 7:an.

Piraten 2020-09-08 08:43

Citat:

Ursprungligen postat av shasha (Inlägg 712003)
kan någon förklara hur DIGITAL LITERACY i lopp V86-4 kan ha så många streck på sig? jag tittar och tittar och ser inte skälet. Dålig spår och enda vinsten är på 1640 på tiden 15,1.

Själv hade jag helst spikat CLAIRE DI QUATTRO som får offensiva Skoglund, men det låter som om det är frågetecken för formen och då tar jag flera där i stället, 7:an tar jag inte, om jag ska ta med en häst måste jag ha skäl för det och jag hittar inga på 7:an.
Örjan är duktig, men då måste det vara en häst som har förutsättningar att vinna. Och jag ser inte det på 7:an.

Hästen satt fast med sparat näst senast och den starten är bara att glömma. Senast var hon ute i uttagningslopp till derbystoet och hakade med på innern via 11/800. Det är ingen stjärna, men en klart duglig märr och enda segern är tagen med Örjan. Jag tror dock som du att blir svårt att vinna loppet, för här luktar det inte invändig resa utan det lär krävas lite jobb längs vägen.

Efterhandaren 2020-09-08 08:44

V86 4 känns vidöppet och Digital Literacy får väl många streck på Örjan effekten. Hästen har väl stigande form men klurigt läge. Kvalade in till stochampionatet och gick bra i stoderbykvalet. Men känns väl lite överstreckad i mycket svårt lopp. Jag har lite feeling för Haugstads styrning men det känns som gardering eller blunda och peka.
Psst Mellby Hope står bra inne men har väl inte övertygat i senaste starterna.
Som sagt ett chansstreck eller alla.

Shooter 2020-09-08 09:26

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 711918)
Behöver inte vara exakt de 5 senaste, kan vara de 2 senaste sen ett par starter där man startat från liknande startspår eller liknande motstånd.

Man får bedöma med sunt förnuft vilka lopp man bör kika på. Kan räcka med 1-2 lopp för vissa hästar om man redan har en bra uppfattning om hästen. Andra kan behövas fler.

På skoj så går jag igenom lopp sex då det ser lite lurigt ut på förhand. Spårtrappa etc. Få se om jag hinner med alla pållarna då jag har lite annat jag ska göra också och det är tisdag idag, men jag testar.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved