Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Färjestad lördag (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/43731-v75-faerjestad-loerdag/)

TravFans 2020-09-14 13:07

V75 Färjestad lördag
 
Upplopp: 177 m

Ser ut som att det finns 2-3 väldigt ”klara” favoriter. Men arkivkollen kan gräva fram nått intressant.

fweewea 2020-09-14 13:56

Den enda stenklara jag hittar är 4 Odd Herakles. De enda motbuden är 3 Åsrud Vilja och 6 Troll Solen, men de två får det nog svårt när favoriten startar från just spår 4.

2 Farlander Am är rätt favorit i sista avdelningen tycker jag. Men när det är långdistans så kan verkligen allt hända. Det kan vara så att han spetsar och leder hela vägen runt – och det är ett rimligt spikbud förstås. Men jag är inte säker på om jag vågar luta mig emot honom helt och fullt, detta trots form, bra spår och en fin grundkapacitet.

Därutöver tycker jag att det ser riktigt vidöppet ut i nästan alla avdelningar.

Efterhandaren 2020-09-14 14:50

Ja Farlander blir väl hårt betrodd efter uppvisningen senast.Och Bronsdivisionen ser rätt så behaglig ut för ekipaget. Hästen har gått bra hela sommaren men det kanske är lite favorit i fara. Har fått snabba pengar på sig.
Lite stänkarvarning på Zizou i stayerloppet. Distansgynnad luring.

Piraten 2020-09-14 15:16

Ja, att Odd Herakles har toppchans är det väl ingen som tvivlar på. Körs till han sitter i tät och ingen ska rå på honom utvändigt om han är i närheten av samma slag som tidigare.

Även Urban Kronos ska ha toppchans om han lyckas hålla upp innerspåret. Kan han bara öppna något förbättrat gentemot näst senast ska han kunna hålla ut Always On Time och därmed även Chapuy via solfjädereffekten.

Shooter 2020-09-14 15:22

Odd Herakles, Who's Who och Farlander AM ser ut att stå med tre ben i mål

fweewea 2020-09-14 15:57

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 712901)
Odd Herakles, Who's Who och Farlander AM ser ut att stå med tre ben i mål

Är inte särskilt säker på 5 Who's Who faktiskt. Det är ett av de lopp som jag håller som hyfsat öppet såhär på förhand. Visst har 5 Who's Who dragit in mest pengar och har därtill det bästa spåret, men jag är långt ifrån säker på att han kommer till ledningen därifrån. Och frågan är om han orkar vinna från dödens eller andra par utvändigt? Kanske, kanske inte.

1 Gigant Invalley är rätt startsnabb och gillar att gå i ledningen. 4 Snowstorm Hanover finns precis innanför. 6 Forfantone Am kan laddas ordentligt utifrån. Jag tror inte att någon av dessa tre lär vilja släppa till 5 Who's Who om de skulle hitta till spets.

5 Who's Who är bäst på ren grundkapacitet, men jag är långt ifrån sugen på att spika för tillfället iallafall.

mikaels 2020-09-14 16:15

Citat:

Ursprungligen postat av fweewea (Inlägg 712905)
Är inte särskilt säker på 5 Who's Who faktiskt. Det är ett av de lopp som jag håller som hyfsat öppet såhär på förhand. Visst har 5 Who's Who dragit in mest pengar och har därtill det bästa spåret, men jag är långt ifrån säker på att han kommer till ledningen därifrån. Och frågan är om han orkar vinna från dödens eller andra par utvändigt? Kanske, kanske inte.

1 Gigant Invalley är rätt startsnabb och gillar att gå i ledningen. 4 Snowstorm Hanover finns precis innanför. 6 Forfantone Am kan laddas ordentligt utifrån. Jag tror inte att någon av dessa tre lär vilja släppa till 5 Who's Who om de skulle hitta till spets.

5 Who's Who är bäst på ren grundkapacitet, men jag är långt ifrån sugen på att spika för tillfället iallafall.

GI är startsnabb, men nu är vi på Färjestad, Mycket svårt att spetsa från innerspåret bakom bilen där, speciellt på 2140 och att den ska hålla ut Snowstorm Hannover tror jag blir omöjligt, sen tror jag SH är nöjd med rygg på den av 5 eller 6 som kommer först fram...vi får si...

TravFans 2020-09-14 20:31

Odd Herakles, toppspår, normalt spets och dunderslut.

Who’s Who, toppspår, detta gäng reglerar han från dödens om så är.

Bara galopp eller sjukdom emot dessa.

TravFans 2020-09-14 21:19

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 712901)
Odd Herakles, Who's Who och Farlander AM ser ut att stå med tre ben i mål

Är också inne på Farlander AM. Men i det loppet kommer förhoppningsvis Enzo Am komma påställd. Kusligt startsnabb och kommer garanterat laddas då han måste gå på innerspår. (Tappar moralen i andraspår) Luktar stökiga första 500.

Shooter 2020-09-15 08:25

Citat:

Ursprungligen postat av TravFans (Inlägg 712944)
Är också inne på Farlander AM. Men i det loppet kommer förhoppningsvis Enzo Am komma påställd. Kusligt startsnabb och kommer garanterat laddas då han måste gå på innerspår. (Tappar moralen i andraspår) Luktar stökiga första 500.

Lång distans och Farlander behöver inte offras, men skulle Enzo komma till ledningen och släppa till Farlander så är det nog klart.

valo 2020-09-15 14:37

Spikar
 
Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 712901)
Odd Herakles, Who's Who och Farlander AM ser ut att stå med tre ben i mål

Har med alla dina och om mina håller har jag 6 rätt...:lol:

Global Unspoked - Mistelns Napoleon - Golden Boy Sisu

Fast det blir nog rätt låg utdelning - finns naturligtvis några kioskvältare
med på systemet också...

Lycka till!

Shooter 2020-09-15 14:44

Citat:

Ursprungligen postat av valo (Inlägg 712974)
Har med alla dina och om mina håller har jag 6 rätt...:lol:

Global Unspoked - Mistelns Napoleon - Golden Boy Sisu

Fast det blir nog rätt låg utdelning - finns naturligtvis några kioskvältare
med på systemet också...

Lycka till!

Ja, sen har vi ju Amiral i första som kanske är en klaring. Det gäller att fundera på hur man ska göra. Måste ju försöka få till ett system som ger lite tillbaka också.

Tack detsamma! :)

valo 2020-09-15 15:10

Nordisar
 
Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 712976)
Ja, sen har vi ju Amiral i första som kanske är en klaring. Det gäller att fundera på hur man ska göra. Måste ju försöka få till ett system som ger lite tillbaka också.

Tack detsamma! :)

Kommer att lägga in "stöten" i nordisloppet. Odd H. måste vika sig någon
gång (trol. behövs galopp) och "kioskeffekten" blir riktig bra, t.o.m. med andra och tredjehandarna...
Men har inte riktigt bestämt mig för vilka jag ska ha med. I färskt minne finns fortfarande när jag fick in Eldvin (körd av Linda Forsberg) till 50 ggr -
slog Lannem Silja som då stod i 88%. Var några år sedan men som sagt, det
är roligt att fälla "sådana där". Eldvin är med nu också ser jag...Troligen chanslös men den kan ibland men då måste den slippa Odd H. Lannem Silje var inte på topp den gången kan jag säga. Blev tvåa ändå.

Shooter 2020-09-15 15:24

Citat:

Ursprungligen postat av valo (Inlägg 712979)
Kommer att lägga in "stöten" i nordisloppet. Odd H. måste vika sig någon
gång (trol. behövs galopp) och "kioskeffekten" blir riktig bra, t.o.m. med andra och tredjehandarna...
Men har inte riktigt bestämt mig för vilka jag ska ha med. I färskt minne finns fortfarande när jag fick in Eldvin (körd av Linda Forsberg) till 50 ggr -
slog Lannem Silja som då stod i 88%. Var några år sedan men som sagt, det
är roligt att fälla "sådana där". Eldvin är med nu också ser jag...Troligen chanslös men den kan ibland men då måste den slippa Odd H. Lannem Silje var inte på topp den gången kan jag säga. Blev tvåa ändå.

I det loppet slösar jag inga streck. Reserver blir Åsrud Vilja och Roli Eld.

valo 2020-09-15 15:33

Förmodligen
 
Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 712981)
I det loppet slösar jag inga streck. Reserver blir Åsrud Vilja och Roli Eld.

...KLOKT!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved