Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 Jägersro/Solvalla 16/9 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/43743-v86-jaegersro-solvalla-16-9-a/)

Shooter 2020-09-15 14:42

V86 Jägersro/Solvalla 16/9
 
Ursvårt på förhand och det skulle förvåna mig om det inte blir hög utdelning. Det blir nog till att spika storfavoriten Vae Victis Club i andra och tro att Örjan/Redén har bästa hästen i loppet. Volnik du Kras är ju inte så tokig annars och Goop upp bakom ständiga snackhästen Cab Lane som har svårt att leverera. Treåriga ston i tredje och två hästar sticker ut lite grann, men i såna lopp kan det mesta hända, även med bara åtta hästar till start. Dream Creation med Örjan i fjärde lär bli ett anlitat singelstreck hos en del. Tar den sig ut från innerspåret? Sen har vi Rackham som visserligen fick loppet senast, men som också var väldigt duktig. 61 % idag och det känns som för mycket. Runt 40 % hade jag tyckt var lagom på den. Tiger Face kan vara en chansspik. Det måste vara dags för den snart. Sjundespår och det gäller att han går iväg felfritt och inte blir hängades. Activated håller jag högt, men vill inte chansspika i sista, vilket är ett riktigt kanonlopp. Det är lite att tänka på tills i morgon.

Efterhandaren 2020-09-15 15:51

Volnik Du Kras. Rackham och Tiger Face ryggas.

Mina luringar är Valuable Face. Eclipse Am och Une Etoile Gar.

Shooter 2020-09-15 16:00

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 712985)
Volnik Du Kras. Rackham och Tiger Face ryggas.

Mina luringar är Valuable Face. Eclipse Am och Une Etoile Gar.

Jag har streck för de tre sista, men min ram är alldeles för stor efter första genomgången och måste bantas rejält.

fweewea 2020-09-15 16:10

Jag har inte pluggat något alls hittills, men det känns som en extremt svårlöst omgång. Finns många fina lågstreckade drag som kan fälla favoriterna, men att sätta 8:an här känns mycket svårt på förhand.

Känslan är trots detta att spelarna är hyggligt rätt på det sett till favoritskapet på de tidiga strecken. Men det känns som sagt vidöppet i många avdelningar och en del favoriter kan nog vara i fara trots allt.

Avdelning 1:
Svårlöst lopp. Känns som att enbart 1, 4 och 8 är de enda utan chans här. Resten kan vinna detta lopp. Är inte helt säker på om 5 Cleopatra Mystique ska vara favorit – men det är nog en jag vill försöka fälla här. Jag streckade 9 Oliveria senast i hopp om spets och slut, men nu är spåret lite emot och det kan bli en tufft resa härifrån. Jag är inne på att ta många.

Avdelning 2:
6 Vae Victis Club (75%) är troligtvis rätt favorit, men det är ändå en favorit som kan förlora från spår 6. 4 Cab Lane och 7 Volnik Du Kras är tuffast emot. Om 4 Cab Lane hittar till spets så kan han nog vinna därifrån. Känns som en favorit man vill fälla, men det beror på om man har råd eller inte.

Avdelning 3:
Gillar 8 A Cash Machine (3%). Nedstruken ett spår från bricka 8 och det blir lite lättare att kunna göra något därifrån än från längst ut på vingen. Inte helt borta här, men spår 7 är inte helt optimala förutsättningar. Annars tycker jag nog att 6 Coumba är rätt favorit. 1 Valuable Face, 5 Umustbecrazy och stänkaren 9 Honeybee Frö ska passas.

Avdelning 4:

Här vill jag ta alla. Helt omöjligt att hitta riktigt klara bud här. Spontant skulle jag säga att 10 Monark Amok från springspår på volten ser mest intressant ut. Enbart 2% i dagsläget. Den kan nog få en bra resa härifrån. Annars vill jag som sagt måla allting här. I övrigt hoppas jag att de höga strecken på 5 Dream Creation (40%) och 13 Un Mec D'Or (17%) kvarstår. Jag tror att deras chanser är betydligt lägre än vad de är streckade just nu, vilket ger mig ett högre spelvärde på att hitta alternativa ekipage.

Avdelning 5:
Öppen avdelning. Är lite inne på att spika 1 Redneck Woodland (6%). Hyfsat snabb ut och det kanske kan bli spets och slut här. 4 Rackham känns överspelad, trots form och bra spår. Han kanske kan vinna från dödens, men jag är långt ifrån säker på det. 5 Il Duce Boko och 6 Velegance kan få fina resor. 8 Aslan D.K är oerhört bortglömd. 1% just nu.

Avdelning 6:

Ytterligare ett vidöppet lopp. 7 Strong Heartbeat favorit på tidiga strecken, men galopperar frekvent. Knappast en favorit jag vill luta mig emot. 3 Victory Road gillar jag. 4 Estelle Nordique och 5 Flash Teemer blandar och ger. 6 Cargo Door är extremt jämn och har 2-1-2-3-5-5-3-3-3 de senaste nio loppen. Vinner kanske lite för sällan, men snart är det hans tur. Barfora runt om och Mats E Djuse i sulkyn. Dagens 3% är för lite. 11 Mr Marvelous och 12 Eclipse Am kanske kan hitta på något bakifrån. Det är trots allt 2640 meter och då kan allting hända. Ta många.

Avdelning 7:

Gillar också 9 Tiger Face som er andra. Barfota runt om och springspår på volten. Lär komma rätt på det härifrån. Har inte pluggat denna avdelning alls, men det finns definitivt många om budet. Vidöppet.

Avdelning 8:
Många fina hästar i detta lopp. Vem hittar till spets först? Den som tar ledningen har nog goda chanser att hålla hela vägen runt. Blir till att plugga startsnabbhet och sedan ta reda på hur kuskarna vill köra. Ganska jämnt spelat just nu. Favorit är 9 Wild Love från bakspår. 28%. Lite väl högt, väl?

shasha 2020-09-15 18:44

Sitter och läser på loppen,känns som flera storfavoriter kan komma att hålla, men det gör ju inget när flera lopp är öppna och det räcker med några skrällar för att det ska bli lite pengar.

mr_stylez 2020-09-15 23:29

Jag som tycker det ser väldigt överkomligt ut för en gångs skull.... undrar om jag får över 4 rätt till slut? ;P


Vae Victis Club är svår att jobba bort tyvärr, får bli spik om man inte hör ngn sen info som får en att vilja gardera...

sen tycker jag väl även att Rackham, Dream Creation och Activated kan man välja bland som utgångshästar...

Skrällen tror jag kommer i avd 4 om Dream Creation sviker... ser både 4,6,10 som fullt tänkbara skrällar där, alla streckade under 2% i nuläget....
Vad fan, kanske man ska jobba bort favoriten där och låsa på 3 st jättesusare, rätt bra utgångsläge inför de 4 sista avd då...

Aja blir att fundera vidare =)

Shooter 2020-09-16 12:15

Det klarnar lite vartefter och jag har kunnat koka ner systemet en bra bit, men än återstår det en del.

mikaels 2020-09-16 12:37

Cleopatras M är ju överstreckad i första, men ska väl för den skull inte ge 6,75 på Unibet?!?...tycker bet365 har mera normala 3,65...

Grant 2020-09-16 12:48

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 713040)
Cleopatras M är ju överstreckad i första, men ska väl för den skull inte ge 6,75 på Unibet?!?...tycker bet365 har mera normala 3,65...

Tror du inte kopplingen är stor till insatser som gjorts?

Mvh Uffe :)

fweewea 2020-09-16 12:51

12 Eclipse Am struken i avdelning 6.

mikaels 2020-09-16 12:55

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 713041)
Tror du inte kopplingen är stor till insatser som gjorts?

Mvh Uffe :)

Knappast, då det var startodds på 7,25...men det dras ju såklart emot denna 32%-are nu, sen är det ju en annan femma att den lär sluta strax över 20%, alltså ungefär där den nog bör ligga...

mikaels 2020-09-16 13:04

Tycker platsoddset på Estelle Nordique till 2,75(Unibet) är bra i detta numera 10-hästars fält, 2 o 3 är snabba ut och EN bör direkt hitta ner i ett andraspår i skaplig position, hon är ju stark och rejäl och tål att göra en heldel, är väl dock risk att hon blir nerspeedad av någon konkurrent med en bättre resa...

NAFETS 2020-09-16 13:48

Tankarna så här långt.

Orkar inte försöka fälla 6 Vae Victis Club i V86-2, spik!

Övriga tänkbara spikar i nuläget:
V86-1 (dagens skrik?) 2 Del Ray Pellini, V86-3 6 Coumba, v86-6 10 Young King bfro igen.

Låset:
V86-5, 4 Rackham och 6 Velegance

Stänkare.
V86-4, 15 Your Dreamlove - Kan avsluta bra
V86-7, 12 Taxi Out - Mött tuffa hästar. Första vinsten kommer idag :KO:

Är du go ellé?!!:
V86-8, 8 Quarcia - Fattigast i fältet, sämsta spåret osv skall ju inte gå... kan nog ändå inte låta bli efter förra loppets avslutning i 4 spår på näthinnan.

hoola 2020-09-16 14:15

Jens Sjödén V86 Jägersro/Solvalla på Service Plays

hoola 2020-09-16 14:17

Daniel Berglund V86 Jägersro/Solvalla på Service Plays



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved