| SistaStallskriket |
2020-10-09 21:56 |
Citat:
Ursprungligen postat av travanalys
(Inlägg 715954)
Så är det. Man måste ha lite flax för att vinna, åtminstone de lite större pengarna, men det är ytterst sällan den rätta turen inträffar. Ena gången jag var ensam på V5 hade jag ordentligt med flyt i ALLA fem avdelningar med bl.a. tre upploppsgalopper och två målfoton... Spelar man däremot på att loppen ska bli körda på ett normalt sätt och för att vinna mindre summor så anser man sig ha otur om något "onormalt" inträffar...
Skulle säga att den absoluta majoriteten av alla travspelare även har tunnelseende och ser bara sina egna hästar. I första dd idag t.ex. var det ju Paws lopp och hade man fått in 12 hade det varit ordentligt med tur med tanke på 4:ans galopp. :innocent:
|
Om 12 hade vunnit så hade det varit maxklaff och supertur! :popcorn:
Om 11 däremot hade det bara varit "tur"... :cheers:
Men när 11 nu har "tur" och ändå torskar mot 6 då är det inget annat än ren och skär jävla inkompetens från kuskjäveln!
Nu valde jag inte själv spik då jag var med på ett bolag men det är svårt att undvika lallarjävlar på orten och vardagar så det är lite för mycket "Lotto" egentligen för min smak. Ändå ligger jag plus... Det är frustrerande...:rant: Fatta hur resultatet hade varit om kuskarna hade varit så kompetenta nog att man bara hade behövt lista ut hästarnas chans och dagsform!
|