Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-10-23, 20:22   #31
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Betänk detta med att nu kommer vi in i tider med många små- och mellanbanor med medioker banpersonal och ett väder som är mycket nyckfullt. Många "halshästar" som absolut får slita i denna väderlek med skiftande väderlek.

Det är NU vi skall börja ta tillbaks alla jackpottpengar som vi tappat, då möjligtvis de stora bovarna står över slikt, "enkla" omgångar...



Helt rätt tänkt!

Bara det att om man tror att dålig bana/väder och vind kan fälla ngn storfavorit, så ska man fortfarande hitta skrällvinnaren bakom...

Alltid ett problem tyvärr
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+7)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 20:23   #32
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 395
Sharp$: 5745
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nobleflash Visa inlägg
Tycker nog också att Västerbo Pokerface blir för stor favorit, även om det är bra häst.
Kommer nog ta med Frozen Queen, Estelle Nordique och Accolade på min kupong.

Frequency Am tycker jag blir helt bortglömd i ungdomsloppet.

Verkar som att det kommer bli skrik på Quarcia. Jag kommer nog välja Tessy D'ete som min chanspik, samt Heart of Steel i sista.
Hmm, eventuellt ändrar jag mig och kör Prime Lini som spik. Kommer den till ledning ska den slås därifrån.

Quarcia visade fin form senast. Dixie Brick också. Activated lite på gång igen. Kan nog bli 4st på kupongen där ändå med Tessy D'ete.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 20:30   #33
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Jag säger för övrigt att Chapuy blir morgondagens mest överstreckade.
Folk verkar ha låst sig vid att 4 lr 10 ska vinna det loppet, men det är 9 andra bra hästar bakom, många varav i toppform...

Jag personligen tror 10an brakvinner, närmst "perfekta" förutsättningar då 1,2,3,4,5,7 alla är startsnabba, särskilt 4 och 5, lär gå galet fort första 500... Chapuy inget att lita på heller, hoppade sist på Örebro och kan den verkligen svara Mr Clayton JF om den laddas fullt, jag är inte 100 på det..

10 däremot:
- Bäst kusk
- Bäst form (stallet)
- Är bästa hästen, överlägset.
Örjan behöver bara vänta in körningen första 500, gå på säg 600 kvar i spåren och plocka ner dem, vem ska stå emot den? Inte 4an iaf, det vågar jag nog lova.
Nej att den inte är 75% tackar iaf jag för!

Det finns dock såklart saker som kan fälla den, klar för final som ngn sa, Örjan kör ibland för sent med storfavoriter bakifrån, samt alla hästar kan såklart vara sjuka ibland lr bli störda till galopp..
Händer det så kan exakt ALLA vinna bakom.

Mina främsta bud är isf:
5 som jag tror tar spets lr får rygg ledaren.
11 som äntligen fick en ordentlig kusk sist, vann direkt, samma kusk igen nu (Erik A)
3 har gått otroligt bra 5 lopp i rad nu, fast med allt sparat sist, kan sitta bra på det här, se upp!

Jag spikar iaf 10an på huvudlappen, sen alla hästarna på liten skrällapp om den av ngn anledning bränner av.
Så kan resten av landet få gå på nr 4
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+7)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 20:31   #34
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 94
Sharp$: 3056
Standard

Någon som har tillgång till Berglunds tips
Yankee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 21:22   #35
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Vet väl det, men nu diskuterades det tider.
Ja, det diskuterar jag till en del, men jag lägger ingen större vikt vid dessa om det inte är tilläggslopp och extrema skillnader. Vad anser du att tider kommer göra för skillnad här?

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 21:24   #36
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nobleflash Visa inlägg
Hmm, eventuellt ändrar jag mig och kör Prime Lini som spik. Kommer den till ledning ska den slås därifrån.

Quarcia visade fin form senast. Dixie Brick också. Activated lite på gång igen. Kan nog bli 4st på kupongen där ändå med Tessy D'ete.

Quarcia funderar jag också skarpt på - spurtar ju underbart bra med rätt lopp!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 21:37   #37
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
"Fint väder" har inget med halshästar att göra. Betänk att det ofta under denna tid på Örebro är väldigt skiftande lufttemperaturer och dimma och skit som drar in över banan - detta sagt med över 25 års erfarenhet av banan och vädret där... Fuktigt som in i helvetet där!


Har du koll på ngn speciell halshäst för omgången imorn fulsprit?
Just den biten är ju tyvärr väldigt dålig på att komma ihåg/föra statistik på... :/
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 21:37   #38
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 116
Sharp$: 3611
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Ja, det diskuterar jag till en del, men jag lägger ingen större vikt vid dessa om det inte är tilläggslopp och extrema skillnader. Vad anser du att tider kommer göra för skillnad här?

Bakspår är bakspår på kort distans, sen får hästen vara en elitloppshäst eller ej.
Ska garderas i min bok 9ggr av 10. Enl min mening är inte detta den 10:e.
Men har haft fel otaliga gånger.
Nollkollolisten är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 22:05   #39
kh
 
Reg.datum: nov 2019
Inlägg: 11
Sharp$: 290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Dagens huvudlopp Svampen fick inte plats på V75 kupongen i år.

Ser spontant ut som en mycket svårlöst V75 gåta. Det gjorde det även igår i Gävle så att det ser svårt ut innebär inte med automatik högutdelning. Inga extra Jackpotpengar denna gång heller. Dubbla V75or lördag och söndag.

Örebro har alltid betraktats som en spetsbana och alltid fått kritik vid dåligt väder. Värt att tänka på.

I avdelning 1 blir nog Cab Lane favorit. Det var den senast också i Skellefteå. Då var det 1640m auto. Nu 2140 volt. Osäker på vad som passar den bäst, men motståndet ser på papperet betydligt värre ut nu och klarade som bekant inte att vinna sist.

Avd 2 STL ungdomslopp över 1609m. Brukar bli rörigt att reda ut och det är ju inte landets bästa kuskar som är med . Gardera på säger känslan.

3 volter och 2140 i avd 3. Ser också knepigt ut att räkna ut vinnaren. Spontant de två längst bak men Dixie Brick imponerade sist och är väl för klassen inte bara rundningsmärken på start heller.

Avdelning 4 har jag i princip noll koll på. Noterar att 10an är anmäld br ffg och med bike ffg.

Seismic wave blir väl jättefavorit i avd 5. Men bakspår över 1609 m och är den inte redan klar för nästa final? Kör Örjan i så fall för vinst ?

Avd 6 håller väl ingen superklass. 3100 m. Känns som att Västerbo Pokerface borde kunna vinna detta.

Sista loppet troligen dagens bästa . Förutsatt att det inte stämmer att Heart Of Steel ska gå med skor och vanlig vagn som det står söndag kväll är väl spets och slut på den det första man tänker på då de bästa hästarna fick dåliga spår.
AVD1: 2,6,12 AVD2:2,3,5,7 AVD3: 15 AVD4: 2,3,4AVD5: 10 AVD6:3,6,10,12 AVD7:9! Såå svårt var det väl inte
kh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 22:36   #40
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Har du koll på ngn speciell halshäst för omgången imorn fulsprit?
Just den biten är ju tyvärr väldigt dålig på att komma ihåg/föra statistik på... :/

Tyvärr inte, käre frände, men vet bara att i dessa klimatförändringar från sommar/höst/vinter kan göra att "skithästar" höjer sig och kanonhästar viker ned sig vid minsta lilla motstånd - kan tyvärr inte hjälpa dig där. Vet bara att så är faktum...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mr_stylez (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 22:39   #41
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Bakspår är bakspår på kort distans, sen får hästen vara en elitloppshäst eller ej.
Ska garderas i min bok 9ggr av 10. Enl min mening är inte detta den 10:e.
Men har haft fel otaliga gånger.
Okey, men då talar vi troligtvis samma språk. Jag menade att om en bakspårshäst sprungit ex. två sekunder snabbare i rekord så har detta inget att säga om denne har bakspår. Det är så mycket annat så spelar större roll - dvs. löpningsförlopp och tempo...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 04:14   #42
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Har varit inne på att spika 1.Macellerio då det låter kanon i stallet men sen kom strykningen på Ad Hoc då vet jag inte vad Peter.U hittar på från start.Örebro Har ju ingen vinklad startbilsvinge heller men det kan gå ändå.Värsta som kan hända är att Åke Lindblom ger sig in i en spetsstrid mot Robert Bergh och det kan gynna en sådan häst som Dragster.

Men första tanken då jag har förtidslirat Macellerio till oddset 30 gånger är att den bara vinner här.


Som ni ser jag nämner inte Örjans uppsittning.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 04:22   #43
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Känns som Olle har varit inne och tryckt ner oddset på 8.Bianca Sisa och det finns inte mycket till spelvärde kvar där.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 05:10   #44
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

6.Västerbo Pokerfave står med tre ben i mål och det är den klart bästa spiken i omgången trots väldigt hög procent så lär den trenda neråt i studion och det lär väl lysa rött då?

Måste vi helt klart lägga på Johan Untersteiner med sin 2.Dear Friend som står på tur för seger här.Förmodligen får pappa hjälpa till för att hålla ut Disco Volante i en solfjäder effekt som det kan bli här.Att 2.Dear Friend är streckad under 15% är jag nöjd över.Skall ni spela tvilling såg gör det isåfall på röda kuskar far och son för det kommer jag att göra.

Så kommer tlli den vassaste stallformen just nu ochdet går riktigt bra för Robban.Då pratar vi om 1.Macelleria och Robert
Bergh som jag tror bara vinner det här loppet för den står på tur nu.Sen vill Guldtanden inte bjuda på en gratisledning till Robban inte heller Peter.U med Adde S.H som vek ner sig lätt sist men nöjd med strykningen på 6.Ad Hoc.

Har lirat en DD Komb Macelleria 30gånger ihop med Dear Friend 11 gånger total odds där 330 gånger på en satsad hundring.

Lycka till/Spiken
__________________
Som ofta bäst när det gäller.

Senast redigerad av Spiken64 den 2020-10-24 klockan 05:11.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 08:21   #45
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 091
Sharp$: 6123
Standard

Alltså jag är nog beredd att äta upp ett ngt klädesplagg om Macelleria håller ut Chapuy, Mr Clayton och Adde SH.. Tror att Seismic vinner hur det än blir kört.

Noterar också att såväl Beethoven (enl intervjuer) och Aper Mede (enl Björnkollen) ska strykas men ännu inte gjort det?!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
znipstern (+1)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td