Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   GS75 på Lunden ... Tips? (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/44825-gs75-pa-lunden-tips/)

qwerta 2020-11-15 15:10

Citat:

Ursprungligen postat av Nobleflash (Inlägg 721145)
Charlottenlund vill jag gärna åka till någon gång. Ser så fint ut. Runtomkring och sådär. Någon som varit där?

Jupp ... fint ... lätt att komma till ... tåg till Köpenhamn nytt tåg och en promenad ... typiskt Danskt gemyt ... gott och enkelt att äta ... var ett par år sedan sist ... då tog dom bara kontanter ... gott minne eftersom jag var välförsedd och minna vänner bara hade kort :-)

qwerta 2020-11-15 15:12

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 721162)
Charlottenlund - Lopp 4, 2000m A
Vinnare:
2 Dinard (5,20)

Charlottenlund - Lopp 5, 1600m A
Vinnare:
6 Jane Hall (1,30)

Charlottenlund - Lopp 6, 2000m A
Vinnare:
1 Zaffiro Jet (2,18)

Charlottenlund - Lopp 7, 2500m A
Vinnare:
9 Even Steven (1,46)

Charlottenlund - Lopp 8, 2950m V
Vinnare:
9 Apapmand (2,13)

Charlottenlund - Lopp 9, 1600m A
Vinnare:
7 Cyber Lane (1,78)

Totalodds: 81,57

Bolag ... ? (Nyfiken) :-)

Shooter 2020-11-15 15:13

Citat:

Ursprungligen postat av qwerta (Inlägg 721164)
Bolag ... ? (Nyfiken) :-)

Svenska Spel. Jag kör bara där och på ATG.

qwerta 2020-11-15 15:17

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 721166)
Svenska Spel. Jag kör bara där och på ATG.

Samma (+ Betfair) ... kollar tidigare då hade inte SS odds än, tack.

Shooter 2020-11-15 15:27

Dinard var en skräphäst. Kunde ingenting.

Nobleflash 2020-11-15 15:35

Sån dag.

Haft två:an i mål, i två raka lopp.

Bara ta nya tag på Onsdag.

Tipsb 2020-11-15 15:48

Citat:

Ursprungligen postat av Nobleflash (Inlägg 721171)
Sån dag.

Haft två:an i mål, i två raka lopp.

Bara ta nya tag på Onsdag.

Verkar inte bli så mycket pengar att dela ut iaf...

MikaF 2020-11-15 16:00

Citat:

Ursprungligen postat av Tipsb (Inlägg 721172)
Verkar inte bli så mycket pengar att dela ut iaf...

Vänta till Flemmings storfavorit förlorar

fri 2020-11-15 16:20

Sjunnesson kör faktiskt riktigt bra. Men han lär väl aldrig mer bli tagen på allvar och få köra i de fina sammanhangen igen.

Alkolås på mobiler är nog ingen dum uppfinning.

Eller kanske man kan lösa det med Kontigo Cares (nästa börsraket?) egna dongel och en ny app.
Har man över låt säga 0.5 i promille så kan man inte skicka sms (och absolut inga bilder). Har man över 0.7 kan man inte ringa, över 0.9 kommer man inte in på ATG:s hemsida, över 1.2 kan man bara spela Angry Birds och över 2.0 så ringer mobilen automatiskt 112.

AmaerildeRimfrost 2020-11-15 16:23

Citat:

Ursprungligen postat av fri (Inlägg 721175)
Sjunnesson kör faktiskt riktigt bra. Men han lär väl aldrig mer bli tagen på allvar och få köra i de fina sammanhangen igen.

Eller kanske man kan lösa det med Kontigo Cares (nästa börsraket?) egna dongel och en ny app.
Har man över låt säga 0.5 i promille så kan man inte skicka sms (och absolut inga bilder). Har man över 0.7 kan man inte ringa, över 0.9 kommer man inte in på ATG:s hemsida, över 1.2 kan man bara spela Angry Birds och över 2.0 så ringer mobilen automatiskt 112.

Det hade nog ringt jävligt mycket till 112 i sådana fall kan jag säga!

Lobo 2020-11-15 16:24

Citat:

Troligtvis en Sveriges bästa kuskar.

Lobo 2020-11-15 16:34

Citat:

Fy fan vad folk hade fått abstinens. Över 0.7 kan man inte ringa.:lol:

tornado 2020-11-15 16:39

De försöker reda upp reglerna för körning innanför...

Men kommer ingenstans. Än större skandal

Vad är det för nån idiot som skrivit reglerna? Å vad är det för idioter till domare som inte kan tänka alls

AmaerildeRimfrost 2020-11-15 16:45

Citat:

Ursprungligen postat av tornado (Inlägg 721179)

Vad är det för nån idiot som skrivit reglerna? Å vad är det för idioter till domare som inte kan tänka alls

Domarna gör inget fel alls. En bedömning och det de säger håller ju till 100% och de har stöd i reglementet. Ska du vara mot något får det ju vara reglerna i sådana fall!

Nollkollolisten 2020-11-15 16:46

Citat:

Ursprungligen postat av Nollkollolisten (Inlägg 721137)
Ny chansrad. igår blev det visst 0 R så det kan väl bara gå åt rätt håll. :thumbup:
GRAND SLAM 75
Inlämnat: 2020-11-15, 12:58
Charlottenlund
Söndag 2020-11-15
Start: 15:00
Kostnad: 64,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 9 Eastern Promise (7, 2)
2: 1, 2, 5, 7 (3, 4)
3: 6 Jane Hall (2, 5)
4: 1, 4, 5, 8 (6, 9)
5: 7 Ericano (9, 3)
6: 4, 9 (10, 5)
7: 6, 7 (2, 4)

1x4x1x4x1x2x2 = 64 rader.
64 x 1 x 1,00 kr = 64,00 kr.
Totalt: 64,00 kr.
Rättningskod: QJQ WHV NTP

Fy fasen det går åt rätt håll 2 rätt så långt:claps:
Tvillingen satt i lopp 5 iaf

Lobo 2020-11-15 16:48

Citat:

Ursprungligen postat av tornado (Inlägg 721179)

Domarna borde förklarat sitt beslut bättre igår. Kihlström följer ju med per automatik när Moberg kör innanför, därav sker det ingen korrigering. Så alla experter hade faktiskt fel om man följer regelverket.

Problemet är ju då själva reglerna. Givetvis ska man inte få gena i en kurva. På en raksträcka är det väl sin sak. Där tjänar man ju inget.

valo 2020-11-15 16:56

Bara att hoppas att Cyber Lane är vid sunda vätskor...

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-11-15, 11:21
Charlottenlund
Söndag 2020-11-15
Start: 16:48
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Another Dream
2: 7 Cyber Lane

1 x 40,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: RKQ VHP WQN

Stekel 2020-11-15 16:59

Citat:

Ursprungligen postat av Lobo (Inlägg 721182)
Domarna borde förklarat sitt beslut bättre igår. Kihlström följer ju med per automatik när Moberg kör innanför, därav sker det ingen korrigering. Så alla experter hade faktiskt fel om man följer regelverket.

Problemet är ju då själva reglerna. Givetvis ska man inte få gena i en kurva. På en raksträcka är det väl sin sak. Där tjänar man ju inget.

Jo det är just det man gör. Om man behöver dra i hästen för att hålla spåret går den inte lika fort framåt. Samma i kurvan, korrigeringen för att hålla rätt spår (om det är hästen som hänger ner) kostar lite.

Nollkollolisten 2020-11-15 16:59

Citat:

Ursprungligen postat av Lobo (Inlägg 721182)

Håller med dig. Upploppet ner spelar väl ingen roll. Gå i andra spår i kurvan brukar man väl säga är 11 m längre än inner spår. Moberg kör typ halva kurvan ca en tredjedel innanför bangränsen vilket borde vara 1-2 m kortare väg o vann med 2-3 dm

qwerta 2020-11-15 17:01

Citat:

Ursprungligen postat av Lobo (Inlägg 721177)

Tveklöst! Alltid varit! (ja naturligtvis inte alltid .... :-) )

AmaerildeRimfrost 2020-11-15 17:03

Citat:

Ursprungligen postat av Nollkollolisten (Inlägg 721185)
Håller med dig. Upploppet ner spelar väl ingen roll. Gå i andra spår i kurvan brukar man väl säga är 11 m längre än inner spår. Moberg kör typ halva kurvan ca en tredjedel innanför bangränsen vilket borde vara 1-2 m kortare väg o vann med 2-3 dm

Du tror inte Örjans häst fick en kortare väg eller? fattar inte varför människor inte kan tänka mer än i ett steg...

Lobo 2020-11-15 17:06

Citat:

Ursprungligen postat av Nollkollolisten (Inlägg 721185)

Spelade ingen roll i sammanhanget eftersom Kihlström också genade ett halvt spår, så segermarginalen hade blivit detsamma.

eveton 2020-11-15 17:11

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 721187)
Du tror inte Örjans häst fick en kortare väg eller? fattar inte varför människor inte kan tänka mer än i ett steg...

Hörde i en av intervjuerna med domarbasen(tror att det var i TV4) att man inte alls tog med ekipaget på utsidan i bedömningen, så det saknar betydelse.

AmaerildeRimfrost 2020-11-15 17:12

Citat:

Ursprungligen postat av eveton (Inlägg 721189)
Hörde i en av intervjuerna med domarbasen(tror att det var i TV4) att man inte alls tog med ekipaget på utsidan i bedömningen, så det saknar betydelse.

Indirekt måste de ha gjort det för annars är det ju självklart man vinner fördel ifall man kör en kortare väg än tänkt...

fri 2020-11-15 17:12

Alla problem med domarbedömningar och pinnar hit och dit, löser man enklast med betongsuggor längs hela upploppet. Antagligen skulle 2 m högt viltstängsel också åtgärda problemet.

eveton 2020-11-15 17:19

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 721190)
Indirekt måste de ha gjort det för annars är det ju självklart man vinner fördel ifall man kör en kortare väg än tänkt...

Det var i alla fall svaret på en direkt fråga som löd typ "fattades beslutet med bedömning att även Kihlströms häst fick en kortare väg runt sista sväng?"

qwerta 2020-11-15 17:21

Bara att gratta Jocke ... Sevilla var verkligen inte min häst här ... men snyggt kört!

fri 2020-11-15 17:24

Eller så gör man som i "seriösa sporter", man använder samma proffsdomare som åker runt/sitter på sin kammare och dömer ALLA riksevenemang, som V75, V86, V64, V65, dagens V4. Sen får Lasse på macken och Ulla i korvkiosken döma de tävlingar som inte är så att säga av nationellt intresse.

Frasse77 2020-11-15 17:42

Nu kommer jag inte ihåg exakt men flyttar inte Örjan ut i kurvan för att attackera?
För Örjan ligger väl lite snett bakom Moberg och börjar attacken(utflyttning) i kurvan. Vilket beslut domaren än tar så har han ju rätt eftersom regeln är skriven som den är. Därför måste det till tydligare regler nu när travsporten inte längre är ngt som omsätter några tusenlappar.

viking90 2020-11-15 17:51

Kör man på innerspåret så behöver man ju bara bry sig om att få hästen att springa så fort som möjligt framöver och inte korrigera hästen (så länge man inte viker ut mot andraspåret, eller på Open Stretch där det finns).
Viker hästen in mot innerplan några dm så är det bara att fortsätta driva för seger.

Melander 2020-11-15 17:54

XBS WHX RQZ VBS THX RQP.....:p

warn90 2020-11-15 17:55

Mest solklara diskning jag sett !!!!! Hela Sverige fattar detta utom bandomaren o några som spelat !!! Hade det vart Os final o man trampar på linjen blir man diskad !!!!! Varför har man pinnar ???? Hade kusken vart tvungen o korrigera så hade han aldrig vunnit !!!!! Trav handlar väl om o hålla riktning o va först i mål !!!! Hela Sverige hade ju förstått om den blivit diskad !!! Nu fattar ju 90% inte va som gäller , helt ok o passera mållinjen innanför pinnarna om man leder , påverkar ju inte ordningsföljden!!!!! So crazy

Frasse77 2020-11-15 18:06

Stora problemet med gårdagens beslut är ju att det kommer aldrig gå att diska en häst för detta någon gång mer utan det blir ett jäkla liv. Givetvis är ju inte detta Mobergs fel och det är viktigt att påpeka tycker jag, utan han gör vad han kan för att vinna. En häst som bryter inåt och du måste korrigera i så hög fart hade ju givetvis tappat fart och då ej vunnit. (Finns undantag typ Face time Bourbon och några till som du kan korrigera, men det är ju därför dom är världsstjärnor)

Nollkollolisten 2020-11-15 18:12

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 721187)

Kan va! Men Örjan körde på rätt sida pinnarna. Bedömde domarna Örjans körning?

Lobo 2020-11-15 18:23

Citat:

Ursprungligen postat av Nollkollolisten (Inlägg 721203)
Kan va! Men Örjan körde på rätt sida pinnarna. Bedömde domarna Örjans körning?

Ja, men i halvår. Domarna dömde rätt! Wadsmo, Wihlborg, Huselius, Noren, Neves eller experterna som dömde ut domarna utan att först veta vilka regler som gäller hade helt enkelt fel. Badmössor haglar...:hattenav:

asgaya3141 2020-11-15 18:26

Citat:

Ursprungligen postat av Lobo (Inlägg 721177)

Svårt nu för hen

mikaels 2020-11-15 19:23

Citat:

Ursprungligen postat av warn90 (Inlägg 721200)
Mest solklara diskning jag sett !!!!! Hela Sverige fattar detta utom bandomaren o några som spelat !!! Hade det vart Os final o man trampar på linjen blir man diskad !!!!! Varför har man pinnar ???? Hade kusken vart tvungen o korrigera så hade han aldrig vunnit !!!!! Trav handlar väl om o hålla riktning o va först i mål !!!! Hela Sverige hade ju förstått om den blivit diskad !!! Nu fattar ju 90% inte va som gäller , helt ok o passera mållinjen innanför pinnarna om man leder , påverkar ju inte ordningsföljden!!!!! So crazy

Jag är bandomare(diskar hästar för galopp, för lång eller för många), vi fattar inte beslut om denna incident, utan det gör måldomarnämnden(håll isär detta)...för egen del så anser jag deras beslut vara felaktigt, men det är ju vad jag anser:)(har såklart viss insikt i övriga funktionärers arbetsreglemente)...notera att vinnaren inte "spelade någon roll", för mig rent ekonomiskt...

AmaerildeRimfrost 2020-11-15 20:27

Citat:

Ursprungligen postat av warn90 (Inlägg 721200)

Och hade det varit friidrott så blir alla varnade vid tjuvstart och andra, tredje och resterande tjuvstartare utesluts direkt. Men nu finns det olika regler i olika sporter. Så vad har en friidrottstävling med att trampa på linjen att göra?

Lobo 2020-11-15 20:28

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 721209)
Jag är bandomare(diskar hästar för galopp, för lång eller för många), vi fattar inte beslut om denna incident, utan det gör måldomarnämnden(håll isär detta)...för egen del så anser jag deras beslut vara felaktigt, men det är ju vad jag anser:)(har såklart viss insikt i övriga funktionärers arbetsreglemente)...notera att vinnaren inte "spelade någon roll", för mig rent ekonomiskt...

Jag tycker också beslutet är felaktigt men det har med reglerna att göra som är dåliga och som borde uppgraderas. Domarna har ju inte dömt fel. De har ju bara följt reglerna.

Det säger sig själv när man ser loppet att den borde vara diskad alla dagar i veckan. Om de då väljer att inte diska så måste det finnas riktiga anledningar till det och efter ha sett loppet många gånger gör domarna rätt som väljer att fria efter ha följt regelboken. Kihlström har ingen längre väg än Moberg. Det är bara det de kan gå efter. Övriga var för långt efter.

Du får gärna utveckla varför du tycker beslutet är felaktigt om de nu bara följer reglerna.

mikaels 2020-11-15 20:46

Citat:

Ursprungligen postat av Lobo (Inlägg 721222)
Jag tycker också beslutet är felaktigt men det har med reglerna att göra som är dåliga och som borde uppgraderas. Domarna har ju inte dömt fel. De har ju bara följt reglerna.

Det säger sig själv när man ser loppet att den borde vara diskad alla dagar i veckan. Om de då väljer att inte diska så måste det finnas riktiga anledningar till det och efter ha sett loppet många gånger gör domarna rätt som väljer att fria efter ha följt regelboken. Kihlström har ingen längre väg än Moberg. Det är bara det de kan gå efter. Övriga var för långt efter.

Du får gärna utveckla varför du tycker beslutet är felaktigt om de nu bara följer reglerna.

För att regler har tillämpningsanvisningar och "glider" man på dessa så kommer vi snart ha situationer där man kan gena "hur mycket som helst" utan att man kan säga att det är helt säkert att man inte skaffade sig fördel...i detta fall anser jag gränsen vara passerad, men subjektivt blir det och jag tycker regler ska utformas så att det finns så lite subjektivitet som möjligt...blev du nå klokare med det svaret?;)...