Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 Åby - Solvalla 25/11 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/45028-v86-aby-solvalla-25-11-a/)

Efterhandaren 2020-11-24 17:15

V86 Åby - Solvalla 25/11
 
En Dan före Dan fundering.

V86 1) Lite halvöppet 8 hästarslopp. 1-2-3-4 känns streckvärda. Stänkaren är ”Hanna från Hstd. hej......” grym stall och kuskform. Den ödmjuka tjejen har goa trav och framgångs gener från både mor och far.

V86 2) 1-3-5-7. Halvöppet här oxå. Mika Forss är min följe kusk och kan skrälla !

V86 3) 4 Echelon. Äntligen en svårslagen favorit. Hästen är bra iordning och Rosleff är en grym påläggskalv. Kan vara en av nordens vassaste tränare/kusk om 10 år.

V86 4) 1-3-8. Global Benchmark är stänkaren. Lillunter skickar hästen i angeläget ärende och dessutom Erik i vagnen. Smack.

V86 5) Tvåhästars lås. 8 Elephant gillar distansen och Juulemannen är på hugget.
5 Come In Peach lunkar på och snart kommer vinsten.

V86 6) 3 Vicar. Känns som ett bra spikförslag. Ganska beskedligt motstånd.

V86 7) Mycket lurigt och skrällvänligt i min värld.
8 Indra’s Secret är en tuff märr och blir hårt betrodd men läge, distans och h/v emot känns garderingsvänligt.
1 Daytona är bättre än raden och startsnabb, vinnarhålet och OS.
4 Dokonjo är en en gammal hedershäst (119 starter) på Åby. Gått bra i senaste starterna. Stänkare XL.
6 Can Lane. Kommer med ägg i korgen men här snackar vi bättre än raden.

V86 8) 6 Revelation. Robban har bra flyt och bra känsla med nyförvärven. Chansspik.
5 Holdfast Am är kuskförstärkt och får en stänkarvarning.
2 Önas Prince. Hm tillbaka efter paus. Tveksam i min värld och jag spelar alltid emot Nordström trots hans framgångar på unghästfronten. Gillar inte den gubben.

AmaerildeRimfrost 2020-11-24 20:30

50/50 ifall jag står över eller inte i morgon. Det beror lite på ifall jag landar på ännu en klar spik eller inte.

Vid spel så är det bara att singelstrecka nr 5 Digital Literacy i andra avdelningen. Kommer leka hem det här nästan hur enkelt som helst!

I sista avdelningen borde det väl vara upplagt för 2 eller 6!

Jag får suga på karamellen och se ifall det är lönt att sätta ihop något system!

Lazlo 2020-11-24 22:33

OT raderat. Höj nivån och diskutera det tråden är avsedd för.

KalleKlut 2020-11-24 23:49

Lyfter fram en häst i varje avdelning så gör ni som ni vill sen;)

Avd 1. 1 Shapes bör hålla ut 2 Twigs Got U efter en hyfsat snabb öppning dem emellan. 4 Eros Zola kommer att sitta bra på det och är mitt första streck.

Avd 2. Litar inte ett dugg på en överstreckad Melander kuse som har svårt att sätta nosen först! 11 Ale Pride Gar är susaren om Goop/Widell får några tryckare i täten.

Avd 3. Blir inte förvånad om SS, SV mfl spikar 7 Darah Bibo. Nej, det här vinner 4 Echelon fram och baklänges!

Avd 4. Dags för 10 QueenRatzeputz att ta revansch på stallkamraten 3 Samaritana. Hon är tuff den här märren och kan nog göra en hel del ute i spåren med formen hon har.

Avd 5. Jag är inne på att 6 Dali Pagadi klarar spåret bra och tar sig till täten efter ett tag. Kan bli svårtuggad isf..

Avd 6. 3 Vicar lär hålla länge från ledningen men se upp för ständigt underskattade 9 Madronjo

Avd 7. Onsdagens bästa spik i 5 Zio Tom Jet Bra läge bakom bilen och Adrian sparar inte på krutet..

Avd 8. Känns som att vägen är öppen för 2 Önas Prince att bara spetsa hem det här men jag blev inte imponerad av senaste loppet. Dessutom vankas det skor på.. Bubblaren heter 4 Powerbank och har en form i zenit, långskott men se upp!

mr_stylez 2020-11-25 11:10

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 722591)
50/50 ifall jag står över eller inte i morgon. Det beror lite på ifall jag landar på ännu en klar spik eller inte.

Vid spel så är det bara att singelstrecka nr 5 Digital Literacy i andra avdelningen. Kommer leka hem det här nästan hur enkelt som helst!

I sista avdelningen borde det väl vara upplagt för 2 eller 6!

Jag får suga på karamellen och se ifall det är lönt att sätta ihop något system!


Se upp för 4an i sista tipsar jag då om ifall du ska lämna in en rad =)

D Literacy i avd 2 hade varit given om spets, men kan den hålla ut 6an? Mjaa.. kanske! Jag garderar nog men tycker det är minus på alla motbuden haha.
1 vill inte vinna, 3 borde vunnit sist tycker jag, överskattad, får ej spets här. 7 vinner otroligt sällan, 9an svek totalt sist och 10 bättre från spets...
Lås 5-6 lr om man tror på hård körning , 7 streck lr kanske alla haha för den med stor plånbok.. =)

mr_stylez 2020-11-25 11:12

Dagens mest överstreckade blir, som nästan alltid, Vicar... vad folk ser i den hästen förstår jag bara inte.. stark men inget mer. kan den ens trava i under 14tempo 300 m? Tvivlar..

Gläds som alltid åt hur hårt den blir streckad! =) 7-9 förstastreck för mig på formen men det finns fler roliga på tillägg här!

mr_stylez 2020-11-25 11:16

Citat:

Ursprungligen postat av KalleKlut (Inlägg 722618)
Lyfter fram en häst i varje avdelning så gör ni som ni vill sen;)

Avd 1. 1 Shapes bör hålla ut 2 Twigs Got U efter en hyfsat snabb öppning dem emellan. 4 Eros Zola kommer att sitta bra på det och är mitt första streck.

Avd 2. Litar inte ett dugg på en överstreckad Melander kuse som har svårt att sätta nosen först! 11 Ale Pride Gar är susaren om Goop/Widell får några tryckare i täten.

Avd 3. Blir inte förvånad om SS, SV mfl spikar 7 Darah Bibo. Nej, det här vinner 4 Echelon fram och baklänges!

Avd 4. Dags för 10 QueenRatzeputz att ta revansch på stallkamraten 3 Samaritana. Hon är tuff den här märren och kan nog göra en hel del ute i spåren med formen hon har.

Avd 5. Jag är inne på att 6 Dali Pagadi klarar spåret bra och tar sig till täten efter ett tag. Kan bli svårtuggad isf..

Avd 6. 3 Vicar lär hålla länge från ledningen men se upp för ständigt underskattade 9 Madronjo

Avd 7. Onsdagens bästa spik i 5 Zio Tom Jet Bra läge bakom bilen och Adrian sparar inte på krutet..

Avd 8. Känns som att vägen är öppen för 2 Önas Prince att bara spetsa hem det här men jag blev inte imponerad av senaste loppet. Dessutom vankas det skor på.. Bubblaren heter 4 Powerbank och har en form i zenit, långskott men se upp!


Lite svar :)

1: Svår spetsstrid nr 4 min första med. 1-4 kommer man långt med här.

2: Gardering krävs nog ja, 11 tror jag inte på dock, fått flera chanser av mig men presterar inte... (dock spelbar till löjligt låg procent) 9 farligare isf, bättre med smygare än i spets tror jag.

3:Håller med :cheers:

4: Njaa.. om den inte kunde slå Samaritana sist fast den fick gå dödens, hur ska den vinna från bakspår nu? Fin häst, men kommer långt ner för mig här.. Nr 5 däremot, grymt farlig, borde vara favorit tycker jag. 1 ojämn och ofta överstreckad.

5: Tät ja, men ska släppa enligt tränaren (säger Eskil H, ej läst själv), då e den i fara. Men kan absolut vinna!

6: 3 tummer ner, 9 tumme upp =)

7: Helt enig, obegripligt hur den inte är favorit.

8: Helt enig!

valo 2020-11-25 12:15

JW
 
Citat:

Ursprungligen postat av mr_stylez (Inlägg 722676)
Dagens mest överstreckade blir, som nästan alltid, Vicar... vad folk ser i den hästen förstår jag bara inte.. stark men inget mer. kan den ens trava i under 14tempo 300 m? Tvivlar..

Gläds som alltid åt hur hårt den blir streckad! =) 7-9 förstastreck för mig på formen men det finns fler roliga på tillägg här!

Ska väl Westholm kunna vinna?

hoola 2020-11-25 13:13

Jens Sjödén V86 Åby/Solvalla på Service Plays

AmaerildeRimfrost 2020-11-25 13:30

Citat:

Ursprungligen postat av mr_stylez (Inlägg 722675)
Se upp för 4an i sista tipsar jag då om ifall du ska lämna in en rad =)

D Literacy i avd 2 hade varit given om spets, men kan den hålla ut 6an? Mjaa.. kanske! Jag garderar nog men tycker det är minus på alla motbuden haha.
1 vill inte vinna, 3 borde vunnit sist tycker jag, överskattad, får ej spets här. 7 vinner otroligt sällan, 9an svek totalt sist och 10 bättre från spets...
Lås 5-6 lr om man tror på hård körning , 7 streck lr kanske alla haha för den med stor plånbok.. =)

11.5ak som oplacerad gör ju att den kan följa med i ett 12.5am-tempo men att den ska vinna? Visst, alla hästar kan vinna men 13.7am är hästens rekord.

När den van i augusti avslutade den i 13.5/800m och jämför det med Önas som avslutade 11/1000m - bägge lång distans.

Ytterst tveksam ifall den ska kunna ro hem det här, men visst, till 1.70% så kanske det är klart spelvärde.


Jag vill ju tro att Örjan vinner från dödens om det blir den positionen har får ta. Var ju på V75 senast från bakspår mot Mobergs snäva sväng som Örjan sov på upploppet. Inte lika "viktigt" lopp nu men efter den prestationen så är den huvudet högre här. Procenten är väl inte superkul dock och risk den stiger mer.

Nobleflash 2020-11-25 13:31

v86-6

12 Shutupandscratchme, 2%, Ulf Eriksson.

Går fint på långt.

Hann nästan dit senast på Eskilstuna med Kim Eriksson den gången. 50 ggr hade den gett som vinnare. Den verkar helt bortglömd nu. Satte ett platsspel då, inte omöjligt att det blir ett likadant idag.

kire1111 2020-11-25 14:07

:moneybag::no:



1 2 6 3
5 3 6 9 10 7 11
6
1 3 2
8 5 9 6 13
7 13 3 9 4 8 11 12
5
2

hoola 2020-11-25 14:33

Daniel Berglund V86 Åby/Solvalla på Service Plays

fweewea 2020-11-25 15:41

Vad säger tränarna om 14 Alhambra Mail såhär i comebacken? Lugnt upplägg antar jag?

Efterhandaren 2020-11-25 16:29

Citat:

Ursprungligen postat av fweewea (Inlägg 722724)
Vad säger tränarna om 14 Alhambra Mail såhär i comebacken? Lugnt upplägg antar jag?

Tja ganska hårt spelad trots lång paus och tufft läge. 4 årigt sto mot h/v och dessutom 2640 känns ganska utslagsgivande.
Juulemannen sitter nog på leken och mitt drag är 5 I Come In Peace. Unter brukar trivas på Åby och hästen har gått skapligt på distansen.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved