Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Jägersro 16 jan (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/46179-v75-jaegersro-16-jan/)

Kgrh 2021-01-16 01:58

Nadal Broline fortfarande omgångens näst största favorit såhär kvällen före. Det lär ändras under morgondagen.

Kocken14 2021-01-16 08:36

Vi kör tre rackarrökare förra veckans favoritparad är redan glömd.

Avd 1 i en jämnstreckad silverdivision så är det väl dags för...

5 Franklin Face 4% som start efter start har krafter i behåll och i finalen på Solvalla så vart det bara tröga ryggar framför... startar alltid på V75, hemmabana,
Femtespåret är inte optimalt men kommer han iväg så är han tillräckligt bra för att vinna detta silverförsök. Streckas tidigt.

Avd 4 Firar segern med en flaska...

8 Chablis D. K 6% en långskuffare som är rikast i fältet tjänat nästan dubbelt så mycket som 14 på samma volt. 4 av 5 segrar 2020 över lång distans.
Kom igen Juuleman det här vinner du. Är nästan spiksugen på denna..

Avd 7 Sitter samma drag en gång till...

12 MT Oscar 4%!!!! Hur är det möjligt.. ett lopp där första varvet kommer gå fort, ser jag framför mig att längst ut i banan kommer MT Oscar och springer dubbelt så snabbt som de andra.

Lycka till

BroderH 2021-01-16 08:54

Citat:

Ursprungligen postat av Kocken14 (Inlägg 731964)
Vi kör tre rackarrökare förra veckans favoritparad är redan glömd.

Avd 1 i en jämnstreckad silverdivision så är det väl dags för...

5 Franklin Face 4% som start efter start har krafter i behåll och i finalen på Solvalla så vart det bara tröga ryggar framför... startar alltid på V75, hemmabana,
Femtespåret är inte optimalt men kommer han iväg så är han tillräckligt bra för att vinna detta silverförsök. Streckas tidigt.

Avd 4 Firar segern med en flaska...

8 Chablis D. K 6% en långskuffare som är rikast i fältet tjänat nästan dubbelt så mycket som 14 på samma volt. 4 av 5 segrar 2020 över lång distans.
Kom igen Juuleman det här vinner du. Är nästan spiksugen på denna..

Avd 7 Sitter samma drag en gång till...

12 MT Oscar 4%!!!! Hur är det möjligt.. ett lopp där första varvet kommer gå fort, ser jag framför mig att längst ut i banan kommer MT Oscar och springer dubbelt så snabbt som de andra.

Lycka till

Franklin Face är sjukt understreckad! Dock är väl galopp eller tappstart troligt och då blir det tufft. Men skulle han få bra position kan han skrälla.

Nobleflash 2021-01-16 08:57

Första avdelningen är svår.

Man kan koppla bra grepp på omgången genom att gå kort, men man kan också åka även om man tar 4-5 streck.

Voltstart gör det ju än mer chansartat.

tvablaa 2021-01-16 09:27

Håller med. Det är lockande att spika för att koppla grepp. Men samtidigt har jag lovat mig själv att aldrig mer spika Kolgjini eller Lugauer. Kanske landar i utgång på Kennedy till slut.

Citat:

Ursprungligen postat av Nobleflash (Inlägg 731966)
Första avdelningen är svår.

Man kan koppla bra grepp på omgången genom att gå kort, men man kan också åka även om man tar 4-5 streck.

Voltstart gör det ju än mer chansartat.

BroderH 2021-01-16 09:36

Intessant att BG spikar sig själv med Emilion i Björnkollen.

magohl 2021-01-16 09:47

Bastian är ett kantboll idag

flaquelg 2021-01-16 09:47

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 731892)
Ornello blir nog tyvärr ”riksdrag”. SVeriges tyngsta StrecklistepåVerkare spikar...

Vem syftar du på här? Finns ju en uppsjö av tipsters. Finns det någon som påverkar mer än de andra? Själv påverkas jag nog mest av dina tips:):)
Spikar nog inte i det loppet, det finns ju några man gärna vill ha med: Ufo Jet, Chablis DK, First One In bl.a

NicklasA 2021-01-16 10:22

Citat:

Ursprungligen postat av flaquelg (Inlägg 731973)
Vem syftar du på här? Finns ju en uppsjö av tipsters. Finns det någon som påverkar mer än de andra? Själv påverkas jag nog mest av dina tips:):)
Spikar nog inte i det loppet, det finns ju några man gärna vill ha med: Ufo Jet, Chablis DK, First One In bl.a

Med tanke på versalerna i sin text skulle jag nog kunna ta gift på vilken tipstjänst Basse hänvisar till :)

Basse 2021-01-16 10:25

Citat:

Ursprungligen postat av flaquelg (Inlägg 731973)

De som påverkar strecklistan mest är utan tvekan Spelvärde.

Jag spikar inte heller i det loppet. Har 10 streck markerade i fjärde just nu.

4,6,8,9,10,11,12,13,14,15

Mina spikdrag är:

avd2) 4 Lucky Truck som jag är övertygad om har bra chans i loppet.
1,2 gasar nog från start .Lucky Truck är tillräckligt startsnabb för att kunna skaffa sig bra position. Tror LT speedar förbi allihop över upploppet. 27% just nu

avd3) 5 Gareth Boko Gareth vann 3 gulddivisionslopp perioden jan-mars 2020. Trivs bevisligen med både årstiden och skorna på. Har 2 lopp i kroppen och nu borde vinterformen vara här igen. 35% just nu men stiger nog till 45%?

avd5) 5 Alhambra Mail Favoriten Zeta Kronos skrynklade ihop från ledningen sist. En som inte viker ner sig i första taget är Alhambra Mail som är ett stentufft sto. Hon är en Tanks helt enkelt. Idag åker Jänkarbiken på igen. Jag tror hon krossar idag:evilgrin39: 22% just nu.

Med 3 spik får jag råd att gardera ganska hårt i de övriga 4 loppen.

Lycka till :thumbup:

Fulsprit 2021-01-16 10:25

Björn går inte att lita på - han har sålt sin själ...

NicklasA 2021-01-16 10:31

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 731978)

Mina spikdrag är:

1,2 gasar nog från start .Lucky Truck är tillräckligt startsnabb för att kunna skaffa sig bra position. Tror LT speedar förbi allihop över upploppet. 27% just nu

avd3) 5 Gareth Boko Gareth vann 3 gulddivisionslopp perioden jan-mars 2020. Trivs bevisligen med både årstiden och skorna på. Har 2 lopp i kroppen och nu borde vinterformen vara här igen. 35% just nu men stiger nog till 45%?

avd5) 5 Alhambra Mail Favoriten Zeta Kronos skrynklade ihop från ledningen sist. En som inte viker ner sig i första taget är Alhambra Mail som är ett stentufft sto. Hon är en Tanks helt enkelt. Idag åker Jänkarbiken på igen. Jag tror hon krossar idag:evilgrin39: 22% just nu.

Du har möjligen inte koll på vilka som är mest överstreckade?

tvablaa 2021-01-16 10:37

Gillar också Alhambra men är tveksam till om hon är mogen att slå dessa, står ju stentufft inne. Har dock stort förtroende för dina tankar och överväger att ta med henne på lappen:-)

Citat:

Mina spikdrag är:

Stekel 2021-01-16 10:47

Lucky Truc över Behind Bars till 2,15 på bet365, borde vara dagens bästa h2h.

Jämn omgång idag, kanske med guld som enda undantag. Ett minfält att tänka rätt i alla lopp för det är lite mindre givet hur det blir kört än i en vanlig omgång.

Var inne på att spika Kennedy på spets och slut. Trots att den är färsk i klassen och bara har en ljummen vinstchans om ledningen bommas. Man vill ta ställning här. Med volt och omstarter och allt känns ju ändå varken hästen eller kusken trygg. Med Zio som backup däremot så borde man ändå ha ett ganska effektivt lås.

I guld tar jag nog feglåset Gareth och Nadal. De två strykningarna kan bli för eller nackdel för Gareth som borde sitta i ledning. De andra kommer tätare på, men samtidigt kanske risken för körning sjunker en del. En nyckel hur tidigt Lubrano kommer vara aktiv.

Oxidizer blir troöigtvis spik, precis som första tanken var. Även där vill man gärna gå kort. Och man har sett tillräckligt med såna här "påställningar" i de lägre klasserna som gått hem att jag nog kan köpa ett knappt favoritskap. Om dubbling så vore Oscar först på tur som är väldigt tappad, antar pga kusken. För som någon sa, det skulle kunna gå undan första varvet här.

Basse 2021-01-16 10:48

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasA (Inlägg 731980)
Du har möjligen inte koll på vilka som är mest överstreckade?

Nej inte än

NicklasA 2021-01-16 10:50

Är inte 2 The Real Star i V75-6 väldigt tappad idag? Väldigt hårt spelad senast från spår 1, bättre förutsättningar idag med andraspår direkt och medeldistans som jag tror är plus. 3ggr så lite spelad som 6 Cargo Door som kommer från lite vila och skor nu, bara en sådan sak.

Stekel 2021-01-16 10:58

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasA (Inlägg 731986)
Är inte 2 The Real Star i V75-6 väldigt tappad idag? Väldigt hårt spelad senast från spår 1, bättre förutsättningar idag med andraspår direkt och medeldistans som jag tror är plus. 3ggr så lite spelad som 6 Cargo Door som kommer från lite vila och skor nu, bara en sådan sak.

Tveklöst. Betting också.

valo 2021-01-16 11:06

Tänkt färdigt

Fick ett par gråa hår till...värst var sista avd. Första vinner väl Erik efter att de rusat av sig...?
Mina tänkta där fick för dåliga spår.

V75
Inlämnat: 2021-01-16, 10:34
Jägersro
Lördag 2021-01-16
Start: 16:20
Kostnad: 72,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 10 Global Unspoked (6, 4)
2: 1, 6 (4, 12)
3: 2, 5, 8 (7, 4)
4: 2, 9, 14 (10, 4)
5: 6, 11 (5, 8)
6: 4, 5, 6, 12 (7, 2)
7: 3 Oxidizer (6, 2)

1x2x3x3x2x4x1 = 144 rader.
144 x 1 x 0,50 kr = 72,00 kr.
Totalt: 72,00 kr.
Rättningskod: CGG QQK KFJ

BroderH 2021-01-16 11:28

Är Betting Rebel tillräckligt bra att leda runt om i sjätte? Har börjat ändrat uppfattning om Cargo Door efter att ha läst lite mer.

BR spetsar väl? Vem ska sen då trycka upp tempot, givet att tysken hoppar? 2% på BR känns väldigt väldigt lite.

Espo 2021-01-16 11:32

Citat:

Mina spikdrag är:

Bra att SV går emot då, så kanske han stannar vid 43% :-)

Stankarn 2021-01-16 11:44

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 731994)
Är Betting Rebel tillräckligt bra att leda runt om i sjätte? Har börjat ändrat uppfattning om Cargo Door efter att ha läst lite mer.

BR spetsar väl? Vem ska sen då trycka upp tempot, givet att tysken hoppar? 2% på BR känns väldigt väldigt lite.

Är inte den väsentligt sämre med skor på...?

Shooter 2021-01-16 12:02

1) Två hästar sticker ut och jag har tagit ställning för Kennedy. Han har visserligen inte vunnit lopp på en evighet, men spets ser ut att vara vikt för honom och där trivs han ypperligt. Hemmabana dessutom. Hemmabana har även motbudet Night Brodde, men det är betydligt svårare att spetsa från ett fjärde volt, med en häst som dessutom inte är helt stabil.
2) Först hade jag tänkt att spika Lucky Truc. Sedan dubblade jag systemet med spetshästen Jori Boko, som inte alls är dum, men jag tar även med bästa hästen Behind Bars då det är två strukna pållar bakom vingen. Det är många utfyllnadshästar med i loppet och Johan kan komma väldigt bra på det. Antingen så får Jori Boko bestämma i ledningen, eller så blir det tryck i loppet och då avgör Johan.
3) Ytterligare ett lopp där två hästar sticker ut och det gäller att ta ställning. Även här för spetshästen Gareth Boko. Han är mer gynnad av distansen än Nadal Broline och har ett mycket bättre spår. Björn lär inte offra sin häst utan hoppas på att starka Pacific Face ska göra jobbet, men den tappar i starten och Gareth är tillräcklig stark själv.
4) I det här loppet hade jag fler hästar från början, men måste minska ner på strecken på ett litet system. Lirar man stora andelssystem så är det ju bara att gasa på. Jag försöker klara mig på fyra pållar (4,8,9 och 10 om jag inte ändrar något) och det bör ändå vara vettig chans.
5) Femte tyckte jag var ett garderingslopp till en början, men idag lutar jag åt att Goopen leder runt om. En gång är ingen gång och jag tror inte han tar ut hästen igen om han skulle tvivla på den.
6) Emilion kan vara hur bra som helst. Risk för det, men det föreligger också galopprisk. Omöjligt att veta. Här hoppas jag på skräll.
7) Även i sista loppet kan det skrälla till. Bravo Santana och M.T. Oscar är för lågt streckade.

Tipsb 2021-01-16 12:13

Lågprocentade (hästar streckade under 10 %) med klart (kraftigt) uppåtgående spelprocent den senaste dygnet. (dvs trendar uppåt)

2 Mr Perfection

4 Ornello

8 Chablis D.K

1 Princess S.W

12 Payet D.E

8 Bravo Santana

mackpeter 2021-01-16 12:42

Blir väl bra väder och fin bana idag. Spikarna är beroende på Björn Goop. Till slut tror jag mer på honom än mig själv och spikar urstarke Emilion, som inte gärna vill gå fram till vingen i starten och är trög ut. Men Björn är mästare på sånt. Nadal är gammal och föredrar kortare distanser. Måste få trafikproblem och får stå över för spiken Gareth Boko.

1) 1,5,6,7,11,12 r10-1 (6 susar till ledningen i kamp med 7 och 4. Hanna smiter ner i vinnarhålet med Conrad i dödens, där han bestämmer tempot. Kan gynna bakspåren eller varför inte ospelade 5, som såg fin ut i finalen senast på Solvalla. 6 har hemmabana och är en tänkbar spik till 25 %)

2) 1,2,4,12 r6-10 (hade in i det sista lås på 4 och 12. 12 har bäst kapacitet men bakspår innebär att han måste vara 20 m bättre än 4. Skälet till att jag garderar dem är, att 2 bör ta ledningen eller 1. 1 såg ruskigt fin ut vid vinsten senast på denna distans med Erik i vagnen. 7 kommer från två raka segrar)

3) 5 r8-7 (5 har nu fått två lopp och visar uppåtgående form. Hans årstid är här och blir spik. Favoriten 8 vill med ålderns rätt hellre ha kortare distanser)

4) 4,8,9,10,13 r2-14 (9 är en sårbar stor favorit. Senast hade han springspår på tillägg och rundade enkelt till ledningen. Idag kör Conrad till spetsen med 4, som är streckad till 9 %. Steen Juul kommer över sundet med 8, som siktat in sig på detta långa lopp - 8 %. 10 hoppade i derbyfinalen men blev trots det först utan pengar - tidig med Erik. Helt ospelade 13 hoppade i segerstriden senast i ett enklare lopp)

5) 1,3,5,6,8 r10-9 (Björn blir favorit med 6, som skrynklade ihop sig senast på nyårsafton. Många tror att startsnabba 8 tar ledningen, men jag tror att Ingves leder i första kurvan med 1. 5 var tvåa i Diamanstoets final senast. Men då hade 8 20 m tillägg. Streckar även 3, som kan få en smörresa)

6) 4 r7-12 (jag kan inte lita på mig själv här utan följer helt Björnkollen, där Björn spikar sig. På video verkar 4 inte vilja gå nära vingen i starten och kan tappa en del i början. Jag tillhör inte Björns största fans, men litar på hans omdöme och körhänder här)

7) 2,3,6,8 r5-1 (1 blir över från start och lämnas utanför. Favoriten 3 är ojämn och stallet chansar med ändrad utrustning - måste garderas. 2 kan vinna om han är lika bra som när Conrad körde för tre starter sedan. 8 är en snabbstartare och kan ta ledningen. Kan leda ända in i mål när Stefan drar rycktussarna på upploppet - ett fynd till 7 %. 6 kan också ta ledningen, men har visat avläggartendenser sista biten. Streckar den ändå på hemmabanan)

Kostar 1500:-. 24 extra miljoner i sjurättspotten idag, som vi betalade förra veckan.

travanalys 2021-01-16 12:43

Hur kallt har det varit? Vad blir det för bana? Inte bestämt om jag ska spela eller inte...

NicklasA 2021-01-16 12:50

Går på första tanken och spikar 5 Gareth Boko i V75-3, sos. Var länge inne på att singla 9 Global Warrior men vill få med 8 Chablis D.K också så det blev gardering till slut. Ryggar istället Basse och spikar 4 Lucky Truc i V75-2 och hoppas på rätt beslut :)

NicklasA 2021-01-16 13:40

Provar följande topp5 lapp från SvS

Jägersro - Lopp 5, 2140m Volt
Placering - Topp 5:
T5 7 Hierro Boko (1,91)
Jägersro - Lopp 6, 1640m Auto
Placering - Topp 5:
T5 1 Classic Gal (1,52)
Jägersro - Lopp 7, 2640m Auto
Placering - Topp 5:
T5 11 Master Crowe (1,92)
Jägersro - Lopp 8, 3140m Volt
Placering - Topp 5:
T5 8 Chablis D.K. (1,96)
Jägersro - Lopp 9, 2140m Auto
Placering - Topp 5:
T5 11 Ofelia O.E. (2,30)
Jägersro - Lopp 10, 2140m Auto
Placering - Topp 5:
T5 2 The Real Star (1,65)
Jägersro - Lopp 11, 2140m Auto
Placering - Topp 5:
T5 12 M.T.Oscar (2,13)

Totalodds: 88,31

NORTHLAD 2021-01-16 13:51

Mitt system idag blir ett utskrivet med 2 spikar och 1 matematiskt garderat lopp.

Avd1 : A häst 6 garderingar 2,4,7,11,12.

Spetschans 6 körs där kan hålla runt om.
50/50 att 4 hoppar bort sig 80% galopprisk på 5 eller tapp start.
7 öppnar bra kommer fint till 11 blir bättre för varje start kan gå 12 kan komma fint till om kusken chansar att rygga springspåren.

Avd2 : Spik 12 med 2 strykningar så vinner Johan utan problem.

Avd3 : Spik 5 SoS 7 för långsam ut och kommer inte upp i dödens förrän efter 1 varv om nu kusken vill köra på det sättet vilket är tveksamt kanske sparar till sista varvet med att köra ??

Avd4 : D hästar 2,4,6,8,10,12
Garderingshästar 9,11,13,14,15

Öppet lopp där det skräller till

Avd5 : A hästar 1,6,8

Garderingshästar 5,10

möjliga scenarion 1 SoS 6 SoS eller 6 i spets viker ner sig spurtvinst 5,8,10

Avd 6: Matematiskt 2,4

4 kan vara överlägsen men släpper inte 2 speciellt med erik upp nu.

Avd 7 : D häst 8

Garderingshästar 1,2,3,4,6

En chansning vad gäller D häst men kan bli SoS trots spår 8
Om inte borde det räcka med de andra som jag streckat har ju trots allt gott om D hästar i långloppet.

Krav min 1 A häst samt 1 D häst

4 kuponger totalt 820 kr

Lycka till alla sharpsare!!

BroderH 2021-01-16 14:23

Jag gillar Solkattens Ferrari. Med överpace blir den farlig. Lär bli körning mellan 1 och 2. Kanske kan SF få 3 ut och spurta ner dom till slut efter 1.11 första varvet?

Shooter 2021-01-16 14:34

Den här lämnade jag in igår:

Head to head - Odds 1,00 om ingen av hästarna är prisplacerade.:
1 Toddler
6 Kennedy (1,49)

Head to head - Odds 1,00 om ingen av hästarna är prisplacerade.:
11 Fortune Mearas (1,80)
12 Zio Tom Jet

Placering - Topp 3:
T3 2 Jori Boko (2,00)

Placering - Topp 3:
T3 9 Global Warrior (2,01)

Placering - Topp 3:
T3 3 Velegance (2,85)

Totalodds: 30,73

Challenge:

6
4
5
Alla
Alla
Inställt
Inställt

Stankarn 2021-01-16 14:38

Dagens stänkare

Citat:

Ursprungligen postat av Tipsb (Inlägg 732000)
Lågprocentade (hästar streckade under 10 %) med klart (kraftigt) uppåtgående spelprocent den senaste dygnet. (dvs trendar uppåt)

2 Mr Perfection

4 Ornello

8 Chablis D.K

1 Princess S.W

12 Payet D.E

8 Bravo Santana

Fullständigt iskall på liret senast men idag ser det riktigt bra ut. Inga megalampor, minst 50 papp för alla rätt och bra känsla för ett par riktiga stänkare.

Dagens stänkare
Vi börjar i avdelning 4, 3140 meter och här kommer agnarna att skiljas från vetet. Jag hittar enbart en häst som är genuint gynnad av att det är 3140 meter, att det är vinter och propositionen. Naturligtvis menar jag dansken 8 Chablis D.K som står bäst inne på pengarna. Inte så mycket att snacka om, visst Sten Juul misslyckas att få iväg honom från start, visst kan det väl hända att nån av springspåren kommer före och att han får kuta i dödens onödigt länge, men i normala fall mal han ner de här juniorerna. 9% nu, ger förmodligen 6-7 ggr pengarna. En bra spik/utgång på streckspelet. Spelar förmodligen en spelvärd tvilling också, 8 - 6,10,13,4

Enigt Sjödén är åttondespåret bakom den vinklade vingen på Jägersro en ren katastrof. Men innerspåret statistiskt gångbart. Hoppas att det gäller även idag, och att den flygande estländaren får iväg 1 Princess S.W. från start. Snabb, rejäl, banrekordhållare på Halmstad - och nu inga tillägg, äntligen ett bra spår bakom bilen, ett läge som hon inte haft sedan i februari när hon blåste till spets från fjärde och vann enkelt. 11% och 6 ggr pengarna gör att hon är på gränsen till att vara en stänkare men klart spelbar och utgång på V75.

12 Payet D.E. är ingen bluff och måste vara gynnad av strykningarna. Ryggar snabba hästar framför och ramlar ner i andra, tredje utvändigt? Blir farlig isåfall. 7%/7 ggr pengarna. Man får väl köra en tvilling mot 7,6,10,1.

8 Bravo Santana. Kan vi inte få se ett par strykningar, please? Eller ska man tro på scenariot galopp för Conny och 2 Romero, spets initialt för 5 Taxi Out, som släpper till 6 Don Cash och sen får 8 Bravo Santana överta? Stefan Persson har ju överraskat förr, från såna här lägen, även innan han blev cathdriver på heltid. Kan kosta för mycket men 8%/8ggr pengarna drar till sig intresset. Kan bli utgång till slut.

Dagens bedövare
Som ni sett tidigare så dissar jag Kennedy, jag vill ha nåt roligare att utgå från i första avdelningen. 4 Night Brodde är en favorit, bidrog till fjolårets största vinst för mig, men nu är det snävt spår och Jägersro. Och Conrad i sulkyn. Gillar intrycket på 7 Hierro Boko i senaste starterna men Hanna Lähdekorpi körde vare sig smart eller snyggt senast. Om hon hade lugnat sig så hade hon som sämst fått tredje utvändigt eftersom Untersteiner gick ner invändigt. Istället var hon tvungen att backa sig sig sist, och därifrån vinner man inga travlopp mot motstånd på den här nivån. Kul 8%-are men ändå ingen klaring.

Har tittat i lopparkivet på 5 Franklin Face och när han hoppar från femtespåret i somras, med Adielsson i sulkyn. Det ser ju klart bra ut, vänder upp bra, tar de första stegen - och sen på "kör" så kastar han sig i galopp. Kan det ha varit speakerrösten? Det får bli min bedövare idag. Om Conrad kör galopp, springspåren hamnar på vingel efter en dålig voltning. Annars behöver man många (alla?) här.

Shooter 2021-01-16 14:41

Jag slänger också in en sexling Top 5 på skoj.

Placering - Topp 5:
T5 5 Franklin Face (2,24)

Placering - Topp 5:
T5 11 Glimma Blixten (2,21)

Placering - Topp 5:
T5 10 Galantis (1,74)

Placering - Topp 5:
T5 3 Velegance (1,86)

Jägersro - Lopp 10, 2140m Auto
Placering - Topp 5:
T5 8 Hurricane River (3,35)

Jägersro - Lopp 11, 2140m Auto
Placering - Topp 5:
T5 12 M.T.Oscar (2,18)

Totalodds: 117,00

Stankarn 2021-01-16 14:41

Citat:

Ursprungligen postat av travanalys (Inlägg 732002)
Hur kallt har det varit? Vad blir det för bana? Inte bestämt om jag ska spela eller inte...

Banchefen är intervjuad på atg.se.

heddari 2021-01-16 14:50

fan va svår omgång... :moneybag:
lycka till alla :hattenav:
V75
Inlämnat: 2021-01-16, 14:47
Jägersro
Lördag 2021-01-16
Start: 16:20
Kostnad: 1 080,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Hierro Boko (6, 4)
2: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9, 10, 11, 12 (4, 12)
3: 5 Gareth Boko (8, 2)
4: 2, 4, 6, 8, 9, 10 (14, 11)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (6, 5)
6: 2 The Real Star (4, 7)
7: 3, 5, 8 (6, 2)

1x10x1x6x12x1x3 = 2160 rader.
2160 x 1 x 0,50 kr = 1 080,00 kr.
Totalt: 1 080,00 kr.
Rättningskod: DCG XTG HCD

kire1111 2021-01-16 15:00

Går åt helveteraden klar:drunk:. Bara säga grattis till stora tillsammansbolag och Tyska robotspel :hattenav:

V75
Reducerad

4 6 11 5 2 12 7(10,3)
4 2(12,1)
5 7 8(2,4)
9 4 14 6 2 8 10(11,12)
1 3 5 6 8 9(10,7)
1 4(12,6)
3 5(2,1)

Kgrh 2021-01-16 15:02

Med tanke på Jägersros rykte är det kul att medianutdelningen på V75 på banan sedan 2015 (källa Travronden) är högre än rikets. Andelen favoritsegrar är lika hög som rikets.

Kennedy kan vara chansspik i en ganska medelmåttig silverdivision.

Spetsstriden i V75-2: Laddas Classic Gal för spets och för att köras i den positionen eller söker Erik Adielsson rygg?

Noterar att Gareth Boko nu slutligen passerat Nadal Broline i spelet, men fortfarande inte mer streckad än 39%. Räcker bra som spik för mig.

V75-4 känns vidöppet, tar nog med det mesta förutom den märkligt hårt spelade favoriten.

Stoloppet känns lurigt med olika typer av stora frågetecken för de mest rimliga vinnarna. Hur löser man det?

Bronsdivisionen känns oerhört svag efter strykningarna och om Emilion går felfritt känns det som att han vinner. Men spelprocenten motsvarar chansen ganska bra, tyvärr. Cargo Door hade varit ett tydligt motbud om det inte varit för att han går med skor och inte startat på en och en halv månad.

Det känns överlag lättare att hitta avslag i den här omgången: Nadal Broline, Fortune Mearas, Global Warrior och Zeta Kronos. "Problemet" med sådana omgångar är att det kan bli rätt många rader som är värda att betala för och det blir svårt att välja mellan dem.

Stekel 2021-01-16 15:08

Safetystart på Emilion alltså. Ihop med galopphistoriken så går det ju inte att värdera som annat än en dålig storfavorit.

Stekel 2021-01-16 15:19

Speed Vici. Pall i alla felfria utom en (passiv väg och fast då annars vinst troligtvis) och rätt lutning på det där (5-3-1). Nerstruken till femte. Obegripligt lite spelad. Enda frågetecknet att stallet inte riktigt har svar på vad som inte var bra senast. Om bara inte den plumpen funnits hade han väl varit en av favoriterna här?

Stekel 2021-01-16 15:22

Det här med norsk gas och bike på Don Cash gör kanske att man får dra tillbaka tänkta spiken. Hade 3-6 igår kväll och nu är man tillbaka dit. Sen är ju problemet att om ingen ger sig så blir loppet helt jävla vidöppet...

NicklasA 2021-01-16 15:50

Kör på följande reducerade idag:

V75-1

A:2,6,7,10 B:1,4,5,9,11,12

6 tar väl spets och utan omstarter finns väl chansen att han håller ledningen in i mål. Känns dock inte som en vinnarhäst och ev omstarter känns inte som något som är direkt gynnsamt för en Kolgjini-häst och då kan det öppna upp för skräll. 2:an har gått bra mot bra hästar förut och kommer med sparade krafter från senast. 7:an är en fin häst med en duktig kusk och skaplig stallform, gäller bara att Hanna hittar ner i bra slagläge. 10:an är en stark rackare och Erik, som vunnit med hästen förr, måste väl ses som ett stort kuskplus. Måhända är distansen i kortaste laget.

V75-2

4 Lucky Truc

Hoppas den bara är bäst idag, då värsta konkurrenten har spår 12. Klart streckkrävande lopp annars och Basse förespråkade den och då tog jag rygg :)

V75-3

5 Gareth Boko

Två lopp i kroppen och duktig förra vintern. Tror som många andra på spets och slut här. De som väljer att gardera eller köra utgång på någon häst i detta lopp får inte glömma 11 Master Crowe. Strålande slutspurt senast

V75-4

9 Global Warrior och 8 Chablis D.K

8 Chablis D.K tror jag gynnas av stayerdistans (såg att Stankarn hade samma tanke). Juul blandar och ger med sina hästar som skickas upp hit till Sverige, men hästen är stark och kan mycket väl vara först. Mest tror jag dock på favoriten här och Johan låter mycket nöjd med 9 Global Warrior. Han har riktigt bra kusk och stallform. finns många fler som kan vinna, men jag nöjer mig med dessa två.

V75-5

A:1,10 B:5,6,11

Kan det bli spets och slut på 1 Princess S.W? Är snabb ut och säljer sig nog väldigt dyrt om hon körs där. Tar även med 10 Sharp Dream som utgång, snack på den senast. Då galopperade hon i starten men kördes ändå fram offensivt och höll väl skapligt. Ungefär samma hästar igen och kan JU ge henne en ryggresa och det blir lite tempo kan hon mycket väl hinna fram. 5 är en bra häst, men står väldigt tufft inne på pengarna. Kan nog ändå få en fin position och är given om tempot blir bra. Samma med 11 Ofelia O.E som avslutade riktigt, riktigt fort senast. Given vid gardering. 6 är väl den som kan utmana 1 om spets, men väldigt vek senast. Åker med på att det kan bli spets igen som är riktigt värdefullt på Jägers.

V75-6

A:2,12 B:4,7

Kanske är tysken bara bäst, lät i varje fall väldigt uppåt i intervjun (var väl hans bästa häst någonsin i träning, eller minns jag fel) och BG själv spikar. Dock är hästen osäker och det kan bli ett väldigt tufft lopp om han står på benen. Jag tror på hård körning och kör utgång på 2 The Real Star, som nog gynnas av ett halvvarv längre än senast och redan sitter i andraspår samt 12 Payet D.E som kan avsluta riktigt vasst med rätt resa. 6 Cargo Door, åter efter vila och med skor ratar jag helt

V75-7

A:3,5 B:2,4,8,12

Tror inte att 5 Taxi Out är en ickevinnare (eller hoppas inte iaf) och kommer få en fin resa. Jag tror han tar sig förbi 2 i starten, sen får vi se om han kör där eller släpper. 3 är en bra häst och tror på tränaren när han säger att det var banan som var problemet senast. Har nog en bra vinstchans och blir utgång med 5. Tar med snackisen 8 och 2 om det visar sig att jag har fel ang. spets. Vid körning blir 12 återigen farlig och tränaren låter lite optimistisk ang skrällen 4, som startar från toppspår.

Minst 2st A
Minst 1st fetmarkerad (JU och UO)

Lycka till nu alla, hoppas det blir riktigt bra betalt idag :cheers: