Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Bollnäs 23/1 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/46296-v75-bollnaes-23-1-a/)

KalleKlut 2021-01-17 23:50

V75 Bollnäs 23/1
 
Bollnäs är nästa anhalt vad gäller V75. Enligt Yr.no så väntas plusgrader från Torsdag kväll till Lördag kväll med liten mängd nederbörd på Fredag. Det borde inte föreligga risk för kladdig bana då tjälen satt sig ordentligt med ca 5-15 minusgrader i veckan.

Avd 1. Silverdivisionen 1640m A.
Bra klass på silver för årstiden. Favorit blir väl 1 Remarkable Feet med toppform tätt följd av 3 Donners AM. Kan det vara dags för Adielsson att gå all in på SoS med 4 Mr Clayton JF? Läget saknas då inte för en som följer bilen..

Avd 2. Diamantsto försök 2140m V. Tillägg 20m vid vunna 175.001 --> 525.001:-
Hyfsad klass även i detta lopp med 7/15 hästar från Solvalla. Normalt sett så brukar det vara ett par hästar som startar med 40m tillägg, så är inte fallet på Lördag vilket gör det svårare att bena ut. 6 Zola T.P står på kronan bra inne från framvolten men har mestadels stött på enklare motstånd. Detsamma (motstånd) gäller 4 Global Benefit som har 60% vinster men har vilat och är nybliven 4 åring. Favorit blir nog 15 Lupin Håleryd som har toppform och slipper en häst som Essie Gonzales på framvolten. En skräll kan vara 14 Ella Pace som gjort det bra på V75 tidigare men står krångligare till nu. 11 Krakas får Adielsson upp för första gången vilket är ett rejält plus kontra tränaren Jan Ove Olsen som brukar köra. Öppet och spelvänligt om inte bara LH leker hem det!

Avd 3. Kallblod 2640m V. Tillägg 20 m vid vunna 700.001 --> 1.200.000:-
Ett kallblodslopp där några sticker ut och att det ska gå utanför dessa känns långsökt. Redéns 11 Bokli Rapp N.O blir favorit och står bra på det från springspår med bara fem hästar på startvolten. 4 Tekno Jerven och 5 G.G. Ojjdo möttes senast varav den förstnämnde enkelt plockade in 20m på 5an och nu står båda två på samma volt. TJ är lite osäker så galoppen känns överhängande. 6 Vestpol Gladiator är min förstahäst (aspirant på favorit) och slipper tex B.W Rune och Våler Nikolai den här gången. Örjan upp för första gången blir intressant. Utanför boxen så nämner jag 8 Guli Rubin.

Avd 4. Guld 2140m A.
Mediokert lopp i högsta klassen där allt vad spelvärde heter försvann efter att 2 Disco Volante drog spårlotten. Ante Lisell måste vara sjuk eller avstängd när dom sätter upp Malin Friman på 3 Super Zantos. Jag spelar plats! 1 Coin Perdu kanske drar på sig en del "onödiga" streck..

Avd 5. Klass II 2140m A.
Ett jämnt och spelvänligt lopp där nog 9 Certainly blir svag favorit. Kontio upp (som känner hästen) vilket är ett plus jämfört med Ehlers. Minus på spåret och nyligen fyllda fyra år. Favoritskapet blir nog jämnt gentemot 11 Madame Af Djupmyra som återigen körs av Gunnar Melander (jag förstår inte varför han inte sätter upp en catchdriver) Goop skickar upp en häst till rikstoton i form av 4 Take It Easy Tour. Den är van hårdare motstånd och har gjort det ganska bra, dock bara fyra år. Jag passar på att varna lite för 3 Freckless som bör sitta i ledningen och är hundraprocentig på Bollnäs (1/1) Magnus A Djuse upp för första gången och jag tror han leder runt om!

Avd 6. Klass I 2140m V.
Ett ganska segmenterat lopp där man nog kan räkna bort mer än hälften av startfältet för att hitta vinnaren. Favoritskapet bör stå mellan 10 Danilo Brick och 12 Vicar som båda skickas ca 35 mil från Valla. Den tredje hästen som också lär bli betrodd är 3 Grevin Sisu som har läget jämfört med sina värsta konkurrenter. Klarar nog en låg 14 tid och det kan räcka långt om det häxar lite för övriga.

Avd 7. Brons 3140m A.
Här har dom fått till en riktigt bra avslutning på dagen med många vassa ekipage. 7 VästerboPokerface blir nog stor favorit men har inte startat på två månader och har inte gått med skor sen Juli 2018. Min vinnare är 2 Marschall Match som imponerade senast från springspår och var ohotad loppet igenom. Ulf Ohlsson lär satsa på samma upplägg även fast det är lite tuffare emot den här gången! 1 Gooner blir nog lite bortglömd på galoppen senast men felfri så får nog Wäjersten ett perfekt lopp i rygg på MM. Luckor brukar uppenbara sig över längre lopp.. Minus på insprungna pengar mot tuffa konkurrenter. En felfri 4 Mas Capacity från dödens går inte heller att räkna bort. Katja Melkkos häst har kapacitet att vinna den hårda vägen! 11 Lennart Sjöhammar blir nog helt borttappad på strecken men med sin återvunna form blir jag inte förvånad om han är med på fotot. Detta förutsätter att han får sin smygare. Anders Eriksson har 2/10 vinster bakom LS. Sybille Tinter skickar upp en häst från Romme i 6 Twinkle Face som varit väldigt bra på slutet. Dock lite tuffare emot den här gången.

Tirich 2021-01-18 09:14

Citat:

Ursprungligen postat av KalleKlut (Inlägg 732301)

Avd 3. Kallblod 2640m V. Tillägg 20 m vid vunna 700.001 --> 1.200.000:-
Ett kallblodslopp där några sticker ut och att det ska gå utanför dessa känns långsökt. Redéns 11 Bokli Rapp N.O blir favorit och står bra på det från springspår med bara fem hästar på startvolten. 4 Tekno Jerven och 5 G.G. Ojjdo möttes senast varav den förstnämnde enkelt plockade in 20m på 5an och nu står båda två på samma volt. TJ är lite osäker så galoppen känns överhängande. 6 Vestpol Gladiator är min förstahäst (aspirant på favorit) och slipper tex B.W Rune och Våler Nikolai den här gången. Örjan upp för första gången blir intressant. Utanför boxen så nämner jag 8 Guli Rubin.

Jag tror det finns chans/risk att det går utanför de ovan nämnda och spikar troligtvis Emil Mollyn. Borde väl inte bli favorit i alla fall.

Gick ut i unionskampen och det var nog ingen av övriga ens i närheten av

Bra genomgång annars!

kire1111 2021-01-18 15:02

V75
reducerad:idiot:

3 4 1 5(11,2) Given förstahäst är 3 som säkert kan ta ner dessa från dödens om så måste
15 11 4 8 14 7 13(3,2) Tja, 15 kommer säkert på upploppet o avgör enkelt
11 6 10 4 8(3,5) 4 Galopp sen kan det hända grejer
Disco Volante(8,11) Bläddra vidare
2 3 6 11 8 9(4,5) Hum, säkert kan de flesta vinna men bör väl räcka
3 8 5 7 10 6 12(2,4) Ja, inte blir man värst förvånad om Örjan kommer farandes på Upploppet
Marschall Match(7,1) Åkt på dessa jävla vaccinerade hästar så det räcker. Spikar emot med spetshästen att ta både känns kallt

incitatus 2021-01-18 17:35

Disco Volante galopprisk ?

Galopperar inte från spår 4 o högre men 1 2 3 finns flera galopper.

Skall vara framme 100 före start . dvs måste fram till vingen medan bilen går ganska sakta i kurvan, kan vara problematiskt för en häst som vill så mkt - lättare från spår längre ut med högre fart

NicklasA 2021-01-18 23:14

Den här gången vinner 11 Antonio Trot!! Lite körning om positioner och sedan en masserande finne (8 Grainfield Aiden) på utsidan så kommer AT’s spurt bita bra på det drygt 200m långa upploppet ������

Nicklas 2021-01-19 18:53

Kollade bollnäs från i somras endast 1 av 7 lopp vanns från ledning. Ledningen svag på bollnäs?

Spontant känns spikarna som danilo brick och disco.

grobben 2021-01-19 21:09

Ajdå. Hade hittat två stenklara spets och slut i Kontur och Marschall Match till bra spikprocent men får undersöka detta med spetsstatistiken på Bollnäs.

tvablaa 2021-01-20 00:07

Bra tidig genomgång Kalle Klut!
Men hur ofta leker Robert Dunder hem V75-lopp. Med annan kusk hade det varit ett spikförslag. Jag begriper inte tränare som envisas med att sätta upp sig själva. Samma sak med Gunnar Melander.
Tror också att Emil Mollyn har god chans i kallblodsloppet.
Hur står sig Marschall Match på distansen?

Nobleflash 2021-01-20 09:53

V75-1
1, 3, 4 och 5 borde räcka. Den rike tar med 11 Malkin som får ÖK i sulkyn. Den har varit bra tidigare, men bakspår här samtidigt som den varit borta ett tag och haft det lite struligt kring sig så känns den inte jättehet. Vem vet, kanske påställt nu. Se om man kan läsa sig till eller få lite mer information där.

V75-2
Global Benefit verkar ju vara en rätt fin häst. Men att den vilat och man inte riktigt vet formen där gör det ju lite svårt att räkna på. Lupin Håleryd har fin form men fått för mig att den är bäst i ledning? Kan vara inbillning. Dragen är väl kanske Moon Zappa 5% och Ella Pace 3% som just nu känns lite understreckade. De har båda mött lite bättre än detta gäng på slutet och gjort det okej/bra då.

V75-3
4, 6 och 11 kan man nog klara sig långt på. Guli Rubin gör det oftast bra varje gång utan att räcka till. Nu är väl iof flera av dem som brukar vara före borta. Emil Mollyn kan också vara ett skrällbud. Tangen Elvira med Jorma möjligen.

Det går att spika sig ur det om man tror på Bokli Rapp. Behöver inte vara helt fel. Procenten rätt vettig ändå och det borde vara en bra chans här.


V75-4
Disco kan ju vara som natt och dag. Lurigt med spår 2 för den, även om 1 hade varit värst. Sorbet är en elitloppshäst som startar efter längre vila. Kan ju vara bra direkt, men man ju vet aldrig. Inte det bästa gänget den möter.

Grainfield Aiden tvåa bakom Disco senast. 3% just nu. Spår 8, men hästen är rejäl. Gör alltid sitt.

V75-5
2, 3, 4, 9 och 11 tänker jag nog här. Öppet lopp. Den som har råd tar flera.

V75-6
Grevin Sisu var ju bra senast. Tidig ledning här också möjligen?

V75-7
Västerbo Pokerface just nu lite väl stor favorit. Finns lite frågetecken där. Jag kanske t.o.m. väljer bort den helt. Vi får se hur man gör tillslut.
1, 2 känns hetast. De får bra lopp. Kan vara ett lås i sista. Tar nog med 11 som ett skrällbud. Hästen har gjort bra insatser på slutet, vunnit, och är riktigt pågång. Anders Eriksson gillar jag som kusk.

incitatus 2021-01-20 10:54

Citat:

Ursprungligen postat av Nicklas (Inlägg 732460)
Kollade bollnäs från i somras endast 1 av 7 lopp vanns från ledning. Ledningen svag på bollnäs?

Spontant känns spikarna som danilo brick och disco.


Min egna statistik

ej kallblod ej monte och den som leder varvet kvar (oavsett distans)

Bollnäs är den bana som ligger allra närmast snittet för alla banor 46,2 %
(baserat på drygt 30 000 lopp)

så genomsnittsbana


sedan skiljer det mellan kort o långt auto o volt - generellt lättare vinna i spets på kort o i volt (kostar mer spetsa i auto)

shasha 2021-01-21 15:23

Nytt utmärkt jobb från Olle på Andelstorget

https://andelstorget.se/olles-horna-...nas-23-januari

Skaegget 2021-01-21 15:34

Citat:

Ursprungligen postat av shasha (Inlägg 732701)
Nytt utmärkt jobb från Olle på Andelstorget

https://andelstorget.se/olles-horna-...nas-23-januari

Känns genomarbetat, förutom att det står att Guld startar med voltstart.

shasha 2021-01-21 18:39

Oddset som Svenska Spel erbjuder på Topp 3 från torsdag kväll (när kommer topp 5?), är det samma odds oavsett om man spelar idag eller på lördag? Eller ändrar oddsen sig ju närmare man kommer loppstart?

Piraten 2021-01-21 18:49

Citat:

Ursprungligen postat av lenninen (Inlägg 732702)
Känns genomarbetat, förutom att det står att Guld startar med voltstart.

Blev en liten miss, hoppas det kan åtgärdas. Blev så på grund av att jag tog grunden från en tidigare mall och missade att ändra just det där. Korrekturläste det mesta igår kväll också, men det där missade jag. Det är ju egentligen alltid bäst när någon annan korrar.

viking90 2021-01-21 19:08

Citat:

Ursprungligen postat av shasha (Inlägg 732732)
Oddset som Svenska Spel erbjuder på Topp 3 från torsdag kväll (när kommer topp 5?), är det samma odds oavsett om man spelar idag eller på lördag? Eller ändrar oddsen sig ju närmare man kommer loppstart?

Jag vet inte när Topp 4/5 oddsen dyker upp. Oddsen ändras flera gånger från släpp till spelstopp. Blir det bra drag o snack runt en häst blir det mer spel och oddset lär korrigeras ner av bookiesarna.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved