Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Men vad i helvete har tomtarna gjort med Svenska Spel? (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/46583-men-vad-i-helvete-har-tomtarna-gjort-med-svenska-spel/)

Stankarn 2021-02-05 23:01

Men vad i helvete har tomtarna gjort med Svenska Spel?
 
Alltså.

Kan nån plocka fram kravspecen för den senaste uppdateringen?

Står det samlade spelarkollektivet och jublar efter den senaste uppdateringen? Eller ser det ut som det gör för att grabbarna på UX fick lite ”feeling”?!

Nämen, va fan är det här? De klarar ju inte ens att sortera avdelningarna på rätt sätt!

Bara att lämna. Kliva av. Aldrig mer.

grobben 2021-02-05 23:06

Rena cirkusen, man blir bara trött. Komplettera det med att oddssättarna på Kambi verkar vara helt virriga, kommer sena odds/ inte ens odds rätt dag längre. Veckans fasta odds till V75 kom dagen efter Svenska Spel och Bet. Väldigt oklart vad de sysslat med under starten 2021.

mr_stylez 2021-02-05 23:53

Helt sjukt faktiskt... då dem inte ens klarar att lägga avdelningarna i rätt ordning så blöder iaf mina ögon då man ska lämna in tipsen...

Får bli paus från det skräpet tills dem fixat det, aldrig att de ska belönas med spel från min sida efter den urusla uppdateringen iaf...

grobben 2021-02-06 11:24

Svenska spel släpper alltid sina topp 5 odds 12.00 på lördagar. Nu hittar jag inte de heller. Fyfan

Viroid 2021-02-06 13:20

Jag tror Svenska Spel har bytt spelmotor, och uppenbarligen har man inte prioriterat hur hästsporten presenteras.

Vad gäller andra bolag så händer det att oddssättare slutar och går vidare i livet. Det är ett rätt så låst jobb som kräver ständig uppmärksamhet, och på svenskt trav finns det ju inte en så stor internationell marknad att följa som man kan göra med många andra sporter.

Stekel 2021-02-07 12:34

Det sjukaste jag sett vilken ordning de lagt loppen.

https://www.bildtagg.se/bild/ckmr41l89r9srfx3a8a05dbd

Möte i UX-teamet på svs:
Citat:

Ok nu till placeringen av knapparna för loppen nu då! Ordningen på hästarna blev ok men lite väl enkel kanske kan jag tycka?

Var ska vi börja? Nere till vänster tar vi första loppet! Sen går vi upp en rad och kör från höger till vänster. Sista loppet då, ska vi hitta på något annorlunda med det kanske!? Ja vi lägger det längst till höger på sista raden. Då kommer det liksom bredvid första loppet, så har vi en viss logik i det där. Åtminstone på något långsökt Kurt Olsson-sätt.

Nej jag förstår att en del saker landar in som de gör när man köper systemet. Problemet är väl inte att de hittade på massa dumt som i mötet ovan, utan att de helt enkelt hoppade över att rätta till det där anskrämliga. Oavsett två tummar ner.

Viroid 2021-02-07 13:00

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 734981)
Det sjukaste jag sett vilken ordning de lagt loppen.

https://www.bildtagg.se/bild/ckmr41l89r9srfx3a8a05dbd

Möte i UX-teamet på svs:



Nej jag förstår att en del saker landar in som de gör när man köper systemet. Problemet är väl inte att de hittade på massa dumt som i mötet ovan, utan att de helt enkelt hoppade över att rätta till det där anskrämliga. Oavsett två tummar ner.

Jag tror inte ens de haft det där mötet...

fri 2021-02-07 13:48

En annan sak som är helt bisarr är att om man spelat t.ex. en fyrling, femling etc. på oddset och ska titta på sin kupong, så måste man öppna lopp för lopp! Det går alltså inte att se hela kupongen på en gång.

Lika tokigt som om man ska rätta stryktipset och inte får se hela kupongen på en gång, utan måste klicka för att öppna match för match efter varandra för att se raden. Men det kanske blir nästa funktionsuppdatering.

Men så går det väl om man låter 14-åriga hemmahackers som inte spelar själva få designa hur det ska se ut.

Samma problem blev det med ATG:s hemsida, eller för den delen mer eller mindre var enda banksida och allt annat som innebär flerval. De är gjorda av och för 14-åringar med massa diagnoser som inte klarar av att se allt på en gång, utan måste tas framåt i livet pyttesteg för pyttesteg för att inte få tokspel.

Ju fler och omständligare manöversteg man kan göra, och gärna med 2-sekunders fördröjda och helst animerade menyer, desto bättre verkar det.

qwerta 2021-02-07 14:58

Titta nu ... kan inte kommentera ... blir liksom lyteskomik ... helt sjukt ... gillade upplägget dom hade innan ... detta måste dom fått gratis :lol:

Viroid 2021-02-07 18:02

Citat:

Ursprungligen postat av qwerta (Inlägg 735022)
Titta nu ... kan inte kommentera ... blir liksom lyteskomik ... helt sjukt ... gillade upplägget dom hade innan ... detta måste dom fått gratis :lol:

De har nog fått en standard spelmotor, det är liknande upplägg på dem alla. Sedan har de inte riktigt förstått eller helt enkelt inte haft tid att kika på UX:en som för hästspel är lite speciellt med många deltagare i flera lopp samma dag.

qwerta 2021-02-07 18:23

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 735046)
De har nog fått en standard spelmotor, det är liknande upplägg på dem alla. Sedan har de inte riktigt förstått eller helt enkelt inte haft tid att kika på UX:en som för hästspel är lite speciellt med många deltagare i flera lopp samma dag.

Säkert sant ... måste vara dyrt för dom ... även om det hade varit gratis ... :D

Gotland 2021-02-07 18:32

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 734981)
Det sjukaste jag sett vilken ordning de lagt loppen.

https://www.bildtagg.se/bild/ckmr41l89r9srfx3a8a05dbd


Jag tog upp det där med chatten första dagen uppdateringen kom och de "tog till sig informationen och skulle ta upp det framöver".

Är en rätt bra stund sedan nu...

Jag har inte lagt en krona där sedan dess och tänker nog fortsätta så.

:KO:

Ace 2021-02-07 18:39

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 735049)
Jag tog upp det där med chatten första dagen uppdateringen kom och de "tog till sig informationen och skulle ta upp det framöver".

Är en rätt bra stund sedan nu...

Jag har inte lagt en krona där sedan dess och tänker nog fortsätta så.

:KO:

Bra, helt rätt!! :thumbup:

Klagomål slår sällan igenom tyvärr.. men sänkt omsättning sätter fart även på de slöaste..

Basse 2021-02-07 19:07

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 735049)
Jag tog upp det där med chatten första dagen uppdateringen kom och de "tog till sig informationen och skulle ta upp det framöver".

Är en rätt bra stund sedan nu...

Jag har inte lagt en krona där sedan dess och tänker nog fortsätta så.

:KO:

Samma här.

Jag har inte omsatt en krona en SVS uppdatering.

För rörigt helt enkelt. Att spela där inte livsviktigt direkt.
Jag spelar där det är smidigt att spela. SVS är allt annan än smidigt just nu...

Strappa71 2021-02-07 20:08

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 735049)
Jag tog upp det där med chatten första dagen uppdateringen kom och de "tog till sig informationen och skulle ta upp det framöver".

Är en rätt bra stund sedan nu...

Jag har inte lagt en krona där sedan dess och tänker nog fortsätta så.

:KO:

Svenska Spel "lyssnar" men de ändrar i princip ALDRIG ens på uppenbara saker.

Kanske sämsta spelbolaget i hela världen på just den punkten.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved