Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-02-21, 18:45   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 125
Sharp$: 56795
Standard

V75-Romme 27 feb


Vid en första titt känns det kanske inte så upphetsande spelmässigt. Det som skulle kunna göra det kul är om tjälen i Borlänge släpper i veckan och det blir sommarbana. Då kommer många hästar att gå från brodd till lätta aluminiumskor, och det kan nog ge rejäl effekt på många. Det är inte bara skor eller inte skor på hovarna som har betydelse. Många verkar tro det. Så tipset är att läsa intervjuerna i veckan extra noga vad gäller denna ev balansändring.

V75-1

Tycker inte detta lopp ser så lättlöst ut. Ser att She’s Ready har fyra raka på Bergsåker till låga odds. Inte sett dom loppen så svårt att värdera prestationerna just nu. Men bara kusken skrämmer. Okända kuskar vinner inte ihjäl sig på V75.

Det snackas hela tiden om Tullibardone Boe men ständigt blir det fel på något sätt. Nu kanske det är dags till troligen bra spelvärde?

Power Blaster tvåa i V75 finalen senast efter Johan Untersteiners nya megastjärna Demon Ima. Vann försöket innan. Men läget blev inte så kul nu. Upp en klass dessutom.

Känns som det kan behövas fler.

V75-2

Ser ut som ännu ett kallblodslopp på V75 som bara några få kan vinna. Spontant borde Roli Eld och B.w Rune räcka. Tar man ett par till på mellanvolten känns det heltäckt. Många som troligen är rena statister.

V75-3

Bra bana och nu 1640 m talar för spik på Disco Volante även om inte spåret blev helt optimalt. Men högst troligt laddar Uffe för spets , sitter där och vinner. Discon brukar ha sin sämsta bit sista 500 över full distans. Motbudet är väl Hazard Boko som var riktigt bra i onsdags, men hoppas inte Skoglund då väljer annan taktik än ryggen på Discon.

V75-4

Här måste väl Redens D Day Zet bli jättefavorit och vad jag kan se på motståndet är det en riktig toppchans . Reservation för att jag har sämre koll på klass 2 hästarna.

V75-5

Algot Zonett grymt bra senast igen. Fick stryk på linjen av Lugauers men den fick också det bättre loppet. Ser ingen i detta fält som håller Night Brodde klass och lång distans borde passa bra så detta är nog ännu en favorit med toppchans.

Ojämna Young Da Vici och Donners Am känns som värst emot.

V75-6

Ska vara ett jämnt lopp eftersom det lagts på DD. Läst att många lagt Valborg Marje som lira nästa gång spel. Den får kollas i arkivet för inte sett loppen detta baseras på.
Lyx Håleryd borde vinna snart men bäst när det blir barfotakörning igen snart .
Zooropa bäst poäng men Dunder från tillägg på V75 känns väl inte som spikalternativ i alla fall.
Rätt många här jag inte har koll på i övrigt.

V75-7

Undrar om inte detta är dagens mest öppna lopp. Dessutom bra klass. Oxidizer vann senast, mycket tack vare en grym kuskprestation, men hästen var riktigt bra också.
Nurmos Global Winner riktigt bra men där kommer också skorycket först i nästkommande start och det kommer nog ge effekt då.
Mas Capacity tvåa i finalen senast och det är en V75 häst.
Några andra fina resultat i vardagslopp. Svårt att sätta in dom i sammanhanget vid en första titt.


Sammanfattningsvis en omgång med flera favoriter som på förhand ser ut att ha riktigt bra chans och i så fall blir det klen utdelning. Glöm sen inte kolla upp det där med hästar som ev ska gå utan brodd nu.

Lycka till !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tipsb (+5), Farbror-Pakkman (+5), viking90 (+7)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-23, 18:30   #2
 
Reg.datum: jan 2018
Ort: Travbanan
Inlägg: 6
Sharp$: 18
Standard

Lite ny här, men med två tidiga funderingar jag vill höra tankar kring.

1. Hazard Boko, är han tillräckligt bra verkligen för att ta ner Disco? (inte jätteimponerad av det jag sett trots allt) Kommer han verkligen så lätt till ledningen och kan bestämma själv om han vill svara/släppa till Disco? Vad gör Wim Pal?

2. Jari brukar ju vara optimist med Zeolit och lär väl vara påställd nu med bra spår (vilket han inte varit bortskämd med), Mascarpone Doc är startsnabb också, släpper till Zeolit?.. Kan det bli så att D Day zet kanske får kämpa lite denna gång? Hur startsnabb är han? Är ju hyffsat billiga vinster på slutet.

Trevlig kväll!
Farbror-Pakkman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-23, 20:41   #3
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Pakkman Visa inlägg
Lite ny här, men med två tidiga funderingar jag vill höra tankar kring.

1. Hazard Boko, är han tillräckligt bra verkligen för att ta ner Disco? (inte jätteimponerad av det jag sett trots allt) Kommer han verkligen så lätt till ledningen och kan bestämma själv om han vill svara/släppa till Disco? Vad gör Wim Pal?

2. Jari brukar ju vara optimist med Zeolit och lär väl vara påställd nu med bra spår (vilket han inte varit bortskämd med), Mascarpone Doc är startsnabb också, släpper till Zeolit?.. Kan det bli så att D Day zet kanske får kämpa lite denna gång? Hur startsnabb är han? Är ju hyffsat billiga vinster på slutet.

Trevlig kväll!
Tror det blir ruggigt värde i att spika Disco nu efter torsken om banan verkar bli ok. Har enastående statistik på de här förutsättningarna. Det är många startsnabba invändigt som nog gör det ganska rundspelat den här gången.

Mascarpone chanslös i min bok, släpper garanterat om han kommer till spets. Har preliminärstreckat alla utom 1,2 i det loppet efter första titten.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-23, 21:23   #4
 
Reg.datum: jan 2018
Ort: Travbanan
Inlägg: 6
Sharp$: 18
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Tror det blir ruggigt värde i att spika Disco nu efter torsken om banan verkar bli ok. Har enastående statistik på de här förutsättningarna. Det är många startsnabba invändigt som nog gör det ganska rundspelat den här gången.

Mascarpone chanslös i min bok, släpper garanterat om han kommer till spets. Har preliminärstreckat alla utom 1,2 i det loppet efter första titten.
Jag har tänkt lite likadant kring Disco också. Känns som många vill fälla nu.

Gällande Mascarpone så är jag helt enig, min tanke var bara att den tar ledningen och den som är först fram och överta kanske inte är D day zet. Jag tänkte på det TS skrev om att D day har en bra uppgift. Jag är inte lika säker på det, så om mitt scenario håller, då är min första häst utan tvekan Global, trots spåret.
Farbror-Pakkman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-24, 22:07   #5
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Helvete vad Algot sticker iväg 60% nu! Men håller den som en av preliminärspikarna ihop med Disco och Oxidizer som ser ut som bra favoriter allihopa.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-25, 10:43   #6
 
Reg.datum: jan 2018
Ort: Travbanan
Inlägg: 6
Sharp$: 18
Standard

Ja Disco känns ju tänkbar. Oxidizer och Algot vill i alla fall jag nog gärna gardera.
Jag tycker Global Above All och BW Rune känns som bra spikar. Lyckas ändå alltid komma fel på kallbloden så där spikar jag mer än gärna och blundar i starten.
Farbror-Pakkman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-25, 10:48   #7
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 456
Sharp$: 17396
Standard

Oxidizer från Klass 1 nu första o Brons, det är väl inte det värsta hoppet mellan klasser men att den ska bli storfavorit i ny klass kanske ska funderas över.
Global Winner t.ex är väl desto mer härdad i klassen med bl.a en 4e plats i en bronsfinal.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-25, 19:04   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

D Day Zet ger 3,60 på svs, kan någon vettig person svara på varför(?), den lär blåsa till spets och vinna enkelt...2,00 hade väl varit tänkbart som odds?!?...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-25, 21:46   #9
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 112
Sharp$: 3703
Standard

Nu tror jag inte ens själv så mycket på detta, men On Track Piraten har ju en alldeles lysande programrad på Romme. Nästan bara 1:a platser. OK mycket talar emot denna gång men om man tänker gardera så duger han nog lika bra som någon annan bakom Disco.
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-25, 23:08   #10
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 174
Sharp$: 2844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
D Day Zet ger 3,60 på svs, kan någon vettig person svara på varför(?), den lär blåsa till spets och vinna enkelt...2,00 hade väl varit tänkbart som odds?!?...
3,75 på bet 365 ! Verkar bli drag på nr 12
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-26, 05:33   #11
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5199
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Nu tror jag inte ens själv så mycket på detta, men On Track Piraten har ju en alldeles lysande programrad på Romme. Nästan bara 1:a platser. OK mycket talar emot denna gång men om man tänker gardera så duger han nog lika bra som någon annan bakom Disco.
Senaste vinsten över 1640: 2017. Till 1,11 ggr pengarna.

Nja.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-26, 09:35   #12
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Nu tror jag inte ens själv så mycket på detta, men On Track Piraten har ju en alldeles lysande programrad på Romme. Nästan bara 1:a platser. OK mycket talar emot denna gång men om man tänker gardera så duger han nog lika bra som någon annan bakom Disco.


Vinner Piraten på lördag, då är det slutspelet på v75. Kan man lika gärna köpa trisslott..
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-26, 10:42   #13
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

OTP


Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Nu tror jag inte ens själv så mycket på detta, men On Track Piraten har ju en alldeles lysande programrad på Romme. Nästan bara 1:a platser. OK mycket talar emot denna gång men om man tänker gardera så duger han nog lika bra som någon annan bakom Disco.
Ja, hans goda avslutningar finns kvar, viktigt om det körs! Håller med!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-26, 13:44   #14
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 658
Sharp$: 50005
Standard

Jens Sjödèn V75 Romme på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mr_stylez (+25), bosseguldheden (+10)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-26, 13:52   #15
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Senaste vinsten över 1640: 2017. Till 1,11 ggr pengarna.

Nja.

Åh andra sidan ska man väl var rättvis att säga att han bara gått 1 gång på kort distans sen 2017 med =)
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td