Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-03-04, 16:28   #1
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

V86 Solvalla/Bergsåker 10/3 Jackpot!


Ganska många hästar i loppen.

Hur är spelkänslan när ni tittar på propositionerna?

Kan nog bli spel för min del.

Väldigt mycket vinster för Haitkin AM men det kanske är i enklare sällskap?

Även Gorm verkar ha rätt bra stats...
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-07, 21:51   #2
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Nu börjar det närma sig. Vilka favoriter tror ni håller och vad vilka faller? Vilka skrällförslag har ni?
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-08, 09:20   #3
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37596
Standard

Gorm är ett spikbud. Sen har ju Båth två intressanta hästar i nyförvärvet Zante Grif, vilket årsdebuterar liksom Haitkin AM. Båth-hästarna har ju hamnat bra till dessutom, men ser ut att bli mycket streckade. Få se vad han säger om dagsstatusen på dem.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-09, 15:12   #4
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 149
Sharp$: 9326
Standard

Det är bara att ta betalt i avd 8 med 2 Ara igen! 2640m och garantispets..
Blir nog tyvärr favorit innan onsdag.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-09, 17:44   #5
Banned
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 777
Sharp$: 822
Standard

Luktar jackpot igen
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-09, 19:08   #6
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ganska få hästar i lopp och ser inte jättemånga vassa skrällbud i listorna. Men tror absolut inte på någon favoritparad heller för favoriterna ser inte jättevassa ut heller. En storfavorit är ganska orutinerad och gör årsdebut. Nästa har bakspår. Den tredje har bricka 8 på kort.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-09, 20:46   #7
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Jag har de 5 första loppen klara redan iaf, känns bra, kommer inte ändra mig där vad som än sägs från alla tipstjänster, livar, m.m... =)

Avd 1 Spik 10 Love no pain, som den gick sist i årsdebuten! Inte svårare nu, avgör i god tid!
Avd 2 Spik 6 Kaptah, dags för vinst nu, fast på 12tid senast på 2640 mot bättre hästar, barfota nu, verkar inte bli stor favorit (om ens favorit), otroligt tacksamt!
Avd 3 utgång 3 Haitkin Am - Alla Bakom
Avd 4 8 9 10 lås.
Avd 5 utgång 8 Gorm - Alla Bakom.


Så 5 lopp klara, så får man analysera dem sista mer sen
Ibland är trav lätt.... (bara 97% ironi)
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....

Senast redigerad av mr_stylez den 2021-03-09 klockan 20:47.
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-10, 08:09   #8
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9271
Standard

Jag hissar som vanligt en varningsflagg för Solvallas bana.

Det har kommit lite snö de senaste dagarna och snöar lätt just nu i kungliga hufvudstaden. Ser förvisso ut att hålla sig under nollan resten av dagen så det borde inte bli kaos men man vet aldrig.

Prognosen för banorna hittar ni här:

SOLVALLA

BERGSÅKER


Blir sena beslut idag med!



__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-10, 10:47   #9
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Genomgång av Avd 1:

1 Infinite Knight vinner inte ihälj sig, lite paus nu kan ha gjort gott, barfota och bra smygläge, men inte så snabb ut och både 6 7 och kanske 8 om den körs mot spets sitter nog för den efter 500 m.. mycket tur för att vinna. Mittenhäst och lite för högt streckad.

2 Krakas är bäst på kort, och brukar sällan duga mot tuffare motstånd. Smyger med och tar kanske sistapengen med lite tur. Långt ner på rankingen.

3 Zante Grif är en väldigt fin häst med hög segerprocent som här gör Debut För Svante Båth. Han nämner i intervju att träningsförhållandena inte varit optimala och att den ska smygas i debuten. Hade inte kommit till spets även om den laddats. Bör få gå på själv i 3espår och dra fram Love No Pain och får svårt att runda de där framme samt stå emot denne. Kan gå, men rejält överspelad i min mening. Rankas ner. Nästa start så!

4 Craizy Daizy verkar fjärran från formen och ska inte ha något med utgången av loppet att göra. Rankas näst sist.

5 Santanas Ultimate går jämnt och bra mest hela tiden. Fast med mycket sparat senast i lite sämre lopp på vinterbana. Vinner sällan men ofta med och kämpar om en plats.
Bör ej vinna detta men kanske kan spelas som 3a på en trio?

6 Gitte Silvåkra har toppform och är startsnabb, vilket man inte kan säga om de fem hästarna invändigt. Bör ta spets enkelt här och tränaren vill den ska köras där, men får se hur den gör då 7 och 8 kommer och ställer frågan! kan bli hård öppning och tror den har bäst chans från vinnarhålet på nr 7 här faktiskt. Kan vinna, men oviss (och troligen hård) spetsstrid ställer till det lite. Eventuellt barfota. Rankas trea.

7 Mission Beach går bara i spets säger tränaren, vilket jag håller med om vad man sett. Ändå har de släppt flera ggr med den, bland annat till Örjan en gång på V75 med hans favorit då de gav bort loppet och segern. Körs troligen till spets här men det kan kosta och sen får dem 8 utvändigt, kör dem verkligen i spets om den pressar? 50/50 säger jag! Kan vinna från spets men det blir tufft tempo och bir svårt att stå emot min vinnare till slut (nr 10). Rankas ändå tvåa på att den är trolig ledare.

8 She's Ready fick som väntat problem sist på V75 med voltstart och oerfaren kusk som inte är van vid den stora arenan. Alldeles för tufft lopp för hästen och den var ursäktad.
Frågan är om den körs mer avvaktande nu lr tufft igen, jag gissar på det sista då den är startsnabb och kusken är offensivt lagd. Kommer kosta att komma förbi 6 och 7 dock och det troliga är att den får gå i dödens. Kan vinna därifrån då den absolut kan knäcka ledande 7, men blir svårt att hålla emot då 10 kommer bakifrån.
Rankas fyra på troligen sämst resa av de topprankade i loppet. (Hade man vetat att 7an släppt spets/blivit struken, hade jag rankat den etta dock ska sägas)

9 Romance Amok gjorde bara 3 starter 2019, lite fler starter förra året och gick helt ok men utan det där lilla extra. Ingen vinnarhäst längre och i årsdebut ska det mycket till om den tar hem detta. Smygs och försöker få sista pengen. Rankas långt ner.

10 Love No Pain är given förstahäst och omgångens bästa spik för mig. Otroligt bra årdebut senast, trodde aldrig den skulle hinna fram 5-6 längder efter ledaren in i sista kurvan men efter under 1.10 sista 700 så hann den dit.
Bör vara bättre nu och älskar då det blir tempo på loppen vilket det blir här.
Det enda som kan fälla den är att kusken ibland kör för sent med den, han litar stenhårt på hästens spurt och ibland hinner den inte dit trots galna avslutningar. Här bör den dock få rygg på favoriten och den sitter knappast i kön hela loppet utan lär gå på 800 kvar kanske och då ska Love No pain bara spruta hem detta.
Som andrahansfavorit utser jag henne till omgångens bästa spik!

11 Kajsa TJ är helt formlös, iofs barfota nu men mot dessa från spår 11 ska den vara chanslös. Loppets lägsta segerchans och rankas sist.

12 Gatelink går jämnt och ok hela tiden men räcker inte till top3-placeringar så ofta, ej denna gången heller. Rankas långt ner och vinner inte.

Rank:
A: 10
B: 7,6,8,3
C 5 1 2
D: 9 12 4 11
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), Tipsb (+5)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-10, 11:00   #10
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56887
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Jag hissar som vanligt en varningsflagg för Solvallas bana.

Det har kommit lite snö de senaste dagarna och snöar lätt just nu i kungliga hufvudstaden. Ser förvisso ut att hålla sig under nollan resten av dagen så det borde inte bli kaos men man vet aldrig.

Prognosen för banorna hittar ni här:

SOLVALLA

BERGSÅKER


Blir sena beslut idag med!



Skulle inte lagt förtidslir idag på alla dom som det ska ryckas skor på enligt nuvarande info. Svårt att tro att speciellt många hästar kommer tävla barfota runt om som väderkartan ser ut. Men är väl inget mot vad som väntar i morgon. Kom precis klass 2 varningar för västra Götaland och V64 körs på Åby i morgon.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-10, 11:22   #11
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37596
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Gorm är ett spikbud. Sen har ju Båth två intressanta hästar i nyförvärvet Zante Grif, vilket årsdebuterar liksom Haitkin AM. Båth-hästarna har ju hamnat bra till dessutom, men ser ut att bli mycket streckade. Få se vad han säger om dagsstatusen på dem.
Som det låter hittills så har motståndarna tillräckligt med respekt för Gorm för att inte jäklas alltför mycket. Stor favorit och taskigt spår över kort distans, men kanske kan köras till ledningen ändå. De två Båth-hästarna har tränat rejält i vinter och kan inte avskrivas. Bäst låter det på Haitkin AM, men jag kommer inte ta bort Armida F.B. Stoet skulle kunna vara en rolig chansspik, men jag tror inte att jag behöver dra till med henne den här omgången. Bergh har ju en intressant häst också, men där är det åttonde kort. I första loppet kanske jag går emot Zante Grif och singlar andrahandsfavoriten Love No Pain som vann sin årsdebut. Vill gärna se Zante värma först. Vid gardering finns några kul skrällar. Karat Band kan vara en chansspik också om den håller sig på benen, men jag tror som sagt inte att jag behöver dra till med såna spikar den här gången då det finns säkrare alternativ. Gooner är jag dessutom väldigt mycket inne på. Det känns som kvällens bästa spik. Ara emot från ledningen och det är ju värt en del, men Gooner känns hetare.

Senast redigerad av Shooter den 2021-03-10 klockan 11:23.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-10, 14:02   #12
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 658
Sharp$: 50009
Standard

Jens Sjödén V86 Bergsåker/Solvalla på Service Plays
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-10, 14:07   #13
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 658
Sharp$: 50009
Standard

Daniel Berglund V86 Bergsåker/Solvalla på Service Plays
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-10, 14:08   #14
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Vem har rätt?

Tipsb: "Ganska många hästar i loppen."

Stekel:Ganska få hästar i lopp"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tipsb (+5)
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-10, 14:58   #15
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1676
Standard

Drar en rå och chansspikar Majestic Man - trots spår och inga lopp i kroppen.
Finns några galningar med i loppet - och kanske gör dom som biltjuvar och bjuder in den. Dyrt att gardera där.
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td