Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Axevalla 13 mars (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/47040-v75-axevalla-13-mars/)

Nollkollolisten 2021-03-13 20:13

Nöjer vi oss där då.
Trevlig kväll :drunk:

Fulsprit 2021-03-13 21:00

Citat:

Ursprungligen postat av Edde (Inlägg 739589)
Nu var det Örjan i ett öppet lopp för mig. Absolut bästa hästen och befogad etta enligt MIG. Du pratar i dåliga banor nu. Jag sa Örjan är en dålig spik i ett sånt läge. Folk får spika Kaj,Lähdekorpi vem fan de vill jag menar bara att loppet såg öppet ut för det var många hästar som JAG anser kan vinna. Och återigen i guld när det väl smäller i guld blir det HÖG utdelning. Men att diskutera sånt här med såna som inte förstår vad jag menar är att diskutera med de som inte tror vi har en pandemi

Du svamlar bara - det kvittar i vilket djävla lopp du väljer att spika, det var det jag reagerade på först, inget annat - har du en bra spik, så är den bra närhelst loppet körs i omgången.

Du är en klant - var nu tyst och dra något gammalt över dig!

:idiot::holms::ful:

Fulsprit 2021-03-13 21:01

Citat:

Ursprungligen postat av Edde (Inlägg 739594)
Får han inte vara stolt att ha ursprung från Albanien? Är du rasist?

Jag är rasist - frågor på detta?

Edde 2021-03-13 21:18

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 739614)
Du svamlar bara - det kvittar i vilket djävla lopp du väljer att spika, det var det jag reagerade på först, inget annat - har du en bra spik, så är den bra närhelst loppet körs i omgången.

Du är en klant - var nu tyst och dra något gammalt över dig!

:idiot::holms::ful:

För det första heter det jävla inte ”djävla”. För det andra kom inte med några jävla påhopp och kalla mig klant din pajas när du inte vet ett skit. I sak är det rätt men du förstår inte poängen med vad jag menade det var en ospelvärd spik. Är du nöjd???? Tröga jävel

Edde 2021-03-13 21:19

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 739615)

Ok håll dig till din pojkvän Jimmie Åkesson då med dina rassetankar

Edde 2021-03-13 21:21

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 739615)

Men det är klart håller man på Liverpool så är det inte lätt och vara normal i tanken

olle 2021-03-13 21:25

Citat:

Ursprungligen postat av SistaStallskriket (Inlägg 739602)
Har hört och läst mycket om Lutfi Kolgjini. Han är grym och en riktig hästkarl! Har gjort mycket för svensk travsport och är alltid en färgklick!

Hur mycket jag än gillar det måste man väl ändå få kritisera honom för hans helt huvudlösa styrningar genom årens lopp. Hur mycket har han inte kört bort?? Hans son Adrian gick i hans fotspår och körde länge lika överjävligt dåligt som sin far. När han sedan ett antal månader tillbaka har börjat besinna sig så har framgångarna kommit.

Idag tog han ett återfall och då jävlar anser jag att det ska kunna kritiseras! Hur mycket jag än i stort uppskattar familjen Kolgjini!

Det är SJUKT mycket ömma tår inom travsporten och det är helt omöjligt för alla som sitter i knä på varandra att vara objektiva och uppriktiga när det kommer till kritik!

Ja, visst har det blivit ett antal huvudlösa styrningar. Som han säger i intervjun med Lindberg värderar han en seger från dödens mycket högre än från tredje inner.

Men glöm inte att otroligt många hästar blir bortkörda genom alldeles för passiva styrningar också. Det syns inte lika tydligt men kan vara minst lika frustrerande om man.spelat en häst.

Fulsprit 2021-03-13 21:35

Citat:

Ursprungligen postat av Edde (Inlägg 739616)
För det första heter det jävla inte ”djävla”. För det andra kom inte med några jävla påhopp och kalla mig klant din pajas när du inte vet ett skit. I sak är det rätt men du förstår inte poängen med vad jag menade det var en ospelvärd spik. Är du nöjd???? Tröga jävel

Poängen är att du ändarde dig, din nolla! Du är en imbecill DJÄVEL! Slå upp detta ord så skall du se att det finns och att jag använde detta korrekt... Jösses, vilken kretin...

Citat:

Ursprungligen postat av Edde (Inlägg 739617)
Ok håll dig till din pojkvän Jimmie Åkesson då med dina rassetankar

Tack för att du varit delaktig i att förvandla Sverige till en sopstation...

Citat:

Ursprungligen postat av Edde (Inlägg 739618)
Men det är klart håller man på Liverpool så är det inte lätt och vara normal i tanken

Och du håller på? Säkerligen något ekonomiskt, dopat lag, Man C. månne?

:ful::holms::gun_bandana:

viking90 2021-03-13 21:38

Nu har diskussion verkligen frångått trav då kanske ni skulle fortsätta er dialog via privata meddelanden kanske!?

Fulsprit 2021-03-13 21:46

Jag lägger ner - har fått fram vad jag velat förmedla...

God kväll!

Edde 2021-03-13 21:52

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 739620)
Poängen är att du ändarde dig, din nolla! Du är en imbecill DJÄVEL! Slå upp detta ord så skall du se att det finns och att jag använde detta korrekt... Jösses, vilken kretin...

Tack för att du varit delaktig i att förvandla Sverige till en sopstation...

Och du håller på? Säkerligen något ekonomiskt, dopat lag, Man C. månne?

:ful::holms::gun_bandana:

Nej United självklart. Och din mentala ålder är ? 12? Jag har inte ändrat mig ett smack. Jag har förklarat hur det generellt är. Sen kan det absolut gå utanför ramen. Men normalt vinner mellan 2-3 favoriter och i guld har man de 3 mest spelade så överlever man 8/10 V75. Men jag säger inte att det SKER JÄMNT. Och med hans spik absolut hästen är bra och Örjan är bra men räkna ut det innan. Alla visste att Maestro och eventuellt Adrian vinner i början. Då är det lätträknat att det blir låg utdelning och med andra ord kanske man skulle gardera Phoenix som jag gjorde ? Men ja alla gör som de vill men enligt mig var den dålig spik. Men som sagt att diskutera med dig är som att diskutera med ungarna på förskolan.

Fulsprit 2021-03-13 22:02

Citat:

Ursprungligen postat av Edde (Inlägg 739624)
Nej United självklart. Och din mentala ålder är ? 12? Jag har inte ändrat mig ett smack. Jag har förklarat hur det generellt är. Sen kan det absolut gå utanför ramen. Men normalt vinner mellan 2-3 favoriter och i guld har man de 3 mest spelade så överlever man 8/10 V75. Men jag säger inte att det SKER JÄMNT. Och med hans spik absolut hästen är bra och Örjan är bra men räkna ut det innan. Alla visste att Maestro och eventuellt Adrian vinner i början. Då är det lätträknat att det blir låg utdelning och med andra ord kanske man skulle gardera Phoenix som jag gjorde ? Men ja alla gör som de vill men enligt mig var den dålig spik. Men som sagt att diskutera med dig är som att diskutera med ungarna på förskolan.

Du ändrar dig likt den värste politikern, men okey - det får stå för dig!

:clap::claps::thumbup:

GGS 2021-03-13 22:23

Citat:

Ursprungligen postat av Edde (Inlägg 739603)
Absolut självklart fullt enig. Men det är oftast trist och veta att ”wow nu blir det favoriter” inför avdelning 6 och man vet att 2-3 redan vunnit så spikar man en favorit. Är du med på vad jag menar?

Ja jo, men om du spikar mot slutet och det redan har vunnit flera favoriter så har det trista redan hänt, nämligen att du spricker redan där om du nu spelar rader som kan ge stora pengar .

Edde 2021-03-13 22:32

Citat:

Ursprungligen postat av GGS (Inlägg 739626)
Ja jo, men om du spikar mot slutet och det redan har vunnit flera favoriter så har det trista redan hänt, nämligen att du spricker redan där om du nu spelar rader som kan ge stora pengar .

Haha ja där har du rätt

Edde 2021-03-13 22:33

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 739625)
Du ändrar dig likt den värste politikern, men okey - det får stå för dig!

:clap::claps::thumbup:

Gubben jag tycker vi lägger ner stridsyxan för ikväll. Om du fick 7 rätt idag så gratulerar jag ödmjukast och så laddar vi om inför V86:)

SistaStallskriket 2021-03-13 23:04

Du ser mitt system i tråden och jag var rätt ute! Korrekt vägt system trots 6 rätt. Det enda jag gjorde fel var att gardera Maestro men spikar hellre 29% i sjätte än skyhöga Maestro från tolfte även om det var tre varv. Hästen är så osäker att den aldrig bör överstiga 50% enbart på den faktorn.

Om det var dåligt spelat? Fortsätt som du lirar. Du fick fem rätt och fick förmodligen inte in andra så redan där var systemet ändå dött...

Edde 2021-03-13 23:12

Citat:

Ursprungligen postat av SistaStallskriket (Inlägg 739631)
Du ser mitt system i tråden och jag var rätt ute! Korrekt vägt system trots 6 rätt. Det enda jag gjorde fel var att gardera Maestro men spikar hellre 29% i sjätte än skyhöga Maestro från tolfte även om det var tre varv. Hästen är så osäker att den aldrig bör överstiga 50% enbart på den faktorn.

Om det var dåligt spelat? Fortsätt som du lirar. Du fick fem rätt och fick förmodligen inte in andra så redan där var systemet ändå dött...

Och du kör bara andelssystem och alltid snacka om höga procent. Maestro är en världsklasshäst och förra gången var det vattnet som ställde till det.

Edde 2021-03-13 23:13

Citat:

Har sett dina spikar på andelssystemen och det är sällan du vågar gå utanför boxen

Edde 2021-03-13 23:27

Citat:

Jag skrev vart jag rök förut? Du var överlycklig för du fick in skrällen i andra för där hade du med alla utom en ? Men nästa gång grinar du för du missar en skräll på 8 ? Var lite saklig och sluta lipa man vinner inte jämnt.

tvablaa 2021-03-14 00:01

Trist med nivån i tråden tycker jag, är väl bättre att ni skickar PM till varandra?
Som någon noterade så satte Berglund sjuan igen, grymt skicklig får en säga.
Detsamma kan väl inte sägas om Jens Sjödéns ständiga lust att ta bort en häst i stället för att helgardera. Idag gjorde han det i både avd 2 och 3 och självklart vann den i andra. 200 kr sparade han på det på ett system som nu kostade 3234 kr.

AmaerildeRimfrost 2021-03-14 00:09

Nu tar alla och lyssnar på den här låten och låter Jesus ge er lite kärlek!

https://www.youtube.com/watch?v=M_E9PwWlpxE

AmaerildeRimfrost 2021-03-14 00:11

Citat:

Ursprungligen postat av SistaStallskriket (Inlägg 739609)
Skalban är bra! :popcorn:

Skalman heter han! Kompis med Lille Skutt och Bamse! Kan ni ingenting? :innocent:

Wolfman 2021-03-14 00:19

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 739598)
Tycker att ni ska kolla intervjun som Johan Lindberg gjort med Lutfi Kolgjini. Finns på travronden . En timmes oerhört intressant tillbakablick på hans karriär. Tänk om han inte i det ekonomiska läge han var i under mitten av 90 talet fixat hit Viking Kronos . Väldigt många topphästar som aldrig kommit till världen då. Som Maharajah. Travsporten har väldigt mycket att tacka honom för.

Nja. Lufti har mycket att tacka svensk travsport för sin existens.

AmaerildeRimfrost 2021-03-14 00:20

Citat:

Ursprungligen postat av Wolfman (Inlägg 739639)
Nja. Lufti har mycket att tacka svensk travsport för sin existens.

Ja, hade inte svensk travsport funnits så hade rimligen inte Lutfi lyckats bli en travtränare i Sverige så i sak där har du ju helt rätt!

Wolfman 2021-03-14 00:34

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 739640)
Ja, hade inte svensk travsport funnits så hade rimligen inte Lutfi lyckats bli en travtränare i Sverige så i sak där har du ju helt rätt!

Det är väl det. Det finns inga albanska travhästar i Sverige, inte ens på Jäsersro, om man säger så

Ace 2021-03-14 00:36

Man får bara lust att logga ut för gott.. :sad:

mr_stylez 2021-03-14 00:58

Mitt inlägg 19:31 fick inte direkt den effekt jag önskade ser jag.. :P

Jajjan 2021-03-14 11:50

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 739547)
Hmm, varför inte? Har de sämre chans ju längre bak i banprogrammet loppet går?

:popcorn:

Man spikar väl, där man tror sig hitta ett spelvärde i första
hand och det finns spelvärde i att gardera favoriten i avd 7,
då det brukar rensa rejält.

TV- systemen känns igen på att speläggaren
vill minimera risken att ramla ur spelet redan
tidigt i omgången och garderar friskt i de tidiga
avdelningarna. Jag tror att den rädslan är ganska
linjär i spelarkollektivet, vilket av kostnadsskäl ger
glest utrymme för större garderingar i avd 7 för
en majoritet av de som spelar på V75.

Att lägga strecken motvals mot var kollektivet
målar brett, kan vara ett spelvärde i sig.

Jag som är helt ointresserad av att ha maximalt
många rätt vid varje speltillfälle och endast är
intresserad av att vinna stora pengar och gärna
kliver av tidigt vid favoritbetonade omgångar,
garderar ofta hårt i avd 7 rent spekulativt, om
jag inte hittat ett fint spelvärde att spika,
men det är jag det och mina funderingar.

Fulsprit 2021-03-14 11:56

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 739638)
Skalman heter han! Kompis med Lille Skutt och Bamse! Kan ni ingenting? :innocent:

Skalban är hans importerade kompis från Afghanistan...

:cheers:

Fulsprit 2021-03-14 12:04

Citat:

Ursprungligen postat av Jajjan (Inlägg 739662)
Man spikar väl, där man tror sig hitta ett spelvärde i första
hand och det finns spelvärde i att gardera favoriten i avd 7,
då det brukar rensa rejält.

TV- systemen känns igen på att speläggaren
vill minimera risken att ramla ur spelet redan
tidigt i omgången och garderar friskt i de tidiga
avdelningarna. Jag tror att den rädslan är ganska
linjär i spelarkollektivet, vilket av kostnadsskäl ger
glest utrymme för större garderingar i avd 7 för
en majoritet av de som spelar på V75.

Att lägga strecken motvals mot var kollektivet
målar brett, kan vara ett spelvärde i sig.

Jag som är helt ointresserad av att ha maximalt
många rätt vid varje speltillfälle och endast är
intresserad av att vinna stora pengar och gärna
kliver av tidigt vid favoritbetonade omgångar,
garderar ofta hårt i avd 7 rent spekulativt, om
jag inte hittat ett fint spelvärde att spika,
men det är jag det och mina funderingar.

Det är ju det jag menar! Att bara titta på att en kuse springer i ett lopp i ex. avdelning 6 eller 7 och anta att detta ger mer pengar är ju inte pragmatiskt för fem öre - du måste se på varje enskilt lopp och inte anta att du kommer göra storkovan enkom för att du garderar ex. avdelning 7. Kommer ex. Copiad ut mot skitmotstånd och från ett toppspår och varandes i bra form - skulle du gardera denne, eller någon annan motsvarande, bara för att det är i avdelning 7 denne kommer ut i? Det lär bli mången bortkastade penningar i sådana fall...

Fulsprit 2021-03-14 12:07

Citat:

Ursprungligen postat av mr_stylez (Inlägg 739644)
Mitt inlägg 19:31 fick inte direkt den effekt jag önskade ser jag.. :P

Nej, du är en grym agitator! :evilgrin39:

Vi tar nya tag och glömmer gårdagens hårda ord och klantiga formuleringar, bland dessa en hel del av mina (som vanligt)...

Kör hårt!

Edde 2021-03-14 12:19

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 739667)
Nej, du är en grym agitator! :evilgrin39:

Vi tar nya tag och glömmer gårdagens hårda ord och klantiga formuleringar, bland dessa en hel del av mina (som vanligt)...

Kör hårt!

Ja vi glömmer allt nu för idag är det GS75 och snart ny vecka och snart lördag igen med ny V75 och Mantorp:D

hakan11241 2021-03-14 12:50

Citat:

Ursprungligen postat av SistaStallskriket (Inlägg 739567)
Ja jag bjuder bort min chans på 7 rätt för att glädja sporten.... :innocent:

Albanen kom ju knappt i mål så det är väl inget tvivel om vem som gjorde fel. Sedan VARFÖR och SKÄLET till albanens beslut kan vi bara spekulera i och om.... :rolleyes:

Det som retat upp mig mest i efterhand är ju analysen efteråt i Vinnare V75.
Vi har ju tidigare varit inne på att journalisterna totalt sitter i knät på de aktiva och att de sällan ställer obekväma frågor.
Nybrink tyckte Adrian gjorde rätt som svarade Örjan, det skall ju tävlas.
Jennifer tyckte han gjorde fel, eftersom både han och Örjan förlorade loppet på manövern. När Skoglund pressar henne lite så är hon ju på vippen att säga det vi alla tänker, men lyckas bita sig i tungan.
När Adrian tar beslutet att svara så är det ju win-win för stall Kolgjini. Har Dominic Wibb en bra dag så är Örjan körd och han tuggar ner Sweetman. Har han en sämre dag så är Örjan fortfarande rökt men pappa Kolgjini kan efter smörresa spurta ner ledaren.
Nu blev det ju inte exakt så, men det var ju uppenbart planen.
Muppen på stallbacken skulle givetvis avslutat med att fråga Adrian:
Hade du kört likadant ifall ni inte haft ytterligare en häst från stallet i loppet?
Frågan är om han svarat ärligt eller om vi fått se Pinoccionäsan växa...

AmaerildeRimfrost 2021-03-14 13:12

Citat:

Ursprungligen postat av hakan11241 (Inlägg 739675)
Det som retat upp mig mest i efterhand är ju analysen efteråt i Vinnare V75.
Vi har ju tidigare varit inne på att journalisterna totalt sitter i knät på de aktiva och att de sällan ställer obekväma frågor.
Nybrink tyckte Adrian gjorde rätt som svarade Örjan, det skall ju tävlas.
Jennifer tyckte han gjorde fel, eftersom både han och Örjan förlorade loppet på manövern. När Skoglund pressar henne lite så är hon ju på vippen att säga det vi alla tänker, men lyckas bita sig i tungan.
När Adrian tar beslutet att svara så är det ju win-win för stall Kolgjini. Har Dominic Wibb en bra dag så är Örjan körd och han tuggar ner Sweetman. Har han en sämre dag så är Örjan fortfarande rökt men pappa Kolgjini kan efter smörresa spurta ner ledaren.
Nu blev det ju inte exakt så, men det var ju uppenbart planen.
Muppen på stallbacken skulle givetvis avslutat med att fråga Adrian:
Hade du kört likadant ifall ni inte haft ytterligare en häst från stallet i loppet?
Frågan är om han svarat ärligt eller om vi fått se Pinoccionäsan växa...

En sak kan du nog lita på och det är att familjen Kolgjini är rätt rak av sig. Sen om det startar bränder är ju inte deras fel!

Ifall Adrian ska kritiseras för sin körning borde det införas i tävlingsreglementet att man måste släppa dödens ifall en häst attackerar med mer än 1000 meter kvar av loppet. Varför släppa dödens som är näst bästa positionen bara för att en fjant kommer i tredjespår? Det är ju inte som att Dominic Wibb kommer med urusel form och inte tål att göra något. Sen vet han ju att om hans häst inte håller så finns det en till från samma stall som slipper grovjobbet nu! Varför köra på annat vis? Många favoriter förlorar så fort de inte får bästa smörresan i loppet. Men då kan vi ju skippa att lotta startspår och så får de likt F1 köra ett uppvärmningsvarm med skillnad att de sen fortsätter så i sin start där de tar plats efter oddsindikatorn!

hakan11241 2021-03-14 13:28

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 739678)
En sak kan du nog lita på och det är att familjen Kolgjini är rätt rak av sig. Sen om det startar bränder är ju inte deras fel!

Ifall Adrian ska kritiseras för sin körning borde det införas i tävlingsreglementet att man måste släppa dödens ifall en häst attackerar med mer än 1000 meter kvar av loppet. Varför släppa dödens som är näst bästa positionen bara för att en fjant kommer i tredjespår? Det är ju inte som att Dominic Wibb kommer med urusel form och inte tål att göra något. Sen vet han ju att om hans häst inte håller så finns det en till från samma stall som slipper grovjobbet nu! Varför köra på annat vis? Många favoriter förlorar så fort de inte får bästa smörresan i loppet. Men då kan vi ju skippa att lotta startspår och så får de likt F1 köra ett uppvärmningsvarm med skillnad att de sen fortsätter så i sin start där de tar plats efter oddsindikatorn!

Det är ju det jag menar. Hade jag varit Adrian så hade jag sannolikt själv kört likadant.
Men varför vill inte Jennifer säga det rätt ut så vi fått samma diskussion i TV?
Nybrink hade ju då kunnat utveckla och förklara att det är en viktig parameter med två Kolgjinis eller Untersteiners i samma lopp, Goop och Jepson snackar ihop taktik under sina bilresor etc.
Nu skrapar de ju bara på ytan.

Stekel 2021-03-14 13:34

Med nuvarande reglemente så är det riskfritt att köra som man vill, även om vissa styrningar på pappret är straffbara. Det är så etablerat nu så jag har inget hopp för bättring längre, vi får ta och acceptera att det är så. Finns några enstaka stall som håller sig ganska mycket från att utnyttja fördelen av att ha flera hästar i loppet när det är läge. Men de är lätträknade såklart och konstigt vore det annars. Det är ju lite som att bänka en av lagets bästa spelare att inte utnyttja det så gott man kan.

Jag ogillar det på sättet att gröna spelare inte "fått reda på" att reglerna bara är något som står på pappret, och att det är risk att de lägger ner när det väl går upp för dem. Men personligen ser jag det som en extra krydda som gör det roligare att både tippa och kolla på loppet. Och en edge mot spelare som inte förstår det där. Svårt i loppet igår att räkna ut hur de eventuellt skulle "köra stall", men att Örjan som en av de värsta konkurrenterna var ett av de troligaste offren för det var ju ett grundtips såklart. En av flera anledningar till att jag inte tog med den på kupongen ens.

Levan 2021-03-14 22:50

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 739636)
Trist med nivån i tråden tycker jag, är väl bättre att ni skickar PM till varandra?
Som någon noterade så satte Berglund sjuan igen, grymt skicklig får en säga.
Detsamma kan väl inte sägas om Jens Sjödéns ständiga lust att ta bort en häst i stället för att helgardera. Idag gjorde han det i både avd 2 och 3 och självklart vann den i andra. 200 kr sparade han på det på ett system som nu kostade 3234 kr.

Får härmed korrigera inlägget. Daniel Berglund är skicklig men han tog bort nr 5 Gitane d'Inverne i V75-2 i sina system som han hade med i sin ranking så det blev bara 6 rätt.

olle 2021-03-14 22:58

Citat:

Ursprungligen postat av Levan (Inlägg 739790)
Får härmed korrigera inlägget. Daniel Berglund är skicklig men han tog bort nr 5 Gitane d'Inverne i V75-2 i sina system som han hade med i sin ranking så det blev bara 6 rätt.

Inte om man läser det som står i hans krönika :

....
Stora V75-förslaget:

Spelas på två kuponger, minst en U-häst måste vinna för chans på sju rätt. Detta ger 73 procents reducering av systemramen.

4 Ubiquarian Face (res 1,5)
3,4,5,6,7,9,10,11,12,14 (res 15,8)
U: 8,12. B: 1,2,3,5,6,7,9,11. (res 4,10)
U: 13. B: 1,2,3,5,6,7,8,9,10,11,12,15. (res 13,14)
2 Condior (res 5,12)
2,3,4,7,9,10,11,12 (res 1,6)
4,9,12 (res 10,4)

Kupong 1: 1 x 10 x 2 x 13 x 1 x 8 x 3 = 6.240 rader
Kupong 2: 1 x 10 x 8 x 1 x 1 x 8 x 3 = 1.920 rader
Totalt: 8.160 rader = 4.080 kronor.

Lilla V75-förslaget:

1 x 10 x 4 x 1 x 1 x 8 x 3 = 960 rader = 480 kronor.

Levan 2021-03-14 23:05

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 739791)
Inte om man läser det som står i hans krönika :

....
Stora V75-förslaget:

Spelas på två kuponger, minst en U-häst måste vinna för chans på sju rätt. Detta ger 73 procents reducering av systemramen.

4 Ubiquarian Face (res 1,5)
3,4,5,6,7,9,10,11,12,14 (res 15,8)
U: 8,12. B: 1,2,3,5,6,7,9,11. (res 4,10)
U: 13. B: 1,2,3,5,6,7,8,9,10,11,12,15. (res 13,14)
2 Condior (res 5,12)
2,3,4,7,9,10,11,12 (res 1,6)
4,9,12 (res 10,4)

Kupong 1: 1 x 10 x 2 x 13 x 1 x 8 x 3 = 6.240 rader
Kupong 2: 1 x 10 x 8 x 1 x 1 x 8 x 3 = 1.920 rader
Totalt: 8.160 rader = 4.080 kronor.

Lilla V75-förslaget:

1 x 10 x 4 x 1 x 1 x 8 x 3 = 960 rader = 480 kronor.

Krönikan kan vara något annat än det faktiska spelet.

Levan 2021-03-14 23:55

Citat:

Ursprungligen postat av Levan (Inlägg 739792)
Krönikan kan vara något annat än det faktiska spelet.

Vad jag vill klargöra är att även en skicklig spelare som Berglund kan påverkas av snacket i media inför V75 spelet. Han ändrar i V75-2 från nr 5 Gitane d'Inverne i krönikan till 15 PapaJonnysIlse liksom jag gör. För Berglund blir det 6 rätt i stället för 7 rätt, för mig blir det 5 rätt i stället för 6 rätt. Jag köper ofta andelar i Berglunds system och kommer att fortsätta med detta.