Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Onsdagen 7 april - Åby/Solvalla V86 mm (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/47535-onsdagen-7-april-aby-solvalla-v86-mm/)

Gotland 2021-04-05 20:19

Onsdagen 7 april - Åby/Solvalla V86 mm
 
Här pratar vi om onsdagens tävlingar på


Åby
Längd: 1000 m
Bredd: 22,3 m (2140 m), 22,3 m (1640 m)
Upplopp: 180 m
Open stretch: Ja, dubbla
Vinklad startbilsvinge: Nej


Solvalla
Längd: 1000 m
Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m)
Upplopp: 196 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej


Aktuellt väder hittar ni här:

Mölndal

Solvalla




V86:I
2140 auto
3-åriga och äldre 25.001 - 145.000 kr

V86:II
2140 auto
3-åriga och äldre ston 70.001 - 250.000 kr

V86:III - Ungdomslopp
2140 auto
3-åriga och äldre 145.001 - 260.000 kr

V86:IV
2140 auto
4-åriga lägst 100.001 kr

V86:V K75-lopp
2140 auto
3-åriga och äldre 260.001 - 405.000 kr

V86:VI
2140 auto
3-åriga och äldre lägst 500.001 kr

V86:VII
1640 auto
3-åriga och äldre 405.001 - 925.000 kr

V86:VIII
2640 auto
3-åriga och äldre 90.001 - 500.000 kr


Lycka till!


:KO:

viking90 2021-04-06 10:08

2 Precious Lane (avd1) avslutade sylvasst senast när man körde lite slalom bland hästarna under 1.08 sista 200m.

3 Frooming (avd3) vann så pass kontrollerat senast så jag tror man har en fin chans här igen!

2 Global Badman (avd4) Vann E3 Final i somras och gjorde årsdebut nyligen och det loppet behövdes troligen i kroppen enligt Wäjersten så kanske kan utmana Brambling här som verkar bli storfavorit.

6 Vasco de Gama (avd5) har alltid bra form känns det som ny rycker Thorson skorna kanske det kan ge den extra växeln så man kan ta andra raka! 12 Barbrabesco V.W (avd5) lyckades kontra ut en så pass bra häst som Il Duce Boko över upploppet senast.

Ecurie D (avd6) vilket fint lopp vi får se här, upplagt för Ecurie D va?

4 Grandfather Bill (avd7) kördes försiktigt invändigt senast men avslutade i 1.11 tempo sista 300m i skymundan, nu lägger PU på biken intressant!

Jag har även några intressant kusar till start innan V86 om det kan vara av intresse...
Wind Knight (lopp2/V5-1/Solvalla) Rekordsänkte men krafter kvar på V75 senast satt alltså fast men krafter i rygg på Sweetman då?! Nu är det visserligen Monté men funkar den i det så borde det vara en kanonchans!
SG Kingstone (lopp3/V5-2/Solvalla)Gick en topptid på E-Tuna senast från dödens och utmanade storfavoriten Yankee Dee hela vägen in på linjen.

Shooter 2021-04-06 12:33

Åker man inte på galopper, sjuka hästar eller störningar så ska det vara rätt bra möjligheter att sätta åttan i morgon. Några större pengar blir det knappast, men åtta rätt kan ändå betala hyggligt. Tre färdiga spikar: Frooming, Ecurie D och Bitcond' arc. Lite reducering på det och det kan gå att få ihop det på ett litet system för ett par hundringar. Annars skulle det kosta ca 1 500 kr matematiskt. Alternativet är att hitta en fjärde spik.

mr_stylez 2021-04-07 10:27

En häst som är väldigt intressant är nr 5 avd 2, Livenletdiefor'em.

Fredrik B har kört den mindre bra många ggr tycker jag.. näst senast bytte han till Erik A, då vann den plättlätt från spår 12 på V86, senast körde Fredde själv igen, fast (såklart) i andra utvändigt med allt sparat i rygg på fina Art Brown som ju vann V75 för några dagar sen på ett övertygande sätt.
Vinner ju detta loppet enkelt om den bara får chansen, det är kusken emot.

Till nuvarande procent är jag nästan villig att chansa på att han får till styrningen så pass bra att den får chansen att vinna iaf... men det bär emot att spika Fredde B...

Varför han inte bara sätter upp ordentliga kuskar på iaf sina bättre hästar är för mig obegripligt...

mr_stylez 2021-04-07 11:00

En superskräll som jag väl lär bli utskrattad för att jag ens varnar för är nr 10 Mogas Cassandra avd 2.

Har följt den hästen länge nu, den har väldigt fin fart men gör som synes nästan alltid bort sig ngn gång i loppen med galopp.
Dock då den går felfritt är den riktigt bra, de 6 senaste loppen den gått felfritt har resultatet varit 1-1-1-2-0-1 vilket säger en del om kapaciteten.
I ett lopp där det är mycket osäkerhet kring de bästa hästarna (7 haft paus, 1 galopperar oftast bort sig, ojämn, 4 osäker form 2 raka galopper och 5 usel kusk) så kan det bli så att halva fältet är borta efter 1500 m och då är skrällen ett faktum. Av resterande hästar över de 4 nämnda så är 10 klart bäst tycker jag och till 0,3% är den streckvärd för mig iaf
Ska nämnas att Kerstin Hell var den som vann med hästen senast den gick felfritt :)

Nollkollolisten 2021-04-07 12:39

Funderar på ECURIE D är det så säkert att den bara går ut o vinner.
Har ju nästan bara gått årgångslopp i sin karriär. Nu ska den möta äldre elit även om det inte är allra yppersta klass. Tål o fundera på.

Shooter 2021-04-07 12:50

Citat:

Ursprungligen postat av Nollkollolisten (Inlägg 742853)
Funderar på ECURIE D är det så säkert att den bara går ut o vinner.
Har ju nästan bara gått årgångslopp i sin karriär. Nu ska den möta äldre elit även om det inte är allra yppersta klass. Tål o fundera på.

Jag har också funderat över det. Hamre är väldigt nöjd med hästen. Den har lagt på sig en massa muskler under uppehållet. Hur gör motståndarna? Tävlar de och testar vad Ecurie står för dagen?

mr_stylez 2021-04-07 13:00

Citat:

Ursprungligen postat av Nollkollolisten (Inlägg 742853)
Funderar på ECURIE D är det så säkert att den bara går ut o vinner.
Har ju nästan bara gått årgångslopp i sin karriär. Nu ska den möta äldre elit även om det inte är allra yppersta klass. Tål o fundera på.


Makethemark dåligt år i fjol ska köras försiktigt i comebacken.
Milliondollarrhyme samma sak där plus usel kusk.
Milligans school spår 8 och Tarzan låter defensiv som att han har gett upp att vinna.

Enda som kan slå Ecuire D är 4an som har gjort årsdebut och hade ett riktigt bra fjolår och är på väg upp. Men den är inte startsnabb, till skillnad från 7an som sitter i spets här på 150 m.. och vem ska sen göra jobbet utvändigt då ingen vill tävla här?

4an kan vinna om det fattas tempo i 7an och den får slå av den efter perfekt lopp sista 150 m typ, men annars vinner 7 detta lopp kanske 8,5 ggr av 10, borde vara högre spelad enligt mig, under 70% är väldigt tacksamt.

Men det är bara mitt sätt att se på loppet :)

Nollkollolisten 2021-04-07 13:04

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 742854)
Jag har också funderat över det. Hamre är väldigt nöjd med hästen. Den har lagt på sig en massa muskler under uppehållet. Hur gör motståndarna? Tävlar de och testar vad Ecurie står för dagen?

Jag tror dom tävlar, 3-4 av dem vill nog aspirera på en elitloppsplats. Om så är det dags att visa klass bara 1½ månad kvar.

Nollkollolisten 2021-04-07 13:14

Citat:

Ursprungligen postat av mr_stylez (Inlägg 742856)
Makethemark dåligt år i fjol ska köras försiktigt i comebacken.
Milliondollarrhyme samma sak där plus usel kusk.
Milligans school spår 8 och Tarzan låter defensiv som att han har gett upp att vinna.

Enda som kan slå Ecuire D är 4an som har gjort årsdebut och hade ett riktigt bra fjolår och är på väg upp. Men den är inte startsnabb, till skillnad från 7an som sitter i spets här på 150 m.. och vem ska sen göra jobbet utvändigt då ingen vill tävla här?

4an kan vinna om det fattas tempo i 7an och den får slå av den efter perfekt lopp sista 150 m typ, men annars vinner 7 detta lopp kanske 8,5 ggr av 10, borde vara högre spelad enligt mig, under 70% är väldigt tacksamt.

Men det är bara mitt sätt att se på loppet :)

Tycker att det är fler än vanligt i år som sagt att de ska köra ett försiktigt första lopp efter vintervila/träning och som sen gått ut och bara brakvunnit.
Men kan ha fel där

hoola 2021-04-07 14:32

Jens Sjödén V86 Åby/Solvalla på Service Plays

Daniel Berglund: "Jag har semester"
Ibland behöver även jag ha lite semester och det har jag haft senaste dagarna. Det innebär att det inte blir några tips till kvällens V86-omgång utan istället jobbar jag på för fullt inför helgens V75-omgång på Jägersro.

Daniel Berglund
idag kl. 14:20

valo 2021-04-07 14:54

Liknande häst
 
Citat:

Ursprungligen postat av mr_stylez (Inlägg 742849)
En superskräll som jag väl lär bli utskrattad för att jag ens varnar för är nr 10 Mogas Cassandra avd 2.

Har följt den hästen länge nu, den har väldigt fin fart men gör som synes nästan alltid bort sig ngn gång i loppen med galopp.
Dock då den går felfritt är den riktigt bra, de 6 senaste loppen den gått felfritt har resultatet varit 1-1-1-2-0-1 vilket säger en del om kapaciteten.
I ett lopp där det är mycket osäkerhet kring de bästa hästarna (7 haft paus, 1 galopperar oftast bort sig, ojämn, 4 osäker form 2 raka galopper och 5 usel kusk) så kan det bli så att halva fältet är borta efter 1500 m och då är skrällen ett faktum. Av resterande hästar över de 4 nämnda så är 10 klart bäst tycker jag och till 0,3% är den streckvärd för mig iaf
Ska nämnas att Kerstin Hell var den som vann med hästen senast den gick felfritt :)


En liknande häst är nog Global Unknown i första....med Uhrberg..

hoola 2021-04-07 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av valo (Inlägg 742862)
En liknande häst är nog Global Unknown i första....med Uhrberg..

Ur Travrondens intervjuer:

"3.Global Unknown – Thomas Uhrberg (For An)
Balans:*
Skor runt om
Vagn:*
Vanlig
Huvudlag:*
Öppet
- Allt verkar bra med honom för dagen. Han har varit tillbaka hemma hos mig några månader nu och har känts fin inför det här. Mina förhoppningar den här gången är dock bara att hästen går felfritt och får fin resa. Vi kör med skor runt om, öppet huvudlag och vanlig vagn. Han är ju allra bäst barfota runt om, men vi kör några lopp med skor nu först innan vi börjar dra av skorna igen. Det viktigaste är att han sköter sig hela vägen den här gången, säger Anna Forssell.

Sjoestedt 2021-04-07 17:24

http://webtv.awsteleippica.com/index...-napoli-070221

Nr 5: Zinko Top

Svårt att sätta in hästen i loppet men kolla när den drar iväg mitt på upploppet! :clap:

capone 2021-04-07 17:39

någon som har spelvärde spikar



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved