Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-05-12, 23:09   #1
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

V64 Jägersro 13/5


Öppnar en tråd så vi kan snacka drag till V64 Jägersro

Kristi Himmelsfärd och de flesta är lediga. Observera att V64 startar kl 15:00


Jag får dra igång tråden med avdelning 1.

2140m autostart - bara 7 hästar till start

1 Awesome Kronos är loppets favorit på de tidiga strecken. Var fin vid vinsten senast då man körde sig till ledning en bit in i loppet och var sedan överlägsen.
AK har 8:5-3-0 från ledning. Men de flesta av de ledningarna har man kört sig till efter en bit. Jag tror inte Awesome kronos spetsar från spår 1.

Litet fält så AK får nog chansen ändå. Men det får bli min andrarank i loppet.


5 Suarez är min förstahäst i loppet. Jag tror man spetsar och sedan kör där.
Suarez har 8:6-0-1 från ledning så det finns ingen som helst anledning att släppa ledning. Vinner loppet om ingen offrar sin häst och pressar för hårt i dödens.
Jag ser inte vem det skall vara. M.T Oscar försökte den taktiken när de möttes 27/4 över lång distans. Kortare distans idag och då ska det vara bra chans att Suarez rinner undan från ledning.

Skulle någon trycka upp tempot så blir Awesome Kronos Segeraktuell via överpace.

Men som trolig favorit i loppet känns det rätt kallt att dubbla så jag tar nog ställning och spikar Suarez.

Bergh har 3/4 då han kört Suarez själv.

Senast redigerad av Basse den 2021-05-12 klockan 23:39.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-13, 01:43   #2
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Öppnar en tråd så vi kan snacka drag till V64 Jägersro

Kristi Himmelsfärd och de flesta är lediga. Observera att V64 startar kl 15:00


Jag får dra igång tråden med avdelning 1.

2140m autostart - bara 7 hästar till start

1 Awesome Kronos är loppets favorit på de tidiga strecken. Var fin vid vinsten senast då man körde sig till ledning en bit in i loppet och var sedan överlägsen.
AK har 8:5-3-0 från ledning. Men de flesta av de ledningarna har man kört sig till efter en bit. Jag tror inte Awesome kronos spetsar från spår 1.

Litet fält så AK får nog chansen ändå. Men det får bli min andrarank i loppet.


5 Suarez är min förstahäst i loppet. Jag tror man spetsar och sedan kör där.
Suarez har 8:6-0-1 från ledning så det finns ingen som helst anledning att släppa ledning. Vinner loppet om ingen offrar sin häst och pressar för hårt i dödens.
Jag ser inte vem det skall vara. M.T Oscar försökte den taktiken när de möttes 27/4 över lång distans. Kortare distans idag och då ska det vara bra chans att Suarez rinner undan från ledning.

Skulle någon trycka upp tempot så blir Awesome Kronos Segeraktuell via överpace.

Men som trolig favorit i loppet känns det rätt kallt att dubbla så jag tar nog ställning och spikar Suarez.

Bergh har 3/4 då han kört Suarez själv.
Hör vad du säger men jag bara älskar starka hästar över kort distans - som ex. Jet Voice igår kväll... MT Oscar är stark som få och kan ta ned dessa från utvändigt ledaren. Måste dock komma ner fort, eller få en rygg runt sista 700-ingen... Ken Ecce är vass!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-13, 07:20   #3
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 628
Sharp$: 22674
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Hör vad du säger men jag bara älskar starka hästar över kort distans - som ex. Jet Voice igår kväll... MT Oscar är stark som få och kan ta ned dessa från utvändigt ledaren. Måste dock komma ner fort, eller få en rygg runt sista 700-ingen... Ken Ecce är vass!

Håller med fullständigt, mitt första streck, kanske tom spik.
Sist så tryckte Kim med M.T Oscar alldeles för sent på ledaren (Suarez) som dessutom kördes av en återkommande Takter då. Skänkte bort segern, tyvärr.
Idag kortare distans o Ken Ecce i sulkyn på Oscar.
Tror det blir dödenskross
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)

Senast redigerad av Dahle den 2021-05-13 klockan 07:48.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-13, 08:09   #4
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 628
Sharp$: 22674
Standard

Digital Races vann åkandes sist och krossade Fromming från dödens. Motståndet skrämmer inte idag heller. Gillar inte CE då han blivit feg i sina körningar, men låter han hästen sköta allt så blir det andra raka.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-13, 08:11   #5
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

V64:6

2 Tae Kwon Deo är storfavorit men hur ska man bedöma hästen efter årsdebuten?

Ska ju på pappret vinna ett sånt här lopp men det låter på Kolgjinis som om att de är osäkra på var de har TKD för dagen. Kom tydligen in med onormalt hög puls efter årsdebuten sist.

Som nästan 70% favorit på tidiga strecken så känns det givet att gardera.

1 Maze Runner borde ta ledningen initialt men efter insatsen senast då han klappade ihop helt från ledning mot ett sämre motstånd än dagens så borde Johnny Takter ha siktet inställt på att släppa och ge hästen ett snällare lopp från rygg ledaren.

Den som kan vara först framme för att överta ledningen kan vara 3 Lucifer Lane.

Lucifer Lane får en intressant balansändring- det är anmält bfro för andra gången i livet.
Enda gången hästen har gått så tidigare var i E-3 finalen över Medeldistans 2017 då Lucifer Lane hade det otacksamma startspåret 8 bakom bilen och slutade femma.

Här låter man mer uppåt från stallet och man är sugen på att testa i spets. Jag tror man kör där om nu inte Tae Kwon Deo skulle se ut som en retad tiger i dödens och ha hittat tillbaka till formen. Högst tveksamt hur TKD kommer prestera i eftermiddag.

Som strecken ser ut just nu med TKD 68% och Lucifer 10% så måste Lucifer Lane vara loppets drag iaf.

Tror dock att streckfördelningen kommer jämna ut sig under dagen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
elwiz (+10)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-13, 08:16   #6
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 628
Sharp$: 22674
Standard

V64-4 ett amatörlopp brukar hända allt möjligt i dessa lopp.
Blir o måla på. Två intressanta skrällar, nr.2 Boldper och nr.7 Wild Jupp, körs båda av två offensiva kuskar.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-13, 08:28   #7
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 456
Sharp$: 17396
Standard

Alicia Bore i andra avdelningen gör sin första monté vad jag kan se...(det rimmade ju... )

Hästen är ju ruskigt snabb bakom bilen och trivs den under sadel kanske det bara rinner undan? Roligt streck till under 5%. Lägg därtill att hästen tjänat mest pengar i fältet....
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-13, 08:43   #8
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Håller med fullständigt, mitt första streck, kanske tom spik.
Sist så tryckte Kim med M.T Oscar alldeles för sent på ledaren (Suarez) som dessutom kördes av en återkommande Takter då. Skänkte bort segern, tyvärr.
Idag kortare distans o Ken Ecce i sulkyn på Oscar.
Tror det blir dödenskross

Att Ken Ecce kör ser jag inte som något plus.

M.T Oscar med Ken Ecce 8:1-0-0

M.T Oscar men övriga kuskar 15:5-2-0

Ken Ecce vann sist (i Sverige) 2021-02-04 , har därefter resultaten 34:0-4-2


Jag håller med om att M.T Oscar troligen är loppets bästa häst.
Men hästen är inte startsnabb och behöver vinna loppet från dödens i dag. Om Ecce pressar sönder ledaren från dödens så borde det gynna Untersteiners två hästar.

Bäst för M.T Oscar vore om Conrads Massiv spetsade och som näst sist på Jägersro då CM vart het i ledning efter en för snabb öppning. Den troliga dödens då får Bergh med Suarez och Bergharn ger ju ofta ledaren en tryckare under loppets gång. Med detta scenario så är M.T Oscar vinnaren.

Ett ganska intressant lopp att försöka bena ut

Jag rankar (just nu) A 5 B 1-3 C 2-7 D 6-4

Med tre streck ( A+B hästarna) kommer man nog långt, men det frestar att ta ställning
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-13, 08:49   #9
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Alicia Bore i andra avdelningen gör sin första monté vad jag kan se...(det rimmade ju... )

Hästen är ju ruskigt snabb bakom bilen och trivs den under sadel kanske det bara rinner undan? Roligt streck till under 5%. Lägg därtill att hästen tjänat mest pengar i fältet....

Roligt drag.

En till som är riktigt startsnabb är Wisdom Teacher.

Wisdom Teacher 10% och Alicia Bore 4% just nu måste vara loppets fynd.

Men det är ju monte och där kan det ju ibland bli helt osannolika vinnare.

Velar mellan att gå kort eller att strecka i princip alla.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-13, 09:42   #10
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 112
Sharp$: 3703
Standard

Åska över Malmö just nu, men hinner väl dra över till e.m.
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-13, 11:32   #11
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 112
Sharp$: 3703
Standard

Klarnar upp så sakteliga nu lyser solen mellan molnen
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-13, 12:29   #12
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 728
Sharp$: 1517
Standard

Lägger en Selma i värmen:

1 1,3,5
2 8,10,11
3 6 Digital Races
4 4 Floalts Clouseau
5 1,5
6 3 Lucifer Lane
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-13, 12:33   #13
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 112
Sharp$: 3703
Standard

Gentlemannadagskupong
V64
Inlämnat: 2021-05-13, 13:27
Jägersro
Torsdag 2021-05-13
Start: 15:00
Kostnad: 80,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 5, 7 (3, 6)
2: 11 Havbergs Viking (1, 6)
3: 6 Digital Races (3, 2)
4: 4, 5 (10, 1)
5: 1, 6 (7, 9)
6: 2, 3, 4, 5, 9 (1, 8)

4x1x1x2x2x5 = 80 rader.
80 x 1 x 1,00 kr = 80,00 kr.
Totalt: 80,00 kr.
Rättningskod: MTL XHW QKR

Ja, inget Tivoli i år heller av förklarliga skäl. Annars förr om åren så gick dotter o hustru på Tivolit medan far i huset spela på häst. Nu har ju dottern blivit så stor så hon anammat pappas insikt, det är roligare att sitta på krogen bland vänner o bli snurrig än i en karusell.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-13, 13:21   #14
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6205
Standard

Diska benedikt lux för orent trav, det där var skutt burk på ett varmblod
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-13, 13:50   #15
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 125
Sharp$: 56795
Standard

Inte påläst då jag ägnat dagen åt uteaktiviteter men måste kolla Tae Kwon Deo i årets andra start. I fjor var den grymt förbättrad då men då kom också skorycket. Anmäld med skor fortsatt idag och känns väl väldigt svårbedömd efter årsdebuten så spik till över 60 procent hade inte varit ett alternativ för mig.

Väntar med ev egna spel till lördag och basses andelar var slutsålda idag.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td