Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V64 Express från 17 september (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/48580-v64-express-fran-17-september/)

Gotland 2021-06-18 10:15

V64 Express från 17 september
 
ATG släppte idag information att man från den 17 september har för avsikt att köra V64 express på fredagarna. Sex lopp på 60 minuter med start 20.30 där två banor delar på spelformen.

Vad tycker ni om det?

:KO:

olle 2021-06-18 17:51

Kan bli problematiskt med två banor för huvudspelet under höst och vinter. Kan vara perfekta förutsättningar på ena banan och skitväder på den andra. Svårt att riktigt se behovet av expresstrav på V64. Speciellt om det även körs lopp på en annan svensk bana parallellt. Är ju något helt annat på onsdagen . Där är det ruggigt segt nu med 8 lopp utan saxbana. Där blir verkligen xpress ett lyft.

Hade nog föredragit en huvudbana där V64 körs även i höst . Men blir ju mer jobb för kanal 75 om dom ska skicka tv team och stallbacksreporter till två banor på fredagskvällarna . Om inte blir ju spelinfon till ena banan väsentligt sämre.

Altoc 2021-06-18 18:41

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 751410)
ATG släppte idag information att man från den 17 september har för avsikt att köra V64 express på fredagarna. Sex lopp på 60 minuter med start 20.30 där två banor delar på spelformen.

Vad tycker ni om det?

:KO:

Handlar om en testperiod på 3 månader. Tycker det är helt OK att man provar och sen utvärderar. Fine om det tas emot positivt, annars är det bara att återgå eller hitta någon annan variant. För egen del kvittar det. Så länge V64 är spelformen blir det extremt sällan något spel.

Indianen20 2021-06-18 19:44

Det spelar ingen roll. Travspelande på vardagar är stendött. Det är inte tävling. Det är spets och slut. Förstapriset i loppen är 30k. Samma förstapris som det var ca 30 år sedan. Tyvärr, många har redan slutat med travet

asgaya3141 2021-06-18 19:50

Många har slutat som du säger, pga dödsfall. På en travbana idag är det bara 60-70 plussare. Inga nya ungdomar som spelar trav. Dom kör oddset och poker

Indianen20 2021-06-18 20:02

Citat:

Ursprungligen postat av asgaya3141 (Inlägg 751428)
Många har slutat som du säger, pga dödsfall. På en travbana idag är det bara 60-70 plussare. Inga nya ungdomar som spelar trav. Dom kör oddset och poker

Nä poker spelar de inte. Det var en fluga som blåst över. Det finns en del yngre i nätsegmentet. Men det lockar inte så mycket yngre. Loppen är stereotypa, känns nästan uppgjorda. Bara favoriter som vinner. Jp varenda dag på v64. Visst fan är travet tråkigare idag än för 25 år sedan

olle 2021-06-18 20:30

Dock var det V5 som gällde på vardagarna för 25-30 år sedan . Och på V5 blev det varken jackpot då eller nu. Är nog mer spelformen V64 som skapar ständiga jackpots än att loppen blivit så mycket mer favoritbetonade. Hade man kört 6 lopp på 90 talet med tre vinstpooler hade det troligen också blivit jackpot frekvent.

Indianen20 2021-06-18 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 751433)
Dock var det V5 som gällde på vardagarna för 25-30 år sedan . Och på V5 blev det varken jackpot då eller nu. Är nog mer spelformen V64 som skapar ständiga jackpots än att loppen blivit så mycket mer favoritbetonade. Hade man kört 6 lopp på 90 talet med tre vinstpooler hade det troligen också blivit jackpot frekvent.


Möjligt, men det är mycket mer favoriter idag för 30 år sedan. Betydligt mer kompiskörande också

Strappa71 2021-06-18 23:31

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 751433)
Dock var det V5 som gällde på vardagarna för 25-30 år sedan . Och på V5 blev det varken jackpot då eller nu. Är nog mer spelformen V64 som skapar ständiga jackpots än att loppen blivit så mycket mer favoritbetonade. Hade man kört 6 lopp på 90 talet med tre vinstpooler hade det troligen också blivit jackpot frekvent.

Spot on! Det är spelformen som är "problemet". Om det nu är ett problem. Med V5 var tidsåtgången för huvudspelformen behaglig.

Nu ska de dessutom börja 20:30. Med V5 var man klar före 21:00. Det skulle passa mig MYCKET bättre.

Vad tycker du Olle förresten om häxblandningen Bergsåker-Jägersro som vi får avnjuta under testperioden?

Inte nog med att det kan vara helt olika banförhållanden...det är inte så trevligt om den bana man gillar ska saxas mot en man inte alls gillar att spela på.

Strappa71 2021-06-18 23:36

Citat:

Ursprungligen postat av Indianen20 (Inlägg 751434)
Möjligt, men det är mycket mer favoriter idag för 30 år sedan. Betydligt mer kompiskörande också

Information om fundamenta är mycket mer omfattande idag. Exklusiv info var mycket vanligare förr.

Det vore konstigt om det inte leder till något snäpp mer korrekt "wisdom of the crowd".

Men det fanns lågutdelningsomgångar förr med. Skillnaden är att alla pengar betalades ut i varje omgång. Inget JP-elände.

Det är egentligen helt otroligt att spelbolagen ( främst ATG ) har fått JP till något positivt. Egentligen är det ju bara en nödlösning för att hantera olika utdelningsintervall på ett praktiskt sätt.

När Jackpott är det enda egentliga marknadsföringsverktyg man har i sin arsenal så vandrar man på en mycket smal stig.

olle 2021-06-19 07:49

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 751445)
Spot on! Det är spelformen som är "problemet". Om det nu är ett problem. Med V5 var tidsåtgången för huvudspelformen behaglig.

Nu ska de dessutom börja 20:30. Med V5 var man klar före 21:00. Det skulle passa mig MYCKET bättre.

Vad tycker du Olle förresten om häxblandningen Bergsåker-Jägersro som vi får avnjuta under testperioden?

Inte nog med att det kan vara helt olika banförhållanden...det är inte så trevligt om den bana man gillar ska saxas mot en man inte alls gillar att spela på.

Nu blir det väl ingen jättegrej att testa en gång i veckan, men skrev väl tidigare vad jag tyckte. Att köra Bergsåker - Jägersro på V64 känns i alla fall inte lika illa som dom gånger hälften av loppen körs i Norge på V86. Tyvärr kommer nog den typen av mixande snarare öka än minska framöver.

Shooter 2021-06-19 08:25

Delade omgångar är ett gissel, inte minst när det gäller V86.

Strappa71 2021-06-19 08:46

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 751450)
Nu blir det väl ingen jättegrej att testa en gång i veckan, men skrev väl tidigare vad jag tyckte. Att köra Bergsåker - Jägersro på V64 känns i alla fall inte lika illa som dom gånger hälften av loppen körs i Norge på V86. Tyvärr kommer nog den typen av mixande snarare öka än minska framöver.

Ok. För mig finns det vissa banor för vilka jag står över spel helt och hållet om det inte är frågan om väldigt fina JP-pengar. Jägersro och Halmstad är två av dem. V86Xpress i Norge är en till sådan.

Min gissning var att jag inte var helt ensam om att ha såna "stå över"-banor. Och risken att en sådan bana dyker upp i en sax-komb är ju större än om det bara är en bana i taget. Men det kanske bara är jag ändå ...

olle 2021-06-19 09:43

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 751455)
Ok. För mig finns det vissa banor för vilka jag står över spel helt och hållet om det inte är frågan om väldigt fina JP-pengar. Jägersro och Halmstad är två av dem. V86Xpress i Norge är en till sådan.

Min gissning var att jag inte var helt ensam om att ha såna "stå över"-banor. Och risken att en sådan bana dyker upp i en sax-komb är ju större än om det bara är en bana i taget. Men det kanske bara är jag ändå ...

Jag tycker själv det har väldigt liten betydelse numera vilken svensk bana det tävlas på vad gäller hästarna. På 90 talet när man själv var stammis på Jägersro och det inte fanns atg live hade man helt annan koll på hästarna i söder än i andra delar av landet . Nu när man ser allt trav på distans är skillnaden marginell om den ens finns vad gäller möjligheten att att få koll på travet i södra eller norra Sverige. På 90 talet var det givet att koncentrera spelandet till banorna i syd. Nu är det startlistorna och inte region eller bana som är avgörande för egen del. Följer däremot inte travet alls i Norge, Danmark och Finland och lägger ner allt vad spel heter när atgs spelmeny består av tävlingar utanför Sverige .

En skåning har idag möjlighet att både live och i efterhand kolla vartenda lopp som körs i Norrland och en norrlänning det samma vad gäller lopp på Jägersro, Kalmar och Halmstad.

Strappa71 2021-06-19 10:48

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 751464)
Jag tycker själv det har väldigt liten betydelse numera vilken svensk bana det tävlas på vad gäller hästarna. På 90 talet när man själv var stammis på Jägersro och det inte fanns atg live hade man helt annan koll på hästarna i söder än i andra delar av landet . Nu när man ser allt trav på distans är skillnaden marginell om den ens finns vad gäller möjligheten att att få koll på travet i södra eller norra Sverige. På 90 talet var det givet att koncentrera spelandet till banorna i syd. Nu är det startlistorna och inte region eller bana som är avgörande för egen del. Följer däremot inte travet alls i Norge, Danmark och Finland och lägger ner allt vad spel heter när atgs spelmeny består av tävlingar utanför Sverige .

En skåning har idag möjlighet att både live och i efterhand kolla vartenda lopp som körs i Norrland och en norrlänning det samma vad gäller lopp på Jägersro, Kalmar och Halmstad.

Ok. Nej, för mig handlar det inte om vad jag kan kolla upp eller inte utan snarare om spelglädje. Kalmar fungerar bra för mig men vardagstravet på Jägersro och Halmstad ger mig ingenting alls. Om det beror på bankroppen, körkultur eller något annat vet jag inte.

Gissningen var att det var ömsesidigt. Men ibland gissar man fel. Härligt att du gillar banorna i norra Sverige lika bra som de i södra delen av landet.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved