Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Hagmyren 31 juli (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/49017-v75-hagmyren-31-juli/)

olle 2021-07-25 18:40

V75-Hagmyren 31 juli
 
Länge sedan det kördes V75 i Norrland nu så det har nog laddats mot denna omgång där uppe. Tyvärr håller omgången ingen högre sportslig klass och loppen ser genomgående ojämna ut. Ingen jackpot och ingen krock med fotbollen på lördag.

V75-1

En handfull bra hästar och resten ren utfyllnad känns det som i silver.
Nu fick Morotai Degato läget och ruskigt intressant kuskändring. Sämst rygg ledaren känns det som. För det känns väl inte osannolikt att den spetsar och att Örjan sen kommer fram och övertar med loppets favorit Born Unicorn. Risk att loppet sen är över.

Skulle det bli annorlunda och överpace kanske Tabasco CD och Zap Di Girifalco kan få chansen men känns mest troligt att läget fäller dom. Övriga ses med mycket begränsade chanser.

V75-2

Kallblodsloppet känns också väldigt ojämnt. Behövdes knappt några poäng för att komma med. Tekno Viking med 5 raka som megafavorit blir väl det samma nu och vinner väl igen. Toppkusk som kör. Främste utmanare tror jag är Kalmar men har ingen större koll just nu.

V75-3

Dålig gulddivision men kul i alla fall att Click Bait fick vanskligt spår, för annars hade det luktat spets och slut långa vägar. Har för mig att innerspåret på Hagmyren är sådär. Frågan är om From The Mine kan spetsa? Den har säkert matchats mot detta i de två skräploppen den vunnit i juli i Lycksele och Skellefteå. Illa ute dock om den inte kan hålla ut Esprit Sisu och startraketen MT Insider. Spetsar den sist nämnda och Click Bait laddas får den överta och då är loppet över. Känns som tre hästar kan vinna detta. Tror mest på Click Bait. Om strul vinner Esprit Sisu eller From The Mine.

V75-4

Detta diamantsto försök känns däremot väldigt öppet och håller rätt dålig sportslig kvalitet. Ett typiskt lopp som man nog ska vara försiktig att ropa ut vinnare i innan man läst intervjuer och annan info. Noterar att Goop hästen som Erik A kör är anmäld barfota runt om ffg och är det en häst som kan öppna brukar det vara garantispets från sådant läge med Erik A. Men Goop hade kanske kört den själv om han trott på bra chans?

V75-5

Har visserligen inte stenkoll på norrlandshästarna i klass 2 men känns som att redens Erv Zet måste ha en riktigt dålig dag för att inte vinna mot detta gäng. Följer dock inte loppen dessa hästar oftast är ute i så viss reservation för att någon kanon jag missat kan dölja sig i startfältet.

V75-6

Dd-loppen ser ut att vara lite mer öppna på papperet. Borboletta vann senast i Visby på 10,2 och därmed redan klar för finalen. Men blir väl knappast prepare. Troligaste vinnaren känns det som, men det är voltstart och knepiga spår 4 i volten.
Gazza BR loppi kroppen, springspår och Goop. Det känns intressant i detta gäng.
Mandela Zon ströks senast och är knappast i den form den hade i våras. Räcker kanske därmed med 4 och 6 . Möjligtvis också nr 2 Dont be Weak.


V75-7

Känns som att One Kind Of Art måste tippas från spår 2 bak bilen. Riktigt bra häst som var 3a i finalen senast. Ärligt talat så ser de flesta hästarna i loppet mer höra hemma i vardagsloppen i Norrland . Otroligåsåfin ruskigt missgynnad av bakspår. Söndagsspik på 2.

Tror 7 rätt i bästa fall kommer ge 10 lax denna gång.

Lycka till

KalleKlut 2021-07-26 00:28

Det ser bedrövligt lättlöst ut:sad:

Avd 1. 5 Born Unicorn lägger inte det här loppet..

Avd 2. 8 Tekno Viking möter ju ingenting..

Avd 3. 1, 5, 8 är lika med helgarderat! Har vi ett värde på 95kr efter 3 lopp?

Avd 4. Alla för att förhoppningsvis få in en jätteskräll..

Avd 5. 6 Erv Zet. Klassklättrare som vinner fram och baklänges..

Avd 6. 2, 3, 4, 5, 6, 7 där en felfri 5 Titan Yoda har bäst chans.

Avd 7. Alla och åter hoppas på en knall.

1x1x3x15x1x6x12 = 1620kr för en lapp som med lite tur ger 5-10k. Nä, står över det!

Spiken64 2021-07-28 16:08

Tar hellre en omgång i Norrland med extra 41 miljoner i potten än dessa extra omgångar på en söndag som axevalla och tisdag på Jägersro.Visserligen bra travsport men utdelningen är stor en skam och lurade spelbolags kunder det är ingen nyhet.

Tipsb 2021-07-28 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 755302)
Tar hellre en omgång i Norrland med extra 41 miljoner i potten än dessa extra omgångar på en söndag som axevalla och tisdag på Jägersro.Visserligen bra travsport men utdelningen är stor en skam och lurade spelbolags kunder det är ingen nyhet.

För tydligheten skull är det enbart ca 12,8 miljoner extra. Resterande kommer från insatserna under omgången. Dvs en normalomgång finns det ca 30 mille. Det är bara det som är över detta som är extrapengarna även om det står "jackpot 41 miljoner kr". Det är en semilögn i marknadsföring. Så att man är medveten om detta.

Edde 2021-07-28 21:19

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 755302)
Tar hellre en omgång i Norrland med extra 41 miljoner i potten än dessa extra omgångar på en söndag som axevalla och tisdag på Jägersro.Visserligen bra travsport men utdelningen är stor en skam och lurade spelbolags kunder det är ingen nyhet.

Igår kändes det nästan som favvobetonat men i söndags trodde jag faktiskt på högre utdelning kontra lördagen på Axevalla.

Strappa71 2021-07-28 22:46

Citat:

Ursprungligen postat av Tipsb (Inlägg 755307)
För tydligheten skull är det enbart ca 12,8 miljoner extra. Resterande kommer från insatserna under omgången. Dvs en normalomgång finns det ca 30 mille. Det är bara det som är över detta som är extrapengarna även om det står "jackpot 41 miljoner kr". Det är en semilögn i marknadsföring. Så att man är medveten om detta.

Just nu:

OMSÄTTNING: V75: 1 242 767 kr (23:20)SYSTEM: 11 050 st (23:20)
ATT UTDELA: 7 RÄTT: 11 351 981 kr6 RÄTT: 161 559 kr5 RÄTT: 323 119 kr

Diffen mellan 7r-potten och 5r-potten är just nu: 11 351 981 - 323 119 kr = 11 028 862 kr.

Om man ska vara både tydlig och noggrann så är det 11 028 862 kr = ca 11M kr extra i potten på lördag.

Detta beror på att Norge var med och spelade i tisdags. Dock är de inte med på lördag och tar alltså hem sin del av JP-pengarna för att användas i deras Norge-exklusiva Joker-pott. De stod alltså för ca 21% av tisdagens V75-omsättning.

Resterande 25,9M kr är huvudsakligen inhemsk omsättning förutom mindre summor från ATGs övriga utlandsparters. Ett ganska lågt inhemskt intresse alltså.

Och det förstår jag. Extraomgångar i allmänhet och skånska tisdags-V75or i synnerhet är väldigt lätta att stå över.

daza 2021-07-29 17:55

När släpper SVS sina odds till V75?

olle 2021-07-29 18:17

Citat:

Ursprungligen postat av daza (Inlägg 755491)
När släpper SVS sina odds till V75?

Dom kom strax efter 19. Har för mig att dom brukar släppas 18 eller 18.30

Inget som stack ut vid en snabb titt. 2,90 på Click Bait var nog rätt bra.

daza 2021-07-29 18:25

Du får 3.30 på NordicBet fortfarande….

daza 2021-07-29 18:27

Plockade på NordicBet:

Born Unicorn 2.95
Clock Bait 3.30
Rapunzel 6.50
Titan Yoda 5.75

De har fortfarande inte ändrat dessa grymma odds….

bozze4evigt 2021-07-29 18:29

Angående oddsen på Nordicbet,,

Vad menas med SP odds? Finns ju det samt att det finns ett odds till att välja på.. Och plats antar jag är 1-3 där också?

daza 2021-07-29 18:35

SP är rörliga odds, det är de fasta som jag spelar.
På NordicBet verkar de bara ha fasta vinnarodds…aldrig hittat några fasta platsodds där.

Strappa71 2021-07-29 18:35

Citat:

Ursprungligen postat av bozze4evigt (Inlägg 755511)
Angående oddsen på Nordicbet,,

Vad menas med SP odds? Finns ju det samt att det finns ett odds till att välja på.. Och plats antar jag är 1-3 där också?

Antar att de har börjat med Starting Price.

https://en.wikipedia.org/wiki/Starting_price

Komplicerad uträkning. Be deras support förklara vetja?

tototorsten 2021-07-29 21:01

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 755517)
Antar att de har börjat med Starting Price.

https://en.wikipedia.org/wiki/Starting_price

Komplicerad uträkning. Be deras support förklara vetja?

Det är nog atgs rörliga odds !

SO 2021-07-30 10:49

Härligt med Hagmyren. Bolaget Winer Takes All är spelsuget värre och har längtat flera veckor nu. Omgången lite småintressant trots många spelbara favoriter. Mitt drag i omgången är favorithästen Lets Go Earnie. Säger bara 20 mars i fjol på Umåker, då hästen grejade en vacker slant. Allt satt givetvis och dessutom till 7 ggr pengarna.Nu tycks formen vara på topp igen och andraplatsen senast i stenhårt gäng var ett bra kvitto (odds 45 ggr!) med urstark avslutning. Möter enklare hästar nu och har kunnat vara en spik om inte One kind of Art är med och har fint framspår. Spelar givetvis earnie men anser mig ha råd att gardera loppet.

Det lutar åt två spikar ERV ZET och GITAN YODA. Inte "min kära" From the Mine. Alla övriga favoriter garderas och i kallblodsloppet tar jag med två smällar Höstbo Elis (kolla senaste loppet!) och tokskrällen 7 Sundbo komet, som med garanti kommer att rekordsönka nu. 6 Kalmar är givet streck


senaste ändringen. 3 Trumpie är tydligen ett måstekryss, så garderar utifall att 5;e spår blir för mycket !!!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved