Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Solvalla 26 september (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/49925-v75-solvalla-26-september/)

Indianen20 2021-09-26 15:48

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 762979)
Många tycker, att det ska tävlas i alla sammanhang. Jepson svarar med ett 3-årigt sto mot en 4-årig valack tränad av Nurmos och som nu vann sitt sjätte lopp av nio. Var placerade sig detta stackars sto - långt ner. Vore jag hästägare skulle jag aldrig tillåta Jepson sitta bakom mitt ungsto.:whoco5:

Vi kan lika gärna lägga ner travsporten om spetsen alltid släppas till favoriterna. Hästägare som dig blir sällan framgångsrika, intellekt räcker inte till för att förstå att det finns fler aspekter till att inte släppa ibland. Eller för den delen ha förståelse för kuskens situation och självkänslan runt denna.

Nobleflash 2021-09-26 15:51

^Som ett brev på posten

Stankarn 2021-09-26 15:55

Men, kan inte ATG skaka fram en intervjuare som kan prata finska så att man för en gångs skull kan få reda på vad Jorma Kontio verkligen tänker och tycker?

mackpeter 2021-09-26 15:58

Citat:

Ursprungligen postat av Indianen20 (Inlägg 762981)
Vi kan lika gärna lägga ner travsporten om spetsen alltid släppas till favoriterna. Hästägare som dig blir sällan framgångsrika, intellekt räcker inte till för att förstå att det finns fler aspekter till att inte släppa ibland. Eller för den delen ha förståelse för kuskens situation och självkänslan runt denna.

Du tycker, att Global Collection får knäckas av dagens idiotsvarande. Och knappast kommer till start på bra länge?

Indianen20 2021-09-26 16:01

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 762984)
Du tycker, att Global Collection får knäckas av dagens idiotsvarande. Och knappast kommer till start på bra länge?

Sådan idiotkörning var det inte. Ska inte en 15-oddsare i spets få svara upp en favorit i dödens. Om nu inte hästen kan slå favoriten om den får gå i dödens, hur ska den då kunna slå den ifrån rygg på ledaren. Du är en knäppgök utan dess like. Tacka vet jag Bergh och Kolgnini, Jeppsson, som vågar tävla.

hubbabubba347 2021-09-26 16:12

Hon hade ju kommit med i treåringsloppet, lopp 2

asgaya3141 2021-09-26 16:13

Där sprack denna omgång

Indianen20 2021-09-26 16:17

Härligt med dagens travsport och minskande uppfödning. 80 procent av omgångarna slutar i Jackpot. Om någon svarar en favorit så ska kusken fråntas alla styr Ingar enl Mackpeter

Gotland 2021-09-26 16:18

Citat:

Ursprungligen postat av Indianen20 (Inlägg 762989)
Härligt med dagens travsport och minskande uppfödning. 80 procent av omgångarna slutar i Jackpot. Om någon svarar en favorit så ska kusken fråntas alla styr Ingar enl Mackpeter

Källa på det tack!

mackpeter 2021-09-26 16:20

Citat:

Ursprungligen postat av Indianen20 (Inlägg 762985)
Sådan idiotkörning var det inte. Ska inte en 15-oddsare i spets få svara upp en favorit i dödens. Om nu inte hästen kan slå favoriten om den får gå i dödens, hur ska den då kunna slå den ifrån rygg på ledaren. Du är en knäppgök utan dess like. Tacka vet jag Bergh och Kolgnini, Jeppsson, som vågar tävla.

Om det var en idiotkörning eller motsatsen har vi olika uppfattningar om. Jepsons styrning rasade till plats åtta långt efter vinnaren. Själv hoppas jag, att Jepson inte kört sönder det här stackars ungstoet.
Tycker "knäppgök utan dess like". Därmed är detta meningsutbyte avslutat för min del - tills Global Collection startar nästa gång.

Gotland 2021-09-26 16:24

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 762993)
Om det var en idiotkörning eller motsatsen har vi olika uppfattningar om. Jepsons styrning rasade till plats åtta långt efter vinnaren. Själv hoppas jag, att Jepson inte kört sönder det här stackars ungstoet.
Tycker "knäppgök utan dess like". Därmed är detta meningsutbyte avslutat för min del - tills Global Collection startar nästa gång.

Ta inte åt dig av hans tjafsande. Du är en av de som bidrar mest till forumet och har en lång erfarenhet av hästägande! Jag, och många med mig, vet att du har på fötterna när du uttalar dig! DD-kungen ju!

:KO:

Indianen20 2021-09-26 16:32

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 762995)
Ta inte åt dig av hans tjafsande. Du är en av de som bidrar mest till forumet och har en lång erfarenhet av hästägande! Jag, och många med mig, vet att du har på fötterna när du uttalar dig! DD-kungen ju!

:KO:

Haha, ja Jeppsson ska hänga för att han svarade en favorit. Alltid lätt med facit i hands. Skärp er

Stankarn 2021-09-26 16:34

Citat:

Ursprungligen postat av Jiwa (Inlägg 762964)
Gillade inte värmningen på 4 Final Whistle tycker inte travet flöt tyvärr. Men det vara i bakvarv visserligen.

Verkade inte ha varit i körbart skick. Borde inte ha kommit till start.

SistaStallskriket 2021-09-26 16:37

Vilken trist omgång.... Mer intressant i Frankrike... 8% inleder i låset, spik och sedan helgarderat. Kan bli bra...

Indianen20 2021-09-26 16:42

Citat:

Ursprungligen postat av SistaStallskriket (Inlägg 763000)
Vilken trist omgång.... Mer intressant i Frankrike... 8% inleder i låset, spik och sedan helgarderat. Kan bli bra...

Trist??? Är ju jättekul. Se på alla hästar som får springa i spets och sen sticka undan på upploppet. Det är ju som Speedway!!! Kan det bli roligare?