Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Dagens bet365 spel ÅBY 9/10 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/50100-dagens-bet365-spel-aby-9-10-a/)

Liisa 2021-10-09 09:48

Dagens bet365 spel ÅBY 9/10
 
Provar ett platsspel 50.50 kr
(ENDAST plats spel)

Mellby free lopp 5 :clap:
Ivensong lopp 6 :clap:
Gerben lopp 8 :sad44: sprack
San moteur lopp 10 :sad44:
Gareth boko lopp 11 :sad44:

Totalodds 17.65
Ev utbetalning 891.60kr

ExtremtRik 2021-10-09 11:10

Bra där, minst 1 på 17 lär den sitta.

Jag får väl kommentera då du inte gjort det ;) :lol:

Att spela plats, givetvis med urskiljning, borde vara det rätta i Svenskt trav där andrapriset är på tok för stort, vilket rent generellt gynnar hästar som inte körs för vinst, bara i Svenskt trav är andrapriset 50% av förstapriset, och det på 1000 metersbanor där positioner är nästan allt ! Ändå gillar folk att bli lurade i vinnarspel som V75 V86 V65 V64 V5 V4 V3 och GS75...


Mellby Free prenumererar på andraplatser, ingen springer ifrån henne särskilt långt och med speeden hon besitter är risken för tempotorsk inte stor. Lämplig spik på trio o komb som tvåa. Formen tycks ok.

Iwensong borde jag inte kommentera då jag inget vet, men de har en bra bredd i Frankrike o man får förmoda att de som de släpar ända till Åby passar på 1000 metersbana, den här kan väl även vinna!?

Gerben har en fantastisk kusk, tänk att han här kör i lärlingslopp.... nåväl bakspår är alltid ett riskmoment förstås, sen är ju SImon Helm på favoriten riktigt vass oxå fast nu var ju spelet plats.

San Moteur ryktas vara uppåt, och med några fransoser i loppet får den väl lite lagom tempohjälp, låt vara att även de kan ha respekt för Calgary Games? Sannolikt riktar väl Björn in sig på en miljon i andrapris så plats bör vara vattentätt utan gunga även om jag misstänker att någon av fransoserna utmanar om andrapriset.
Någon gång ibland kanske även CG underpresterar!?

Gareth Boko.... den kanske Liisa kan bättre än jag, står han distans på bra sätt? Nåväl varför inte i ett lopp där flera av de bästa fått usla spår.

***
Vilka odds som var på de enskilda hästarna hade varit intressant.
Ser att Gerben ger i storleksordningen 1.33 just nu och från bakspår skulle jag inte riskera något med sådant odds, låt vara att hästen makalöst nog aldrig missat plats.

Får väl anta att Iwensong gav mer än de 1.16 den ger nu, för det täcker ju inte ens risken för halsinfektion etc på en långväga gäst.

San Moteur 1.35 är väl också gränsfall då den har en del galopp i sig, dock, på plussidan är det stora andrapriset.

Mellby Free strax under dubbla pengarna gillar jag, stabil häst med bra speed och få svagheter, om man bortser från att den gillar att vara tvåa numera vilket inte gör något med tre platser.

MultiSharp 2021-10-09 11:39

Citat:

Ursprungligen postat av Liisa (Inlägg 764241)
Provar ett platsspel 50.50 kr
(ENDAST plats spel)

Mellby free lopp 5
Ivensong lopp 6
Gerben lopp 8
San moteur lopp 10
Gareth boko lopp 11

Totalodds 17.65
Ev utbetalning 891.60kr

Intressant spel. Du satsar alltså 50kr och 50 öre på en femling med totala oddset 17,65 vilket då borde ge en utdelning på 891,32 kr? Har du någon statistik på hur dina spel gått historiskt sett? Vilken ROI har de gett? Har du några planer på att skapa ett publikt spreadsheet här på sharps.se?

Liisa 2021-10-09 12:22

Liisa är bara en amatör-spelare :lol:lagt in max 5 spel på bet365,fick ett infall idag att prova en plats raket,v75 brukar skita sig jämnt,därför provar jag nått nytt spel idag:p
Tackar för den fina redovisningen som jag fick av dej extremtrik :clap:roien kan ni glömma va de gäller mig:lol:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved