Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-10-25, 11:52   #1
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Jerry Riordan Dopinganklagad av anställd


https://www.expressen.se/sport/trav/...d-av-anstalld/

Har ju florerat ett rykte om att Riordan fuskat bland tränare ett tag.

Har inte själv några bevis för att det är sanning men det har ju förekommit vissa nästan övernaturligt bra prestationer av hans hästar.
Men det finns ju fler tränare som har hästar som vissa dagar gör prestationen som inte borde vara möjliga.

Gillade Svanstedt tills jag såg honom piska skiten ur sina hästar i lopp från USA.

Gillade Reden och hans hästar rejält fram till Propulsion härvan.

Gillade Dahlens hästar och hans fantastiska segerprocent kring 40 för några år sedan till jag fick bevis för att han slangat till sig sina framgångar.

Gillade Jerry Riordan som ger ett sympatiskt intryck och flera av hans stjärnhästar.
***edit
Jerry Riordan får vara kvar som en av mina favorittränare när artikeln verkar vara rent förtal. Noll bevis och bilden som används har förklarats och försvarats av vetrinär som var närvarande. De gav Vatten och elektrolyter.


Lite trist när man får stryka favorittränare från sin topplista för många gånger.
Vad blir kvar till slut?

Senast redigerad av Basse den 2021-10-26 klockan 08:33.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-25, 22:25   #2
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 071
Sharp$: 3306
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
https://www.expressen.se/sport/trav/...d-av-anstalld/

Har ju florerat ett rykte om att Riordan fuskat bland tränare ett tag.

Har inte själv några bevis för att det är sanning men det har ju förekommit vissa nästan övernaturligt bra prestationer av hans hästar.
Men det finns ju fler tränare som har hästar som vissa dagar gör prestationen som inte borde vara möjliga.

Gillade Svanstedt tills jag såg honom piska skiten ur sina hästar i lopp från USA.

Gillade Reden och hans hästar rejält fram till Propulsion härvan.

Gillade Dahlens hästar och hans fantastiska segerprocent kring 40 för några år sedan till jag fick bevis för att han slangat till sig sina framgångar.

Gillade Jerry Riordan som ger ett sympatiskt intryck och flera av hans stjärnhästar.


Lite trist när man får stryka favorittränare från sin topplista för många gånger.
Vad blir kvar till slut?
Snacka om skåpmat som Expressen plockat fram gällande Jerry Riordan
och slangning i efterdyningarna av Wahlmans intervju, där norrbaggen hävdar att tillsyningsteamen från ST ser mellan fingrarna när det gäller pågående doping inom svensk travsport.

Givetvis är veterinär på plats, så att man inte hamnar i luftstrupen
av misstag, när man skall till slanga.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-25, 23:37   #3
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vad fasiken är detta för djävla smutskastning - bevisar ingenting - absolut INGENTING!!!

PATETISKT!!!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5), jomtien (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-26, 08:29   #4
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Verkar ju vara smutskastning som sagt. Inga bevis och Expressen gör en riktig fuling när de använder Bilden från 2019 från Frankrike.

Det som pågår på bilden verkar ju finnas förklaringar till. En riktig skitartikel med andra ord. Användandet av bilden fick mig att tvivla på Jerry vilket måste ha varit avsikten med att använda den bilden. Riktigt dålig Journalistik utan några som helst bevis förutom hörsägen från en fd anställd som inte trivdes hos Jerry.

Jerry Riordan får ligga kvar på min lista över favorittränare

https://remonews.com/sweden/jerry-ri...rar-pa-kritik/
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-26, 15:10   #5
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 432
Sharp$: 1234
Standard

Har jag missat något är väl inte Expressen som kommit med detta och bilderna? Är det inte Ingvarsson? Han brukar ju säga så fort ngn kritiserar Redén att dom ej har koll, och ska ta reda på fakta. Så därför är det ju lite förundrade när han släpper ett sådant här scoop med bilder och inte redovisar att bilden har funnits sedan 2019 och förbundet redan vetat om det nu ngt år!
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-26, 21:25   #6
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 293
Sharp$: 2439
Standard

Det här handlar naturligtvis inte om en bild. Det bygger på intervjuer med anställda etc. Man kan ju alltid säga att det är hämnd, och att det var en veterinär som var närvarande. Det var ju en sådan som gav all medikament till Souloy. Avstängd i tio år. Betyder inte något. Och varför ska en veterinär vara närvarande när Riordan(på bilden)slangar sin häst med ofarliga medikamenter? Behövs inte. Han gör det ju, enligt de anställda, själv efter träningspassen etc.
Det tragiska är ju att förbundet inte gjort något, många tränare(minns Lugauer för någon vecka sedan när han förtvivlad skrek att det måste bli ett slut på det här när ytterligare en Riordan häst var som en helt ny häst i spurten)Många har hört det och misstänkt det. Även Halmstadstravet. Men J.R har ju varit smart och gråtit i pressen och påstått att han är mobbat för att han inte är från Sverige när dopingkontrollanterna kom på oanmälda besök tidigare. Nu vågar dom inte gå nära hans stall.
Och det var Ingvarsson och Persson som grävde fram Solouy och cobolthärvan så han har cred hos mig. Jag bryr mig inte om JR eller Propulsion eller någon annan, jag bryr mig om dom seriösa tränare och hästägare som måste möta osannolikt bra hästar som sedan visar sig vara dopade.
Billman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-27, 09:32   #7
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 432
Sharp$: 1234
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Billman Visa inlägg
Det här handlar naturligtvis inte om en bild. Det bygger på intervjuer med anställda etc. Man kan ju alltid säga att det är hämnd, och att det var en veterinär som var närvarande. Det var ju en sådan som gav all medikament till Souloy. Avstängd i tio år. Betyder inte något. Och varför ska en veterinär vara närvarande när Riordan(på bilden)slangar sin häst med ofarliga medikamenter? Behövs inte. Han gör det ju, enligt de anställda, själv efter träningspassen etc.
Det tragiska är ju att förbundet inte gjort något, många tränare(minns Lugauer för någon vecka sedan när han förtvivlad skrek att det måste bli ett slut på det här när ytterligare en Riordan häst var som en helt ny häst i spurten)Många har hört det och misstänkt det. Även Halmstadstravet. Men J.R har ju varit smart och gråtit i pressen och påstått att han är mobbat för att han inte är från Sverige när dopingkontrollanterna kom på oanmälda besök tidigare. Nu vågar dom inte gå nära hans stall.
Och det var Ingvarsson och Persson som grävde fram Solouy och cobolthärvan så han har cred hos mig. Jag bryr mig inte om JR eller Propulsion eller någon annan, jag bryr mig om dom seriösa tränare och hästägare som måste möta osannolikt bra hästar som sedan visar sig vara dopade.

Det jag menade med min text är att man skulle redovisat dessa fakta med bilden samt förbundet visste om det osv, för på det sättet eliminera chansen detta skulle kunna pratas bort som svartmålning tex. Redan dagen efter var det ju tyst i media om detta på grund av att det kunde pratas bort som svartmålning. Att dom orkar gräva fram saker är bra, och speciellt Persson har jag största respekt för.
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-27, 13:33   #8
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 91
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Billman Visa inlägg
Det här handlar naturligtvis inte om en bild. Det bygger på intervjuer med anställda etc. Man kan ju alltid säga att det är hämnd, och att det var en veterinär som var närvarande. Det var ju en sådan som gav all medikament till Souloy. Avstängd i tio år. Betyder inte något. Och varför ska en veterinär vara närvarande när Riordan(på bilden)slangar sin häst med ofarliga medikamenter? Behövs inte. Han gör det ju, enligt de anställda, själv efter träningspassen etc.
Det tragiska är ju att förbundet inte gjort något, många tränare(minns Lugauer för någon vecka sedan när han förtvivlad skrek att det måste bli ett slut på det här när ytterligare en Riordan häst var som en helt ny häst i spurten)Många har hört det och misstänkt det. Även Halmstadstravet. Men J.R har ju varit smart och gråtit i pressen och påstått att han är mobbat för att han inte är från Sverige när dopingkontrollanterna kom på oanmälda besök tidigare. Nu vågar dom inte gå nära hans stall.
Och det var Ingvarsson och Persson som grävde fram Solouy och cobolthärvan så han har cred hos mig. Jag bryr mig inte om JR eller Propulsion eller någon annan, jag bryr mig om dom seriösa tränare och hästägare som måste möta osannolikt bra hästar som sedan visar sig vara dopade.
Var det verkligen de som grävde fram den härvan? Jag trodde att det var ett lab som visade att hästarna hade kobolt i kroppen... Journalister förlitar sig alltid på källor så hur trovärdig en journalist är kan faktiskt variera. Källor kan ha hämndbegär eller liknande och det rörde väl sig om en före detta anställd som uttalat sig nu? I det här fallet har vi väl knappast fått tillräckligt på fötterna för att veta någonting med säkerhet?
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-27, 14:12   #9
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Billman Visa inlägg
Det här handlar naturligtvis inte om en bild. Det bygger på intervjuer med anställda etc. Man kan ju alltid säga att det är hämnd, och att det var en veterinär som var närvarande. Det var ju en sådan som gav all medikament till Souloy. Avstängd i tio år. Betyder inte något. Och varför ska en veterinär vara närvarande när Riordan(på bilden)slangar sin häst med ofarliga medikamenter? Behövs inte. Han gör det ju, enligt de anställda, själv efter träningspassen etc.
Det tragiska är ju att förbundet inte gjort något, många tränare(minns Lugauer för någon vecka sedan när han förtvivlad skrek att det måste bli ett slut på det här när ytterligare en Riordan häst var som en helt ny häst i spurten)Många har hört det och misstänkt det. Även Halmstadstravet. Men J.R har ju varit smart och gråtit i pressen och påstått att han är mobbat för att han inte är från Sverige när dopingkontrollanterna kom på oanmälda besök tidigare. Nu vågar dom inte gå nära hans stall.
Och det var Ingvarsson och Persson som grävde fram Solouy och cobolthärvan så han har cred hos mig. Jag bryr mig inte om JR eller Propulsion eller någon annan, jag bryr mig om dom seriösa tränare och hästägare som måste möta osannolikt bra hästar som sedan visar sig vara dopade.

Du antyder verkligen att Riordan dopar sina hästar - var är bevisen? Var FAAN har du bevisen???!!! Blir galen på sådana som dig som skriker doping så fort någon gör något bra! Det enda de som "grävt" fram detta (bra jobbat, verkligen) har att presentera såsom "bevis" är en före detta anställd och detta är enkom hörsägen, för vad jag vet har denne FD. anställde inte heller lagt fram någon bevisning, förutom det sagda... Inga positiva dopingprover, bilder eller annat som skulle kunna fälla Riordan.

PATETISKT!!!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-27, 19:01   #10
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 293
Sharp$: 2439
Standard

Hmm... Hela vårt rättsystem bygger på vittnen. Det är giltigt. Det är bevis. Att bevisa slangning med milkshake är svårt eftersom det går ur kroppen direkt efter prestationen. Man får förlita sig på, som gäller över hela världen, att det finns vittnen till händelserna. Utan det skulle inte så många bli dömda och ex. visselblåsare jobbar ju ofta på företaget dom anmäler. Fortsättning följer...
Billman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-27, 21:09   #11
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

https://www.expressen.se/sport/trav/...oping-i-norge/
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-27, 22:00   #12
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 91
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kgrh Visa inlägg
Nu hade ju denna häst blivit behandlat med detta (prestationsnedsättande?) preparatet helt lagligt och helt enligt hästen veterinärjournaler ett par månader tidigare. Dopingstester kan numera upptäcka så små spår av ett ämne att man kanske borde tiodubbla karenstiderna i vissa fall. Malkin t.ex. vann v75 som "dopad" efter att bara väntat fem veckor efter en kortisonbehandling som har 28 dagars karens.

Om du vill försöka spä på misstänkliggörandet mot Riordan får du komma med något bättre än detta som han faktiskt blev helt frikänd för.
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-28, 11:17   #13
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Billman Visa inlägg
Hmm... Hela vårt rättsystem bygger på vittnen. Det är giltigt. Det är bevis. Att bevisa slangning med milkshake är svårt eftersom det går ur kroppen direkt efter prestationen. Man får förlita sig på, som gäller över hela världen, att det finns vittnen till händelserna. Utan det skulle inte så många bli dömda och ex. visselblåsare jobbar ju ofta på företaget dom anmäler. Fortsättning följer...

Nej, vårt rättssystem bygger på hård bevisning, vilket ETT vittne, som dessutom är "part" i målet då denne jobbat hos Riordan, inte är. Finns inte en chans i helvetet att han skulle fällas pga. att en fd. stallanställd kommer med, sanna eller osanna, utsagor. Det enda du presenterat, som du dessutom inte hört från den fd anställde själv, är enkom hörsägen och en svag indicie!

Svagt av dig att sprida sådan dynga på så veka grunder...


__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!

Senast redigerad av Fulsprit den 2021-10-28 klockan 17:13.
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-28, 13:02   #14
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 293
Sharp$: 2439
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Nej, vårt rättssystem bygger på hård bevisning, vilket ETT vittne, som dessutom är "part" i målet då denne jobbat hos Riordan. Finns inte en chans i helvetet att han skulle fällas pga. att en fd. stallanställd kommer med, sanna eller osanna, utsagor. Det enda du presenterat, som du dessutom inte hört från den fd anställde själv, är enkom hörsägen och en svag indicie!

Svagt av dig att sprida sådan dynga på så veka grunder...


Tjafs. Om någon klipper till dig och du anmäler denne så är du part i målet. Det räcker för en förundersökning och någon hård bevisning behövs inte. Att fler inte anmäler är därför att sådana som du gör allt för att förminska eller misstänkliggöra avsikterna. När det gäller JR så är det fler som vittnat, men av rädsla för repressalier inte vågar kliva fram. En vågade. Och vad vet du? Det här är ett forum. Om det är någon som sprider något utan täckning är det du. Jag hänvisar till journalister som grävt. Och lyssnat på Trottosports pod. Byt fot.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+21)
Billman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-28, 16:51   #15
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 91
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Billman Visa inlägg
Tjafs. Om någon klipper till dig och du anmäler denne så är du part i målet. Det räcker för en förundersökning och någon hård bevisning behövs inte. Att fler inte anmäler är därför att sådana som du gör allt för att förminska eller misstänkliggöra avsikterna. När det gäller JR så är det fler som vittnat, men av rädsla för repressalier inte vågar kliva fram. En vågade. Och vad vet du? Det här är ett forum. Om det är någon som sprider något utan täckning är det du. Jag hänvisar till journalister som grävt. Och lyssnat på Trottosports pod. Byt fot.
Läste Ingvarssons artikel igen och det är flera saker som framstår som minst sagt luddiga, speciellt när det kommer till att hänvisa till källor. Men det är en person som påstår att det har förekommit slangning med DMSO och vi här på forumet kan inte med säkerhet säga någonting om tillförlitligheten i dessa uppgifter. Det framgår också att det var bland annat på grund av detta som personen inte kunde jobba kvar, vilka andra anledningar fanns det? Jag vet att en tidigare anställd hos Riordan fick sin licens indragen och är dömd för brott mot djurskyddslagen, finns en tidigare tråd om honom... Nu vet jag inte om det är detta som är källan men i så fall är den väl knappast trovärdig.

Vad gäller bilden, så verkar det i alla fall som att Riordan inte har något att dölja. Han gör ju detta helt öppet, ser ut att vara på en stallbacke. Journalister i all ära, men de har knappast kunskap nog att bedriva en förundersökning, men döma, det går bra. I detta fall har jag inte ännu sett ett enda bevis för någonting.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+25)
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td