Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Berghsåker 19 februari (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/51962-v75-berghsaker-19-februari/)

Fulsprit 2022-02-19 22:46

Tycker ansvariga skall ta tag i detta mer aktivt - spel som man vill visa skall redovisas INNAN spelstopp (skitsamma om det är en sekund innan spelstopp - att loppet går), inte efter - skit samma om det är med "rättningskod", vad hjälper detta mig och min plånbok om någon idiot lägger ut enkom de bongar som är vinnande, men makulerar nio av tio som är loserbongar och som vi aldrig får se?

Förslag!

En tråd, per dag där allt avhandlas kring dagens spel och det man vill att andra skall få ta del av postar man här.

Vill man skitposta, som jag ofta gör, gör det då i en separat tråd! Många klarar av detta, men de flesta inte!

Kalla de trådar med kvalitet för ex. FÖRHANDSREDOVISNING AV TIPS (eller vad fasiken som helst) och den andra för SKITPOST - JAG VILL BARA BRILJERA, MED EFTERHANDSSPEL...

Jag vet att ni tror att detta redan idag fungerar som sådant, men detta är såklart fel!

SKÄRPNING!!!

Basse 2022-02-20 13:12

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 778433)
Tycker ansvariga skall ta tag i detta mer aktivt - spel som man vill visa skall redovisas INNAN spelstopp (skitsamma om det är en sekund innan spelstopp - att loppet går), inte efter - skit samma om det är med "rättningskod", vad hjälper detta mig och min plånbok om någon idiot lägger ut enkom de bongar som är vinnande, men makulerar nio av tio som är loserbongar och som vi aldrig får se?

Förslag!

En tråd, per dag där allt avhandlas kring dagens spel och det man vill att andra skall få ta del av postar man här.

Vill man skitposta, som jag ofta gör, gör det då i en separat tråd! Många klarar av detta, men de flesta inte!

Kalla de trådar med kvalitet för ex. FÖRHANDSREDOVISNING AV TIPS (eller vad fasiken som helst) och den andra för SKITPOST - JAG VILL BARA BRILJERA, MED EFTERHANDSSPEL...

Jag vet att ni tror att detta redan idag fungerar som sådant, men detta är såklart fel!

SKÄRPNING!!!

Ganska tydligt att det är Stankarn du retar dig på.

Som enligt dig alltid kommer med efterhandare och kvitton i efterhand. Visst kom två kvitton upp efter loppen i dagens tråd.

*Vinnarspel på 8 Sjöstjärna dyker upp efter loppet

Men 15:49 = 4 min före start skriver Stankarn att han tänker spela Sjöstjärna.
”Provar ett vinnarspel på kallblodsmäster Ulf O”

* ett kvitto med korrekt DD dyker upp efter DD.

Men redan 11:19 idag så tog Stankarn upp att platsoddset på 2,59 och vinnaroddset på 9,80 hos SVS var ett av det tre spel han kände mest för idag.

18:04 = 17 min innan DD påminner han oss om Devs Definitif i DD:1
” Magnus Djuse nu skulle sitta bra”

Att det då efter DD visas upp att han faktiskt spelat spik på Devs Definitif tycker jag bara är naturligt. T.om bra.

Troligen hade Stankarn även Devs Definitif mot ett par andra hästar också men det spelar väl ingen roll? Han har ju tipsat 2 ggr på förhand om sitt drag i DD:1 vilket var nyckeln till att DD gav bra odds.

Dessutom har Stankarn verkligen varit aktiv i förhandsdiskussionerna till streckspelen ganska länge nu och flera omgångar varit otroligt rätt ute och vunnit bra tack vare detta. Massor av förhandsdrag har presenterats.

Jag tycker det är skillnad på efterhandare och efterhandare.

Ett kvitto som postas efter loppet avgjorts och Hen inte har nämnt innan spelstopp att Hen tror på hästen = en efterhandare.

I det andra fallet har personen nämnt innan att man tänker spela hästen men kvittot dyker upp efter loppet. Det anser jag inte vara en efterhandare utan mer ett bevis spelat själv det man innan tipsat andra om före start = helt OK enligt mig.

Sen spelar väl de flesta sina spel nära start?

Själv spelar jag ofta vinnare efter provstarten och det är max 1 min till start. Exakt summa beror ju helt på hur oddset ser ut att stanna på.

Så det viktiga är väl inte om ett kvitto kommer före eller efter start?

Det viktiga är väl om man innan spelstopp talat om att tänker spela en viss häst och helst varför.