Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Bergsåker 2 april (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/52374-v75-bergsaker-2-april/)

bosseguldheden 2022-03-28 20:52

V75 Bergsåker 2 april

Nu är spelet igång för veckans V75:a! Det roligaste spelet under veckan.
Det stör mig att man inte kan välja bort att se streckprocenten i startlistan. Man blir ju lite påverkad av att se den.

3 DISCO VOLANTE i avd 3 känns som en tidig spikidé. Möter inte så farligt motstånd denna gång.

3 MÅNLYKKE A.M. borde väl vinna kallblodsdivisionen.

I det andra kallblodsloppet hittar jag 10 FANTOMET och 12 TANGEN TORE som är vanligtvis norgetävlande som får svenska toppkuskar.

Ingen fullödig analys, se det mer som en trådstart!

Altoc 2022-03-28 21:09

Citat:

Ursprungligen postat av bosseguldheden (Inlägg 781194)
Nu är spelet igång för veckans V75:a! Det roligaste spelet under veckan.
Det stör mig att man inte kan välja bort att se streckprocenten i startlistan. Man blir ju lite påverkad av att se den.

Ett alternativ är att du väljer spelformen Raket. Då ser du alla loppen men ”slipper” streckprocenten. Vinnarodds kan du kanske stå ut med, de säger inte mycket under veckan.

bosseguldheden 2022-03-29 10:59

Bra tips Altoc. Jag tycker ändå atg kunde "bjuda" på den valmöjligheten i startlistan. Sen vill jag ju givetvis kunna slå på procentkolumnen på lördag för att se om jag har missat nåt väsentligt som ska kollas upp. Jag har skrivit till kundtjänst om detta men fick inte ens nåt svar.

SwedishHorseRacing 2022-03-30 11:41

Citat:

Ursprungligen postat av bosseguldheden (Inlägg 781204)
Bra tips Altoc. Jag tycker ändå atg kunde "bjuda" på den valmöjligheten i startlistan. Sen vill jag ju givetvis kunna slå på procentkolumnen på lördag för att se om jag har missat nåt väsentligt som ska kollas upp. Jag har skrivit till kundtjänst om detta men fick inte ens nåt svar.

Håller med dig. Man blir faktiskt påverkad av streckprocenten.

Det är jättedumt och störande att man inte kan avmarkera det alternativet.

Trav handlar så mycket om att "gå sin egen väg" därför gillar jag inte alls att bli påverkad av streckprocenten. Jag har därför dolt den och då kan man "tänka fritt" utan påverkan.

Vilken webbläsare använder du?

Jag använder Google Chrome och då kan man ladda ned följande tillägg:
User CSS

Sedan lägger man till webbsidan där man vill dölja kolumner:

https://i.postimg.cc/qvkBMgHf/User-CSS-Options.png

Sedan lägger man in följande kod:
Kod:

.betDistribution-col{
  display:none;
}

Sedan kan man klicka "ON" för att sätta koden i verket och dölja kolumnen procent:
https://i.postimg.cc/qB6vmzT0/V75-Be...-04-02-ATG.png

Man kan sedan åsidosätta koden med "OFF" för att visa procenten igen:
https://i.postimg.cc/HkdWsz7s/V75-Be...4-02-ATG-2.png

Så kan man lösa "påverkans-kampanjen" med streckprocenten. :)

bosseguldheden 2022-03-30 16:53

Wow! Det här måste jag kolla om jag kan fixa. Jag använder Chrome eftersom Firefox har börjat funka sämre och sämre på min gamla iMac. Jag vill inte uppgradera operativsystemet eftersom jag är beroende av en del äldre program som då skulle upphöra att funka. Tack för tipset! Varför går det inte att ge dig Sharps?

bosseguldheden 2022-03-30 17:10

Nu kunde jag ge sharps. Det var nåt med lilla laptopen som dolde en del i fönstret.
Tack igen för tipset!(Äntligen ett tips av värde :rolleyes::clap:

bosseguldheden 2022-03-31 12:56

Det var ju enkelt att ta bort procenten. Vad skönt att slippa se det. Jag tycker startpoäng ger mer än streckprocent när man ska ranka. Den bygger ju lite mer på fakta än på Nybrink-effekter. Sen rekommenderar jag travankan.se om du vill ha en startpoäng som tar hänsyn till många fler variabler.

SwedishHorseRacing 2022-03-31 14:28

Citat:

Ursprungligen postat av bosseguldheden (Inlägg 781345)
Det var ju enkelt att ta bort procenten. Vad skönt att slippa se det. Jag tycker startpoäng ger mer än streckprocent när man ska ranka. Den bygger ju lite mer på fakta än på Nybrink-effekter. Sen rekommenderar jag travankan.se om du vill ha en startpoäng som tar hänsyn till många fler variabler.

Jaså fungerar det för dig - vad bra. Fint att det löste sig.

Jag upplever lite problem med tillägget jag rekommenderade.

Verkar inte kunna gå att lägga till sidor längre:

https://i.postimg.cc/qvkBMgHf/User-CSS-Options.png

Jag har redan en ATG-länk där sedan tidigare så det är lugnt för min del, men lite konstigt att jag inte kunde lägga till fler sidor. Har hört att detta tillägg inte längre underhålls.

Hittade även en alternativ variant som också "gör jobbet":

User JavaScript and CSS :)

korpo 2022-04-01 13:28

Fifty-Sixty att man hoppar över Disco Volante denna gång.

hoola 2022-04-01 15:20

Jens Sjödén V75 Bergsåker på Service Plays

Enkelrad 2022-04-01 20:47

Någon som vet vilka två spikar spelvärde.se har ?
I Äntligen V75 sades något om två spikar och en av dem på under 5% och det verkar inte vara nr. 8 XANTHIS DE ROI i avd.7 som de har som A-häst. Någon som vet ?

Basse 2022-04-01 21:19

Citat:

Ursprungligen postat av Enkelrad (Inlägg 781458)
Någon som vet vilka två spikar spelvärde.se har ?
I Äntligen V75 sades något om två spikar och en av dem på under 5% och det verkar inte vara nr. 8 XANTHIS DE ROI i avd.7 som de har som A-häst. Någon som vet ?

Det syns ganska tydligt på vinnaroddsen i avdelning 4 vilken skrällspik de har.
Det lyser rött överallt på den hästen, maxas i utrustning.

SVS har sänkt oddsen till 7,90 och ATG har 7,30 som vinnarodds just nu.

Hästen kommer sluta på över 10% , man får knappast 3,6% som den är streckad just nu.

Den andra spiken är den som hela Sverige hittat.

korpo 2022-04-01 22:46

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 781468)

Hästen kommer sluta på över 10% , man får knappast 3,6% som den är streckad just nu.

D kan ju aldrig gå. Nybrink spikar 1 Parveny;)

Trav-King 2022-04-02 07:54

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 781468)

Nordicbet har fortfarande 12 gånger

Trav-King 2022-04-02 07:56

Vad kan gå fel på om man spikar Erik.A mot Anders Eriksson i jollen?