Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-05-20, 05:01   #1
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 880
Sharp$: 5139
Standard

Elitloppet Parkeringskaos Spårvagn t Brommaflygplats


Kommer bli parkeringskaos till Elitloppeshelgen. Man bygger för spårvagnen vid valla, båda parkeringarna längs motorvägen ner mot banan är byggarbetsplats, de anställda i hästsportens hus får parkera uppe vid Restaurang entren. Den enda parkering som finns vid Solvalla är den uppe på backen – vid restaurangentren.

MEN
Man kan åka Spårvagn till Bromma flygplats, stannar 100 meter fr terminalen. från Alvik till Brommaflygplats (Ja fr Essingen globen gröndal osv med byte i Alvik)

Men man kan inte gå längs flygplatsstängslet till Valla, spårvagnsbygge, Man måste gå på Östra sidan av Motorvägen / Ulvsundaleden, Enda stället att komma över motorvägen är vid infarten t köpcentret vid Julabutiken

I Onsdags stängdes totomaten i servicecentret utanför Bistron så nu finns ingen spelkassa på Solvalla ( om de inte elitloppsöppnar något)


PS Det kommer bli hållplats för spårvagnen precis vid Solvalla, i skuggan av Solvalle , trähästen, 100 meter fr entren
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-20, 09:34   #2
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 112
Sharp$: 3703
Standard

Tack för info.
Måste väl upp när man troligen har häst till start en Elitloppshelg, once in a lifetime kanhända.(Lady Beluga , diamantsto-final lördag). Resan upp känns dock jobbig sitter helst vid datorn nuförtiden Flyga gillar jag inte o tågen verkar ha problem, banarbete. Så återstår bilen. Parkera vid Bromma flygplats går det?
Sen ta spårvagnen, kan man betala cash på SL eller via någon app?
Tacksam för info.
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-20, 10:11   #3
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9411
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Tack för info.
Måste väl upp när man troligen har häst till start en Elitloppshelg, once in a lifetime kanhända.(Lady Beluga , diamantsto-final lördag). Resan upp känns dock jobbig sitter helst vid datorn nuförtiden Flyga gillar jag inte o tågen verkar ha problem, banarbete. Så återstår bilen. Parkera vid Bromma flygplats går det?
Sen ta spårvagnen, kan man betala cash på SL eller via någon app?
Tacksam för info.
Åker du bara upp över dagen? Eller ska du bo över någonstans? Parkera då i närheten av boende och ta dig ut med tvärbanan. det tror jag är enklast i nuläget.

Enklaste sättet att skaffa biljett är att använda sitt vanliga betalkort. Men för att hitta resvägar etc rekommenderar jag att ladda ner SL-appen bums!

Välkommen!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-20, 10:53   #4
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 112
Sharp$: 3703
Standard

Ahh tack!
Nu blir det nog så att jag kör till min bror i norra Småland o övernattar natten till lördag sen kör till Stockholm på lördag fm, därefter ner till Småland när V75 är över. OM min bror med sambo tycker det är ok.
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-20, 11:06   #5
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 880
Sharp$: 5139
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Tack för info.
Måste väl upp när man troligen har häst till start en Elitloppshelg, once in a lifetime kanhända.(Lady Beluga , diamantsto-final lördag). Resan upp känns dock jobbig sitter helst vid datorn nuförtiden Flyga gillar jag inte o tågen verkar ha problem, banarbete. Så återstår bilen. Parkera vid Bromma flygplats går det?
Sen ta spårvagnen, kan man betala cash på SL eller via någon app?
Tacksam för info.

Njae spårvagnen går till brommaflygplats, terminalen, mer för dom som bor vid globen Essingen eller Alvik , eller dom som inte vill trängas på buss

kanske 15 -20 min på gå till valla fr bromma flygplatsen


Har faktiskt ingen aning var man skall parkera , känns ganska trixit. Bromma flygplats möjligen, vet inte vad det kostar, bromma köpcenter men där kan det ju vara max 3 timmar max, men inte kollat

är väl typ 15 000 kvm grusparkering precis utanför valla som är byggarbetsplats, o byggvaruhus numera på ängen man använt en del år


Kan betala med Betalkort, visa mastercard, på SL, både buss o tunnelbana (Eller app eller SL reskassekort )
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-20, 11:25   #6
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 728
Sharp$: 1518
Standard

"ALLA VÄGAR BÄR TILL SOLVALLA

Ta Rosa Linjebussar (Skyttelbussar) från Cityterminalen och Sundbyberg TILL Solvalla (går ej FRÅN Solvalla).
Bussarna trafikerar var 15:e minut lördag och söndag 9.00-14.00 och är gratis.

- Pendeltåg eller T-banan till Sundbyberg C. Därefter Buss 113 till Solvalla.
- Buss 113 från Blackebergs Gård via Islandstorget (T-bana) till hållplats Solvalla.
- Buss 112 från Alvik till hållplats Solvalla. Den passerar också hållplats Ankarstocksvägen som ligger närmst Spånga Entrén.
- Tunnebana till Rissne, ca 1 km gångavstånd till Solvalla.
- Tvärbana till Bromma Flygplats, ca 1,5 km gångavstånd till Solvalla."

Lär nog bli ont om Voiar.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-20, 11:39   #7
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 112
Sharp$: 3703
Standard

OK tack alla för tipsen, uppskattat

"Lär nog bli ont om Voiar"
He' man kan kanske sno med en från Malmö ligger ju slängda lite överallt
Skoja bara
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-20, 15:20   #8
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 673
Standard

Parkera i duvbo villaområde, gratis och typ 15 minuters promenad till valla
puffpuffloco är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-20, 17:05   #9
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 349
Sharp$: 1395
Standard

Har inte Solvallas hemsida några förslag på ovanstående spörsmål?
Märkligt i.s.f.

Tack ändå för all nyttig konsumentupplysning.

/znip - som tar cykeln om det till äventyrs blir nåt deltagande under Elitloppshelgen, det känns som man vill maxa intäkterna på banan just denna helg.
znipstern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-20, 17:44   #10
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5199
Standard

Det blir rosa linjebuss från centralen på morgonen ut till Valla och Limo in till stan efter tävlingarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grovport (+10)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-20, 18:54   #11
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 277
Sharp$: 1123
Standard

När man har publikplats, tar men med en egen stol att sitta på om man vill sitta utomhus? Kan man ta med solar på bussen ifrån Stockholm central "Rosa Linjebussar".
inexe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-20, 22:05   #12
 
solkustens avatar
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 368
Sharp$: 2485
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av inexe Visa inlägg
När man har publikplats, tar men med en egen stol att sitta på om man vill sitta utomhus? Kan man ta med solar på bussen ifrån Stockholm central "Rosa Linjebussar".
Malmroth hade ett litet uppsnack igår på liven, klapp-/campingstolar finns att låna till ett picnicområde vid banan. Antal osv har jag ingen aning om.
solkusten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-24, 11:59   #13
 
solkustens avatar
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 368
Sharp$: 2485
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av solkusten Visa inlägg
Malmroth hade ett litet uppsnack igår på liven, klapp-/campingstolar finns att låna till ett picnicområde vid banan. Antal osv har jag ingen aning om.
Låna var fel. Rosa stolar till salu på plats var rätt.
solkusten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td