Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-05-23, 10:54   #16
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Drygt 18 ggr fläsket hos SvS på att såväl Don Fanucci Zet som Vivid Wise As vinner sina uttagningslopp.
Känns som ett rimligt odds faktiskt. Det ska vara "högt" eftersom det inte är särskilt troligt.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-23, 10:56   #17
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 691
Sharp$: 37599
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Fast det framkom ju innan lottningen att alla 16 hästarna är "rankade" enligt något slags poängsystem.

Att då de som är topprankade hamnar i var sitt heat är ju mer eller mindre en självklarhet som inte behöver lyftas fram som ett eget kriterium.

Som vanligt ska ST/ATG/travet "förenkla" istället för att bara beskriva hur något är. #förenklingsångesten #är #stark #hos #dem
Anledningen till att seeda hästarna är ju som det alltid har varit; att man inte vill att någon av de med bäst chans till vinst i finalen ska slås ut i kvalen. Som jag ser det så har de definitivt bäst chans att vinna sina heat och så vinner Örjan finalen.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-23, 11:45   #18
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Anledningen till att seeda hästarna är ju som det alltid har varit; att man inte vill att någon av de med bäst chans till vinst i finalen ska slås ut i kvalen. Som jag ser det så har de definitivt bäst chans att vinna sina heat och så vinner Örjan finalen.
Absolut. Men om man poängsätter hela fältet så innefattar det ju även att man gör en bedömning av "Topp 2".

Det jag menade var att det inte ens behöver påpekas att man särskilt skiljer på de två som toppar den listan. Det ingår ju redan.

Det skulle ha räckt med att de beskriver att de rankar fältet efter div egenskaper och delar upp så jämnt de kan. Då hade allt varit glasklart.

Nu försöker man att förenkla det helt i onödan med att säga att man sätter de två toppseedade i var sitt heat.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-23, 12:01   #19
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 691
Sharp$: 37599
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Absolut. Men om man poängsätter hela fältet så innefattar det ju även att man gör en bedömning av "Topp 2".

Det jag menade var att det inte ens behöver påpekas att man särskilt skiljer på de två som toppar den listan. Det ingår ju redan.

Det skulle ha räckt med att de beskriver att de rankar fältet efter div egenskaper och delar upp så jämnt de kan. Då hade allt varit glasklart.

Nu försöker man att förenkla det helt i onödan med att säga att man sätter de två toppseedade i var sitt heat.
Förra året så möttes Don Fanucci Zet och Vivid Wise As i sitt heat och gjorde upp, precis som i finalen. I försöksheatet hade Don åttonde och Vivid första spåret. Den här gången möts de inte, bägge har oddshöjande dåliga lägen, men jag tror att de har vettiga chanser att vinna sina respektive heat. Det är så jag resonerat och jag har ju sedan tidigare lirat vinnare och plats på Don Fanucci till finalen.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-23, 17:14   #20
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Elitkampen då?
Gunnar rycker dojjorna på Månlykke. Men startar från spår 8 över 1609. Den här gången är det inga duvungar han möter....
Jänkarvagn på Tangen Haap och Erik A upp i sulkyn.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-23, 18:03   #21
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 728
Sharp$: 1514
Standard

Örjan kör måndag, onsdag, fredag och lördag denna vecka, börjar få känningar i ryggen tidigt lördag kväll, drar några snabba jäger och bira, ramlar ner från biljardbordet och vaknar upp söndag lunch med rejält jävla ryggskott.

Då får Daniel köra Don själv. Eller gör han genidraget och kastar in Sjunneson? Tror han kör själv. Då blir det ingen final.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-23, 18:39   #22
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Absolut. Men om man poängsätter hela fältet så innefattar det ju även att man gör en bedömning av "Topp 2".

Det jag menade var att det inte ens behöver påpekas att man särskilt skiljer på de två som toppar den listan. Det ingår ju redan.

Det skulle ha räckt med att de beskriver att de rankar fältet efter div egenskaper och delar upp så jämnt de kan. Då hade allt varit glasklart.

Nu försöker man att förenkla det helt i onödan med att säga att man sätter de två toppseedade i var sitt heat.
Som jag tolkar det hela så var det inte en poängsättning av hela fältet på "kapacitet" utan enbart på startsnabbhet. Dvs att det skulle vara lagom mängd startsnabba i respektive heat. Sedan att topp-2 utifrån kapacitet skulle vara i olika heat.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-23, 19:06   #23
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 132
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Som jag tolkar det hela så var det inte en poängsättning av hela fältet på "kapacitet" utan enbart på startsnabbhet. Dvs att det skulle vara lagom mängd startsnabba i respektive heat. Sedan att topp-2 utifrån kapacitet skulle vara i olika heat.
Både Etonnant och Hail borde ju räknas med högre kapacitet än vivid tycker man ju.

Senast redigerad av sigh den 2022-05-23 klockan 19:08.
sigh är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-23, 19:30   #24
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 518
Sharp$: 8017
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Som jag tolkar det hela så var det inte en poängsättning av hela fältet på "kapacitet" utan enbart på startsnabbhet. Dvs att det skulle vara lagom mängd startsnabba i respektive heat. Sedan att topp-2 utifrån kapacitet skulle vara i olika heat.
Det är en del annat som styr seedningen också. Gocciadoros hästar i var sitt heat, Redéns hästar inte alla 3 i samma. TZ-hästarna i var sitt.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-23, 19:39   #25
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Tror som flera andra att Don Fanucci Zet inte kommer köras för vinst i försöken. Tror Örjan är mer än nöjd med en 2-3 plats i försöken för att sen maxa fullt ut i finalen.

Det är nog inte värt att bränna 100 % av allt krut i försöken. Skulle möjligtvis kunna vinna försöken om halva fältet galopperar bort sig.

Tror den körs för 2-3 plats helt enligt plan på 90 % resursutnyttjande.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-23, 22:19   #26
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Som jag tolkar det hela så var det inte en poängsättning av hela fältet på "kapacitet" utan enbart på startsnabbhet. Dvs att det skulle vara lagom mängd startsnabba i respektive heat. Sedan att topp-2 utifrån kapacitet skulle vara i olika heat.
Han nämnde startsnabbhet som en faktor. Sedan fanns det annat som spelade in också.

Totalt 136 poäng delades ut på de 16 hästarna. Och målet var 68p i vardera heatet.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-24, 08:40   #27
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 691
Sharp$: 37599
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Tror som flera andra att Don Fanucci Zet inte kommer köras för vinst i försöken. Tror Örjan är mer än nöjd med en 2-3 plats i försöken för att sen maxa fullt ut i finalen.

Det är nog inte värt att bränna 100 % av allt krut i försöken. Skulle möjligtvis kunna vinna försöken om halva fältet galopperar bort sig.

Tror den körs för 2-3 plats helt enligt plan på 90 % resursutnyttjande.
Jag tror inte att motståndarna heller bränner 100 % i uttagningsheaten, men alla vill vara etta eller tvåa och få bra spår.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-25, 12:46   #28
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 617
Sharp$: 2887


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hur funkar förtids-vinnarspelet till ELITLOPPET? De som inte kommer till finalen, räknas de som strukna, insatsen tillbaka? Är det fasta odds? Eller varför i hela friden vill man spela vinnare på en häst som inte ens säkert deltar i loppet? Vad är den luriga fördelen som jag har missat? För jag antar att man kan spela vinnare som vanligt strax innan loppet efter att man vet vilka spår de fick och sett hur de har sett ut i uttagningsloppen. Säkert en dum fråga, men upplys mig gärna!
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-25, 13:15   #29
 
ricBLo636s avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Ort: Falun
Inlägg: 422
Sharp$: 2448

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Hur funkar förtids-vinnarspelet till ELITLOPPET? De som inte kommer till finalen, räknas de som strukna, insatsen tillbaka? Är det fasta odds? Eller varför i hela friden vill man spela vinnare på en häst som inte ens säkert deltar i loppet? Vad är den luriga fördelen som jag har missat? För jag antar att man kan spela vinnare som vanligt strax innan loppet efter att man vet vilka spår de fick och sett hur de har sett ut i uttagningsloppen. Säkert en dum fråga, men upplys mig gärna!
Du får ett högre odds om du spelar nu innan försöksheaten har gått.
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-25, 13:17   #30
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 691
Sharp$: 37599
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Hur funkar förtids-vinnarspelet till ELITLOPPET? De som inte kommer till finalen, räknas de som strukna, insatsen tillbaka? Är det fasta odds? Eller varför i hela friden vill man spela vinnare på en häst som inte ens säkert deltar i loppet? Vad är den luriga fördelen som jag har missat? För jag antar att man kan spela vinnare som vanligt strax innan loppet efter att man vet vilka spår de fick och sett hur de har sett ut i uttagningsloppen. Säkert en dum fråga, men upplys mig gärna!
Vitsen med att spela innan man vet om hästen kommer till start är att få ett betydligt högre odds än man tror sig kunna få när den är klar för start. Kommer den inte att starta så förlorar man insatsen. Sedan erbjuds ju även spel till fasta odds efter att startlistan är klar.

Senast redigerad av Shooter den 2022-05-25 klockan 13:19.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td