Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Eskilstuna 2 juli (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/53480-v75-eskilstuna-2-juli/)

fri 2022-07-03 10:13

Citat:

Ursprungligen postat av solkusten (Inlägg 788249)
Straffskalan borde innehålla tids startförbud i lopp med förstapris över 10 loppor

Ebba Busch och KD inleder Almedalsveckan genom att gå ut nu på morgonen och kräva att alla hingstar som galopperar på upploppsrakan måste kastreras och de kuskar som gör fulingar (som Örjan igår) får räkna med minst 10 års fängelse.

MP och V går som motreplik ut och kräver att Andelsspelläggare som varvar system minst 10 gånger ska få skattebefrielse på alla framtida inkomster, några extra bidrag av något slag, nycklar till staden och automatiskt medborgarskap.

ExtremtRik 2022-07-03 11:46

Medborgarskap?

Vi talar inavlade ombud.

ATG öser däremot ut flerkupongstillägg - möjliggör och förenklar skiten. Det är där guldet ligger.

Oddsen på att Pure Atlas blir valack är heller inte höga oavsett valets utfall, har inga synpunkter på det.

solkusten 2022-07-03 12:30

Citat:

Ursprungligen postat av fri (Inlägg 788252)
Ebba Busch och KD inleder Almedalsveckan genom att gå ut nu på morgonen och kräva att alla hingstar som galopperar på upploppsrakan måste kastreras och de kuskar som gör fulingar (som Örjan igår) får räkna med minst 10 års fängelse.

MP och V går som motreplik ut och kräver att Andelsspelläggare som varvar system minst 10 gånger ska få skattebefrielse på alla framtida inkomster, några extra bidrag av något slag, nycklar till staden och automatiskt medborgarskap.

Alla som fuskar och trixar måste få förtur att betäcka samt 10 års bidrag på ett bräde för varje utfört uppdrag.

Strappa71 2022-07-03 15:24

Citat:

Ursprungligen postat av Wolfman (Inlägg 788248)
Men flerkuponger har man väl alltid kunnat spela... När jag härjade som värst spelade jag alltid, förutom huvudsystemet, spik-spik-lås-a-a-c-c x 10 Det satt några gånger. Men inte när jag jobbade för Expressen :)

Vad tror du att maxutd för dina rader var med spik-spik-lås-A-A?

Flerbong är absolut inget feltänk.

Däremot att lira stenhårda lappar med ensamvinnar-potential x 20.....det är något helt annat.

Man kan ju bara vinna hela potten ändå.

Att späda ut det på 200 köpare istället för 10 st sätter teoretisk maxvinst till 125k istället för 2,5M per person. Och det alldeles oavsett hur magiskt perfekt det sitter.

Mångvarvade lappar som inte är särskilt favorittyngda är riktigt korkat. Enklare än så går det inte att säga.

Wolfman 2022-07-03 20:06

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 788278)

Vad tror du att maxutd för dina rader var med spik-spik-lås-A-A?

Flerbong är absolut inget feltänk.

Däremot att lira stenhårda lappar med ensamvinnar-potential x 20.....det är något helt annat.

Man kan ju bara vinna hela potten ändå.

Att späda ut det på 200 köpare istället för 10 st sätter teoretisk maxvinst till 125k istället för 2,5M per person. Och det alldeles oavsett hur magiskt perfekt det sitter.

Mångvarvade lappar som inte är särskilt favorittyngda är riktigt korkat. Enklare än så går det inte att säga.

Alltså får påpeka att mina flerbongar inte var helt favoritbetonade, spikar kunde vara en andrahandare och en fjärdehandare till at börja med. Men självklart kan A-hästar vara favoriter, kanske spik ibland också. Flerbongen såg jag mest som en 'försäkran' om att få någon from av vinst om att jag hade rankat bra. Jag fick en gång 70.000 med tio sjuor (+ sexor, femmor). Typ så var det.

Strappa71 2022-07-04 18:50

Citat:

Ursprungligen postat av Wolfman (Inlägg 788295)
Alltså får påpeka att mina flerbongar inte var helt favoritbetonade, spikar kunde vara en andrahandare och en fjärdehandare till at börja med. Men självklart kan A-hästar vara favoriter, kanske spik ibland också. Flerbongen såg jag mest som en 'försäkran' om att få någon from av vinst om att jag hade rankat bra. Jag fick en gång 70.000 med tio sjuor (+ sexor, femmor). Typ så var det.

Exakt. Det är till för att stämma när idéerna går in men det råkar bli för favve-betonat på sidan.

Det jag menade INTE är vettigt är att gå på miljon-utd-rader och flerbong. Det är något helt annat än att få in 7000 x 10.

Dina lappar blir då helt normala.