Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Lördag 30/7 - V75 Bollnäs - Minijackpott! (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/53723-loerdag-30-7-v75-bollnaes-minijackpott/)

Liisa 2022-07-31 10:16

Kanske vinnaren utgick från sitt telefön nummer 6..2..4..1..6..6..4..Nån som vågar prova att ringa:D

Hansin 2022-07-31 12:46

Citat:

Ursprungligen postat av Spiritus (Inlägg 789982)
Nej, Jens brukar vurma för kallblod som tävlar i Norge, dvs. härdas mot hårdare hästar. Att hästen råkar vara registrerad som norskfödd har ju ingen betydelse.

Visst är det så att han påstår att no-kallisar som tävlar i sverige har fördel. Måste kolla om jag kan hitta hans påståenden i tidigare analyser

Strappa71 2022-07-31 12:49

Citat:

Ursprungligen postat av Hansin (Inlägg 790027)
Visst är det så att han påstår att no-kallisar som tävlar i sverige har fördel. Måste kolla om jag kan hitta hans påståenden i tidigare analyser

För att de har tjänat mindre, mot hårdare motstånd.

Men när de har varit Sverige-stationerade och det är flera år sedan de tävlade i Norge. Så klingar den effekten ut.

Hansin 2022-07-31 12:53

norsk kallblod

Jag har följt Jens krönikor sedan många år ochhörde tidigt att och la på minnet att de har fördel här kommer ett utdrag från Årjängs V75a

"3 Kong CK blir omgångens näst största favorit. Stora favoriter infriar ofta i kallblodsloppen, lite oftare än motsvarande på varmblodssidan.
Favoriten är norsk, och man vet att norska kallblod underspelas gentemot chans inom svenska V75. Man kan räkna med att chansen är ännu något högre än den höga spelprocenten"

Strappa71 2022-07-31 12:57

Citat:

Ursprungligen postat av Hansin (Inlägg 790029)
Jag har följt Jens krönikor sedan många år ochhörde tidigt att och la på minnet att de har fördel här kommer ett utdrag från Årjängs V75a

"3 Kong CK blir omgångens näst största favorit. Stora favoriter infriar ofta i kallblodsloppen, lite oftare än motsvarande på varmblodssidan.
Favoriten är norsk, och man vet att norska kallblod underspelas gentemot chans inom svenska V75. Man kan räkna med att chansen är ännu något högre än den höga spelprocenten"

Exakt. Norge-stationerat i exemplet.

Tipsb 2022-07-31 13:37

Citat:

Ursprungligen postat av Hansin (Inlägg 790027)

Kollade från 2020-01-01 till och med idag på V75

Norska kallblod spelade i genomsnitt 9,34 %. Vinner 10,68 %.

Bullo 2022-07-31 15:21

Citat:

Ursprungligen postat av Hansin (Inlägg 790029)

Har du följt den i många år så borde du veta att han menar norgetävlande, det har han varit väldigt tydlig med men du har lyckats hitta ett av troligen väldigt få exempel där han inte skriver ju det utan bara norska.

SistaStallskriket 2022-07-31 16:39

Citat:

Ursprungligen postat av SistaStallskriket (Inlägg 789936)
V75
Inlämnat: 2022-07-30, 16:10
Sista Stallskrikets andelsspel
Bollnäs
Lördag 2022-07-30
Start: 16:20
Kostnad: 2 385,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 5 (7, 9)
2: 7, 11, 12 (10, 2)
3: 2, 3, 5, 6, 11 (4, 8)
4: 3 Dark Roadster (1, 6)
5: 2, 5, 6, 10, 11 (8, 3)
6: 1, 4, 6, 13, 14, 15 (9, 7)
7: 2, 4, 7, 9, 11 (3, 10)

2x3x5x1x5x6x5 = 4500 rader.
4500 x 1 x 0,50 kr = 2 250,00 kr.

Ett hjärnsläpp i första och övriga vinnare var med i diskussionen (valde båda reserverna).
En fråga om disposition.... Det grinar illa nu men ketchupeffekt brukar komma...

Hansin 2022-08-01 16:46

Citat:

Ursprungligen postat av Bullo (Inlägg 790049)
Har du följt den i många år så borde du veta att han menar norgetävlande, det har han varit väldigt tydlig med men du har lyckats hitta ett av troligen väldigt få exempel där han inte skriver ju det utan bara norska.

såså, jag har alltid kollat på de med (NO) och det funkar för det mesta, men så åker man på nåt annat istället

Hansin 2022-08-01 16:54

kallblod

Här kommer mer

Norgetävlande kallblod äger överlägsen fördel då de kommer hit. Konkurrensen i kallblodsloppen är enklare här. Kullarna är större i Norge.
Samtidigt är spelare patrioter. Svenska spelare skyr de norska spelobjekten. Den som är motvalls har i alla år gjort fina pengar!

Jag säger som vita pro reklamen "de funkar för mig"

Strappa71 2022-08-01 17:36

Citat:

Ursprungligen postat av Hansin (Inlägg 790087)
Här kommer mer

Norgetävlande kallblod äger överlägsen fördel då de kommer hit. Konkurrensen i kallblodsloppen är enklare här. Kullarna är större i Norge.
Samtidigt är spelare patrioter. Svenska spelare skyr de norska spelobjekten. Den som är motvalls har i alla år gjort fina pengar!

Jag säger som vita pro reklamen "de funkar för mig"

Och sedan kommer du med ett exempel som belyser precis det omvända.

"då de kommer hit".

Dvs att de har tävlat eller tränats helt eller delvis i Norge.

De är helt enkelt lite hårdare vid ungefär samma mängd intjänat.

Hansin 2022-08-01 17:40

"då de kommer hit".

Javisst de är väl då vi spelar på dom, jag spelar aldrig på dom i NORGE, gör du

Strappa71 2022-08-01 18:06

Citat:

Ursprungligen postat av Hansin (Inlägg 790091)
"då de kommer hit".

Javisst de är väl då vi spelar på dom, jag spelar aldrig på dom i NORGE, gör du

Den här vinner du aldrig!

Inte lätt när man inte klarar av logik.

Motsatsen till att "helt eller delvis tränas eller tävla i Norge" är "inte tränas/tävlas i Norge alls". I det här fallet helt tränas och tävlar ( sedan längre tid/flera säsonger ) tävlar i Sverige. Då avtar den där effekten betydligt.

Dvs, det handlar inte om att det står (NO) för att de är Norge-födda. Det handlar om att de är hårdare än deras startprissumma pekar på, samt även att svenska spelare underskattar norska tränare och Norge-tävlande/tränade kallblod.

Hansin 2022-08-01 18:28

Det är inte frågan om att vinna detta. Det är frågan om att vinna på trav. gör som du vill jag följer mitt huvud. Om jans skulle föja sina egna råd då skulle det gå bättre

Strappa71 2022-08-01 18:41

Citat:

Ursprungligen postat av Hansin (Inlägg 790096)
Det är inte frågan om att vinna detta. Det är frågan om att vinna på trav. gör som du vill jag följer mitt huvud. Om jans skulle föja sina egna råd då skulle det gå bättre

Fast här handlar det om vad JS sagt eller inte.

Att du är nöjd med att det är (NO) = Norgefödd har inget som helst med saken att göra.

Fördelen med dem är att de är hårdare än vad svenska spelare tror eftersom de tjänat relativt lite pengar i hårdare konkurrens. De går helt enkelt ner i klass ( utan att det syns på startprissumman ) när de som helt eller delvis brukar tävla i Norge istället kommer över till oss.