Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Calgary Games (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/54511-calgary-games/)

Hansin 2022-10-27 11:05

Calgary Games
 
Jorma har kört kusen tidigare, nu ska Goop köra. Förstår inte logiken, har han så mycket mer erfarenhet än Jorma? I fotbollen byts tränaren ut när det inte går bra, men om det går bra varför ändra ett vinnande team?

BowTiedBettor 2022-10-27 11:10

Goop är rätt mycket vassare än vad Jorma är.

Där har du logiken.

Hansin 2022-10-27 14:40

Citat:

Ursprungligen postat av BowTiedBettor (Inlägg 796082)
Goop är rätt mycket vassare än vad Jorma är.

Där har du logiken.

Jasså du ungefär samma seger%.

Finns det ingen kamratanda bland kuskarna, tydligen inte. Undrar om det är Nurmos eller ägarna som har tyckt till

tototorsten 2022-10-28 09:27

Citat:

Ursprungligen postat av Hansin (Inlägg 796090)
Jasså du ungefär samma seger%.

Finns det ingen kamratanda bland kuskarna, tydligen inte. Undrar om det är Nurmos eller ägarna som har tyckt till

Nurmos äger väl halva hästen !

Hansin 2022-10-28 09:49

Citat:

Ursprungligen postat av tototorsten (Inlägg 796124)
Nurmos äger väl h alva hästen !

Jag tycker att om Jorma har kört hästen i varje lopp så skall väl han fortsätta. Men vad betyder väl det. Money rules

gnoffa 2022-10-28 14:38

Båda är ju duktiga kuskar, såklart lite snopet att byta när Jorma är felfri med hästen så långt. Men Nurmos siktar väl på Frankrike och där är Björns rutin svårslagen. Så att sätta upp Björn nu en start och sen framöver starta på i Frankerike med Björn, då ser jag helt klart rimligheten i Nurmos val. Glöm inte att Jorma är ~70 år och talar nog inte många ord franska. Hade jag varit Nurmos hade jag gjort samma sak. Med det sagt, tråkigt för Jorma, men rimligt på samma gång.

Irwin 2022-10-28 15:08

Citat:

Ursprungligen postat av gnoffa (Inlägg 796137)
Båda är ju duktiga kuskar, såklart lite snopet att byta när Jorma är felfri med hästen så långt. Men Nurmos siktar väl på Frankrike och där är Björns rutin svårslagen. Så att sätta upp Björn nu en start och sen framöver starta på i Frankerike med Björn, då ser jag helt klart rimligheten i Nurmos val. Glöm inte att Jorma är ~70 år och talar nog inte många ord franska. Hade jag varit Nurmos hade jag gjort samma sak. Med det sagt, tråkigt för Jorma, men rimligt på samma gång.

Man ska komma ihåg, att Jorma har vunnit Prix d'Amérique . Det verkar inte behövas språk kunnande , om man kan köra häst.

Efterhandaren 2022-10-28 16:58

Catch Driver filurerna är härdade och jag tror inte Jorma med 11000 segrar i ryggen bryr sig så mycket om han slipper åka till Paris ännu en gång. Jorma har vunnit flera storlopp i Frankrike men inte Prix D’amerique som någon påstår !
Kuskval är ju ägare / tränares val och kuskbyte är vardags mat i trav menún. Låne kuskar är ju arbetstagare och väl medvetna om detta.
Ofta förstoras kuskbyten upp i media. I de flesta fall är det nemas problemas och ingår i jobbet.

Strappa71 2022-10-28 17:08

Citat:

Ursprungligen postat av Irwin (Inlägg 796139)
Man ska komma ihåg, att Jorma har vunnit Prix d'Amérique . Det verkar inte behövas språk kunnande , om man kan köra häst.

Vilket år tänker du på då? Och vilken häst?

BG har vunnit loppet 3 ggr på de fem senaste åren.

Hansin 2022-10-28 21:55

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 796145)
Vilket år tänker du på då? Och vilken häst?

BG har vunnit loppet 3 ggr på de fem senaste åren.

Har man vunnit 3 ggr så är det 300% så är chansen 300% större än ingen gång. Där är logiken. Joooo jorma kan ingen franska men kan björn finska då?

Ace 2022-10-28 22:19

Citat:

Ursprungligen postat av Hansin (Inlägg 796179)
Har man vunnit 3 ggr så är det 300% så är chansen 300% större än ingen gång. Där är logiken. Joooo jorma kan ingen franska men kan björn finska då?

:omfg: :lol: Man lär sig nåt nytt varje dag..:rolleyes: :hattenav:

Nobleflash 2022-10-29 14:55

Citat:

Ursprungligen postat av gnoffa (Inlägg 796137)
Båda är ju duktiga kuskar, såklart lite snopet att byta när Jorma är felfri med hästen så långt. Men Nurmos siktar väl på Frankrike och där är Björns rutin svårslagen. Så att sätta upp Björn nu en start och sen framöver starta på i Frankerike med Björn, då ser jag helt klart rimligheten i Nurmos val. Glöm inte att Jorma är ~70 år och talar nog inte många ord franska. Hade jag varit Nurmos hade jag gjort samma sak. Med det sagt, tråkigt för Jorma, men rimligt på samma gång.

Exakt såhär har nog resonemanget gått och Björn får en chans att lära känna hästen innan det vankas storlopp.

gnoffa 2022-10-29 15:42

Citat:

Ursprungligen postat av Irwin (Inlägg 796139)
Man ska komma ihåg, att Jorma har vunnit Prix d'Amérique . Det verkar inte behövas språk kunnande , om man kan köra häst.

När vann Jorma Prix d'Amérique, tänker du på något annat storlopp kanske?

Strappa71 2022-10-29 17:35

Citat:

Ursprungligen postat av gnoffa (Inlägg 796216)
När vann Jorma Prix d'Amérique, tänker du på något annat storlopp kanske?


Körde Readly Express & Villiam till seger i Europa-Derbyt nere på Vincennes och har säkert fler segrar där nere.

Dock näppeligen PdA.

Lobo 2022-10-29 17:48

Antingen vinner vi eller förlorar med Jorma, så borde Nurmos tänka.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved