![]() |
Citat:
Men vad raden ger har nog inte ATGs nya förbättrade system räknat ut förrän i morgon!:lol: |
Citat:
GRATTIS! :KO: |
Citat:
|
Citat:
Nu kollade jag i Travsport-japp-spiken 5 i första vann och 10:an i andra vann. Alla rätt, ingen aning vad det kan tänkas ge men så himla kul! Vet inte om jag haft alla rätt på V64 någon gång tidigare.... |
Citat:
Slog in värdena i Jokersystemet och den räknar med 13 851kr för raden |
Citat:
Hoppas För din skull att Joker har rätt men bara trav brukar stämma bättre. Gissar på 9 800kr själv. Snyggt spelat vilket som och grattis till sex rätt:claps: |
Citat:
Vackert! :KO: |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
56 kr på femmorna och 8 kr för fyra rätt är HPTs prognos. |
Citat:
Ja, det är bara att vänta och se.Trist. |
Citat:
:KO: |
Den där jackpott på 4 miljoner som är idag-är det utöver omsättningen på 8 115 640 kr ? Eller är den inbakad i den summan?
|
Citat:
Det var 1 429 968 kr extra ( från 4 rättspotten i Fredags) i jackpott. 4 miljoner är vad ATG gissade på att det skulle finnas i sexträttspotten idag med de 1,4 miljonerna inräknat. I verkligheten slutade det med att det nu finns 4 757 011 kr i sexträttspotten i kväll och i dessa är de 1 429 968kronorna inräknade. |
Citat:
Det som beskrivs som Jackpott är den uppskattade potten för alla rätt. Ikväll var det 4M men potten blev till slut 4757011 kr. Mängden extrapengar var inga 4M. Det var 1429968 kr från 4r-potten i fredags. Se https://www.atg.se/spel/2022-11-04/V.../avd6/resultat och scrolla ner allra längst ned. Där ser du hur stora potterna var. När det gäller Jackpottsiffror gäller att både ATG och Svenska Spel redovisar sin egen uppskattning av allarättspotten. Det är mycket sällan de säger ett smack om mängden extrapengar. Det är helt enkelt inte "extrapengarna" som är jackpotten. Svenska Spel är faktiskt ett snäpp sämre än ATG på den här punkten. Beroende på omgång är deras JP-siffra faktiskt ett tak. De kör då med en "garanterad" pottstorlek. Då blir mängden extrapengar mindre och mindre alltefter omsättningen ökar. Annan JP-kunskap. Det är dåligt med hög omsättning när det är Jackpott. De extrapengar som trots allt ligger med i allarättspotten utgör en mindre och mindre andel av den potten när omsättningen ökar. |
Citat:
|
Citat:
Snyggt lirat! :KO: |
Citat:
|
Citat:
Vinsten kommer när man minst anar det :-) |
Citat:
|
Citat:
Motsvarande siffror för Baratrav.se var 8496-56-8. Dvs definitivt utdelning ända ner tom 4r. "Felet" beror på att det är mycket svårt att uppskatta hur stor del av V6-raderna som verkligen är kvar på slutet. 13k var rätt så ordentligt överskjutet. |
Citat:
På Jokersystemet stod det att de inte kunde redovisa resultatet, men nu kan de det. Märklig att de kan det innan ATG kan visa det på bongen. Tycker det har varit mycket skumma grejer med ATG:s datasystem under hösten-undrar om de har drabbats av cyberattacker eller nåt. Eller också är det bara en känsla jag fått. |
Nej, nu går jag och lägger mig. Hoppas pengarna syns på kontot imorgon då.
Om 4:orna gav 10 kr och 5:orna 73 kr blir de några kronor tillbaka till många. |
Travrondens bevakningsapp redovisar 10097-73-10 för de 3 vinstgrupperna.
Så Joker visade sig vara sämst i klassen även i detta avseende. HPT och Baratrav hade bättre koll. |
Citat:
Däremot har ATG haft ett test av ny spelmotor för streckspelen ikväll. Och det har krånglat. Redovisningen till atg.se har hakat upp sig bara. Reduceringsprogrammen får sin info via en annan kanal. Kallas AIS. Och den verkar fungera. Bara att vänta. Helt utan oro. |
Citat:
Det där är inte Jokersystemets bästa gren. |
Citat:
Fick till slut utbetalt 12 408kr, inkl 4:or och 5:or |
Citat:
Det är extra svårt med "endast alla rätt" eftersom det inte går att göra en uppskattning av hur de har spelat vs alla som lirat V64. Det finns inget entydigt "bästa sätt" att göra det. Deras 13k vs 10,1k vs 8,5k som t ex Baratrav gissade på är inte så hemskt. Ibland slår det så. Men att de bommar så grovt på 1&2 fel är däremot bara dåligt. Det var storfavve på utd på 4r. ( Dock inte noll JP-risk! ) Observera....detta är inte "korrekta" utdelningar. Det handlar om UPPSKATTNING eller "förväntade" utdelningar mha en statistisk modell. Det blir fel ibland hur man än gör. De "korrekta" utdelningarn är samma för alla såklart. Dvs det är vad man ser när den officiella utdelningen är klar från ATG. |
Citat:
|
Citat:
Så jag låter dem tro det. |