Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Lördagen 4/2 - Solvalla - V75 - JACKPOT (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/55569-loerdagen-4-2-solvalla-v75-jackpot/)

Gotland 2023-01-30 09:12

Lördagen 4/2 - Solvalla - V75 - JACKPOT
 
Här pratar vi om lördagens tävlingar på


Solvalla

Längd: 1000 m
Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m)
Upplopp: 200 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej



Lycka till!

:KO:

olle 2023-01-30 14:08

Känns svårare än senaste två omgångarna på förhand:

Inte haft tid till någon större genomgång. La en bra stund på det innan jag drog igång slingan till Halmstad i lördags.

Avd 1: Likeaboss. Hur bra som helst på slutet och vilket intryck senast när dom ryckte tussarna.

Avd 2: Här hade man ju nästan Chitchat som klar innan spårlottningen. Nu vete fan. Everglo Lemon spetsar väl och där har man nog siktat hit. Riktigt bra i onsdags från samma läge trots att det var en genomkörare för detta lopp och jobbigt innerspår. 2,3,4 utmanar om dessa inte har sin bästa dag i lägsta klassen där intrycken snabbt kan svänga.

Avd 3: Tycker inte Eddy West är en bra storfavorit (?) med dessa förutsättningar. Inte startat på över en månad, klart bäst barfota och det är inga monster den slagit i de två starterna efter barfotaförbudet. Utklassad av Calgary Games näst senast.
Men svårt annars. Var Weekend Funs insats senast en tillfällighet eller är den tillbaka där den en gång var ? Spickleback Face inte startat sedan i juli men högkapabel mot sådant här motstånd.

Avd 4: Härligt med unghästlopp men hur anser spelbolaget att nr 1 Milan Boko som gjort alla sina starter i Holland ska värderas? Segermaskin där men knappt tjänat några pengar.
Även i övrigt svårt att värdera nyblivna fyraåringar i början av februari. Byron Face megafavorit i onsdags. När man ser att den startar här kan man i alla fall ana att det då enbart handlade om ett få en genomkörare. Blir nog mer spelvärd nu.

Avd 5: Här måste man tippa Shapes från bra läge. Hur bra som helst på slutet. Väldigt nära att den plockade ner Huddlestone som gick i spets senast. Dwayne Zet årsdebuten avklarad och bra spår men är väl klart bäst barfota.

Avd 6: Inte kollat alla men när man hörde snacket och såg intrycket på Heroine Darling inför och efter Kalmarstarten måste den tippas trots spår 15. Jäklar vad bra den var. Och Stefan Persson vet nog om det och lär inte sova bort loppet.

Avd 7: Två hästar man såklart har i åtanke efter magnifika insatser på slutet. Borups Victory såg intrycksmässigt ut som en häst snart redo för högsta klassen i Östersund. Vann ju busenkelt. Den måste tippas då Gaylord Am inte startat sedan nyårsafton. Men jisses vad bra den var då efter en rejäl galopp dessutom.

Härliga lopp och det är ju även värt att kolla ramloppen denna lördag. Två Margareta lopp + stoeliten på V4 spelet.

Stankarn 2023-02-01 03:38

Håller inte alls med Daniel Berglund om att det är ”härliga tävlingar” på Solvalla på lördag.

Gulddivisionen på lördag måste vara den tunnaste upplaga som har körts på den här sidan millennieskiftet, det finns minst fyra stora favoriter i omgången (Likeboss, Chitchat, Eddie West samt Borups Victory) som om de infriar kommer att sänka V75-utdelningen fullständigt, trots att det är jackpot.

Det enda positiva är att det finns två avdelningar där kollektivet är fel på det. Förmodligen många som lyssnar på podden.

V75:5
Jämnt skägg mellan 3 hästar. Favorit är 2 Dwayne Zet som var så fet senast, i första starten efter operation och långt uppehåll, att de knappt höll på att få på honom sulkyn.

4 Donizetti, enbart 2 segrar ifjol på 15 starter.

5 Shapes, blåser till spets här? Då ska nog 1 Call me brodda passas när bakspårshästarna 10 Axel Ruda och 11 Huddlestone anmäler intresse 700 kvar.

3 Kimi di Quattro vinner typ ”aldrig” men Svedberg brukar ha ordning på grejorna.

V75:6
Intressant proposition. Några märrar som står 20 meter ”fel” här.

V75:7
Tycker att man ska passa 3 Oskar Run här. Härdad på rikstoton, bra läge och bike. 1% på strecken 30 ggr på vinnarspelet. Ger 4-5 ggr på plats?

Efterhandaren 2023-02-02 17:02

Tidiga Solvalla Tankar
 
I min värld flera öppna och garderings vänliga avdelningar på Lördag. Typ Klass 2, Diamant och Brons. Så där vinner nog favoriterna som så ofta när jag garderar.

V75 1) 9 Jello W är min första häst och kanske chansspik. En tuff häst som inte räds bakspår. Visst kan det bli vingel men Björn är en stabil driver.

V75 2) 1-2-3-4-8 Är mina förslag i ganska jämn och högklassig Klass 2 final. 3 Marabou Brodda har sett grym ut vid senaste vinsterna och Uhrberg har märren i toppskick. Första streck i min värld.

V75 3) Mycket blek och typisk vinter Guld division.
Favoriten 9 Eddy West sveper väl fältet om han får sin patenterade smygare.
2 Alone får en stänkarvarning. Bra läge, stark och rejäl. Har nog lite smygform. Bra TV och P spel.

V75 4) 5 Gatling Chansspik? Härlig vinterform och står bra inne.
1 Milan Boko och 2 Windmill Jam är väl värst emot.

V75 5) 4 Donizetti Chansspik ? Jag gillar hästen. Vinner inte så ofta men tävlat i stenhårt motstånd hela karriären. Fick en efterlängtad seger före jul på hemmabanan Hstd. Stenhård Silver häst. 5 Shapes är väl värst emot.

V75 6) Garderings lopp ! 2-3-4-5-9-11-12-15 i första hand:p. Vidöppet är bara förnamnet. Klara Leo volten med 2 Beawinner kan det räcka långt. Grym prestation näst senast på Färjestad.

V75 7) Jag försöker fälla storfavoriten.
1 L.L.Labero får ofta (för) tuffa resor men här kan det vankas vinnarhålet och lucka till slut.
2 Gaylord Am Anders E har alltid start hästarna i bra författning.
4 Borups vinner väl med 3-4 längder om jag gaddar :ful:
7 Olga Utca Tuff märr med Uhrberg i vagnen. Se upp i backen.
12 Lucifer Sam Lite tempo på loppet så kommer urstarke Lucifer tuffande på upploppet. Gjort grymma lopp senaste månaderna. Blir nog bortglömd på läget.

Stankarn 2023-02-02 22:53

Både 3 Hänsynslös och 5 Hök Klippan ger över 5 ggr pengarna - på plats - hos SvS.

Bullo 2023-02-03 16:20

Finns det någon speciell anledning till att det endast är medeldistans som det travas på V75 imorgon?

Tipsb 2023-02-03 16:22

Citat:

Ursprungligen postat av Bullo (Inlägg 802781)
Finns det någon speciell anledning till att det endast är medeldistans som det travas på V75 imorgon?


Finaler är väl alltid medeldistans?

Efterhandaren 2023-02-03 17:20

Likeaboss
 
Lär väl bli folkets storfavorit och efter Matteus fina reportage från Tällberg är det väl ännu mer positiva känslor. Och visst är det en härlig häst med en tuff bakgrund och 4 raka vinster i bagaget. MEN vinsterna är tagna i ganska enkla gäng. Även V75 meetinget var väl ganska blekt. Nu är det finaler och jag tror det lönar sig att gå emot. Men jag har haft fel förr. Hösten 1988 tror jag det var :lol:.
Ha en go fredags kväll alla Sharps filurer :popcorn:

Stankarn 2023-02-03 17:41

Citat:

Ursprungligen postat av Bullo (Inlägg 802781)
Finns det någon speciell anledning till att det endast är medeldistans som det travas på V75 imorgon?

Stockholmare. Lantisar. Lite osmarta.

Efterhandaren 2023-02-03 17:41

Psst …..
 
Visst känns Zinfalded totalt bortglömd :ohmy: Hm Jello W får nog sällskap på min kupong om 6% står sig !

Stankarn 2023-02-03 17:56

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 802789)
Visst känns Zinfalded totalt bortglömd :ohmy: Hm Jello W får nog sällskap på min kupong om 6% står sig !

Jag lägger ett tungt platsspel på 12 Friend of Elves jag.

valo 2023-02-03 18:12

Jaså du...
 
Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 802790)
Jag lägger ett tungt platsspel på 12 Friend of Elves jag.


Jag spikar förmodligen jag.... ;)

zimonzzon85 2023-02-03 18:19

Citat:

Ursprungligen postat av valo (Inlägg 802791)
Jag spikar förmodligen jag.... ;)

Spikar också den :claps:

valo 2023-02-03 18:43

Bra!
 
Citat:

Ursprungligen postat av zimonzzon85 (Inlägg 802792)
Spikar också den :claps:

Då är vi två...

fetmats69 2023-02-03 19:28

1-1.3.5.6.7.8.9.12
2-4 EL VEGO KHALIFA
3-9 EDDY WEST
4-1.2.3.5..6.8.12
5-5 SHAPES
6-1.2.3.4.5.6.7.8.9.10.11.12.13.14.15
7-2.4

tidigt reducerat på 122,50kr



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved