Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Gävle och Torvald Grimm (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/56055-gaevle-och-torvald-grimm/)

valo 2023-03-21 11:01

Gävle och Torvald Grimm
 
Vi som såg Torvald Grimm sparka bakut efter start höll nog andan...
hästen fick somna in.


"Skräckscener utspelade sig i V64-3 på Gävletravet under måndagskvällen.

I kallblodsloppet började plötsligt Ante Lisells åttaårige valack Torvald Grimm sparka bakut mot sin kusk vid upprepade tillfällen och slog sig fri från sin sulky, varpå Lisell fick kasta sig ur vagnen.

Mirakulöst nog klarade sig Ante Lisell utan skador, och han berättar för facktidningen Travronden att hästen endast träffade hans mjukdelar på ena benet. Men det var också det sista Torvald Grimm gjorde i sitt liv."

Strappa71 2023-03-21 15:38

Men nu har Fru Lisell, som äger majoriteten av hästen, gått ut med en stark dementi. Det är färdigtävlat såklart. Hästen kommer istället att få gå i 2-åringshagarna.

Efterhandaren 2023-03-21 15:48

Lite onödigt att gå ut med så drastiska och felaktiga besked direkt efter händelsen.
Återigen en tråkig soppa på en spik hopkokad av ägare och sensations journalister.

Galten 2023-03-21 18:26

Jag såg intervjun precis efter olyckan och där sade inte Ante något om avlivning? Måste kommit senare

Strappa71 2023-03-21 20:28

Citat:

Ursprungligen postat av Jogge (Inlägg 805332)
Jo men HÄSTEN är Farlig! Hundar som är farliga avlivar man !
Jag skulle heller inte kunna ha på mitt samvete att sälja en häst som jag vet är farlig för att sedan läsa att hästen dödat någon !

De ska inte sälja den. Men de ska hellre inte vare sig avliva den eller låta den tävla igen.

Vad är det med det som är oklart för dig?

Och för den delen, en liten gåta till dig:

Vad är skillnaden mellan en forumdiskussion och en monolog?

Strappa71 2023-03-21 20:54

Citat:

Ursprungligen postat av Jogge (Inlägg 805346)
Du blajar här men vad vill du säga kompis? Tycker du det var rätt eller fel att avliva hästen?

Omöjligt att svara på. Därav inget svar.

Den är ju inte avlivad än och planerna på att avliva den är inställda.

Åtminstone för tillfället.

Det enda jag är helt säker på är att hästen i fråga inte är en farlig hund.

Strappa71 2023-03-21 21:16

Citat:

Ursprungligen postat av Jogge (Inlägg 805351)
@Strappa71 du är för mycket här ! Du vet för mycket och är insyltad i ATG mm
Skall du då vara här på Sharps.se? Vad jobbar du Stappa71? Är det så du jobbar men ATG ?

Jag har absolut ingen form av anställning hos ATG. Vare sig direkt eller indirekt.

Däremot har jag bra kontakt med ett antal rätt så vettiga personer som jobbar där.

Det leder till att jag kan få saker framförda relativt snabbt. Och eftersom jag, oftast, kan bete mig hyggligt så blir jag också lyssnad på.

Men jag har inte en krona från ATG. Inte ett rött öre.

Att jag hänger här så pass mycket som jag gör beror på att jag trivs här. Det är oftast trevlig stämning här. Och jag har relativt mycket fritid då jag har skiftgång på mitt helt vanliga förvärvsarbete.

Hur mår du själv?

KalleKlut 2023-03-21 22:47

Så till den stora men ack så irrelevanta frågan.. :rolleyes:
Vem väckte "Perra" ur dvalan?

shasha 2023-03-22 10:59

I intervjun hörde jag kusken bara säga att hästen har tävlat för sista gången. Sen förklarade han varför hästen blir så där, uppfattade inte allt han sade men jag tyckte han nämnde "fång", tolkar det som att hästen har trassel med en hov och blir agressiv av smärtan.
Det är ju bra då om den får ta pension nu.

"Efter gårdagens olycka på Gävletravet var Ante Lisell tydlig med att Torvald Grimm skulle avlivas.
Det dementerar nu majoritetsägare Tina Lisell.
– Jag har bestämmanderätten över hästens liv, säger Tina Lisell." https://www.travronden.se/travsport/...mm-ska-avlivas

Tidigare var Rikard Skoglund inblandad i en nästan exakt likadant incident med kallblod med en av Jan-Olovs stjärnor och även där var det inte tal om avlivning.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved