![]() |
Kan inte Adrian avsluta med ytterligare en galopp nu på Aramis Face.
Ibland undrar jag om han öht kan köra häst. |
Citat:
|
Haha eller inte.. Det stod 12045kr på eventuellt värde:ohmy:
|
Goop får 2 gratisvinster med favoriter idag på 86an!
2 omstarter där han var heeelt borta:rant: |
Den här tävlingsdagen behöver de knappt lägga upp i Lopparkivet !
Den stora älgvandringen är rena trillern jämfört med detta |
Citat:
|
Citat:
Jag kollade inte igår men förstått att det var mycket strul och sanslöst trista lopp. Nog hade dessa ekonomiska satsningar kunnat skett på ett bättre sätt. |
Många Svenska banor designades kring 1970 eller åren före - Själv sprang jag på Kalmartravet tidigt 70 tal
Tiderna som hästana presterade då var ungefär som dagens kallblod, aningens snabbare, vi talar 1 - 2 sekunder långsammare Vet att banrekordet för 3 åringar var dryga 21 så sent som 1974 Peter Johansson, Zenit F, hade 2 snabbloppsmärrar, Juliane o Aurda, de startade ( och Vann ) typ varannan vecka, 52 resp 68 segrar, nästan alla på Kalmar rekorden blev 18 resp 19,1 på kort medel 20,0 och 21, De tiderna räcker knappt till pengar i ett endaste nollopp idag, bara om ett flertal galopperar bort sig Alla lopp var volt på Kalmar, körde "amerikadagen" med startbil inlånad fr Mp / Hd 1 gång om året Att snabbloPpet gcik under 1,20 på medeldistans hände någon enstaka gång per år, Och Juliane eller Aurda vann tydligen inte då 1 000 METERSBANOR, byggda för 50 år sedan, ÄR VÄL INGET PROBLEM FÖR KALLBLOD, MEN FÖR DAGENS VARMBLOD ÄR DE FÖR KORTA |
Nästa onsdag från 800 m bana i Åmål till milebanan i smålandsskogarna. Är åtminstone mycket högre sportslig klass på STL loppen då vad jag kan se. Inte många hästar med färre än 1000 startpoäng kom med och t ex silverdivisionen håller hög lördagsklass.
Men varför köra ett kallblodslopp i södra Småland ? Är det verkligen vettigt att transportera ner hästar dit från Norge och Norrland där dom tränas? Finns väl inte ett kallblod på någon träningslista varken i Tingsryd eller närmaste banor. Men rätt kul att kolla loppen där någon gång om året så det får man sikta på även om onsdagskvällen är väldigt seg med 8 V86 lopp på en bana bara jämfört med xpress. |
Min spetsstatistik ( ej kallblod monte o punkt 21 lopp, 10 i 1a pris)
i Snitt vinner ledaren varvet kvar / 1000 m knappt 46 % av alla lopp Flest spets vinnare har Åmål 56% av alla lopp vinns av ledraren minst har Tingsryd 36 % a loppen vinns av ledaren så det lär bli "andra bullar" nästa vecka PS inte så många lopp på tingsryd då jag "började om" när man flyttade start / mål, dessutom kör de ju många lopp med 10 000 i förstapris i de ´räknas" inte i mitt underlag. |