![]() |
Tisdag 31/10 - Axevalla - V64 mm
Gröten satt som en smäck och travfåtöljen väntar. Härlig trav vecka med 3st V64 tävlingar i rätt ända av landet. Inbillar mig att ha lite bättre koll på hästar och tränare i närområdet. Axevalla banans underlag är lite vanskligt på höst, vinter och vår. Regn och rusk verkar hålla i sig idag oxå. Ingen fördel för barfota hästar.
V64 1) 4 Mirasol Flygmaskiner från USA är alltid svårbedömda. Första starterna Svensk miljö är som att spela på trav. Klurigt. Men jag tror Preben har fått en undantagshäst i stallet. Debuten senast blev för tuff men idag är det rätt distans och behagligare motstånd. Ekipaget är nog med på stregen. V64 2) 5 Rocca Tiger M.G. Känns som rätt förstahäst. Stabil och säker dock utan att glänsa. 2 Bys Googoo Star Micke J har favoritläge och är ett måstestreck på min kupong. Dessutom härliga Googoo Gaagaa Gener i märren. V64 3) 1 Georgia Am Spets och slut ? Tja kanske men upploppet kan bli extra långt idag. Missgynnas nog lite av distansen och ev taskig barfotabana. 5 Benita Winner gillar jag skarpt. Ok missgynnas möjligen oxå av lite blött underlag. Vi får hålla koll på värmningar och banunderlag. V64 4) Vidöppet lopp i min värld så antagligen vinner favoriten :lol::lol: 11 Knut Rapid Prickar Björn springen kan han sitta i spets efter kurvan men hästen är inte helt rumsren. 6 My Great Pretender Gått bra i enkla gäng på slutet efter en stökig början på karriären. Luring om felfri. 4 Vikens Cashflow Ännu en hemmahäst. Tog första vinsten i enkel omgivning senast. Bättre läge idag och kanske repris ? V64 5) 6 Farfars Dream Högklassig travare som går på alla distanser. 9 D.J.Spritz Jämn och säker i enkla gäng. 10 Kadabra Dream Vi tar väl klyschan: bättre än raden ……måste ju ha en 1% oxå :hattenav: V64 6) 6 Mustang Racer Stark och oöm. Tål en tuff resa. Känns som en ett spikförslag. |
Vad blev det för gröt?
Citat:
Samtidigt vek den ju ner sig på 1640 senast. Dessutom är det ju Axevalla, så ännu lättare för övriga att hinna ikapp. Citat:
|
Citat:
Havrekli, mjölk och lite linfrö kokas ihop. Dessutom kanel på toppen. Denna frukost gröt vi ätit i 15-20 år efter tips från Dukan dieten. Perfekt för magen och dämpar sötsuget. Psst surt att Mustangen blev struken. Nu blir väl Jepson / Wallin storfavoriter. |
Nu verkar det som man kan spela reducerat på V64 med andelsspel.
Undrar vad det för med sig? |
Citat:
Konkurrensen ser inte så hård ut för Jepson. |
Citat:
Bara det nu inte blir för lätt att få in raden. |
Vet att det är relativt låg omsättning på vinnarspelen än men 10 Jolie Sisu i avd-2 står som 3 oddsare på vinnarspelen och endast 5% på strecken.
Någon som vet något om den hästen? Kanske helt sjuk effekt på första barfotabalansen? :evilgrin39: Knep vinnare på den på SvS till 8.5 ifall det är något speciellt :lol: |
Citat:
|
Ja, så är det nog. Den åker med på bongen, fick dock lite feeling att Jolie Sisu är vinnaren nu, haha
|
Citat:
Good Luck linfre :thumbup: |
Citat:
|
Favoriter i fara ?
1 Georgia Am Jag tror långa upploppet och halvseg bana kan sänka fina Timoko märren.
11 Knut Rapid Bästa hästen men inte helt stabil och måste nog laddas. Stor galopprisk. 6 Farfars Dream Hm pausat och varit sjuk. André låter tveksam. Kan behöva loppet. |
Matteus-effekten, han nämner 6 I GOT TO GO i lopp 2 1min innan loppet drar igång. Hästen går då från 19ggr pengarna till 10 på en minut. Helt otroligt...
EDIT: Linda lyckades bli fastlåst bakom en kamel dock så hästen fick aldrig en ärlig chans, besviket stall där garanterat. |
Det fick bli en liten.
V64 Inlämnat: 2023-10-31, 18:48 Axevalla Tisdag 2023-10-31 Start: 19:30 Kostnad: 72,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 4, 7, 9 (8, 5) 2: 5 Rokka Tiger M.G. (7, 2) 3: 1 Georgia Am (5, 6) 4: 11 Knut Rapid (6, 4) 5: 2, 3, 6, 7, 9, 10 (1, 4) 6: 4, 5, 10 (1, 2) 4x1x1x1x6x3 = 72 rader. 72 x 1 x 1,00 kr = 72,00 kr Totalt: 72,00 kr. Rättningskod: XRZ TCN TZM |
N.Y. Voila
Värmningsvinnare ?
|