Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Lördagen 13 Januari - V75 Kalmar (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/59066-loerdagen-13-januari-v75-kalmar/)

Efterhandaren 2024-01-12 09:19

Fredags Stänkare
 
6 Grappa Boy 9% fick trafikproblem senast på väg till Åby och blev struken. Stall CE har nog hästen iordning trots lång paus. Ganska öppen och klurig Silver historia.

6 Kuyt F.Boko 1% Jag vet, detta är ett jäkligt tunt halmstrå men jag tänker gardera Nurmos favoriten med ett antal streck. Långresa mitt vintern brukar inte vara någon höjdare för orutinerade Solvalla hästar.
Johan S kanske är dagens miljon fixare ? Nyblivne A tränaren Gustav J blir tuffare och tuffare i sina styrningar och kommer nog fortsätta att visa framfötterna i årets trav cirkus med rutinerade Widegren som mentor.

4 Marvellous Steel 5% Ebbinge har ännu en flygande holländare i stallet. Reggad som DE häst men uppfödd i NL. Se upp. Nye Åby tränaren satsar stenhårt 2024.



Måstestrecket

11 Betting Pacer 18% Grym form och ganska behagligt emot.
Bakspåret kan spöka, annars hade det varit en dunderspik. Men det fixar väl rutinerade Jepson ?

Kocken14 2024-01-12 15:35

Lite drag inför morgondagens härliga V75 omgång

Avd 1 Silver
2 Innovation Love 4% med Jeppson i sulkyn är tidig från ett bra läge.

12 Major Ass 8% har visat att han har kapaciteten

Avd 2 Klass 2
3 Patricia Bo 3% har tävlat i enklare omgivningar men vann övertygande sist

4 Ett Under 14% får vi den obligatoriska hemmasegern här?
Given utgångshäst imorgon

Avd 3 Klass 1
2 Swish the cash 57% omgångens största favorit , jag säger syn på den.

3 Global Difference10% med Lövgren ser bländande ut, kan tugga ner Kolgjini i från dödens.

Miljonsmällar här
11 Speedy Cash Vicane 0,9%som är grym ibland samt form och hemmahästen 12 Bases Loaded 0,8%

Öppet minst sagt !

Avd 4 Stolopp
15 Safira Diablo 36% , känns mer och mer som ett spikalternativ, bästa chansen för stall Untersteiners .

Avd 5
8 Lilius Boko 49% är svår att ta till sig, tycker jag.
7 Four Guys Dream 17% är alltid bra på vintern
9 Aetos Kronos 9% världsartist emellanåt kan bara vara bäst.
5 Sweetman 11% håller väl inte i Guld även om han kan streta emot.

Avd 6 Brons
8 Winner Brodde 33% klar första häst, men ingen spik

7 Ikaros the Quattro2% får han spets kan det hålla hela vägen

Miljonsmällarna måste man ha med och
11 Triton23% är en gäst med bra form , påkörd näst sist på V75 enkel seger sist.

Avd 7 Stolopp
10 Heroine Darling tror jag kommer sjunka till omkring 20-22% på strecken.
Väldigt sugen på spika.
Men Sommerbrise 8% satt ju kvar med allt och lite till i lördags.

Tur det bara är fredag så att man hinner fundera både en och två gånger på hur man ska lägga upp det.

Efterhandaren 2024-01-12 17:00

Fredags Surr
 
Fredagsdrinken på plats och sugen på lite travsurr gällande morgondagens spelmässigt grymma Kalmar omgång.

V75 1) 1 Demonic Wibb är med rätta hårt betrodd efter senaste prestationerna men garderas i min värld. Spår 1 och stressiga Kolgjini gener har fällt större favoriter.
2 Innovation Love Robban ligger lågt med egna styrningarna nuförtiden men är duktig på att ha starthästarna iordning. Ok hästen startar på vecka efter vecka i tuffa gäng men jag tror på Robban har en plan.
6 Grappa Boy har jag surrat om förut men det kanske är lite långt mellan starterna. Chansstreck.
10 Game Brodde är ett måstestreck på min kupong. Ok inte vunnit på länge men visst är det långt upplopp på Kalmar ?
12 Major Ass Stänkare med stort S. Rutinerad filur som hittat bra form på ”gamla” dar. Hm gissa vem som är farsa :lol::lol:

V75 2) Klass 2 är väl Klass 2 imorgon oxå ?
6 Mellby Jail försöker jag fälla. Rätt eller fel ? Imorgon vet vi.
4 Ett Under Hemmahästen har gått bra i enkla gäng och Stefan har vunnit med hästen förut. Luring.
9 Kingsman har surt läge men Uhrberg håller hästen högt. Duger gott i klassen och bakspår kan underlätta felfri prestation. Psst långt upplopp.
11 Nunchako står hårt inne på alla sätt men Rosleff är grym driver och känner hästen väl, visst kan det skrälla :ohmy: Psst långt upplopp :lol:

V75 3) 2 Swish The Cash Ser ut som en svårslagen Ready Cashare.
6 år i sitt CV = stabil för sina genar.

V75 4) 15 Safira Diablo är en tuff märr som rundar packet utan större bekymmer. Psst visst är upploppet ganska långt ?

V75 5) Fredags gaddning. 2-6-7-8-9 om lädret pallar efter morgondagens bleka eftertanke samt ytterligare gaddning i övriga lopp och miljonfunderingarna.

V75 6) 2 Tearsinheaven. 8 Winner Brodde. 10 Here’s Johnny Sox känns som ett hyfsat fredagslås.

V75 7) 11 Betting Pacer Chansspik med stort C.

God tur alla som slickar guldkalven :thumbup:

supermandus 2024-01-13 08:23

Betting Pacer brukar normalt gå ut i Stoeliten, hyfsat enklare motstånd här.
Aldrig vunnit från bakspår dock men någon gång borde kunna vara den första!

Jajjan 2024-01-13 08:52

Citat:

Ursprungligen postat av supermandus (Inlägg 820386)
Betting Pacer brukar normalt gå ut i Stoeliten, hyfsat enklare motstånd här.
Aldrig vunnit från bakspår dock men någon gång borde kunna vara den första!

Måste väl bli omgångens största stallskrik på Romme i em?

Nobleflash 2024-01-13 11:54

V75
Inlämnat: 2024-01-13, 12:06
Kalmar
Lördag 2024-01-13
Start: 16:20
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 10 Game Brodde (1, 11)
2: 11 Nunchaku (6, 9)
3: 2, 3, 4, 7 (5, 1)
4: 6, 14, 15 (2, 3)
5: 5, 7, 8, 9 (2, 10)
6: 2, 6, 8, 10, 11 (1, 5)
7: 2, 6, 10 (11, 8)

1x1x4x3x4x5x3 = 720 rader
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: NVV TQZ JQN

Mina tankar.

Avd 1
Öppet lopp, men 10 Game Brodde 15% är en kapabel häst och har nog en vettig chans att kunna vinna det här. Bra häst som mött tufft motstånd.

Avd 2
Det blir ytterligare en chansspik idag och 11 Nunchaku 13% blir kanske en häst som trendar ju närmare spelstopp vi kommer. Verkar vara ännu en bra Nuncio-avkomma och med en bra resa kan den gå riktigt bra tillslut tror jag.

Avd 3
Storfavoriten i omgången är Swish The Cash 61%, men känns given att gardera över kort distans här. Försöker Adrian ladda kan det nog bli för mycket, hästen har galopperat en del förut.

Stallkamraten 4 Warriors Tale 6% lär väl vara den som tar spets. Får se om den körs där eller släpper till stallkamraten, om denne öppnat hyfsat.

3 Global Difference 12% tror jag kan vara Lövgrens bästa chans i omgången.

7 Luca Barosso 9% är nedstruken ett spår nu och det är nog bara plus. Många "tips" har varit skrivna och gjorda innan dess, där just spåret har målats upp som det negativa. Kapabel häst och inte borta här.

Avd 4
Diamantstoet känns väldigt skiktat idag.

Troligen har 15 Safira Diablo 39% en bra chans, men tar också med 6 Ximena 17% från springspår som kan ha bra chans på ledningen. Fredrik Wallin-tränat sto som satt fast senast på V75 under nyårsafton.

14 Power Vacation 4% är skrällen. Hemmatränad häst som har 2/3 på de senaste starterna, båda segrarna med skrällkusken Sjunnesson som sätts upp idag också.

Avd 5
8 Lulius Boko 53% är stor favorit i gulddivisionen. Lopp i kroppen och många säger att den bara vinner.

Kanske den gör, men då får den troligen göra det utvändigt på 5 Sweetman 10% och vara riktigt bra.

7 Four Guys Dream 19% och 9 Aetos Kronos 9% känns som två givna streck.

Avd 6
Lurigt voltstartslopp över lång distans.

Untersteiner har två bra hästar med i loppet och 10 Heres Johnny Sox 22% har varit riktigt bra på slutet.

6 Bold Knick 5% och 11 Triton 5% är båda två lite bortglömda, men det är två starka hästar som går hela vägen och kan spurta. Skrälldugliga här.

Avd 7
Dåliga spår för de betrodda och jag tror mest på 10 Heroine Darling 26%.

2 Primadonna Tile 7% skulle kunna hålla upp ledningen och där kan den bita ifrån sig bra.

Tar även med 6 Sommerbrise 9% som gjorde ett bra lopp senast, men fick ej chansen tillslut. Fredrik Wallin-tränat på denna också och skulle kunna vinna.

Lycka till med spelen idag allihopa! :)

robert78Polen 2024-01-13 14:06

V75

1,7,10,11,12
6
2,3
2
5,7
2,8,10
8

SistaStallskriket 2024-01-13 14:14

5 andelar!

V75
Inlämnat: 2024-01-13, 15:11
SistaStallskriket andelsspel
Kalmar
Lördag 2024-01-13
Start: 16:20
Kostnad: 900,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Dominic Wibb (5, 11)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (6, 11)
3: 2 Swish the Cash (4, 3)
4: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 10, 14, 15 (12, 5)
5: 5, 7, 8, 9, 10 (2, 4)
6: 1, 6, 8 (10, 2)
7: 10 Heroine Darling (11, 8)

1x12x1x10x5x3x1 = 1800 rader.
1800 x 1 x 900,00 kr = 900,00 kr.
Totalt: 900,00 kr.

linfre 2024-01-13 14:28

Ska bli intressant med Nurmos kusar idag, han blev riktigt förbannad igår när de påpekade att hans hästar sällan vinner utanför Solvalla. Extra bränsle kanske att motbevisa alla oss som tänker så idag? :lol:

Shooter 2024-01-13 14:40

Som vanligt så har jag ändrat lite fram och tillbaka innan jag landade på mina ursprungliga tankar. Jag spikar Dominic Wibb, Safira Diablo och Lulius Boko. Lite poängreducering på det hela. Det känns som att spiken i första samt sparloppet mellan Swish The Cash och Warrior's Tale blir avgörande för hur det går.

Efterhandaren 2024-01-13 14:44

Citat:

Ursprungligen postat av linfre (Inlägg 820403)
Ska bli intressant med Nurmos kusar idag, han blev riktigt förbannad igår när de påpekade att hans hästar sällan vinner utanför Solvalla. Extra bränsle kanske att motbevisa alla oss som tänker så idag? :lol:

Jag gaddar båda favoriterna så det är bara att spika :lol::lol:.
Ser ut som ”Sommarbana” ytterligare ett + för Nurmos favoriterna.

Gotland 2024-01-13 14:49

Svårt idag (IGEN) och efter onsdagens lågvattenmärke (hävdar dock ffortsatt att man inte ska lyssna för mycket på tränarna) men behöver få tillbaka lite självförtroende då året börjat lika USELT som stora delar av fjolåret tedde sig.

Börjar dagen med att steka 5 Larry Wood HELT på alla spel så letar ni spik i första kan det vara en tanke OM man utgår från min tipsform.

Själv funderar jag på om man ska våga spika 15 Safira Diablo på allt? Strykningarna gör att det allt mer känns som en trolig vinnare!

:KO:

Efterhandaren 2024-01-13 15:02

Nunchaku
 
Är mitt drag i Klass 2. Nuncio avkomman ser laddad ut i värmningen.

Jajjan 2024-01-13 15:08

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 820407)
Svårt idag (IGEN) och efter onsdagens lågvattenmärke (hävdar dock ffortsatt att man inte ska lyssna för mycket på tränarna) men behöver få tillbaka lite självförtroende då året börjat lika USELT som stora delar av fjolåret tedde sig.

Börjar dagen med att steka 5 Larry Wood HELT på alla spel så letar ni spik i första kan det vara en tanke OM man utgår från min tipsform.

Själv funderar jag på om man ska våga spika 15 Safira Diablo på allt? Strykningarna gör att det allt mer känns som en trolig vinnare!

:KO:

Gissar att du tror Larry får harva i dödens på Dominc Wibb efter en krävande spetskamp, sen kommer de tre där bak med torrt krut över upploppet.

Jag är osäker på om Dominic Wibb håller ut Larry Wood, av de två steker
jag loppets lampa Dominic Wibb och tror bakspåren talar segerspråk,
men Larry som Jocke siktat hit med är given för mig trots form?
Finns form, då blir det rejäl fight med bakspårskanonerna.

Gotland 2024-01-13 15:15

Jag tror inte Larry spetsar...

:KO:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved