![]() |
Nu kommer ett till garderingslopp.
|
Det finns något trevligt med att helgardera voltstartslopp.
Att spika i voltstartlopp kan vara väldigt otacksamt. En spik får en bra start i första starten, sedan blir det omstarter som någon annan orsakar, och sedan blir det galopp på spiken. |
Citat:
Jag kan inte prata för Peter Eriksson, men jag är kompis med Mats Gunnarsson och delägare i Triton. För oss har det alltid varit resan snarare än slutresultatet. När Triton vann på Kalmar i januari vet jag att han frågade både Erik A och Lennartsson, men de kunde inte av olika anledningar. Vi är några kompisar som äger Triton, vissa har känt varandra sen barnsben. Känslan när Mats får vinna på V75 som kusk, den är svårslagen, och det vill vi uppleva tillsammans. Vi har själva valt det här upplägget, för det är jävligt roligt. Har vi bränt ett gäng tusenlappr på det? Mycket möjligt, men jag ligger inte sömnlös över det. Med det sagt, jag är nöjd om vi kan tjäna en slant idag, sen siktar vi på Örebro International. |
Citat:
Vågade inte spika. Dags att dra. Lovat vovvarna att få lubba fritt på Gärdet, så jag kikar klart i morgon och hoppas på någon krona tillbaka. Håller tummarna för dig Shooter och alla andra som har chans att få med sig några kronor hem. |
Citat:
|
Citat:
och grym tränare. Ni går efter hjärta och eget huvud, jag efter resultat som spelare, tränarkört på v75 brukar många gånger vara ett minus. Jag bara hoppas att jag har fel och att eran fantastiska häst skall nå sin maximala potential i loppen. Det är ägarkretsen och Mats Gunnarsson mer än väl värda. Allt gott! |
Han kom ju ut direkt. Känns rätt onödigt att ha garderat när det inte gick att hålla in den.
|
Där gjorde jag bort mig. Hade Under Armour spik från början, men ville testa Berghs häst.
|
Citat:
Förutom att vara delägare i en häst så är jag också spelare :D |
Hahaha! Löffgren "ställde in klockan"... Det var det mest självgratulerande jag har hört av en amatörkusk som råkar ha proffslicens. Men det är väl lätt att få på Jagersro.
|
DD:3-4
|
Tråkig omgång.
|
2, 4 och 5 för sjuan.
Tar gärna Ferrari Sisu! |
Får väl hoppas på denna
DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2024-04-20, 09:45 Jägersro Lördag 2024-04-20 Start: 18:20 Kostnad: 50,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Dany Capar 2: 1, 3, 4, 5, 9 5 x 10,00 kr = 50,00 kr. Totalt: 50,00 kr. Rättningskod: BXH BQJ NBD |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Daniel Redén och Alessandro Gocciadoro kommer väl att dominera med sina hästar. |
Citat:
grova pengar. |
Var på fotboll igår . När jag såg utdelningen igår kväll tänkte man att Jägersrolunken kommit tillbaka. Men fick tänka om efter att ha sett loppen. Var verkligen travsport på hög nivå och italienaren bidrog i högsta grad till det. 10 tid över full distans för Bengurion Jet otroligt. Och det var verkligen ingen vårvärme i Malmö kan jag skriva under på efter några timmar på Eleda stadion.
|
Silverdivisionen
10 startande 4 galopperar i 1a kurvan 2 galopperar i sista kurvan det belv 4 felfria i silver Vad skylla på ? Att det gick fort, ja men det var silver, bra bana ingen vind inga störningar kanske blev Pingis lite generad Man tränar på tungsand, 25 tempo 700 meter rakt fram Sedan tävlar man på rundbana och har dålig kurvteknik? Kan det vara såenkelt Alla som tränat hockey eller gått i skridskoskola har tillbringat många timmar att åka 8or runt tekningscirklarna, träna både åka vä o högervarv |
Ja det var extremt mycket galopper (bortsett från Guld) i gårdagens V75 lopp trots perfekta förhållanden och bra banunderlag. Mycket märkligt. Ditt exempel är väl från Brons men det var samma tendenser i det flesta loppen. Möjligt att barfotabalansen kan spela in på vissa hästar som fick dåligt fäste. Nästan alla gick ju med den balansen.
Banan såg väl lite lös ut ? Men jag bara gissar. Hörde inga kommentarer ang detta. |