Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Harper Hanovers 2024 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/60117-harper-hanovers-2024-a/)

Efterhandaren 2024-05-24 13:26

Harper Hanovers 2024

En av lördagens stora utmaningar i travets värld är enligt mig när Jorma och Pepparn ( kommer osökt att tänka på dragspels legenden) tar sig an uppgiften att försöka besegra en av Frankrikes tuffaste Stayers. Izoard radar upp 11 tider på distansen. Men det är förstås hemma på Vincennes härliga långskubbar bana.
Solvalla är Solvalla och det kanske gynnar Svenska Pepparn.
På pappret har Jorma en (för) tuff uppgift men det finns ingen botten i High On Pepper. Bara fortsätter att leverera år efter år och har överraskat förr. Ingen sköntravare men jäklar vilken tävlingshäst.
Jag ser verkligen fram emot årets Harper Hanovers. Järnhästens lopp.
Psst glömmer aldrig Max Flukts två segrar med gräsroten Knutsson för snart 20 år sedan.

bosseguldheden 2024-05-24 15:09

Jag "helgaddar" med tre ekipage: MAD, franska stayern och Pepparn. Får kanske gräma mig för att jag inte spikade MAD. 1:an i volt, bästa kusken och barfota runt om. Allt talar ju för den.

znipstern 2024-05-24 21:18

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 826189)
En av lördagens stora utmaningar i travets värld är enligt mig när Jorma och Pepparn ( kommer osökt att tänka på dragspels legenden) tar sig an uppgiften att försöka besegra en av Frankrikes tuffaste Stayers. Izoard radar upp 11 tider på distansen. Men det är förstås hemma på Vincennes härliga långskubbar bana.
Solvalla är Solvalla och det kanske gynnar Svenska Pepparn.
På pappret har Jorma en (för) tuff uppgift men det finns ingen botten i High On Pepper. Bara fortsätter att leverera år efter år och har överraskat förr. Ingen sköntravare men jäklar vilken tävlingshäst.
Jag ser verkligen fram emot årets Harper Hanovers. Järnhästens lopp.
Psst glömmer aldrig Max Flukts två segrar med gräsroten Knutsson för snart 20 år sedan.

Underbart lopp. Vad hette skuttburken som Jorma körde. Den vann väl ett år om jag inte minns fel.

Altoc 2024-05-24 21:26

Citat:

Ursprungligen postat av znipstern (Inlägg 826211)
Underbart lopp. Vad hette skuttburken som Jorma körde. Den vann väl ett år om jag inte minns fel.

Etain Royal. Vann Harpers år 2000. Historiens klaraste 40-oddsare för de initierade.

Wolfman 2024-05-24 23:59

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 826212)
Etain Royal. Vann Harpers år 2000. Historiens klaraste 40-oddsare för de initierade.

Ja, det var på den tiden man kunde få skapilga odds på en klaring ;)

Trav-King 2024-05-25 04:31

Adrian är lyrisk därför tror jag att han vinner harpers i år,det blir spets och slut på S.T.C

hubbabubba347 2024-05-25 13:31

Citat:

Ursprungligen postat av Trav-King (Inlägg 826217)
Adrian är lyrisk därför tror jag att han vinner harpers i år,det blir spets och slut på S.T.C

Stall Kolgjini pratade precis om vilket monster fransmannen är och att enda chansne att slå honom är att han voltar bort sig.

Strappa71 2024-05-25 21:30

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 826212)

En hel nos före t ex Express Lavec.

Altoc 2024-05-25 21:46

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 826347)
En hel nos före t ex Express Lavec.

En lugn inmåttning av Jorma efter att ha smugits igång på finländska småbanor i nya regin. Många bookies som fick öppna plånboken och betala ut till de som var med på tåget. Början på en svit av drygt 10 raka.

znipstern 2024-05-25 21:58

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 826348)
En lugn inmåttning av Jorma efter att ha smugits igång på finländska småbanor i nya regin. Många bookies som fick öppna plånboken och betala ut till de som var med på tåget. Början på en svit av drygt 10 raka.

Dagens lopp går till historien av ett helt annat skäl. Favoriten vann plättlätt på nytt världsrekord men kusken hade väl aldrig trott att han skulle få köra (nästan) hela loppet 2 gånger.

KonsultTT 2024-05-26 10:42

Citat:

Ursprungligen postat av znipstern (Inlägg 826349)
Dagens lopp går till historien av ett helt annat skäl. Favoriten vann plättlätt på nytt världsrekord men kusken hade väl aldrig trott att han skulle få köra (nästan) hela loppet 2 gånger.

Är det nu några vildhjärnor kläcker idén om ett stort Stayerlopp med försök och final samma dag ?