![]() |
Torsdag 24/4 - Östersund - V64
Tänkte på avd. 5.
Mats E Djuse kör 3 LOCKED IN åt Daniel Wäjersten. Samtidigt kör Daniel Wäjersten 5 SIR ALEX. Mats E Djuse är då både konkurrent och lagspelare på samma gång. Man kan ju undra om Mats "håller igen" om han får chansen att sig förbi med sin styrning. |
Citat:
|
Förra gången kammade Mats hem 0 segrar i Östersund under hela kvällen. Det har aldrig hänt tidigare. Vi kan räkna med att han är duktigt revanschsugen ikväll, så minst 2 segrar lär det trilla in under V64 spelet.
Locked in är nog helt stenklar. Sitter i spets på två steg, och Wäjersten lär inte gå fram och pressa. |
V64
1,5,7 11 11 8,9 3,5,7 5,10 |
3 LOCKED IN eller 5 SIR ALEX i avd 5.
Måste ta ställning. Det är ju alltid den man INTE väljer som vinner. Därför gäller det att välja rätt :p |
V6
10 9,12 9 8 6,7 8 |
Klassisk stallkörning, borde man listat ut
|
Började analysera V64:an till Östersund och blev rent ut sagt förbannad när jag såg att nån hjärndöd jäkel tycker det är rimlig att en stackars 13-årig häst ska starta med en massa tillägg, bara för att den tjänat mycket pengar för länge sedan-och han dog också Linus Boy.
Glad att jag bestämde mig för att skippa omgången. Det är som att man ska låta Gunde Svan starta bland de sista på Vasaloppet bara för att han en gång i tiden var världsmästare. Häromdagen såg jag att man försökte hitta ny hem till Barotelli Crown i life after racing. Skulle gå till slakt om ingen ville ta över ansvaret för honom. Men att lägga vantarna på pengarna hästen sprang in, det gick alldeles utmärkt minsann. Men inte att garantera att hästen får en bra pension. Det är så jag tycker att ATG ska börja, precis som staten gör för människor, konfiskera delar av vinstpengarna och lägga det till hästens pension. Så hästen får en värdig pension och inte ses som slaktprodukt när den inte kan springa in mer pengar. |