![]() |
Hux Flux är Kentucky River favorit i Harper ? Lite märkligt. Jag tror att Fransoserna käkar upp honom till frukost. Ok en mindre i maten efter strykningen. Men fyra hungriga långluffare kvar som är vana att springa 4 varv.
Jag spikar nog Inmarosa så visst är det bra att Kentucky drar streck. |
Citat:
Okänd finne streckad till 1,5 % |
Citat:
|
Citat:
2019: Eelis vann till oddset 25 ggr med Olli Koivunen 2008: Millstone's Eager till oddset 56 ggr med Mika Forss Borde vara dags igen nu för en finsk skräll ? |
Spikar på lördag blir Killer Rain, Domino Time Trot och It’s a Dollarmaker.
|
Det lutar mer och mer åt att jag spikar Ironic Man imorgon. Trots sin orutin ser han ut som en komplett travare. Grym årsdebut senast där han vinner enkelt på en rekord tid.
Den där Svedberg kan träna häst. |
Hur funkar det med Open Eye-huvudlag på en enögd häst?
|
Olly, Domino och Jackpot får bli morgondagens spikar. Alla tre är favoriter men det kan ju inte jag hjälpa.
|
Försökte kolla lite Vincenne lopp i veckan. Förstår inte varför de har sån oduglig kameravinkel på alla lopp. De zoomar in alldeles för mycket, Man får ingen överblick alls.
Goeland slog Kentucky efter att ha kört på honom på upploppet i ett lopp i december. Skulle ändå säga att kentucky head to head är den bättre hästen av de två. Nu kan ju formen ändrats sen dess men kentucky har iallfall inte blivit sämre. Örjan helt klart plus på långlopp. Ibiki slog Dollarmaker efter att den senaste pressat på utvändigt senast. Nu försvann nog den bästa hästen i loppet så nu blir det en öppen historia. Dollarmaker har också mött immarosa, stod då i ett lägre odds men sprang för fort i inledningen och blev slagen ganska stort. Immarosa såg vi senast är ungefär lika bra som San moteur. Hade Goop kört denna från springspåret tror jag det hade varit en bra spik. Vet dock inte hur bra kusken kan få iväg hästen. Oscar LA har vi inte sett ordentligt i sverige än. Såg inte super het ut senast men banan var allt annat än bra. Riktigt svårt att sätta hästarna mot varandra. |
Ett Sweden Cup tips: Charmant de Zack finns till 10 gr plats (365) i finalen,
måste ha fin final chans ... och då är 10 gr bra betalt i ett 9 hästars fält! |
Goeland slog ju som sagt Kentucky, med knuff. Nu är Kentucky favorit och Goeland 1%.
Lite Etain Royal feeling. Han tjänade inte många korvören i Frankrike eftersom man diskar skuttburkar. Här hade man slutat diska hästar med orent trav vilket gjorde att Etain Royal tjänande över 12 millar. Skulle gråta blod om jag hade en rentravande långluffare som kunde vinna de stora loppen och så kommer Etain skuttande och lägger beslag på pengarna. |
Citat:
de lirar nu endast i de franska poolerna. Själv har jag 7 hästar på v75 i HH och har ändå torskfrossa. Ryggar och lägger en luling vinnare på Gabriele Gelormini |
Min förstarank med i nuläget. Men Lindqvist lät inte särskit positiv i intervjun.
Citat:
|
Citat:
Anders L baisssar, grabbarna haussar ( de andas franskt trav, två av dom bor delar av året i Frankrike och de har viktat hästar mot varandra i hela deras vuxna liv, så ranken betvivlar jag inte ett ögonblick. För mig ett givet vinnarspel, men på systemet blir det minst 7 hästar. |
Det blir en dag på golfbanan i väntan på Söndagen.
Så jag kastade in en ren chansning. Pang-pang-pang: V75 Inlämnat: 2025-05-24, 08:36 Solvalla Lördag 2025-05-24 Start: 15:00 Kostnad: 252,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 9 Nortolanda (10, 8) 2: 5 Killer Rain (8, 2) 3: 9 X.O.Kemp (4, 1) 4: 10, 15 (13, 7) 5: 3, 4, 5, 6, 9, 10 (11, 7) 6: 2, 3, 5, 7, 10, 12 (6, 1) 7: 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15 (6, 2) 1x1x1x2x6x6x7 = 504 rader 504 x 1 x 0,50 kr = 252,00 kr. Totalt: 252,00 kr. Rättningskod: VZV FRG GWK |