![]() |
Lördag 24/5 - Solvalla - V75 Finaler
Måndags Vinnarna
V75 1) 5 Olly Håleryd V75 2) 5 Killer Rain V75 3) 6 R.K.Eagle V75 4) 12 Global Eyecatcher V75 5) 6 Humanity Pellini V75 6) 10 Jackpot Mearas V75 7) 14 Inmarosa |
Citat:
Olly Håleryd. Äntligen en bra häst med bra kusk och formstark tränare, från femtespår på 1640 auto. Uppfyller alla mina krav på spik! Killer Rain har jag faktiskt aldrig hört talas om, men den ser ju väldigt bra ut på pappret. Mitt förstastreck blir Marshal, som har imponerat! Men mördarregnet får nog plats på lappen oxå. R.K. Eagle spikade jag senast men den svek. Dock tidig en en klass II-final. Wäjerns X.O. Kemp får skoryck och måste med trots spåret. Norsken Bold Eagle Sun kommer med staket i raden och måste oxå med från bra spår. Global Eyecatcher känns som hon går in för att komma på plats. Svårt att tro på henne i en final. Domino Time Trot verkar däremot gilla att vinna oavsett läge. Min förstahäst. Humanity Pellini köper jag som förstastreck men dubblar med Dats Tore. Jackpot Mearas spikar jag trots bakspår. Inmarosa blir en av väldigt många. Jag tänker massgardera. Bra början, Efterhandaren!!! |
Citat:
Psst ang Humanity Pellini. Några dagar innan Åby starten var jag och hälsade på Hajom Christoffer och han sa att Humanity är min bästa chans på lördag. Silver var ett ramlopp men vann till 9ggr slanten. Med lite OS tur. Hästen har knallform och Örjan upp känns bara bra. Psst Örjan kör även luringen Indy Boy i Klass 2 finalen. Se upp. |
Citat:
|
Riktigt kul omgång som brukligt är. Roligare än söndagen spelmässigt, ogillar försökslopp på lappen. Däckad med strejkande rygg så har jag hunnit läsa på en del. Lite tankar:
1: Borde inte gå utanför de tre mest betrodda. Möjligen Nortolanda då men spåret ställer till det. Kanske är East Asia bara bäst. Jag spikade Olly senast men är ju ganska mycket tuffare emot nu och tycker nog East Asia borde vara favorit. 2: Killer Rain är rätt favorit. Deadly Map spännande med barfota, vass efter galopp förra gången. Spännande med bfro på Crowe Motion som jag tycker svek lite senast även om loppet blev tufft. Kolgjinis är streckvärd f.n. 3: Jag lyckades dribbla bort Ironic Man senast och det kostade en slant. Frågan är hur bra den norska är och hur snabb ut den är. Kan nog räcka långt med de två även om Goop är uppåt på RK Eagle. Sen är det ju ett sånt typiskt lopp där Örjan kan vinna med bra häst. 4: Domino var helt överlägsen senast och är befogad favorit. Lite väl stor kanske och ibland har jag känslan av att hästarna inte alltid är bättre i andra starten. Första starten efter uppehåll blir som ett kosläpp. Bra rens på flera där bakom. Lövdahl kanske skräller? Men lutar nog åt spik på favoriten. 5: Mizai grym senast. Men Sjödén flaggar för att den kan vara ojämn. Petho är nog ett fynd till nuvarande procent och jag spelar inte utan Dats Tore. Stör mig lite att så många säker Island Falls. Det rä skillnad på ö och Island. 6: Var inne till Chimi till en början när den äntligen fått bra spår. Men kan nog strula bakom bilen. Jobspost var enorm senast och såg oslagbar ut. Detsamma gäller Jackpot Mearas. Men nu ska den gå bakifrån. Såklart kul med skoryck på Savastano men är det inte närmast garantigalopp då även om den inte visat sådana tendenser. Kan Maroon Day flyga till spets? Isf blir den att räkan med. 7: Kul lopp som alltid! Borde vara de längst bak som gör upp om det. Finns några där som är helt ostreckade nu. Möjligen att jag vill ha med Börtas Ankare också. Klurig systemkonstruktion och i vanlig ordning svårt att hitta spikar. |
SPELSTOPP V75 LÖRDAG 15.00
Undrar hur många miljoner i omsättning som faller mellan stolarna för ATG?
När man tidigarelägger spelstopp nu på lördag med 1 timme och 20 minuter. 15.00 sen är det spelstopp, mot vanligtvis 16.20. Ombudet berättar att det brukar vara en drös system som aldrig når poolerna bara hos dem, varje gång ATG valt att tidigarelägga spelstopp. Gubbarna kommer springande med sina system runt 16.00 och då var det redan försent sedan en dryg timme. Inga glada miner från spelläggarna. |
Var det nån som såg Marshals svepning i senaste loppet? Det är sällan man ser en häst trava så fort och så enkelt. Bfro nu samt att hästen kan öppna. Jag spikar rakt av då jag tror den vinner oavsett position.
|
Citat:
|
I avd 3 är det många plus på 3 JERIKO BRICK (am vagn, skoryck för första gången, bra formrad trots kluriga spår, Jepson i sulkyn)
"Jeriko Brick (Carl Johan Jepson) var spänstigare senast. Han var med och körde vid varje omstart också, så det var bra att hålla så pass. Det känns fint efteråt och han är väldigt snabb ut om man väjer den taktiken. Planen är att köra barfota och med amerikansk vagn, säger Christoffer Eriksson." Borde inte den ha mer än 4%??? |
Oj då, de strök Ibiki de Houelle. Det förändrar ju väldigt mycket.
|
Citat:
Hästen alltså - inte kusken/tränaren... |
Citat:
|
Citat:
|
Ibiki var Björn Goops spik i Björnkollen. Men han räknade, innan han bestämde sig för spik, upp större delen av fältet inklusive sin egen. Svårt och roligt. 15 Goeland är inte växlad trots 1%. Han var fyra i ett stenhårt lopp på Vincennes över långt.
|
Citat:
|