![]() |
Tror fan springspårshästarna vunnit 75% av dessa v75 lopp.
Björn är ju grym på start så 6 Ugalli borde kunna göra en repris. 14 Mysterious lucifer om den får träff kan nog sitta bra på de. |
Vad tror ni? :p
Blir det våldsam utdelning idag? |
Citat:
|
Sur inledning på V75. Två spetsvinnare nu.
|
Citat:
|
Citat:
Det är grymt orättvist av experterna att snacka upp honom som en tänkbar vinnare. Kenneth Haugstad hamnade som väntat i stort sett sist från spår 7, blir otroligt spännande med annan kusk som nykastrerad. Var riktigt bra trots kusk och spårhandikapp. |
Jag tycker inte att Noa gjorde något fel, utan körde ett väldigt bra lopp.
|
Där dog V75.
|
Sexig inledning på V75. Spetshästarna levererar trots banans statistik ha,ha ! Kan det det vankas en fjärde Sexa ?
Inte omöjligt men knappast spets och slut. |
Citat:
|
Citat:
Det krävs åratal av rutin innan en talang blir en faktor i V75 konkurrens. Jag sågar på intet sätt den unge talangen, men förväntar mig realistiska skattningar av travexpertisen. Det luktar Jackpot-omgång lång väg. Jackpot Hasse tvår sina händer med de långa fingrarna. Nästa vecka kommer fantastiska travdagar på Axevalla, ser enormt framemot nästa helg. Kommer att plöja loppen från hängmattan och inte en enda sten skall vara ovänd inför inlämningen på lördag. Kul som tusan, kommer det att bli. Allt gott till dig Shooter. Jajjan |
Kan man annat än älska Jepson?
|
Citat:
|
Citat:
:KO: |
F-n oxå. Trodde Björn skulle sätta klorna i vinnaren med mitt streck Hulte Annika.
Men hon pallade inte för tussrycket. Då var det roliga slut. Jepson är farlig att glömma. |
Citat:
|
Citat:
|
1,2,3,5,6,9
1,2,3,8,9 3,4,8,9,10,12 Måste ut med hundarna efter avd 5. Kollar de två sista avdelningarna i morgon. Går in tungt på lliren till V75 Axevalla lördag, hör jag något spännande skall jag försöka hinna med att lägga ut det här på forumet. God tur med liren. Jajjan |
Citat:
:KO: |
Citat:
Nya tag! :KO: |
Där åkte jag på Raketen också. Dödens istället för spets blev avgörande.
|
DD: 8-9
|
Där kom fjärde sexan ! Den där Haapakangas sköter sitt jobb åt sina krävande Dencos filurer. Bara vinster som räknas i det hårdsatsande stallet.
|
Plats HUSTLE RAIN
|
Citat:
|
Det går inte att slå ledarhästarna.
|
Kändes som många var väldigt sena upp till bilen. Castor han ju knappt fram till vingen kändes de som, klart han inte tar ledningen då.
|
Tisdags Spiken var bara bäst. 08,6 är starka papper. Grym duell i tvåhästars loppet.
|
Citat:
|
Lite typiskt av Örjan, att om han bränner i ett lopp så tar han igen det i ett annat lopp med någon medelmåttig häst som fått en bra resa.
|
Slutet gott - allting gott!
TVILLING Inlämnat: 2025-07-12, 18:05 Årjäng Lopp 11 Lördag 2025-07-12 Start: 18:44 Kostnad: 46,00 kr Vadet gäller startnummer Hästar 9, 10 Utgångshästar 12 Hankypanky Pinkman 2 x 23,00 kr = 46,00 kr. Totalt: 46,00 kr. Rättningskod: GWQ XHN XJH --------------------------------- Rätt kombination Odds 10/12 25,86 Summa: 594,00 kr |
Den där Örjan. Patenterad styrning.
|
Ingen:Goop har en stor favorit på V75 på Årjäng!
Jag: Kass favoriter, det mesta talar för att det är det mest överspelad ökat på länge! Hästen: Hejdååååååååååå!!! ������ |
Gick ju inte direkt bra för Laredo boko. Han sprang ju sin låga 12 tid utvändigt som han brukar. Tveksamt om han hade vunnit i ledning ändå. Tror det blev lite för täta starter. Måste fan tänka på allt. :idiot:
|
Citat:
Vecka-vecka för Bergh år ändå normalt sett ett plus men ibland slår det fel såklart. Längesen man bettet på Bergh men idag var både form och förutsättningar i zenit. Man hatgillar den gubben lite, älskar skallen men kanske att han är lite oskön också. Fina linjer man känner igen sig på nåt vis :rolleyes: |
Citat:
|
Både Örjan och Wäjersten åkte på böter och avstängning för drivning i Sprinterloppet.
Det var en tuff slutstrid med ett Svenskt Rekord som belöning. |
Det går snabbt att åka in och ut or zonen :p
Men nu såg jag att GS75 på fredag ser väldigt V75-aktigt och intressant ut. Nån gång ska va den första att prova på detta spel och varför inte när Törnqvist åker upp till Axevalla Hed med fem hästar. Min farmor bodde i Skånings Åsaka så i de här trakterna har jag cyklat runt mycket i min ungdom. Doften av forntid ligger tung här mitt emellan Skara Domkyrka och Varnhems kloster. Jag har inte sett några startlistor till lördag och söndag ännu men fredagens tävlingar ser ruggigt spännande ut. Börtas Ankare i sista är en självklar spik om den håller sig kring nuvarande procent. Hemmaplan och Mimmi vet nog vad hon gör när hon låter skorna vara på. Axevallas lååånga upplopp ger fördel för det bakre ledet. |