![]() |
Måndag 21/7 - Vaggeryd - V64
Ser lite spretigt ut.
Svårt att hitta självklara spikar. |
Efter Gröt Raden
Dåligt påläst så jag skjuter från höften. Men det märks väl ingen skillnad :rolleyes: 1) 1 Galaxy Love D.E. Har ingen vacker rad men Jepson upp och dessutom Hajom häst :p 2 Lovely Wiclet Wilma upp på Thorson häst i form är starka papper. Jepson kanske kör galopp. Läget går inte att klaga på. 2) 2 Corsa Astrea Dags för andra segern efter tre års väntan. Smygform. Ska jag ta den där om Rödluvan oxå ? 3) 6 Galaxy Love D.E. Lurigt 3 års lopp. Kan gå. 4) 10 Wonder Töll Töll filur med smygform. Dagens 1%are. 5) 4 Vanity Flair Hajom häst. Rikstotovässad. 6) 5 Global Flashback Dagens spikförslag. Stabil travare som alltid gör sitt jobb. Hanna har alltid starthästarna iordning. Lite mer kött på benen Och siktet är inställt. 1) 1-2-3. Kanske räcker. 2) 1-2-3. Kanske räcker. 3) 10 Maroon. Ryggar Guldsmeden. 4) 4 Dencosdancingqueen. Duktiga Sanna Dahlén har nog vinnaren. Psst hon sköter dessutom om en fin 2 åring. Töllen har nog för många att runda. 5) 12 Esteban Bar kan vara draget trots läget. Ger nog Vanity en match. 4-12. 6) 7 Light In. Jepson upp på ännu en Hajom häst. Hanna håll i hatten ? 5-7. |
Lokets Minne
Dagens V64 epilog är döpt till Lokets Minne och visst finns det många minnen av Legenden Loket både i media och travvärlden. Jag stötte på Loket första gången slutet 80 början av 90 talet då Svenska Folkets spel succé i modern tid såg dagens ljus i Göteborg. Nämligen Bingo Lotto. Vi höll på med att färdigställa ett byggprojekt i Gårda när det helt plötsligt kom en beställning på en liten myshörna där Kållevisionen ( lokal tv i Götet) skulle spela in Tv sändningar med en ny spelvariant. Loket blev utsedd till programledare. På den tiden var han känd som tjötgubbe i lokalradion och före detta elitdomare i handboll. Loket var redan på den tiden en självgod rackare som ville bestämma allt och stämningen var tryckt mellan oss byggare och veliga beställare som aldrig kunde bestämma sig trots att det skulle varit klart igår. Efter Bingo Lotto succén och många miljoner in på kontot satsade Loket på travhästar. Han köpte hästar som vi vanliga medelsvensson köper glass eller godispåsar. Ägde nog 20-30st ett tag och hade nästan alltid häst till start året runt. Åkte runt som en skottspole som referent på en massa olika arrangemang och travtävlingar i synnerhet. Ofattbart att han pallade men Loket var ett proffs som konferencier. Dök upp 5min innan tävlingarna började och hade järnkoll. Loket var en ”go gubbe” trots sin självgoda image. |
Jag brukar alltid göra något litet spel dan efter att jag har vunnit, som för att offra till Spelguden, som tack för god tur. :hattenav:
Även om V64-lopp inte är så lockande för mig, så kan jag inte hålla mig från ett spel på ett Törnqvisttränat sto efter Readly Express med Jepson i sulkyn. Dåligt läge och treåriga ston, jag vet; se det mer som en lott än ett seriöst tips. VINNARE Inlämnat: 2025-07-21, 13:34 Vaggeryd Lopp 6 Måndag 2025-07-21 Start: 20:14 Kostnad: 100,00 kr Vadet gäller startnummer 10 Maroon 1 x 100,00 kr = 100,00 kr. Totalt: 100,00 kr. Rättningskod: LWT RTB TKX |
Utter Tjatter
Global Empress och Ivonka ser grymma ut i värmningen. Ska Unter ta en dubbel på sin favoritbana. Han brukar väl vinna ban Championatet. |
Det är väl bara att spika Andinge Zon i avd 1?!
|
Underbart va bra hon körde Julia med 1 Prince of darkness, släpp till 5 och bli 2-3
Det var 2100 inte 1640 Sopa |
Citat:
|
Tänkte jag skulle bevara er från ett inlägg från mig igår då formen på tippandet har varit obefintlig på sistone men helt plötsligt från ingenstans hade det smygits sig på lite form som resulterade i en skaplig vinst på en liten insats på totalt 48 kr.
Hade jag vetat att formen satt där så hade jag förstås även spelat en V64a som troligen hade suttit men är förstås nöjd om att det fortfarande finns hopp i spelandet. Avd 1: 5 Caribbean Lemon (7, 10) 2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (5, 12) 3: 7 Tour de Valley (1, 5) 4: 12 Limoncello Boko (7, 4) 1x12x1x1 = 12 rader 12 x 1 x 2,00 kr = 24,00 kr. Totalt: 24,00 kr. Rättningskod: QZH XQD JBC Avd 1: 7 Tour de Valley 2: 12 Limoncello Boko 1 x 20,00 kr = 20,00 kr. Totalt: 20,00 kr. Rättningskod: HQT RTL RLV Ha det så gott/Rolle.P |
Citat:
|