![]() |
Lördag 2 augusti - V75 Rättvik
Jögge selar ut Jobspost i Silverdivisionen och vips förvandlas V75 till V65.
Fulla lopp, 3 voltstartslopp, ett kallblodslopp med 15 hästar och en stodivision med 15 hästar. Tycker ändå att man kunde lyfta ut Silverdivisionen med Jobspost från V75. Ev passar jag spel till lördag. |
Citat:
Tyckte jag hade bra koll på Åbergs omgången men mina spikar Boscha och Jinxen var ju iskalla i sommarvärmen. Den där Örjan vaknar till när det vankas stora pengar i potten. Örjan fick frågan hur mycket pengar han kört in i karriären? Tja en miljard var länge sedan men jag vet inte riktigt :lol: Visst är det en go gubbe som tar jobbet som ett trevligt tidsfördriv trots alla miljoner som står på spel i princip varje dag. 30000:- lopp är inget som lockar den filuren. Ha en go sommar Jajjan / Den gamle och havet. (Kattegatt) |
Citat:
Så för mig har det förvandlats till en V4 för 50 öre raden. Det kan ju va kul, då kan man bre på lite extra i de 4 loppen och hoppas på några kantbollar. Ett litet spel får det allt bli! |
Onsdags Tankar
Som ni vet har jag travet som ett livselixir nu när ålder och sjukdomar gör sig påminda. Trots mitt negativa surr gällande Rättviks omgången kommer här lite tidiga tankar även om jag inte tänker plundra spellädret nämnvärt på lördag. Rättvik är ju en trevlig bana som jag besökt ett antal gånger förr i tiden under sommar besök i Leksand. V75 1) Trolig 1 Mister Garrincha Jämn och säker travare. Stefan är en stabil driver. Rolig 6 Alfred Zonett Står tufft inne i Brons men gått bra i skymundan hela våren och sommaren. V75 2) Trolig 4 Ramiro Bo Tog sig en gunga i årsdebuten senast efter operations paus. Men Nurmos har nog ställt iordning trots att det bara är en vecka sedan sist. Rolig 8 Ikaros Brick Välstammad rackare som tassar barfota f.f.g. Se upp. Otrolig 12 Lion’s Roar är väl bortlottad men är en vass spurtare vid maxklaff. V75 3) Otroligt Rolig Trolig 9 Jobspost V75 4) Otroligt Rolig Trolig 3 Basisten 12% känns spelvärt i trots min okunskap. V75 5) Trolig 10 Fly Express Vinner om felfri. Otrolig 6 Staro Quiz Är bättre än raden dock lite dunkel form men spring i benen . Kuskförstärkt. V75 6) Trolig 11 Tracy Är väl förstahästen i som vanligt vidöppen stodivision. Rolig 6 Rocket Queen Den där Norman brukar ställa iordning V75 hästarna. Otrolig 15 J.H. Ellen Stabil travare som kan skrälla med rätt resa. Rikstoto härdad. V75 7) Trolig Rolig 3 Mister Hercules Distansgynnad rackare i behagligt motstånd. Otrolig 1 Phoenix Photo Om Hercules sviker. Klar andrahäst. |
Claes Sjöström är inne i zonen nu med tre segrar på V86 igår och på lördag får han köra en Gocciadoro-häst med starka gener; 13 Appia Express i stodivisionen. Förra veckan var hon favorit på Hagmyren, denna vecka f n streckad på 3%. Ett intressant bud för den som likt mig letar skrällar.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Noll koll på Neapel. Men jag har många hästar och tar med Appia som en kul kantboll.
Just nu har jag landat på hela fyra spikar: Ramiro Bo Jobspost Basic Structure Mister Hercules åsså fyra fem hästar i övriga lopp. Än så länge är jag uppe i 50 spänn så det kan bli några till innan start. |
Citat:
|
Då helgen bjuder på både jobb och en T/R Uppsala för att kolla The Hooters på Parksnäckan, så fick det bli tidig inlämning på en chansrad:
V75 Inlämnat: 2025-08-01, 08:56 Rättvik Lördag 2025-08-02 Start: 16:20 Kostnad: 160,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8, 10, 11, 12 (7, 5) 2: 1, 3, 4, 6, 7, 8, 10, 12 (9, 2) 3: 7, 9 (11, 8) 4: 8 Eld Prinsen (7, 3) 5: 9 Noble Express (2, 11) 6: 14 Beauty Evo (5, 11) 7: 1, 3, 5, 6, 9 (4, 8) 4x8x2x1x1x1x5 = 320 rader 320 x 1 x 0,50 kr = 160,00 kr. Totalt: 160,00 kr. Rättningskod: LCL MTZ NHB |
5 Y.Not Diamant
Hagoort låter oförskämt optimistiskt ang hästens vinstchans ! Gick en 09 tid senast och kanske ger Hercules en match ? 6 Betting Pacer är en grym märr som har en rykande spurt. Tänt till på ”gamla” dar. Frågan är om 44% aren i Guld skall garderas ? Hm jag skulle ju inte spela imorgon !? Ha,ha. |
Fel
|
Citat:
5 Y.Not Diamant – stark i spets senast, 09,5, etablerad i Guld, mycket snabb ut, spetskandidat, Bakker är en luring från spår 5. Det krävs att nr 3 har en dålig dag :) som Boscha Diablo hade i tisdags.. |
Mister Hercules är struken. Då blir det nog lite tävling, men Y.Not Diamant skulle kunna vara en spik. Problemet är väl att den tar alla strecken och därmed kanske ska garderas.
|