![]() |
Nurmos trend
Timo Nurmos, den trevliga finnen, har högre seger procent än nånsin i år med 40%. Något som jag tänkt på är dock att han inte vinner så otroligt ofta på v75 längre. Känns som han mest vinner vanliga lopp. Därför tittade jag i topplistan för tränare i år och mycket riktigt är han långt ner i listan för insprungna pengar, med en tydlig nedåtgående trend för pengainkomst de sista åren. Däremot tvärtom uppåt i antal segrar. De flesta lopp han vinner är <60k. Förr kändes det otroligt bekvämt att sitta med Nurmosspikar. Dom levererade alltid. Nu mer osäkert. I lördags tex brände han 3 favoriter trots toppkusk. Tips till en utslagsfråga i en tipspromenad: Vem är Nurmos senaste gulddivisionvinnare??
Readly Express?.... Är jag fel ute i min analys? |
När det gäller V75 är det nog som du säger. En korrekt analys. Men i morgon på V86 har han ett par bra chanser. Även en halt höna kan lägga ägg!
|
Nurmos Vinnare
I ärlighetens namn var väl Mellby Mammon en V75 vinnare från Nurmos i lördags. Men visst dominerade favorit förlusterna. |
Antalet hästar i stallet har väl sjunkit ganska mkt
Inte orimligt att tro att han är mer selektiv vilka hästar han vill träna, högra krav på stam o exteriör för att skall komma in i stallet har ganska få hästar i de högre klasserna, kan inte vara många starter stallet gjort i guls under 2025 brother bill vann 2 guld 2021 BROTHER BILL Jorma Kontio E 211106-7 1640 5 a 1 10,4 R 29 150 BROTHER BILL Jorma Kontio S 211127-7 2140 5 a 1 12,0 R 34 300 |
Citat:
|
Senaste seger i Guld för Nurmos: 240113 med Lulius Boko. För övrigt den hästens senaste start.
|
Citat:
|
Citat:
|