![]() |
V75 Jägersro 6 september, 2025
Stoffe har snackat upp King Only The One två gånger i rad framför Jubii Vang.
Det slipper vi på lördag då endast Jubii Vang kommer till start i Bronsdivisionen. Trots pisspår och tränarkört senast torskade ekipaget på ritsen mot Goopens klass 1:are Face Time Love (2640), trots lång distans med 20 m tillägg och spåret längst in, så spurtade Jubii otroligt bra (gick fortast av alla). Stoffe röck i högertömmen någon sekund försent, annars hade ekipaget brakvunnit. (Två bortkörningar den senare modell mindre). Tycker att Jubii Vang var klart bra redan veckan innan på V75, krossade King Only The One som 2:a. Nämnas bör att Kingen gjorde ett enormt lopp innan han svimmade på Stoffes bortkörning (felbedömning av aktuell distans?) Låt oss hoppas att Stoffe sansat sig och håller reda på distans denna gång, samt drar i högertöm och snören i tid, så får han garanterat råd att vaska en magnum Pommac på grillen, nästa gång han tar en mosbricka. Jag spikar trots några riktigt tuffa kamrater emot från spår 4, med annan kusk typ Jepson/MAD/Örjan hade spiken varit stenklar. Nu behöver bara Stoffe hitta andraspår från spår 4, så är det ”Go”. God tur med spelbesluten. Käkar Princesstårta på fredag hos ombudet, då den stenklara Quicka inte tog ett enda steg rätt i startmomentet. 1st 6:a på varje andelssystem kanske räcker för att finansiera tårtorna med fika? Nya tag. |
Jubli dessutom anmäld barfota runt om just nu. Tror du är rätt ute Jajjan.
|
Håller med Jajjan till 100%. Jubii Vang är veckans utropstecken: 1640 auto, spår 5, amerikansk sulky, barfota runt om. Har provat kort distans en gång tidigare. Vann då från spår 9 med lärling i sulkyn. Var tvåa bakom Goopens Facetime Love på Örebro. Nu streckad på under 10%. Spikas trots kusken. Första hästen jag markerade på veckans kupong.
|
Väl tidigt än men en hel del rensare som nog inte blir så betrodda..
Rock The Sock 1% har jag flaggat för länge! Besitter en ruskig spurt! San Donato 27% håller jag som en klart vettig spik. Nugget Zon 5% är extremt tidig! Låser Patton 3% och Il Contante 1% utan att blinka! Steady Express 30% är för egen del den klart bästa spiken! V75 Inlämnat: 2025-09-02, 19:06 Jägersro Lördag 2025-09-06 Start: 16:20 Kostnad: 48,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 10, 12, 14 (4, 15) 2: 9 San Donato (5, 4) 3: 2, 5, 6, 7 (4, 10) 4: 10, 11 (15, 14) 5: 8 Steady Express (10, 2) 6: 2, 4, 5 (6, 1) 7: 6 Ace of Marke (11, 13) 4x1x4x2x1x3x1 = 96 rader 96 x 1 x 0,50 kr = 48,00 kr. Totalt: 48,00 kr. Rättningskod: ZQN VZB MGD |
Stänkar Raden
V75 1) 4 Tactic Lane 13% Jag stöder mig på klyschan bättre än raden. Som vanligt vidöppen stodivision med alla oddshöjande ingredienser. 15 hästar, 2 volter, ston och ganska lågklassigt. V75 2) 6 Alvena Roy 6% Voltstart igen ? Storunter får plocka fram sin rutin. Psst hästen har toppform men gått mest i auto. V75 3) 2 Nugget Zon 4% Är väl vassast på 1640 men snart så sitter vinsten där igen även på 2140. V75 4) 2 Summit Diablo 8% Ok står hårt inne i trappan. Men bakspår är bakspår och många att runda för bakre trappfantomerna. V75 5) 5 B.B.Amore 2% Robban tar nog piken, frågan är om det kostar mer än det smakar. Det brukar vankas bensinstopp när Robban ger järnet i spets. Men hästen duger normalt i klassen med lite ”miljömässig” styrning. V75 6) 5 Jubii Vang 6% 6% är rena fyndet men det lär väl två eller tredubblas innan start. Perfekt inne i klassen. V75 7) 6 Ace Of Marke 11% Tar nog piken och där kan det räcka långt om miljonärskorna på tillägg vaknar för sent och bevakar varandra. Känns änna som en bra utgångsrad så här dan före dan före dan innan Derby dan. |
4% på Patton, omgångens fynd!
|
Citat:
Får se om lädret pallar för storgardering. |
De e mycke Törnqvist nu
Marias stall tuffar på. 32,5% segrar i STL-lopp i år (jämför med Redén 21,3% och Wäjern 16,4). Många bra chanser i morgon där nämnda herrar inte ens är med. Avd 1 1 Anna K.J. får bli första spiken. Visserligen favorit men ändå bara 31%. Jag tror Pieters gör en "Dwight", dvs leder från start till mål. Avd 2 5 Go Kenneth Go vinner snart igen. Måste passas till fina procent. 6 Alvena Roy. Professorns häst har jobbat sig upp och närmar sig en formtopp. Peter låter positiv så den kan skrälla här. 9 San Donato är loppets Törnqvistare och får Dwight iväg den från springspåret kan den hamna mycket bra på det. Avd 3 7 Eldorado Jet är väl huvudet högre än en Savastano med vanlig vagn, skor och bakspår. Det är svårt att se någon annan blanda sig i. Jag spikar MAD utan att tveka. Hoppas och tror att spelprocenten sjunker något. Avd 4 Det här får Maria och Törnqvist göra upp. 11 Patton har det pratats om en del på denna sida. Ska bli intressant att se hur Maria lyckats förvalta denna Haugstad-häst. Jepson är ju expert på att lirka sig fram från såna här spår. 14 Jason Express kan utmana. Hoppas få se Carl Johan och Dwight strida på linjen. Avd 5 8 Steady Express blir stor favorit trots spåret längst ut på vingen. Kommer med tre raka, men det har varit 30-40 tusen kronors-lopp. Måste synas. Marias 7 Ontario är van tuffare lopp och har spår innanför. Den tar vi, sa polisen. Goops 1 Parish Crooks V.S. har kvaliteter för att kunna ro hem det här. Tre hästars-lås! Avd 6 Det blev spik direkt när jag såg att 5 Jubii Vang hade fått bästa spåret och Am-vagn och barfota. Men det kan hända att jag dubblar systemet med 8 Greenhill´s Dancer. Det skulle vara pinsamt att åka på en Törnqvistare. Den är ju "alltid" med på plats och snart sätter den nosen först! Avd 7 6 Ace of Marke borde väl få en V75-seger snart. Kanske nu, från springspår. Sen tycker jag att 7 Garden Leave har alldeles för låga procent. Den vinner väl detta mer än 3 gånger av 100 med springspår och offensive Peter i sulkyn? Jag tar även med en annan skräll; 8 Never to Young. När den inte galopperar går den rätt bra. Kanske hjälper det med Björn i sulkyn och ett lugnare bakspår. Ja, så ser mina tankar ut på fredagen men det är ju ett dygn kvar innan start så jag hinner säkert "influeras" :rolleyes: |
Citat:
Citat:
Ha flaggar även för sig själv i Lopp 3, så bra spaning där också (tyckte också den såg intressant ut efter första genomgång). Citat:
|
Ryggar Bosse Guldsmeden
Våra fredagstankar är ganska likvärdiga. Hoppas det är ett gott omen. Törnqvisten dominerar travet med sina grymma framgångar och det lönar sig oftast att följa John (supporter Bosse ) Måste dock varna för mina Uttrar i helgen. Stallet har bra chanser på lördag och söndag med både betrodda och stänkare. Det är väl endast i Derbyt Johan är chanslös. Tidiga grundtankar. V75 1) Jag låser nog på 1 och 14 och kastar nyckeln. V75 2) 4-5-6-9-10 känns änna tryggt. V75 3) 7 Eldorado känns änna svårslagen. Men 66% är lite väl mastigt. Gulingens hästar är lite upp och ner formmässigt. Men det är väl inte årets tuffaste Silverdivision. V75 4) Jag tar fram Målarpenseln 2-4-7-8-11-14-15. Så det är bara att spika favoriten när jag garderar. Vem det nu blir ? Jämnt spelat i nuläget. V75 5) 8 Steady Express. Svårslagen rackare. Värd sina 48%. V75 6) 5 Jubii Vang har jag tjatat om länge. Dags att visa upp sig i cirkeln. Men visst kan gardering med hästarna 1 t.o.m 6 i snabbloppet rekommenderas. Men det gäller ju att ta ställning. V75 7) 2 och 11. Lås nummer 2 ? 6 Ace Of Marke kanske är chansspiken ? Men 14 hästars stolopp med volt är inte att leka med. God tur med spelet alla travtokar. |
Citat:
|
Citat:
Ber om ursäkt. Jag är nog lite jetleggad både här och där. Flög hem från Kreta i natt och kröp ner i hemma sängen 05.00 :cry: |
Citat:
|
Ebba Kuce
Vid första anblicken av startlistorna blev Ebba ett möjligigt spikförslag på V75 i min värld. Men jag börjar svikta. Kan nog inte utnyttja läget trots att Berglund påstår att hon är startsnabb. Men Sjödén säger tvärs emot och jag håller med sistnämnde. Spår 2 kan vara iskallt trots den där Örjan i jollen. Ebba framstår mer och mer som en svag favorit som hamnar i maskin. Jag är på väg att chansa bort. Första tanken är ju oftast bäst men 4 åriga Ebba är nog ute på för djupt vatten här ? Tuffa miljonärskor på 20 volten och en formtoppad Ace Of Marke är verkligheten. Vad tror sakkunskapen på Sharps sidan om denna fredagsfundering ? |
Citat:
|