![]() |
Lördag 6/12 - Åby - V85 DD mm
Måndags Dragen
Kommer den här gången från härliga Teneriffa men det är lika lurigt som vanligt att hitta 8 vinnare trots att solen värmer gott i både kropp och knopp. Det känns som Uttrarna har flera bra vinstchanser och vem vet dom kanske bjuder på en och annan stallkörning :ohmy: Frågan är hur många vinnare som har Drömgården som hemadress :hattenav: V85 1) 15 hästars långlopp med voltstart. Hujedamej. 14 Strawberry GooGoo Robban spänner bågen igen och hans Googoo Gaagaa hästar brukar leverera. 15 Timotejs Messenger Trivs oxå på distansen. Tja lite väl många G i raden. Men felfri är han nog med på stregen. 1 Rosso Rubino blir väl hårt betrodd men hur har vi de med stallformen ? V85 2) 2 Fangio Har varit grym i senaste starterna. Fixar Robban volten är det nog hästen att slå. 11 Orosei Boko Bakspår är bakspår men hästen duger gott i klassen. V85 3) Lurigt lopp är bara förnamnet. 14 Beartime Blir mitt chansdrag trots läget. Härdad i tuffa gäng och sänker många om Jepson plockar fram sina grymma köregenskaper. V85 4) 3 Stens Rubin Visst luktar det spets och slut ? 6 Karat River Stallkompisen kan bjudas in i loppet ? 5 Eolo Jet och 9 Don’t Say Gar När två stallkompisar ”strider ” kanske en tredje eller fjärde vinner :lol: V85 5) 2 Urbina Southwind Äntligen framspår. Och då kanske första årsvinsten kommer. 4 Nilla Lane Spets och slut varning är utfärdad. 8 J.H.Ellen Tufft läge men märren är rejäl och värd en vinst. 10 Marabou Brodda Rejäl vintermärr. Trivs med skor. V85 6) 1 Boscha Diablo Smack. V85 7) 12 Steady Express Smack.Smack. Nionde raka. V85 8) Alla 15 ! Det kostar att dansa i stan. Chansdragen är 7 Nepenthe Boko och 13 Hydra. |
Citat:
Steady Express blir min spik i DD1. Smack, smack, som du säger. Men i DD2 är jag inne på att 6 Official Sox är smack, smack. Skynda dig hem nu, så du inte missar adventsmyset (duggregn hela dan och 5-6 plusgrader. :cheers: PS - om du går på stranden eller vid poolen - tänk på att det är barfotaförbud nu!!! |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Dubbeln är klar till lördagen.
DD1 12 Steady Express gör väl sin sista insats i brons och brukar vinna från bakspår. Paradseger!? DD2 6 Official Sox ser klar ut här. Visserligen favorit men ibland är det inget att göra åt. Spikar dessa på V85 och ska nu börja bena ut de övriga sex loppen. Det kan bli en eller två spikar till men i avd 3 tänker jag måla på rejält. DD Inlämnat: 2025-12-01, 21:04 Avd 1: 12 Steady Express 2: 6 Official Sox Totalt: 10,00 kr Rättningskod: XQM TXB KNG |
"Enkelraden" med min bästa skräll bakom..
V85 Inlämnat: 2025-12-01, 23:23 Åby Lördag 2025-12-06 Start: 16:10 Kostnad: 10,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1 Rosso Rubino (12, 6) 7 Setting Sun 2: 6 Klinton (2, 4) 3 The Bank Account 3: 14 Beartime (3, 1) 4 Giantstone 4: 3 Stens Rubin (6, 5) 2 Frodo Cash 5: 4, 6 (5, 9) 3 Gudrid Face 6: 5 Betting Pacer (1, 3) --- 7: 12 Steady Express (10, 3) 1 Kapten Nemo / 2 Abel Lock 8: 3 Luck is for Losers (6, 15) --- 1x1x1x1x2x1x1x1 = 2 rader 2 x 10 x 0,50 kr = 10,00 kr. Totalt: 10,00 kr Rättningskod: CMF CFB ZXG |
Uttrarna På Åby
Inte mindre än 11 hästar av sina 180 selar Stall Untersteiner ut på Rikstoton kommande Lördag. Och inte nog med det nästan alla lär bli hårt betrodda. Grymt bra jobbat av far och son och även alla anställda i Sveriges största och mest stabila travstall. Drömgården i Holm är en grym anläggning bara några speedryck ifrån Västkustens Travmecka Halmstadstravet. |
Citat:
|